COBOL

De Wikipedia
Ficha de softwareCOBOL
Desendolcador(es) Organización Internacional de Normalización, CODASYL (es) Traducir y Institutu Nacional d'Estándares d'Estaos Xuníos
Creador CODASYL (es) Traducir
Estensión de ficheru .cbl .cob .cpy
Versión inicial 28 mayu 1959
Última versión 2019 (, )
Tipu llinguaxe de programación, llinguaxe de programación por procedimientos, llinguaxe de programación imperativu y llinguaxe de programación empobináu a oxetos
Etiqueta de Stack Exchange Stack Exchange
Cambiar los datos en Wikidata
COBOL programa informatico

El llinguaxe COBOL (acrónimu de COmmon Business-Oriented Language, Llinguaxe Común Empobináu a Negocios) foi creáu nel añu 1959 coles mires de crear un llinguaxe de programación universal que pudiera ser usáu en cualquier ordenador (yá que nos años 1960 esistíen numberosos modelos d'ordenadores incompatibles ente sigo), y que tuviera empobináu principalmente a los negocios, esto ye, a la llamada informática de xestión.

Historia[editar | editar la fonte]

Na creación d'esti llinguaxe participó la comisión CODASYL, compuesta por fabricantes d'ordenadores, usuarios y el Departamentu de Defensa d'Estaos Xuníos en mayu de 1959. La definición del llinguaxe completar en pocu más de seis meses, siendo aprobada pola comisión en xineru de 1960. El llinguaxe COBOL foi diseñáu inspirándose nel llinguaxe Flow-Matic de la oficial Grace Hopper y el IBM COMTRAN de Bob Bemer, una y bones dambos formaron parte de la comisión.

Gracies a l'ayuda de los usuarios COBOL evolucionó rápido y foi revisáu de 1961 a 1965 p'añedir nueves funcionalidades. En 1968 salió la primer versión ANSI del llinguaxe, siendo revisada darréu en 1974 (COBOL ANS-74), 1985 (COBOL ANS-85, ampliáu en 1989 con funciones matemátiques, rematando l'estándar actual más usáu, conocíu como COBOL-ANSI), y en 2002 (COBOL ANS-2002).

L'últimu estándar ye'l COBOL 2014 qu'ente otres, inclúi una nueva carauterística que dexa xestión dinámica de la memoria (OCCURS DYNAMIC).

Esiste una versión IBM Enterprise Cobol, actualizada regularmente y llanzada en 1991, usada en sistemes Host (Mainframe) baxu z/VOS.

Pa Windows y Linux, hai dellos compiladores y IDE-s qu'esisten dende va tiempu y síguense modernizando.

  • MicroFocus Visual Object COBOL For Windows 95 (el IDE más antiguu dexando crear GUI-s, soporta WinAPI)
  • MicroFocus NetExpress (el IDE yá modernu dexando interactuar con Java, EJB, C. Tamién OO COBOL (empobináu a oxetos))
  • MicroFocus Visual COBOL pa Visual Studio y Eclís (el IDE actual, con WebServices)
  • Fujitsu COBOL
  • Fujitsu NetCOBOL for Windows
  • Fujitsu NetCOBOL for .NET
  • Fujitsu PowerCOBOL (forma parte del paquete NetCOBOL for Windows, creando aplicaciones GUI basaes en controles ActiveX, soporta WinAPI).

Tamién anguaño esisten:

  • GNU Cobol (antiguu Open COBOL, que ye Open Source)
  • Raincode COBOL
  • COBOL-IT

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

  • COBOL foi dotáu d'unes escelentes capacidaes de autodocumentación.
  • Una bona xestión d'archivos y una escelente xestión de los tipos de datos pa la dómina, al traviés de la conocida sentencia PICTURE pa la definición de campos estructurados. Pa evitar errores d'arredondio nos cálculos que se producen al convertir los númberos a binariu y que son inaceptables en temes comerciales, COBOL puede emplegar y emplega por defectu númberos en base diez. Pa facilitar la creación de programes en COBOL, la sintaxis del mesmu foi creada de forma que fuera asemeyada al idioma inglés, evitando l'usu de símbolos que s'impunxeron en llinguaxes de programación posteriores.

Magar esto, a empiezos de los ochenta foise quedando anticuáu al respective de los nuevos paradigmes de programación y a los llinguaxes que los implementaben. Na revisión de 1985 solucionóse, incorporando a COBOL variables locales, recursividad, reserva de memoria dinámica y programación estructurada.

Na revisión de 2002 añedióse-y orientación a oxetos, anque dende la revisión de 1974 podía crease una redolada de trabayu similar a la orientación a oxetos, y un métodu de xeneración de pantalles gráfiques estandarizado.

Antes de la inclusión de les nueves carauterístiques nel estándar oficial, munchos fabricantes de compiladores añedir de forma non estándar. Na actualidá esti procesu ta viéndose cola integración de COBOL con Internet. Esisten dellos compiladores que dexen emplegar COBOL como llinguaxe de scripting y de servicio web. Tamién esisten compiladores que dexen xenerar códigu COBOL pa la plataforma .NET y EJB.

Programa Hola mundu[editar | editar la fonte]

 IDENTIFICATION DIVISION.
 PROGRAM-ID. HOLAMUNDO.
 
 PROCEDURE DIVISION.
 
 DISPLAY 'Hola mundu'

 GOBACK
 .

Emplegu[editar | editar la fonte]

Magar que munches persones creen que'l llinguaxe COBOL ta en desusu, la realidá ye que cuasi tolos sistemes que riquen gran capacidá de procesamientu por llotes (Batch), tantu les entidaes bancaries como otres grandes empreses con sistemes mainframes utilicen COBOL. Esto dexa garantizar la compatibilidá de los sistemes antiguos colos más modernos, según tener la seguridá de que'l llinguaxe ye perfectamente estable y probáu. Según un informe de Gartner Group de 2005, el 75% de los datos xeneraos por negocios son procesaos por programes creaos en COBOL, y n'otru informe de 1997 estima que'l 80% de los 300.000 millones de llinies de códigu esistentes tán creaos en COBOL, escribiéndose 5.000 millones de llinies nueves de COBOL cada añu. Con tou eso, lo que ye güei, la programación en COBOL ye unu de los negocios más rentables del mundu de la informática. Nel restu d'aplicaciones el COBOL cayó en desusu, reemplazáu por llinguaxes más modernos o versátiles.

Pero non tou ye asina. A día de güei, siguen esistiendo decenes de miles d'usuarios Cobol ya instituciones que siguen instruyendo esti llinguaxe daos los númberos informaos. Cobol sigue tando soportáu y sigue evolucionando permanentemente; esto principalmente pola cantidá d'aplicaciones que güei sigue funcionando y que superen en númberu a los demás llinguaxes gracies a tanto espardimientu nel pasáu. Esto sigui favoreciendo la so continua evolución y, pallabres del propiu Bill Gates: "Nun sé qué llinguaxes va haber nel futuru, pero seguru que Cobol va tar inda ellí".[2]

Intereses[editar | editar la fonte]

Nel códigu que se ve de la programación del cyborg de la película Terminator (1984), dalgunes de les sentencies tán escrites en Cobol.[3]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.iso.org/iso/home/store/catalogue_ics/catalogue_detail_ics.htm?csnumber=51416, .
  2. PcWorld. «Falten programadores de Cobol en Méxicu». Consultáu'l 14 d'avientu de 2011.
  3. «The Terminator. Trivia (en IMDb)» (inglés). Consultáu'l 10 de xunetu de 2011.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]