Cámara de los Comunes del Reinu Xuníu

Coordenaes: 51°29′59.6″N 0°07′28.8″W / 51.499889°N 0.124667°O / 51.499889; -0.124667
De Wikipedia
Cámara de los Comunes del Reinu Xuníu
Datos xenerales
Tipu Cámara de los Comunes
Estáu Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Sede Palaciu de Westminster
Parte de Parllamentu del Reinu Xuníu
Composición
Númberu d'escaños 650 (dende 2010)
Más información
parliament.uk…
Cambiar los datos en Wikidata

La Cámara de los Comunes (inglés: House of Commons ), oficialmente Los Honorables Comunes del Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda del Norte aconceyaos nel Parllamentu (The Honourable the Commons of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland in Parliament assembled), ye la cámara baxa del Parllamentu del Reinu Xuníu. Tien la so sede nel Palaciu de Westminster.

El Parllamentu británicu tien una segunda cámara: la cámara alta o Cámara de los Lores.

La Cámara de los Comunes ye escoyida democráticamente. Ta conformada por 650 representantes escoyíos por escrutiniu uninominal mayoritariu nos distintos distritos eleutorales del Reinu Xuníu por un periodu máximu de cinco años hasta que s'esllee'l parllamentu. A estos representantes denominar miembros del parllamentu.

Dende 1902 tolos Primeros Ministros, salvu Lord Alec Douglas-Home en 1963 y Gordon Brown en 2007, fueron en dalgún momentu representantes de los comunes. Amás tolos ministros de los distintos gobiernos fueron escoyíos ente miembros de la Cámara de los Comunes.

La Cámara de los Comunes foi establecida nel sieglu XIV y esistió de forma continua dende entós. La Cámara de los Comunes nos sos entamos tenía menos poder que la Cámara de los Lores, pero güei ye la cámara con mayores poderes llexislativos del parllamentu, nos sieglos XVIII y a lo llargo XIX yera l'únicu órganu políticu con un sistema democráticu polo xeneral. Dende 1911 el poder llexislativu de la Cámara de los Comunes entepasa'l poder de la Cámara de los Lores, yá que a partir de dicha fecha suprimióse-yos a los lores el poder de refugar les lleis calteniendo solo la potestá de suxurir cambeos. Amás el Primer Ministru permanez nel so cargu solamente mientres caltién el sofitu de los comunes y el gobiernu del Reinu Xuníu tien de responder ante la Cámara de los Comunes cuando'l so miembros envalorar conveniente.

El so nome formal ye La honorable cámara de los honorables comunes del Reinu Xuníu de la Gran Bretaña ya Irlanda del Norte. El términu comunes deriva de los comunes franceses normandos, refiriéndose a les comunidaes xeográficu y coleutivu de los sos representantes.

L'archivu de la cámara de los comunes atópase na so propia biblioteca.

Miembros y eleiciones[editar | editar la fonte]

Hasta les reformes del sieglu XIX, los distritos eleutorales teníen poca base na población: los condaos y les ciudaes, que les sos llendes nun yeren fixos na so mayoría, yeren representaos por dos miembros cada unu. La estructura censitaria de la población con derechu a votu y los privilexos d'orixe medieval faía que ciertes rexones d'Inglaterra bien escasamente poblaes escoyeren igualmente a dos miembros del parllamentu, lo cual garantizaba de facto que la eleición de los mesmos quedaba en manes de dalguna única familia de notables censada na zona, yá que el censu eleutoral quedaba amenorgáu a unes poques persones; a estos distritos, de cutiu acomuñaos a antiguos burgos y ciudaes veníes a menos dende la Edá Media, llamar burgos podres, y yeren emplegaos por miembros de la nobleza y de la gentry como forma senciella d'asegurase un escañu nel parllamentu. Les reformes decretaes mientres el sieglu XIX, empezando cola reforma de 1832, resultaron nuna distribución más uniforme de los escaños, y l'abolición de dichos burgos. Per otra parte, les reformes de 1885 suprimieron la mayoría de los distritos eleutorales que teníen dos representantes, los pocos que permanecieron fueron finalmente suprimíos en 1948. Tamién se suprimieron los distritos eleutorales de les universidaes, que dexaben a universidaes importantes como Oxford, Cambridge y universidaes antigües d'Escocia tener representación nel Parllamentu. Al día de güei, cada distritu eleutoral escueye solamente a un miembru del parllamentu. Inda subsiste una diferencia téunica ente los distritos eleutorales d'un condáu y los distritos eleutorales d'una ciudá.

Les llendes de los distritos eleutorales son determinaos por cuatro comisiones permanentes ya independientes; una para Inglaterra, otra para País de Gales, otra para Escocia, y una para Irlanda del Norte. El númberu de distritos eleutorales asignaos a los cuatro zones del Reinu Xuníu básase aproximao na población, pero teniendo en cuenta ciertes regulaciones estatutaries. Inglaterra y Escocia tienen de tener un total d'aproximao 613 distritos eleutorales, Irlanda del Norte ente 16 y 18 distritos eleutorales, y el País de Gales siquier 35 distritos eleutorales. Les Comisiones realicen revisiones xenerales de llendes eleutorales cada 8 a 12 años, según delles revisiones interines. Estes comisiones tienen de considerar les llendes establecíes pol gobiernu llocal anque pueden introducir cambeos pa prevenir grandes disparidades nes poblaciones de los distintos distritos eleutorales. Les propuestes de les Comisiones encargaes de les llendes tienen de tener aprobación parllamentaria, pero nun pueden ser enmendadas pol parllamentu. Depués de la próxima revisión de llendes eleutorales, les Comisiones van ser absorbíes na Comisión Eleutoral que fuera creada nel añu 2000. Anguaño(fecha?), el Reinu Xuníu estremar en 650 distritos eleutorales, con 533 n'Inglaterra, 40 en País de Gales, 59 n'Escocia, y 18 n'Irlanda del Norte.

Les eleiciones xenerales realícense siempres que'l primer ministru solicita al monarca la disolución del parllamentu. El momentu en que se produz la disolución ye de normal afitáu pol primer ministru (vease la rellación col gobiernu embaxo); sicasí, un periodu parllamentariu nun puede durar por llei más de cinco años, nun siendo que se pruebe por dambes cámares y reciba el consentimientu real per mediu d'una llei qu'amplíe la duración del parllamentu. La Cámara de los Lores, caltién el poder escepcional de vetar dicha llei.

El primer ministru afita la fecha en que se va realizar una eleición xeneral, pero tradicionalmente, realízase un xueves. Tienen de convocase eleiciones xenerales una vegada cada cinco años, pero les mesmes pueden ser convocaes en cualquier momentu dientro d'esi periodu de cinco años. El costume estableció que se convoquen eleiciones trescurríos cuatro años dende la última eleición. Cada candidatu tien de presentar el so formulariu de nominación robláu por diez votantes rexistraos del so distritu eleutoral, y tien de pagar un depósitu de £500, monto que-y ye reintegrado en casu de que'l candidatu llogre a lo menos el 5% de los votos emitíos. El propósitu del depósitu ye desanimar a candidatos frívolos. Cada distritu eleutoral escueye a un miembru, usando'l sistema eleutoral escrutiniu uninominal mayoritariu, sol cual el candidatu con más votos gana. Nun pueden presentar la so candidatures a miembru de la Cámara de los Comunes los menores d'edá, los miembros de la Cámara de los Lores, los presos, nin los enfermos mentales o los discapacitaos psíquicos. Pa votar, tien de morase nel Reinu Xuníu, según ser un ciudadanu del Reinu Xuníu, d'un Territoriu Británicu d'Ultramar, de la República d'Irlanda, o d'un país miembru de la Commonwealth. Tamién, dexar a los ciudadanos británicos que viven nel esterior votar mientres los 15 años siguientes a haber emigráu del Reinu Xuníu. Nenguna persona puede votar en más d'un distritu eleutoral.

Una vegada que ye escoyíu, el miembru del parllamentu sigue en funciones hasta la próxima disolución del parllamentu o hasta la so muerte. La Cámara de los Comunes puede decidir espulsar a unu de los sos miembros en casu de que'l mesmu incurriera nuna falta de conducta seria o una actividá criminal. Nestos casos, la vacante puede ocupase por aciu una eleición parcial nel distritu eleutoral apropiáu. Igualmente, un miembru del parllamentu puede dimitir antes de completar la so llexislatura; nesi casu dar# en convocar eleiciones antemanaes nel so distritu. En dambos casos, utilízase'l mesmu sistema eleutoral que'l de les eleiciones comunes. Como quiera que'l mandatu d'un miembru nun puede superar los cinco años, estes circunstancies llevaron na práutica a la esistencia d'eleiciones parciales en dellos distritos eleutorales, que se celebren xeneralmente coles mesmes a metá de llexislatura –usualmente al cabu de 3 años d'establecese'l nuevu parllamentu–, con cuenta de uniformar el procesu eleutoral.

El términu miembru del parllamentu utilízase de normal pa referise solamente a los miembros de la Cámara de los Comunes, entá cuando la Cámara de los Lores ye tamién una parte del parllamentu. Los miembros de la Cámara de los Comunes pueden utilizar les sigles post-nominales “M.P.” (Member of Parliament) tres el so nome, como señal honorífica. El sueldu añal de cada miembru ye de £59,095; los miembros pueden recibir sueldos adicionales por xeres que desempeñen n'otres oficines públiques. La mayoría de los miembros tamién tienen una asignación monetaria d'ente £100,000 y £150,000 pa cubrir los varios gastos d'oficina (personal, franquéu, viaxes, teléfonu, etc.) y tamién nel casu de los miembros que nun viven en Londres pa encarar el costu de caltener un llar en Londres.[1]


Composición de la Cámara de los Comunes
según les Eleiciones xenerales del Reinu Xuníu de 2017
Partíu Escaños
Partíu Conservador
  
318
Partíu Llaborista
  
262
Partíu Nacional Escocés
  
35
Partíu Lliberal Demócrata
  
12
Partíu Unionista Democráticu
  
10
Sinn Féin
  
7
Plaid Cymru
  
4
Partíu Verde d'Inglaterra y Gales
  
1
Independientes
  
1
Partíu Socialdemócrata y Llaborista
  
0
Partíu Unionista del Ulster
  
0
Partíu de la Independencia del Reinu Xuníu
  
0
650 escaños.

Dende 1948 cada miembru del parllamentu representa a un namái distritu eleutoral.

Comités[editar | editar la fonte]

El parllamentu del Reinu Xuníu utiliza diversos comités pa la revisión de lleis y otres xeres. Los comités estudien les lleis refechamente, y pueden realizar enmiendes. Aquelles lleis de gran importancia constitucional, según delles midíes financieres importantes, únviense xeneralmente al Gran comité, un cuerpu qu'inclúi a tolos miembros de la Cámara de los Comunes. Dicha sesión ye presidida pol Presidente de la cámara o un Vicepresidente de protocolu.

Los comités axunten sales de trabayu de la Cámara de los Comunes. La mayoría de les lleis son analizaes poles comisiones permanentes, que tán formaes por unos 16 a 50 miembros caúna. La calidá de miembru de cada comisión permanente corresponder col poder que tienen los diversos partíos representaos na Cámara. La membresía a les comisiones permanentes camuda constantemente, asígnense nuevos miembros cada vez que'l comité considera una nueva llei. Nun esiste llende formal en cuanto al númberu de comisiones permanentes, anque xeneralmente son unes diez. Solo en circunstancies especiales una llei ye confiada a una comisión permanente especial, que funciona como una comisión permanente, pero que puede investigar y realizar audiencies sobre les temes n'estudiu. En payares de 2006, los comités de llei pública substituyeron a les comisiones permanentes.

La Cámara de los Comunes tamién tien dellos comités departamentales. La membresía d'estos cuerpos, en forma similar al casu de les comisiones permanentes, reflexa'l poder de los partíos na Cámara de los Comunes. Cada comité escueye'l so propiu presidente. La función primaria d'un comité departamental ye analizar ya investigar les actividaes d'un departamentu gubernamental particular; pa realizar estes investigaciones, el comité ta habilitáu a llevar a cabo audiencies pa recoyer evidencia. Les lleis pueden ser estudiaes por comités departamentales, pero tal procedimientu utilízase bien raramente.

Un tipu distintu de comité ye'l comité domésticu. Los comités domésticos supervisen l'alministración de la Cámara y de los servicios proporcionaos a los miembros. Otros comités de la Cámara de los Comunes inclúin a les comisiones mistes (que tamién inclúin a miembros de la Cámara de los Lores), el comité sobre estándares y privilexos (que considera cuestiones de privilexu parllamentariu, según problemátiques rellacionaes cola conducta de los miembros), y el Comité de seleición (que determina la membresía d'otros comités).

Funciones[editar | editar la fonte]

Los proyeutos de lleis pueden presentase al traviés de cualesquier de los dos cámares, anque les lleis polémiques polo xeneral aniciar na Cámara de los Comunes.

La supremacía de la Cámara de los Comunes en temes llexislatives ta determinada poles Actes Parllamentaries, que establecen que ciertu tipos de proyeutos de lleis pueden presentase pal asentimientu real (Royal Assent) ensin necesidá de cuntar col consentimientu de la Cámara de los Lores. Los lores nun pueden retrasar una llei sobre fondos monetarios (una propuesta que, según la opinión del Speaker de la Cámara de los Comunes, refierse puramente a impuestos nacionales o a fondos públicos) por más d'un mes. Entá más, los lores nun pueden retrasar la mayoría de les otres lleis públiques por más de dos sesiones parllamentaries, o un añu calendariu. Estes provisiones, sicasí, aplíquense namái a les lleis públiques que s'anicien na Cámara de los Comunes. Per otra parte, una llei qu'intenta estender la duración d'un periodu parllamentariu más allá de cinco años rique'l consentimientu de la Cámara de los Lores.

Por una tradición que se remonta a antes de les Actes Parllamentaries, namái la Cámara de los Comunes puede presentar proyeutos de lleis que se refieran a materies impositives o financieres. Amás, les lleis de fondos monetarios aprobaes pola Cámara de los Comunes nun pueden ser modificaes pola Cámara de los Lores. Amás, la Cámara de los Lores nun puede enmendar una llei pa ensertar impuestos o una disposición rellacionada colos mesmos, pero de cutiu la Cámara de los Comunes dexa de llau los sos privilexos y dexa que los lores faigan enmiendes con implicaciones financieres. Por un alcuerdu conocíu como la Convención de Salisbury, la Cámara de los Lores nun intenta oponese a llexislación que fuera prometida nel programa de trabayu propuestu pol partíu mientres la última eleición. Poro, como'l poder de la Cámara de los Lores foi retayáu pol estatutu y pola práutica, la Cámara de los Comunes ye la caña más poderosa del parllamentu.

Rellación col gobiernu[editar | editar la fonte]

Anque la Cámara de los Comunes nun escueye al primer ministru, la posición de los partíos na mesma igual ye de suma importancia. El primer ministru tien de rindir cuentes, y tien de cuntar col sofitu de la Cámara de los Comunes. Asina, siempres que queda vacante'l cargu de primer ministru, el soberanu designa a la persona que tenga mayor sofitu de la Cámara, que polo xeneral ye'l líder del partíu con más representantes na Cámara. (El líder del segundu partíu en cantidá de representantes toma'l rol de líder de la oposición). En dómines modernes, el primer ministru siempres foi un miembru de la Cámara de los Comunes, en llugar de pertenecer a la Cámara de los Lores.

El primer ministru puede permanecer nel so cargu siempres que caltenga'l sofitu de la Cámara de los Comunes. La cámara baxa puede indicar la so falta de sofitu al gobiernu votando en contra d'un votu d'enfotu, o proponiendo una moción de censura. Les mociones d'enfotu y de censura dacuando indíquense en forma esplícita, por casu: Qu'esta cámara nun confía nel gobiernu de la so maxestá. Entá cuando nun sían espresaes explícitamente como tales, munches otres mociones o votaciones tamién se consideren espresiones d'enfotu. Particularmente, les votaciones de lleis importantes que formen una parte de la plataforma del gobiernu xeneralmente considérense espresiones del enfotu, al igual que la votación del presupuestu añal del reinu. Cuando un gobiernu perdió l'enfotu de la Cámara de los Comunes, el primer ministru tien de dimitir, o solicitar al monarca qu'esllea'l parllamentu, colo que se desencadena una eleición xeneral.

Sacante cuando ye obligáu por un resultáu adversu nuna tema d'enfotu, el monarca autoríza-y al primer ministru a decidir el momentu en que s'esllee'l parllamentu, y polo tanto'l momentu en que se llama a eleiciones xenerales. La eleición de dicha oportunidá basar en considerancies polítiques, y ye xeneralmente'l tiempu más oportunu pal partíu del primer ministru. Sicasí, nengún periodu parllamentariu puede durar más de cinco años; y produzse una disolución automática de la Cámara al cumplise dichu plazu nun siendo que se apruebe una acta del parllamentu qu'estiende'l términu máximu, tal como asocediera mientres dambes guerres mundiales. Cuasi nunca'l parllamentu dura cinco años, los pidíos de disolución llinden la so duración a menos de cinco años.

En película y TV[editar | editar la fonte]

En 1986, la canal ITV Granada fixo un retruque de la Cámara de los comunes de 1950, con estudios en Mánchester. Nel 2002 los estudios fueron mercaos pola BBC.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Alredor de les soldaes de los miembros del parllamentu ye l'escándalu españó en 2009 los gastos, desatapáu pol Daily Telegraph y remató cola sentencia del Tribunal Supremu de 2010 nel casu Chaytor ver (n'italianu) Giampiero Buonomo, Rappresentare il popolo: una scelta difficile, in L’Ago e il filu, agostu 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


51°29′59.6″N 0°07′28.8″W / 51.499889°N 0.124667°O / 51.499889; -0.124667