Cæcilie Norby

De Wikipedia
Cæcilie Norby
Vida
Nacimientu Copenḥague9 de setiembre de 1964[1] (59 años)
Nacionalidá Bandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
Familia
Padre Erik Norby
Hermanos/es Louise Norby
Oficiu cantante, compositora de cantaresmúsica de jazz
Miembru de OneTwo
Instrumentu musical voz
IMDb nm0634904
caecilienorby.com
Cambiar los datos en Wikidata
Actuando en Warszawa, agostu 2011

Cæcilie Norby (9 de setiembre de 1964Copenḥague) ye una cantante danesa de jazz y de rock.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Naz en Frederiksberg nuna familia musical. El so padre ye'l compositor Erik Norby y la so madre ye una cantante d'ópera. En 1985 tien el so primer ésitu comercial como cantante de la banda de jazz/rock Frontline. En 1995 publica'l so primer álbum de jazz Cæcilie Norby pal sellu Blue Note y foi coles mesmes el primer artista danés robláu por Blue Note.

En My Corner of Sky, el so segundu álbum, escribió la lletra pa la melodía de Wayne Shorter "Footprints", de la que diz: "Ye un testu sobre un paisaxe d'una sabana n'África. A pesar de que nunca tuvi n'África ... Lo que nun sabía, pero ensin dulda fixo un pequeñu xiru na llírica, foi que Wayne Shorter realmente pensó n'África cuando escribió la música!"

Diz de la so forma d'interpretar el jazz: "Una de les definiciones de la música jazz ye que tien qu'haber una cierta cantidá d'improvisación. Y eso ye esautamente lo que me gusta de la música que vivimos nel escenariu. Dalgunos de les temes son cuasi siempres los mesmos. Pero podemos espurrilos o encurtialos de manera distinta nes actuaciones nueche a nueche, ente que caltenemos una interpretación más clásica nos álbumes."[2]

Nel so tercer álbum Queen Of Bad Escuses, definió'l términu "self biographical fiction" pa les sos lletres, que define asina: "Toles mios lletres basar n'hestories verdaderes de la mio propia vida o de la vida de daquién que ta mui cerca de mi. Pero pa desenfocar la verdá desnuda siempres voi añader un ángulu llixeramente distintu a ella. Ende ye onde entra la ficción. O a cencielles uso la mio imaxinación."

El so cuartu discu First Conversation (2002) cuntó cola collaboración de Carsten Dahl y Jon Christensen. Dempués se publñicó el discu en direuto Londres / París (2003). Nel Festival de JazzBaltica 2004 actuó con Nils Landgren, ULF Wakenius (guitarra), Lars Danielsson (baxu) y Wolfgang Haffner (batería) y tamién nun conciertu col so ídolu vocal Dianne Reeves. Nel mesmu añu participó nuna xunta escepcional de OneTwo que se lleva a cabu con motivu del 20 aniversariu del Festival de Skanderborg con Nina Forsberg.

El so álbum de 2005 Slow Fruit llogra un ambiente íntimo y relaxao creáu nel estudiu con dalgunos de los sos músicos preferíos como Curtis Stigers, Lars Danielsson, Randy Brecker, Ulf Wakenius, Carsten Dahl y la Orquesta Sinfónica de la Radio Danesa.

El so home Lars Danielsson ye tamién el baxista de la so banda y fai la producción y co-escritura de delles de los sos cantares.

El so álbum de 2015 Just the Two of Us presenta versiones llenes de contrastes que satisfaen a los amantes del orixinal amosando nueves facetes de temes bien conocíes. Ye la primer vegada qu'exerz como dúu ensin acompañamientu, daqué difícil pa una voz y un baxu que siempres trabayaron en grupos de distinta composición.[3]

El discu empieza por una orixinal versión de 'Both Sides Now' de Joni Mitchell y contién una música íntimo y conmovedor llena de detalles sensibles. Abbey Lincoln ta representada por dos tarrezas: "Y supónse que ye amor" y una "Wolly Earth" étnica, que yá tenía nel so repertoriu. Dempués el 'Aleluyah' de Leonard Cohen. Tamién inclúin un cantar del compositor danés Carl Nielsen titulada 'Wondrous Store' y dalgunos de los sos clásicos como 'Double Dance', 'Liberetto Cantabile' o 'Toccata' a la que Caecilie añade lletra y temes propies como 'Sad Sunday' o 'Ghost Lullabye'.

Norby, que foi nomada diez veces a los Premios de la Música de Dinamarca, ye considerada na prensa escandinava como la gran dama del cantar de jazz en Dinamarca.

Discografía[editar | editar la fonte]

Álbumes[editar | editar la fonte]

Como parte de Frontline
  • 1985: Frontline
  • 1986: Frontlife
Como One Two
  • 1986: One Two
  • 1990: Hvide Løgne
  • 1993: Getting Better
Álbumes d'estudiu en solitariu
Añu
Álbum Posiciones
DEAN

[4]

1995 Cæcilie Norby  –
1996 My Corner of the Sky  –
1999 Queen of Bad Escuses  –
2002 First Conversation 2
2005 Slow Fruit 20
2010 Arabesque 23
2013 Silent Ways 27
2015 Just The Two Of Us

with Lars Danielsson

-
Álbumes en direuto
Añu Álbum Posiciones
DEAN


[4]

2004 París/Londres 11
Álbumes d'escoyeta
Añu
Álbum Posiciones
DEAN

[4]

2007 I Had a Ball - Greatest & More  –

Premios[editar | editar la fonte]

  • 1985: Ben Webster Prize
  • 1986: Best Recording Album in Japan
  • 1997: Simon Spies Soloist Prize
  • 2000: Wilhelm Hansen Music Prize
  • 2010: IFPI's Honorary Award

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 29 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. «Jazzdimensions:: Caecilie Norby - "Juicy, tasty, ripe..." - Interview». Consultáu'l 1 de marzu de 2017.
  3. «Caecilie Norby & Lars Danielsson: ‘Just the two of us’ | DistritoJazz» (castellanu). Consultáu'l 1 de marzu de 2017.
  4. 4,0 4,1 4,2 «Cæcilie Norby discography». danishcharts.com. Hung Medien. Consultáu'l 11 de mayu de 2013.