Calzadilla de Tera

Coordenaes: 41°58′48″N 6°04′57″W / 41.98°N 6.0825°O / 41.98; -6.0825
De Wikipedia
Calzadilla de Tera
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Calzadilla de Tera (es) Traducir Francisco Ramos del Amo
Nome oficial Calzadilla de Tera (es)[1]
Códigu postal 49331
Xeografía
Coordenaes 41°58′48″N 6°04′57″W / 41.98°N 6.0825°O / 41.98; -6.0825
Calzadilla de Tera alcuéntrase n'España
Calzadilla de Tera
Calzadilla de Tera
Calzadilla de Tera (España)
Superficie 27.23 km²
Altitú 755 m[2]
Llenda con Otero de Bodas y Vega de Tera
Demografía
Población 292 hab. (2023)
- 144 homes (2019)

- 156 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 10,72 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
calzadilladetera.com
Cambiar los datos en Wikidata

Calzadilla de Tera ye un conceyu y llocalidá española asitiáu na contorna de Benavente y Los Valles de la provincia de Zamora,[3] na comunidá autónoma de Castiella y Lleón.

El términu municipal inclúi la pedanía d'Olleros de Tera, na que cada sábadu anterior al segundu domingu de setiembre tien llugar la popular romería de La nuesa Señora de Agavanzal, na ermita que lleva'l so mesmu nome.

Llocalización[editar | editar la fonte]

Calzadilla de Tera y el so anexu Olleros de Tera pertenecen a la contorna de Benavente y Los Valles, atopándose asitiaos nun llanu xunto a la marxe derecha del ríu Tera.

Historia[editar | editar la fonte]

Conceyu de Calzadilla.

El pueblu ye un aportar de civilizaciones onde moraron, convivieron y evolucionaron delles cultures. Asina, en dómina prerromana, la civilización celta, enclavada na zona de la Cancilla, enriba de les Peñes del Cirillico, dexaron dellos petroglifos en diches peñes (la media lluna, adorada polos celtes, que col pasu del tiempu pasó a ser la ferradura del caballu de Santiago y la pisada d'una oveya). Costumes como la realización de trabayos comunales perduraron hasta los nuesos díes.

Darréu, la civilización romana dexó'l so calquier nel área de Calzadilla, que yera zona de camín del ríu Tera de l'antigua vía Augusta XVII, que xunía Astorga con Braga, per onde los romanos tresportaben l'oru de Las Médulas hasta l'Atlánticu. Apocayá atopóse un mosaicu d'estraordinaria importancia dientro del cascu urbanu. Y en la cuesta del Sobradillo años tras atopáronse restos rellacionaos con una fragua posiblemente, al tener ellí llugar una necrópolis.

Tres la invasión árabe de la Península, en Calzadilla perduren rellatos rellacionaos colos árabes. Asina, esiste la paraxa de la "Casa del Moru", asitiada en costar Centinela, que la lleenda atribúi a una familia musulmana qu'ellí vivía y pagaba na fonda del pueblu con antigües monedes, y onde los rellatos populares falen de lladriyos atopaos naquel llugar.

Na Edá Media, a partir del sieglu X, el territoriu nel que s'asitia la llocalidá quedó integráu nel Reinu de Lleón, que los sos monarques entamaríen la repoblación del pueblu. Estos monarques enllantaríen la civilización cristiana, dexando nel pueblu los símbolos antes mentaos de la ferradura del Caballu de Santiago y los patrones del pueblu Santes Xusta y Rufina y la Virxe de la O, trayíes de Sevilla pola vía de la Plata.

Darréu, na Edá Moderna, Calzadilla foi una de les llocalidaes que s'integraron na provincia de les Tierres del Conde de Benavente y dientro d'esta na receptoría de Benavente.[4] Sicasí, al reestructurase les provincies y crease les actuales en 1833, la llocalidá pasó a formar parte de la provincia de Zamora, dientro de la Rexón Lleonesa,[5] quedando integrada en 1834 nel partíu xudicial de Benavente.[6]

Demografía[editar | editar la fonte]

Gráfica d'evolución demográfica de Calzadilla de Tera ente 1900 y 2017
Fonte: Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Monumentos históricos[editar | editar la fonte]

Ilesia de Calzadilla de Tera.

Nel conceyu destaca la ilesia antigua d'estilu románicu con un espodáu campanariu, en que'l so interior podía reparase el so retablu d'estilu barrocu, que foi rehabilitáu en 1773 y agora ta na ilesia nueva, construyida cola collaboración del pueblu, que participó en forma exemplar, apurriendo dineru o ayudando materialmente na obra, n'honor a Santa Xusta y Santa Rufina. En 2009 realizóse una restauración del retablu y reforma xeneral de la ilesia nueva.

Nel pueblu tamién hai una ermita, na que s'atopa la representación de la virxe encinta, La Virxe de la O.

Na vía Romana XVII atopa un miliario, tamién les peñes del Cirillico y el Llar, pa ver los restos del antiguu cañu y el molín.

Los pobladores consideren como monumentu importante l'antigua Casa Rectoral, que tien un campanín que ye una auténtica maravía, rematáu con azulexos al estilu andaluz. El restu de la casa sigue l'arquiteutura tradicional de la zona, na execución de la mampostería con piedra del país y el pórticu de la entrada principal.

Fiestes[editar | editar la fonte]

Les fiestes patronales celébrense los díes 18,19 y 20 de xunetu, n'honor a los patrones del pueblu Santes Xusta y Rufina:

  • El día 18 empecípiase la viéspora, na que'l conceyu convida a una merienda a tol pueblu nes Escueles vieyes, y dispárense cohetes. Pela nueche hai verbena.
  • El día 19 pela mañana celébrase la misa sacramental y procesión peles cais, pela tarde realícense los xuegos infantiles, de siguío percuérrese'l pueblu con una charanga. Pela nueche realízase'l baille con orquesta.
  • El día 20 celébrase la misa polos difuntos na mañana, pela tarde hai partíos de fútbol y xuegos pa neños y mayores. Pela nueche baille con orquesta y chicolatada.

El 18 d'avientu celebra la fiesta n'honor a la virxe de la O. Y en el mes de mayu celebra La novena, nel que les muyeres del pueblu canten una lloa a la virxe y el mozu lleva'l ramu. Dempués púyense bollos y rosques.

Otra fiesta que se celebra ye la de Los Cazadores, na qu'estos conviden al pueblu a una merienda y baille. Suel ser a finales d'agostu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]