Camilo Sesto

De Wikipedia
Camilo Sesto
Vida
Nacimientu Alcoi16 de setiembre de 1946[1]
Nacionalidá España
Llingua materna castellanu
catalán
Muerte Madrid[2]8 de setiembre de 2019[3] (72 años)
Sepultura Alcoi
Causa de la muerte insuficiencia renal[4]
Estudios
Llingües falaes castellanu
inglés
portugués
catalán
Oficiu cantante, compositor, compositor de cantares, productor musical (es) Traducir, pintoractor
Premios
Nominaciones
Miembru de Los Botines[6]
Seudónimu/os Camilo Sesto[6] y Camilo Sexto[7]
Xéneru artísticu balada romántica (es) Traducir
pop
rock
Instrumentu musical voz
guitarra
batería
bajo (es) Traducir
IMDb nm0785975
Cambiar los datos en Wikidata

Camilo Blanes Cortés (16 de setiembre de 1946Alcoi – 8 de setiembre de 2019Madrid), más conocíu como Camilo Sesto, foi un cantante y compositor español de balada romántica, pop y rock.

Ye unu de los cantantes insinia d'España, gallardoniáu en 2011 cola medaya Máximu arguyu hispano» apurríu na ciudá de Las Vegas n'Estaos Xuníos. Con más de 40 producciones discográfiques y gracies a la so frenética actividá nes décades de 1970 y 1980, sigue siendo unu de los intérpretes con mayor cantidá de númberos 1, con 52 en total, y 18 na llista de los 40 principales. Envalórase que les sos ventes superen los 180 millones de copies

Como compositor escribió cantares p'artistes como Miguel Bosé, Ángela Carrasco, Lani Hall, Audrey Landers, Lucía Méndez, Manolo Otero, Sergio Fachelli, y José José, ente otros. En 1975, protagonizó'l papel de Xesús na ópera rock Xesucristu Superstar,[8] qu'él mesmu financió na so adautación al español.[ensin referencies]

Nel 2008, fixo pública la so intención de retirase de los escenarios, dando entamu a una Xira del adiós» que s'enllargó mientres trés años. Nesti tour editóse un DVD en direuto llamáu Tou de mi grabáu en Madrid. Pese al abandonu de les sos actuaciones en direutu, Camilo siguió dende'l 2014 con delles presentaciones n'Arxentina, Chile, Perú, Colombia, Puertu Ricu, Méxicu y Estaos Xuníos.

A finales del 2016, coincidiendo col so cumpleaños númberu 70, publica un nuevu recopilatorio llamáu "Camilo70", esti Cd contién 60 cantares, ente ésitos y temes inédites.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació nuna familia de clase humilde. Los sos padres son Eliseo Blanes y Joaquina Cortés (finaos). Les llingües maternes de Camilo Sesto son el castellán y el valencianu. Amás fala inglés, idioma qu'estudió en Los Angeles.

Los sos primeros pasos como cantante dar nel coru del so colexu en Alcói, pero nun empezó a interesase realmente pola música hasta los 16 años.

Los sos entamos: los años 1960[editar | editar la fonte]

Dende mediaos de los años 60 Camilo Sesto (entós entá Camilo Blanes) forma parte del grupu pop Los Dayson, col que canta en bodes y bautizos pola so contorna natal Alcói. Interpretaben cantares de The Beatles, los Bee Gees, el Dúo Dinámico y otros, amás de les primeres composiciones del propiu Camilo. Dempués d'editar un discu, en 1965 viaxen a Madrid pa participar nel concursu de Televisión Española Saltu a la Fama. Interpreten "Flamencu", de Los Brincos. Dempués d'esa actuación, la banda delincuente "Los Güeyos Negros" queríen captar una banda de música, polo que-yos buscaron un llocal de Usera dispuestu a concede-yos los sos primeros conciertos na capital [9]. Pero les coses nun salíen como ellos esperaben y los miembros del grupu tornaron a Alcói, pero Sesto quedar na capital. Tuvo que dedicase a tocar preseos, a faer coros pa otros músicos y a pintar (la so otra gran pasión), pa poder sobrevivir.[10]

En 1966 Sesto entra nes files d'otru grupu, Los Botinos, qu'a partir d'entós pasa a llamase Camilo y Los Botinos.[11] El grupu participa en 1967 nel rodaxe de la versión cinematográfica española de El flauteru de Hamelín (protagonizada pol cantante español Miguel Ríos). Sesto llega a tar ente los protagonistes principales en Los chicos del Preu (dirixida por Pedro Lazaga), una de les 100 películes más vistes de la historia del cine español. El papel de Camilo nella contién retazos autobiográficos, y la so profética frase guitarra en mano "Con esta voi armar, voi ser famosu, voi grabar discos que se van vender por millones".

Los años 1970[editar | editar la fonte]

Na seronda de 1970 grabó un senciellu coles temes Va Llegar el branu y Ensin direición, entá sol nome artísticu "Camilo Sesto".

En 1970 empecipió la so carrera en solitariu como "Camilo Sesto",[11]ganó'l premiu "Revelación", nel Festival de los Olés del Cantar. Participó nel concursu Cantar 71 cola tema Bones nueches. Nel mes de marzu d'esi mesmu añu grabó'l so álbum Daqué de mi empobináu y realizáu por Juan Pardo, yá como Camilo Sesto y con delles de les sos composiciones. Empezó a faese popular con títulos como "Llanza la to voz", "A ti, Manuela", "Ai, ai, Rosseta" y "Méndigu d'amor".

En 1971 modificó'l so nome artísticu pa pasar en delantre a llamase "Camilo Sesto" (con "s" y non con "x").[11] La so primer apaición en Televisión Española como solista foi interpretando la tema Bones nueches, adautación pop del célebre cantar de trubiecu de Brahms. Gracies al gran ésitu que-y apurrió'l so composición Daqué de mi (el so primer númberu 1), contenida nel discu homónimu, consagróse definitivamente y pa siempres a nivel popular.

En mayu participó nel Festival del Cantar del Atlánticu en Puerto de la Cruz, Tenerife, onde llogró'l segundu llugar, col cantar "Méndigu d'amor" compuesta por Juan Pardo.

En 1972 la so carrera crució l'Océanu Atlánticu y llegó a Arxentina onde recibió'l so primer discu d'Oru y empezó una serie d'esitoses presentaciones en Buenos Aires, Arxentina y otros países. Esi añu editó'l so álbum "Solo un home" tamién empobináu y producíu por Juan Pardo, con ésitos tales como: Amor amar, Fresa selvaxe, Como cada nueche, Con razón o ensin razón y To be a man el cual foi nomáu al Grammy como "Meyor cantar estranxeru".

En 1973 nel II Festival OTI del Cantar, lleváu a cabu en Belo Horizonte (Brasil), llogró'l 5ᵘ puestu cola tema Daqué más, que llegaría a convertise, paradóxicamente, nun ésitu de ventes nel ámbitu de la OTI. Nel Festival del Atlánticu apurriéron-y el premiu al "Meyor Show" n'anguaño. Creó la música pa la obra de teatru Quédate a almorzar, de Marisol. Llogró, ente otros, el premiu "Aru d'oru" al meyor cantante. Nel Maratón 1973 de la cadena d'emisores de la COPE apurrióse-y el gallardón al "Meyor cantante del añu". Coles mesmes, llogró un premiu de la cadena d'emisores de la REN y el "Troféu a la Popularidá" del Diariu Pueblu. La revista Record World y la revista El gran musical otorgar premios. En payares d'esi añu salió a la venta unu de los sos discos más vendíos: Daqué más, coles temes: "Daqué más", "Ensin remediu" y "Tou por nada", que llegaron a los primeros llugares en tol mundu.

En febreru de 1974 participó nel Festival de Viña del Mar, Chile. Dempués editó'l so álbum Camilo y temes como "¿Quies ser el mio amante?", "Ye xuegu xugáu", "Ayudar", "Isabel", "Déxame participar nel to xuegu" y un clásicu infaltable cada añu y na mesma fecha "Madre", empezaron a xubir nes llistes d'ésitos radiales en tol mundu. Recibió discos d'oru en Chile, Méxicu y Venezuela poles sos millonaries ventes cola tema "¿Quies ser el mio amante?". Depués de faer una xira por Hispanoamérica, al tornar a España recibió un Discu d'Oru.

El 6 de payares de 1975 Camilo empezó a protagonizar la Ópera rock Xesucristu Superstar nel Teatru Alcalá-Palace de Madrid (España). Tamién la produció, costeándola na so totalidá. Decidiera realizala n'España n'asistiendo a delles representaciones en Londres. El proyeutu resultaba por demás complexu y caru, polo que se duldar alrodiu de la so viabilidá. Pero una vegada en marcha, les funciones enllargar por cuatro meses con un gran ésitu de públicu. La magnitú y calidá xeneral de la obra (el compositor de la música, Andrew Lloyd Webber, reconoció que la única producción de toles realizaes a lo llargo del mundu equiparable a la orixinal, norteamericana, foi la española[ensin referencies]) contribuyó a alzar a Camilo Sesto n'España hasta la categoría de meyor artista del momentu. Y amás dio entamu al fenómenu de los musicales n'España, hasta entós inesistentes. Sesto representó'l papel de Xesús de Nazaré. Tamién participaron nel repartu Ángela Carrasco, nel papel de María Madalena; Teddy Bautista, como Judas (tamién s'encargó de la direición musical); Alfonso Nadal, como Poncio Pilato, y Dick Zappala, como Herodes Antipas, ente otros. La direición y l'adautación de les lletres orixinales corrió al cargu de Jaime Azpilicueta. La producción foi del propiu Camilo Sesto, invirtiendo nel proyeutu más de 12 millones de pesetes. N'anguaño edita y produz el so álbum Amor llibre con grandes ésitos como "Enxamás", "Piel d'ánxel", "Melina" ente otros, amás sale al mercáu Xesucristu Superstar.

Al rematar la obra, la empresa Gillette ufierta a Sesto cincuenta mil dólares por afaitase la barba pa unu de los sos anuncios. El cantante acepta, pero dona'l dineru a un asilu de neños güérfanos. N'Estaos Xuníos la tema "¿Quies ser el mio amante?" ye nomáu al Grammy. Amás, consigue'l premiu a la meyor atraición, dau pola revista Show Spress, según el Premiu Vips d'Oru pola so destacada llabor. En 1976 llanza l'álbum Memories con ésitos tales como "Daquién", y el roqueru "Solo tu" onde algama rexistros peraltos. Ente los ésitos que contién destaca la primer tema, Memories que'l so videu promocional tien la peculiaridá de ser grabáu na NASA. Mientres esi añu compón dos canciones pa Miguel Bosé, a quien llanza como cantante al producir y componer el so primer discu.

En mayu de 1977 sale a la venta'l so álbum Traces con grandes ésitos "Si tu te vas", "Col vientu al to favor" y "El mio bon amor". Esi mesmu añu edita otru álbum llamáu Ente amigos con ésitos de la talla de "Miéntime" y "Celos". El títulu fai referencia a los compositores, a los cualos ábrese Camilo Sesto, convidándolos a esti discu. Ente ellos destaca'l compositor español Juan Carlos Calderón, quien ente otres temes compón-y "Celos", unu de los escasos grandes ésitos sos de los qu'él nun ye autor. Realiza un memorable recital en víspores de la fiesta de Reyes, dando un recital benéficu nel escenariu del Teatru Alcalá-Palace a beneficiu de neños con capacidaes distintes. Otorgar el títulu de "Cantante español más importante de 1977".

En 1978 edítase'l so álbum Sentimientos. Coles mesmes,"Vivir asina ye morrer d'amor" y la so tema "L'amor de la mio vida", del mesmu álbum, tresformar nel senciellu más vendíu de tola década y en tou un clásicu. Esi añu recibe'l Premiu "Atraición" por ser el cantante más contratáu mientres esi añu. Amás, faíse-y entrega d'un Discu de Platín, por vender más d'un millón de discos. En payares realiza una xira por Estaos Xuníos y Méxicu.

En 1979 Sesto efectúa presentaciones con gran ésitu n'Alemaña, Francia ya Italia. Toma 3 meses de vacaciones en Los Angeles, afitando ellí la so residencia, col enfotu de conquistar el mercáu norteamericanu y ameyorar el so inglés. N'abril otorgar un Discu de Platín por vender cifrar récor de 13 millones de discos mientres esi añu en tol mundu. El 6 de payares presentar nel Madison Square Garden de Nueva York, ante más de 45.000 persones, sol reclamu de ser "The Sinatra of Spain". Actúa convidada por él Ángela Carrasco. El 27 de xunu, nel Auditorium de Palma de Mallorca, participa xunto con otros cantantes nel Festival a beneficiu d'Unicef. Escribe un cantar especial pal afamáu cantante mexicanu José José, "Si déxesme agora" la cual da-y el nome al álbum d'esti intérprete, al igual qu'otru cantar: "Onde vas"; esi discu, producíu en mancuerna pol señor Camilo Blanes ya interpretáu Magistralmente por José José. Sesto produz n'avientu'l so álbum Hores d'amor y dispárense a los primeros llugares "La culpa foi mio", "Nacisti llibre" y "Si déxesme agora". A finales d'anguaño, compón y produz quiciabes una de les temes a dúu más importantes de la década "Callaos".

Los años 1980[editar | editar la fonte]

Nos años 1980, Camilo Sesto prosigue con gran ésitu la so carrera, pero ensin dexar d'afaese a los nuevos tiempos, principalmente al traviés de l'actualización de los arreglos de les sos composiciones. La tema fundamental de les sos creaciones va siguir siendo l'amor.

En xineru de 1980, realiza en Madrid y Barcelona gales benéfiques en favor de la Cruz Roxa. Dende marzu hasta xunu habita en Los Angeles, na casona perteneciente al actor Carrol O'Connor. Dempués torna a España p'actuar. En mayu apúrre-y un cantar a José José, "Insaciable amante", que vendría incluyida nel álbum Amor, amor del cantante mexicanu. A finales de xunu visita Arxentina con Ángela Carrasco. La so presencia ye aprovechada pa ser incluyíos na película arxentina La discoteca del amor. N'agostu fai la primer gala de branu en Madrid. El 1 d'ochobre realiza les gales OTA 80 en Palma de Mallorca. Canta col deu meñique derechu escayolado, por causa de una mancadura que sufriera mientres un partíu de tenis. Pel branu torna a Madrid pa remanecer nuna serie de gales. A finales d'esi añu edita'l so álbum Amaneciendo col que s'alluga como n° 1 en toa América y España, vendiendo más de 10 millones de copies del álbum, con 5 senciellos editaos, destacando, "Perdóname", "Vivir ensin ti", "Días de vino y rosas", "Onde teas, con quien teas" y "Un amor nun muerre según asina".

En xineru de 1981 trunfa nel programa de máxima audiencia neerlandesa Telebingo.

En febreru 1981 ye convidáu al "Festival de Viña del Mar", Chile, apúrren-y a pidíu del públicu'l Premiu "Gavilueta de Plata". Ye'l primer artista al que se-y concede esti gallardón. Esti premiu va quedar dende entós consagráu como'l símbolu d'esi festival.

Dempués d'una xira Camilo preséntase nuevamente nel Casino Las Vegas con nueva exhibición, producción y arreglos, ente'l públicu atópense "Priscilla Presley", "Julio Iglesias", "Miguel Bosé", "José Luis Rodríguez" y "KC and the Sunshine Band", ente otros. En setiembre vase a vivir a Los Angeles, a una casona que'l so dueñu ye l'actor Michael York. N'ochobre sale al mercáu'l so álbum Más y más les temes Amor nun m'ignores, Tarde o aína y el clásicu Nun sabes cuánto te quiero lleguen a los primeros llugares. El Día de la Hispanidá vuelve actuar nel Madison Square Garden de Nueva York, participando nel Festival de la Hispanidá.

En 1982 ufierta un recital en Palma de Mallorca ante 16.000 persones, con un emocionante zarru: cuando Camilo dedíca-y el tema Perdóname a la so madre, y dambos ruempen en lloru, el públicu ponse de pies. Esi mesmu añu saca al mercáu'l so álbum Camilo, grabáu totalmente n'inglés. A finales d'anguaño produz el so álbum Con ganes con grandes ésitos "El mio mundu tu", "Terciopelu y piedra", "Mientres tu sigas precisándome" y "Devúelveme la mio llibertá", ente otros.

En 1983 presentar con estraordinariu ésitu na BBC de Londres, nel Show de Grace Kennedy. La presentadora nomar "Camilo Sesto Superstar"; dambos interpreten a dúu "You don't bring me flowers", y Camilo canta los sos más recién ésitos, incluyendo "Shoulder to Shoulder". El 14 y 15 de mayu d'esi añu Camilo Sesto presentar nel Felt Forum de Nueva York. A finales de mayu, na so xira polos Estaos Xuníos, presentar nel The Universal Amphitheatre. Camilo Sesto incursiona en Hollywood al presentase nos Estudios Universal, en dos hores d'actuación ante más de 16.000 persones, asitiar como l'artista estranxeru más importante d'esi añu (Discu Show). Esi añu produz amás un LP pa Ángela Carrasco, Xuníos, compuestu y producíu por él mesmu y otru pa la mexicana Lucía Méndez, intitulado Cerca de ti, tamién producíu y escritu por él. A empiezos de payares realiza en Méxicu más d'una decena de gales benéfiques, onde tou lo recaldao va en beneficiu de los más quitaos, ente otres: l'Asociación Mexicana d'Asistencia Cardiovascular, la Asociación de Neños Güérfanos "El Mexicanito", la Fundación Rotaria de Rehabilitación, la Cruz Roja Mexicana y la Casa Trubiecu "La Paz", ente munches otres. Camilo fai entrega de los cheques personalmente. El 24 de payares naz el so fíu Camilo Míchel, frutu d'una rellación cola mexicana Lourdes Ornellas. A finales d'añu edita'l so álbum Amanecer 84. Ésitos como "Palombu blancu, palombu mio" y "Amor de muyer" llega a los primeros llugares nos 40 principales.

En 1984, el 14 de febreru, coincidiendo col día de San Valentín, Camilo recibe de manes d'Odette Pinto, na discoteca Muntaner 4 de Barcelona, el premiu "Romeo del Cantar". A finales de febreru a Camilo bríndase-y un homenaxe nel luxosu restorán "La Bastilla" pol gran ésitu consiguíu nos "Estaos Xuníos" esi añu recibe'l premiu A.C.Y "Meyor artista estranxeru" y "Meyor espectáculu estranxeru" en Nueva York, en Xapón y n'Europa. El 11 de mayu Sesto actúa en Chicago, onde axunta a más de 15 mil persones en -y Pavillon. El senciellu "My love", interpretáu a dúu cola actriz y cantante Audrey Landers (de la serie Dallas), tresformar en tou un ésitu nos Estaos Xuníos, n'Alemaña y nos Países Baxos.

El 15 d'ochobre, na sala madrilana Florida Park, apúrrense los disco d'Oru y de Platino a los cantantes más importantes. Estos gallardones tán garantizaos pola Sociedá Xeneral d'Autores d'España y pola Asociación Fonográfica del Videu. Sesto taba de xira, pero otorgar 7 Discos d'Oru y otru de Platino. Ente'l 8 d'ochobre y el 13 de payares realiza una xira per Venezuela, Arxentina y Ecuador.

En 1985 edita l'álbum To onde destaquen "Contigo soi capaz de too" y "Ven o voi". En febrero Camilo Sesto llega a la islla de Puertu Ricu, y ye tanta la euforia de los millares de fanes que'l gobernador Rafael Hernández Colón declara'l 21 de febreru de 1985 "Día Tributo a Camilo Sesto". En marzu recibe un gallardón por ser l'artista que más contribuyó a la defensa y divulgación de la cultura española.

En mayu lleva a cabu una esitosa xira por Xapón: 7 conciertos en total, nos qu'axunta a más de 40.000 persones en cada Show, qu'amás ye tresmitíu a millones de radioescuches y preséntase na televisión Xaponesa con gran ésitu.

En setiembre llogra'l "Premiu Ricard del Cantar 1984" al cantante más popular. Escribe la so autobiografía, titulada Biografía y memories, editada por Plaza & Janés. Nella plasma tola so vida: les sos esperiencies, los sos amores, les sos moliciones, la so familia, les sos referencies musicales y les sos intimidaes.[12]

En 1986 llanza'l so álbum "Axenda de baille" y la so nueva versión de " Querete a tì". En febreru llevar a cabu la entrega de Premios "Grammy" el single " Corazón encadenáu" producíu y escritu por Camilo ya interpretáu a dúu xunto a "Lany Hall" ye'l ganador en Los Angeles. N'ochobre realiza una xira por Méxicu mientres pocu más d'un mes. A finales d'ochobre realiza una esitosa xira polos Estaos Xuníos. Amás, presentar en Disneylandia, en participando nel desfile de moñecos de Disney; da un recital pa más de seis mil persones y graba un videu xunto a Blancanieve. Este ye, sicasí, l'añu del so retiru voluntariu de los escenarios. En marzu de 1987 va declarar na revista ¡Hola!: "Voi porque quiero faeme mayor viendo faese mayor al mio fíu". Siendo esa la principal razón, tamién pueden señalase como causes pal so adiós el cansanciu de Camilo tres la so llarga y trupa trayeutoria artística, y los más de 6000 conciertos dende 1970 a 1987 per tol mundu ensin parar. Tresllada la so residencia a Miami (Florida).

En 1988, dende marzu alterna l'usu de la so residencia norteamericana cola de la so chalé en Torrelodones, Madrid (España), siempres xunto col so fíu. Realiza delles actuaciones esporádiques por España: el 15 de xunetu en L'Eliana (Valencia); el 27 d'agostu en Santa Pola (Alicante); el 5 de setiembre en Rocafort (Valencia), y el 8 de setiembre en Monóvar (Alicante).

Los años 1990[editar | editar la fonte]

En 1991 torna al mundu de la música col álbum "A voluntá del cielu" con nuevos soníos y ésitos "Bienvenido amor", "Vuelve" y el yá clásicu "Amor mio, ¿qué me fixisti?", qu'amás vien acompañáu con un videu promocional, catalogáu por munchos como'l meyor de la so carrera, y que ruempe récores de ventes n'América, y de permanencia nel primer llugar na revista Billboard. Lleva a cabo actuaciones en Caraques (Venezuela) y en Bogotá (Colombia), tres les cualos ye ovacionado de pies mientres más de media hora. Llega a Arxentina pa promover el so álbum A voluntá del cielu, presentándose nos programes de Susana Giménez amás Mirtha Legrand y Raúl Mates en Chile. A finales d'esi añu, la tema Amor mio, ¿qué me fixisti? ostenta'l récor de 18 selmanes consecutives nel puestu númberu 1 de la revista "Billboard. Amás ye nomáu al "Grammy", categoría Meyor producción.

En 1992 sale a la venta l'álbum Furacán d'amor. En marzu de 1993 presentar en Méxicu na celebración de los 30 años de carrera de José José, recitándo-y unes pallabres y cantándo-y el cantar que 14 años tras escribiólu: "Si déxesme agora". En 1994 sale al mercáu l'álbum Amor ensin vértigu onde s'inclúi un cantar cantáu col so fíu Sentimientos d'amor. Sigue viviendo na so casona de Coconut Grove.

El 21 d'abril de 1997, nel programa Güei ye Posible, de Televisión Española, actúa xunto a la so almiradora la mexicana nacionalizada española Alaska, líder entós del grupu Fangoria. Interpreten dos de los grandes ésitos de Camilo: Vivir asina ye morrer d'amor y L'amor de la mio vida. El 2 d'avientu d'esi añu apúrren-y el premiu honoríficu polos sos 25 años de carrera artística, y por vender más de 100 millones de discos en tol mundu. Sale al mercáu con un récor atayante de ventes el recopilatorio con 30 grandes ésitos Camilo Superstar.

En 1998 editar n'América les escoyetes denominaes The Best, volumes I y II.

Los años 2000 d'equí p'arriba[editar | editar la fonte]

Nel añu 2000 llogra grabar el que fuera unu de los proyeutos musicales que más-y ilusionaben: el musical La pantasma de la ópera, d'Andrew Lloyd Webber. Collabora nél la cantante Isabel Patton. Pero problemes llegales tórguen-y la publicación del discu. En 2001 tresplántase-y el fégadu, por causa d'una hepatitis que contraxera nos años 80. En 2002 dempués de recuperase de la operación, Camilo Sesto vuelve componer: surde'l cantar Dulda d'amor pal primer álbum de David Bustamante. Unu de les temes qu'había cantáu Bustamante mientres la so participación nel programa Operación Triunfo foi Perdóname, de Camilo. Esi mesmu añu llanza l'álbum Alma, col senciellu Mola mazo (espresión coloquial española que significa "Ye estupendu" o "Gústame enforma") gana popularidá ente'l públicu nuevu español. Nesi discu inclúi la so versión de "Dulda d'amor" que llega rápido al n.° 1 n'América; tamién la so nueva versión del so clásicu Fresa selvaxe y El mio ánxel azul, que asitiar nuevamente como primer figura.

En 2003 lleva a cabu una xira per dellos países americanos Chile, Perú, Colombia y Méxicu.

En 2004 participa na segunda xornada del "Festival de Viña del Mar". Ellí percuerre los sos ésitos d'ayeri y güei. La so actuación val-y retirase del escenariu con "dos antorches", una de "plata" y otra de "oru", y una "Gavilueta de Plata". N'avientu d'esi mesmu añu edita un recopilatorio llamáu Camilo Sesto nᵘ 1, con un inmensu ésitu de ventes "50 discos de diamantes". Nél, xunto a los sos grandes ésitos, ven la lluz les temes "Nada va asoceder" y "Quién va ser", inéditos hasta entós; namái dos tarrezas d'a lo menos un centenar d'inéditos que se tresformaron en verdaderes, úniques y invaluables pieces de coleición catalogaos güei polos coleicionistes como "duros de topar" y que según "Universal Music" podríen ver la lluz.

En 2005 reedítase l'álbum Xesucristu Superstar, remasterizado digitalmente a partir de les grabaciones orixinales, pa conmemorar los 30 años dende la puesta n'escena en Madrid de la ópera rock homónima. El discu inclúi semeyes de la representación y les lletres de los cantares. A finales de 2006 compón el Himnu a Bujalance, dedicáu primeramente al equipu de fútbol sala "Madera Miguel Pérez" de la ciudá de Bujalance, Córdoba (España). Camilo dexa tolos derechos de la tema al so conceyu, colo cual les ganancies íntegres de la venta del discu destinar a beneficiar al deporte local.

El 1 de febreru de 2007, nel marcu de la Feria Internacional de Turismu (FITUR), la Mancomunidá del Altu Guadalquivir, a la que pertenez la población de Bujalance, noma a Camilo Sesto la so "Embaxador Cultural". Nesi actu faíse-y entrega d'una placa por cuenta de tal nomamientu, que reza:

«Nomar a don Camilo Blanes Cortés, “Camilo Sesto”, Embaxador Cultural de la Contorna del Altu Guadalquivir, en reconocencia a la estraordinaria y desinteresáu llabor que vien desenvolviendo en pro de la cultura y el deporte na contorna del Altu Guadalquivir.»

Esi añu Camilo Sesto foi escoyíu «el famosu español más famosu de la hestoria» por votación telefónica nel programa español "Sé lo que hicisteis", dexando bien tras a otros como Julio Iglesias, Raphael, Miguel Bosé y Nino Bravo, ente munchos más.

En 2008 empecipia la so xira "Camilo Pura Vida" que ye l'entamu del so Tour de Despidida con presentaciones n'América.. y cientos de llocalidaes vendíes.

En 2009 sigue con esitoses presentaciones en EE. XX.: el 9 d'ochobre, Nueva York nel The United Palace; el 10 d'ochobre, Nueva Jersey nel Teatru Ritz; el 17 d'ochobre, Miami nel monumental estadiu "American Airlines Arena" con toles llocalidaes vendíes; y prosigue per Méxicu (Arena Monterrey, Auditoriu D. F., Auditoriu Chiapas, Guadalaxara), Venezuela, Perú, con llenos totales en toes y cada unu de los megaeventos, toles entraes escoses a los pocos díes. «Quiero visitar los países que vi cuasi como una pincelada, como un cuadru enteru, daqué que l'escenariu, l'hotel y los camarinos nun me lo dexen. Quiero conocer les sableres, la xente, la comida, los raigaños y tou, pero enriba del escenariu nun puedo.» Na so xira Pura vida enllenó cada unu de los conciertos.


En mayu de 2010, robla un contratu cola discográfica "Universal Music Spain" pa faer un álbum en direuto que foi grabáu en dos conciertos qu'ufiertó en Madrid. Dichu material en direutu versión "DVD" del artista salió a la venta a finales de 2010. Este foi'l primeru en formatu DVD, pos enantes en direutu editara los sos conciertos n'otros formatos: Betamax, VHS y otros que tamién podríen volver ser reeditaos en formatu DVD; conciertos afitaos na so carrera, como "Casino Las Vegas", "Palmas de Mallorca", "De Madrid con amor", "Historia de un triunfador" ente los tantos.

El 6 de xunetu de 2010, Camilo en conferencia de prensa con medios españoles ya internacionales. anuncia que va actuar en Madrid dempués de 20 años, y que se va editar l'últimu discu de la so carrera, llamáu "Tou de mi", CD/DVD en direutu que va salir a la venta a finales d'esi mesmu añu.

Al empecipiar el mes d'ochobre, Camilo actúa en Madrid depués de 20 años, en dos conciertos nel Palaciu de los congresos de Madrid l'artista interpreta nun apoteósico, emotivu conciertu con más de 30 cantares y que'l so material ye grabáu en DVD.

L'álbum Tou de mi de Camilo, salió a la venta'l 30 de payares, conteniendo un llibru con un resume de la vida de Camilo, con fotografíes de la so carrera. Esta producción contién 2 CD con 29 cantares y un DVD grabaes nos conciertos de los díes 1 y 2 d'ochobre en Madrid.

El 12 de xineru de 2013 foi atracáu nel so xalé de Madrid onde'l lladrones entraron y amordazaron al cantante. Sustraxéronse distintos oxetos de valor y una cantidá de dineru.[13]

Dende'l 2014 y magar el so retiru anunciáu, Camilo siguió realizando actuaciones en países como Arxentina, Chile, Perú, Colombia, Puertu Ricu, Méxicu y Estaos Xuníos. Al pie de ello haise confirmáu que'l 2016 realizara más de 20 presentaciones n'España lo que significaría los so retiru definitivu.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

El 28 de mayu de 2011, en Las Vegas concédese-y el premiu "Máximu arguyu hispano" en reconocencia a les sos cuasi 50 años de carrera musical.[ensin referencies]

Amás de la presea, en Nevada, les autoridaes estatales proclamaron el día 28 de mayu "Día de Camilo Sesto".[ensin referencies]

El 1 de xunetu de 2011. Camilo Sesto recibió un premiu en reconocencia a la so trayeutoria musical. Recibió'l gallardón na Plaza de Callao de Madrid. Dedicando a los ellí presentes unes emotives pallabres, y cantando el so famosu cantar "Vivir asina, ye morrer d'amor".[ensin referencies]

El 29 d'ochobre de 2012, dempués de 2 meses de votaciones nun concursu radial en Perú, escoyer a Camilo Sesto como "El más grande de la música n'español".[14]

El 18 de payares de 2016 ye nomáu Fíu Predilectu d'Alcói.

Discografía[editar | editar la fonte]

Grupos[editar | editar la fonte]

Álbumes[editar | editar la fonte]

Recopilatorios[editar | editar la fonte]

Senciellos ya inéditos[editar | editar la fonte]

Camilo Sesto al momentu de llanzar la so producciones n'álbumes, siempres tuvo más cantares de les que se precisaben y que nun incluyía nos sos discos y de esa manera solo dar a conocer por aciu senciellos y dalgunos quedaron inéditos hasta que los fans camilistas y el mesmu Camilo dar al descubiertu.

Temes a dúu[editar | editar la fonte]

  • Vivir asina ye morrer d'amor (con Alaska)
  • Amanecí nos tos brazos (con Rocío Dúrcal)
  • Amor bruxu (con Lisa Ball)
  • Callaos (con Ángela Carrasco)
  • Corazón encadenáu (con Lani Hall)
  • Corazones de fueu (con Ángela Carrasco)
  • Ella (con Rocío Dúrcal)
  • El mio amor (con Audrey Landers)
  • Nin tu, nin yo (con Charytin Goyco)
  • Nun digas non (con Scarlata)
  • Por amor (con Raquel Ramírez)
  • Si tu fueres capaz (con Lani Hall)
  • You don't bring me flowers (con Lisa Ball)
  • Sentimientu d'amor (con Camilo Michael Blanes -el so fíu-)
  • Perdóname (con Rocío Dúrcal)
  • Volver, volver (con Rocío Dúrcal)

Temes n'otru idioma[editar | editar la fonte]

  • Ajudadme (Versión n'alemán d'Ayudar)
  • Aiutatemi (Versión n'italianu d'Ayudar)
  • Daqué mais (Versión en portugués de Daqué más)
  • Melina (Versión en portugués de Melina)
  • ¿Queres ser minha amigu? (Versión en portugués de ¿Quies ser el mio amante?)
  • Só tu (Versión en portugués de Namái tu)
  • Only you (Versión n'inglés de solo tu)
  • Amor...amarti (Versión n'italianu d'Amor...amar)
  • Un uomo così (Versión n'italianu de Solo un home)
  • Tutto per niente (Versión n'italianu de too por nada)
  • Gelosia (Versión n'italianu de Celos)
  • Someone(Versión n'inglés de Alguién)
  • Where are you (Versión n'inglés de Qué difícil ye ser feliz)
  • Dont say a word (Versión n'inglés d'Amor Llibre)
  • Rote Rosen im Haar (n'alemán)
  • Delles temes n'inglés y dos en valencianu: "Som" y "El meu cor ye D'Alcói".

Otres temes[editar | editar la fonte]

  • Amar y vivir
  • Colorina 1980 (Tema de telenovela)
  • Cómo voi faer pa entender (Ranchera Méxicana)
  • Non zarros los tos güeyos (Ranchera Méxicana)
  • Contra l'aire 1979
  • Cuando tengo fríu
  • Demasiao mozu
  • Don't tell my mama
  • El xuegu del amor
  • Good bye, my love
  • Hasta ónde
  • Jamie my love
  • Nada va asoceder 1973
  • Naide ámame
  • Now is my time
  • Qué nos pasa esta mañana
  • Quien va ser 1979
  • Sálvate
  • Soledad
  • Suañando o despiertu
  • Te quiero y lo demás escarez d'importancia
  • Winning
  • Yesterday
  • Yo tamién te quiero 1974
  • Por un ensin querer queriendo (entá inéditu - 2007)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0785975. Data de consulta: 14 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://www.cope.es/actualidad/sociedad/noticias/fallece-camilo-sesto-los-anos-20190908_492965.
  3. Afirmao en: autoridaes BNF. Identificador BnF: 142263400. Apaez como: Camilo Sesto. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.
  4. URL de la referencia: https://www.lavanguardia.com/gente/20190908/47240206481/fallo-renal-causa-muerte-camilo-sesto.html.
  5. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2019-13124.
  6. 6,0 6,1 Data de consulta: 18 febreru 2019.
  7. URL de la referencia: https://www.eluniverso.com/entretenimiento/2019/09/08/nota/7509589/curiosa-vida-camilo-sesto%3famp.
  8. Bravu, Julio (18 d'abril de 2007). «La memoria histórica, a escena: vuelve «Xesucristu Superstar»». Hemeroteca d'ABC. http://hemeroteca.abc.es/nav/Navigate.exe/hemeroteca/madrid/abc/2007/04/18/084.html. Consultáu'l 19 d'abril de 2013. 
  9. barriu-de-usera-foi-west-side-story/ Retrato del Madrid selvaxe (1): Cuando'l barriu de usera foi West Side Story. 30 de xunu de 2015. http://www.madriz.com/semeyes-del-madrid-selvaxe-1-cuando-el barriu-de-usera-foi-west-side-story/. Consultáu'l 3 de xineru de 2018. 
  10. Camilo Sesto fai xira pa dedicase a la so otra pasión: la pintura
  11. 11,0 11,1 11,2 Biografía de Camilo Sesto - biografiasyvidas.com. Consultáu'l 12 de payares de 2009
  12. [1] (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). Camilo Sesto Biografía y Memories con semeyes.
  13. Camilo Sesto sufre un asaltu nel so xalé nel que foi amordazáu cuatro hores
  14. ´El Más Grande de la música n'español´ ye Camilo Sesto. 29 d'ochobre de 2012. http://www.felicidad.com.pe/2012-10-29--el-mas-grande-de-la-musica-en-espanol-ye-camilo-sesto-noticia_535298.html. Consultáu'l 11 d'agostu de 2013. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]