Camila de Cornualles

De Wikipedia
Camila de Cornualles
Consorte del Reino Unido (es) Traducir

8 setiembre 2022 -
miembru del Conseyu Priváu del Reinu Xuníu

9 xunu 2016 -
Counsellor of State (en) Traducir

Vida
Nacimientu Municipio de Lambeth (es) Traducir17 de xunetu de 1947[1] (76 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu [2]
Residencia Plumpton (en) Traducir
Bolehyde Manor (en) Traducir
Middlewick House (en) Traducir
Clarence House
Llingua materna inglés británicu
Familia
Padre Bruce Shand
Madre Rosalind Cubitt
Casada con Andrew Parker Bowles (1973 – div. 1995)[3]
Carlos III del Reinu Xuníu (2005 – )[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa de Windsor (es) Traducir
Estudios
Estudios Queen's Gate School (en) Traducir
University of London Institute in Paris (en) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
francés
Oficiu activista, filántropa, aristócratasecretaria
Llugares de trabayu Clarence House
Premios
Miembru de Emaús (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia d'Inglaterra
IMDb nm0993231
royal.uk…
Cambiar los datos en Wikidata

Camila, duquesa de Cornualles[lower-alpha 1] (nacida Camiya Rosemary Shand, Parker Bowles tres el so primer matrimoniu, Windsor tres el so segundu matrimoniu), ye la segunda esposa de Carlos, príncipe de Gales y por matrimoniu tien, amás del títulu ducal de Cornualles, los títulos de duquesa de Rothesay y condesa de Chester.

Anque tamién ye legalmente princesa de Gales, el día del anunciu del compromisu matrimonial, el Palaciu de Buckingham anunció que Camila sería titulada como duquesa de Cornualles, con tratamientu d'Alteza Real, evitando asina tracamundios y brindando un respetu a la memoria de la primer esposa del príncipe, la finada Diana, princesa de Gales. Usa esti títulu perdayuri, sacante en Escocia, onde utiliza'l títulu de duquesa de Rothesay. Dende 2013 ocupa'l cargu honoríficu de canciller de la Universidá de Aberdeen, en Escocia.

Ye una de los trés úniques princeses herederes consortes d'una casa reinante europea con ascendencia noble, al pie de les princesa Sofía de Liechtenstein (nacida princesa de Baviera) y Estefanía de Luxemburgu (nacida condesa de Lannoy).

Biografía y primer matrimoniu[editar | editar la fonte]

Nacida nel King's College Hospital en Londres el 17 de xunetu de 1947, foi criada frente al hipódromu de Plumpton d'East Sussex, polos sos padres, el comandante Bruce Shand[11] (1917-2006), un oficial del Exércitu británicu, miembru de la pequeña nobleza (gentry) que se convirtió en comerciante de vinu y un héroe de la Segunda Guerra Mundial al ser tomáu prisioneru, y de Rosalind Cubitt (1921-1994), fía mayor del III barón Ashcombe, Roland Calbert Cubitt. Los sos hermanos son: Mark Roland (1951-2014), fináu de resultes d'un golpe na cabeza tres una cayida,[12] y Sonia Annabel (nacida'l 2 de febreru de 1949).

La so tía ye Elspeth Shand.

Foi bautizada'l 1 de payares de 1947 na ilesia Firle de Sussex y los sos padrinos fueron l'Honorable Henry Cubitt (el so tíu maternu), el mayor Neil Speke, Heathcoat Amory, Lombard Hobson y Vivien Mosley.[13]

A los cinco años empezó a asistir a la escuela Drumbells en Sussex, y a los diez foi unviada al Queen's Gate en Kensington. Darréu, a los 16 años foi unviada a terminar los sos estudios en Mon Fertile en Suiza. Estudió francés y lliteratura francesa nel Institutu de la Universidá de Londres de París. Tamién se convirtió nuna diestra amazona y participante de la caza de foinos.

En 1965, dempués de ser debutante en Londres, camudar a un departamentu en Belgravia y trabayó mientres un añu colos diseñadores Sybil Colefax y John Fowler.

Cuando cumplió 23 años conoció al príncipe Carlos nun partíu de polu en 1970.[14] Según cúntase, ella, bien resuelta, comentó-y al herederu:

¿Sabía que la so tatarabuelo el rei Eduardo VII foi amante de la mio bisagüela Alice Keppel?.

La so relación col príncipe de Gales veríase atayada cuando ella decide casase, en 1973, col (naquel momentu) mayor Andrew Henry Parker Bowles, col cual tuvo dos fíos:

. Casada y con trés fíos.

Carlos nun se decidiera a dar el pasu que significaría convertila en futura soberana británica, sobremanera pol fechu de que Camila yera católica y non anglicano.

En 1981 asistió como convidada al enllaz del príncipe de Gales cola aristócrata Diana Spencer, fía del conde Spencer. La rellación Carlos y Camila yera bien estrecha entós daquella, siendo oficialmente grandes amigos. Tres escándalos y publicaciones sobre'l so romance col príncipe de Gales, Andrew Parker Bowles divorciar d'ella en 1995. En 1996, facer el mesmu Carlos de la so primer esposa, la princesa Diana de Gales, y la rellación pasó a ser acaldía más abierta. La muerte de la princesa de Gales complicó la situación yá que Camila nun yera demasiáu querida pol pueblu, al contrariu que la finada princesa Diana.

Tres la muerte de Diana empecipió una campaña p'ameyorar la imaxe de Camila ante la opinión pública británica, qu'incluyó les invitaciones a dellos eventos oficiales per parte de la Reina. La supuesta aceptación de los príncipes Guillermo y Enrique facilitó esti procesu.

Segundu matrimoniu[editar | editar la fonte]

Finalmente, nel 2005 y tres 30 años de romance, la reina Sabela II del Reinu Xuníu aceptó'l matrimoniu y la pareya casar nel Conceyu de Windsor el 9 d'abril d'esi mesmu añu. La boda taba programada en principiu pal día 8, pero retrasóse un día yá que Carlos tuvo qu'asistir a los funerales del papa Xuan Pablo II. Tres la ceremonia civil, l'enllaz foi bendichu na capiya de San Xurde del Castiellu de Windsor.

Ente otres actividaes, Camila destacóse pol so trabayu na Sociedá Nacional de la Osteoporosis, tres la muerte de la so madre, víctima de la enfermedá en 1994. Ye presidenta d'esta sociedá desdel el 1 d'ochobre de 2001.[15]

En 2016 ye designada Miembru del Conseyu Priváu del Reinu Xuníu.

Títulos[editar | editar la fonte]

Tres el so compromisu y matrimoniu con Carlos de Gales se rumoreó que si, como ta previstu, el príncipe de Gales convertir en rei del Reinu Xuníu Camila de Cornualles recibiría'l títulu de La so Alteza Real la princesa consorte,[16]pero nun ta confirmáu. Lo que se supón ye que, como toa consorte de rei y acordies cola tradición, tendría'l títulu de reina.[17]

Distinciones honorífiques[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques britániques[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques estranxeres[editar | editar la fonte]

  • Medaya Conmemorativa del Centenariu de Saskatchewan (Canadá, 07/06/2005).
  • Dama Compañera de la Orde de la Estrella de Melanesia (Papúa Nueva Guinea, 03/11/2012).[18]
  • Dama Gran Cruz de la Orde Nacional del Méritu (República Francesa, 06/06/2014).

Cine[editar | editar la fonte]

1993 Diana: Her true story Elizabeth Garvie
2011 Guillermo y Kate: un romance real Jean Smart

Ancestros[editar | editar la fonte]



Predecesor:
Felipe d'Edimburgu
Reina Consorte del Reinu Xuníu

8 de setiembre de 2022
Socesor:
Nel cargu
Predecesora:
Diana de Gales
Princesa de Gales
Vacante dende 1997
Socesor:
(ensin usu actual)[lower-alpha 2]
Predecesora:
Diana de Gales
Duquesa de Cornualles
2005 – Presente
Socesor:
Nel cargu
Predecesora:
Diana de Gales
Duquesa de Rothesay
2005 – Presente
Socesor:
Nel cargu

.

Notes[editar | editar la fonte]

  1. D'alcuerdu a la traducción española y respetando el so títulu nobiliariu británicu, tamién puede referise a ella como Camila de Cornualles, por cuenta de que la familia real británica prescinde del so apellíu Windsor a favor del llugar xeográficu del so títulu nobiliariu más altu.
  2. Llegalmente, Camila de Cornualles ye tamién princesa consorte de Gales tres la muerte de Diana de Gales (caltuvo'l títulu con calter vitaliciu tres el so divorciu), pero, por deferencia a la memoria de la difunta princesa de Gales la Casa Real Británica prescinde d'esti títulu.[ensin referencies]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Identificador GND: 119271273. Afirmao en: Catalog of the German National Library. Data de consulta: 16 febreru 2024. Llingua de la obra o nome: alemán.
  3. 3,0 3,1 «CBS News». Consultáu'l 4 abril 2020.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Afirmao en: Kindred Britain.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. URL de la referencia: https://embamex.sre.gob.mx/reinounido/index.php/en/ver-comunicados/761-hrh-the-prince-of-wales-was-awarded-with-the-mexican-order-of-the-aztec-eagle. Data de consulta: 14 setiembre 2022.
  7. 7,0 7,1 URL de la referencia: https://www.princeofwales.gov.uk/biographies/hrh-duchess-cornwall. Data de consulta: 14 setiembre 2022.
  8. URL de la referencia: https://www.royal.uk/the-queen. Data de consulta: 24 xunu 2023.
  9. URL de la referencia: https://www.royal.uk/the-order-of-the-garter. Data de consulta: 6 mayu 2023.
  10. URL de la referencia: https://www.dpmc.govt.nz/publications/kings-birthday-and-coronation-honours-list-2023.
  11. «— Camilla Parker Bowles Biography». Biography.com. Archiváu dende l'orixinal, el 10 de xunu de 2011. Consultáu'l 2 de mayu de 2011.
  12. duquesa-de-cornualles Muerre Mark Shand
  13. «Yvonne's Royalty Home Page: Royal Christenings» (inglés). Users.uniserve.com. Consultáu'l 2 de mayu de 2011.
  14. «Profile: Camiya Parker Bowles». BBC News (10 de febreru de 2005). Consultáu'l 2 de mayu de 2011.
  15. Patronalgos
  16. «Anuncio del matrimoniu del príncipe de Gales y la Sra. Camila Parker» (inglés). Consultáu'l 14 de mayu de 2017.
  17. «Camila puede ser llegalmente reina» (inglés). Consultáu'l 14 de mayu de 2017.
  18. Orde de la Estrella de Melanesia