Cádiz Club de Fútbol

De Wikipedia
(Redirixío dende Cádiz C. F.)
Cádiz Club de Fútbol
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1910
Entrenador Bandera d'Arxentina Mauricio Pellegrino
Categoría Primer División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio Nuevo Mirandilla (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Patrocinador Sunpower (es) Traducir

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Cádiz Club de Fútbol ye un equipu de fútbol con sede en Cádiz, España. Foi fundáu'l 10 de setiembre de 1910 (anque en realidá nesa fecha fundóse'l Mirandilla CF polo que la fecha ye aldericada) y dende entós apostó doce temporaes na máxima categoría del fútbol español, la Primer División na que ye consideráu pola so trayeutoria como unu de los clubes históricos del fútbol español. En dicha competición ocupa'l 34º puestu nel so clasificación histórica.

Anguaño milita en Segunda División, dende la temporada 2016-17.

Historia[editar | editar la fonte]

Años tempranos (1910-1936)[editar | editar la fonte]

La fundación del Cádiz C.F. ta datada'l 10 de setiembre de 1910, fecha de rexistru de los estatutos de la sociedá Cádiz Foot-Ball Club nel llibru de rexistros de sociedaes del Gobiernu Civil de Cádiz, en virtú de lo cual la Real Federación Española de Fútbol da esta fecha del añu (1910) como la fundacional del actual Cádiz C.F.

Foi fundáu en 1910 so la denominación de Mirandilla FC. Compite per primer vegada nel Campeonatu Rexonal d'Andalucía na temporada 1924/25. En xunu de 1936 camuda la so denominación pola de Cádiz Foot-Ball Club, nome más representativu de la ciudá.

Años 1940[editar | editar la fonte]

Tres la guerra civil, na temporada 1939/40 volver# a entamar la competición oficial y tres una serie de xestiones a nivel federativu, el Cádiz F.C. ye incluyíu na Segunda División Nacional, nel Grupu V. Nesta campaña empecipia la temporada con una direutiva de solu cuatro componentes: Rafael López Gazzo, Juan Oliveros, José Montesinos y Antonio Martín de Mora. El cargu d'entrenador recái sobre'l xugador y capitán, Santiago Nuñez. La plantía componer solu diecisiete xugadores, incluyíu l'entrenador; y magar toa esta precariedá, surde la sorpresa y el Cádiz FC proclámase campeón del so grupu. D'esta miente el Cádiz gana'l derechu a apostar la liguilla de campeones que va faer que los dos primeros clasificaos sían nuevos equipos de primer División. Tres un brillosu entamu, la liguilla complícase a la fin, y el Cádiz apuéstase l'ascensu nel Campu de Mirandilla, el 5 de mayu de 1940 ante'l Real Murcia. Una derrota pola mínima bastaba, pero'l Murcia vence por 0 tantos a dos. Y pese al empate a puntos na cabeza de la clasificación col Murcia y el Deportivo de La Coruña, el Cádiz queda en tercer posición faciendo imposible l'ascensu.

Esta derrota va marcar enforma l'aportar de les siguientes temporaes; l'afandu apoderar de l'afición y en permaneciendo tres temporaes más en Segunda División l'equipu baxa a Tercera, de forma qu'al entamu de la temporada 1943/44 la crisis deportivo y económico obliguen al Cádiz a xunise col CD Hércules, naciendo la nueva entidá Hércules de Cádiz CF, que va competir nel Grupu VIII de la Tercer División. La temporada resulta tan catastrófica qu'a la fin de la mesma'l Cádiz tien d'apostar una promoción de permanencia ante'l Melilla. El partíu d'ida, apostáu'l 18 de xunu de 1944 en Melilla, da la fatal resultancia de 3-1 a favor de los norteafricanos. Nel de vuelta, apostáu'l 25 del mesmu mes, el Cádiz volvió perder por 1-2, magar adelantrase nel marcador. El partíu tuvo llenu d'incidentes, inclusive se produció l'agresión del colexáu del alcuentru, que recibió una puñada na boca per parte d'un xugador cadista. El Cádiz perdía la categoría nacional.

Magar tou ello, un grupu d'aficionaos fai resurdir al club de les sos cenices, consiguen axuntar el dineru abondo pa cubrir les deldes y el 19 d'ochobre de 1944 n'asamblea deciden dixebrase del CD Hércules, pa competir como Cádiz CF, con renacíes fuercies pa lluchar na 1ª Rexonal. Na lliga regular el Cádiz queda campeón de 1ª Rexonal y pasa a apostar la liguilla d'ascensu. Na liguilla ye esaniciáu pol equipu del Calavera de Sevilla, pero gracies a una reorganización de la Tercer División y a la retirada del Calavera al nun tener terrén de xuegu propiu, correspuénde-y al equipu gaditano apostar una promoción col Atlético de Tetuán, que había quedáu colista del Grupu IX de Tercer División. El 2 de setiembre de 1945 celébrase'l partíu d'ida en Tetuán, ganando esti por 3-0. La vuelta celebra'l 9 de setiembre en Mirandilla, igualándose la eliminatoria al vencer el Cádiz por 4-1. Esta resultancia fai necesariu un desempate que se celebra'l 11 de setiembre nel Campu de Nervión de Sevilla. Nun emocionante alcuentru, y tres una prórroga, el Cádiz gana por 3-2, llográndose d'esta miente, la torna a la categoría nacional, la Tercer División.

Años 1950[editar | editar la fonte]

Mientres diez temporaes consecutives, el Cádiz pelegrinó pola Tercer División, dende la 1945/46 hasta la 1954/55. Lo más destacao d'esti periodu foi la temporada 1950/51. De primeres de la mesma'l club tuvo a puntu de ser apurríu a la Federación Andaluza pa la so desapaición ante la imposibilidá d'atopar un presidente que se fixera cargu del mesmu; pero Vicente del Moral Alonso, nuna llarga asamblea ufiértase como presidente antes de ver sumir la entidá. El primer alcuerdu qu'adoptaron los nuevos dirixentes foi camudar el color de les camisetes pol color moráu del pendón de la ciudá. Esti fechu solo tuvo llugar mientres aquella temporada, a la siguiente recuperóse'l mariellu y l'azul.

Tres doce años d'ausencia, na temporada 1954/55 consíguese l'ascensu a Segunda División. Encaraba'l Cádiz aquella temporada con Juan Ramón Cilleruelo como presidente y Diego Villalonga como entrenador. L'empiezu de la mesma foi daqué difícil, yá que por cuenta de una reestructuración de la Tercer División na qu'esta s'ampliaba hasta 163 equipos, foi opinión xeneral de l'afición el retirar el Club de la competición nacional. Pero presidente y entrenador, enfréntense solos a la continuidá del Club na categoría. Gracies a esta persistencia l'equipu compite nel Grupu XI de la Tercer División y tres una gran temporada'l Cádiz proclámase campeón del so grupu y apuesta la liguilla d'ascensu a Segunda División na que forma parte del grupu IV compuestu por ocho equipos. El 1 de mayu de 1955, en Don Benito, na última xornada de la liguilla el Cádiz consigue un empate a cero goles que-y val pa proclamase campeón del grupu y consiguir d'esta miente l'ascensu. El recibimientu del equipu foi apoteósico, los aficionaos en distintos medios de locomoción treslladar hasta l'entamu del términu municipal nel Río Arucu pa escoltar al autobús del equipu hasta'l Conceyu. Con esti ascensu empecipia un ciclu na esistencia del club mientres el cual l'equipu permanez mientres catorce años consecutivos na Segunda División, dende la temporada 1955/56 hasta la 1968/69.

El 3 de setiembre de 1955 inaugúrase'l Estadiu Ramón de Carranza, col alcuentru Cádiz CF – FC Barcelona, que remata con un 0-4 a favor de los catalanes. Esi mesmu añu, tamién s'apuesta la I edición del Troféu Ramón de Carranza.

El 5 d'ochobre de 1958 debuta como xugador del Cádiz l'estremu izquierda Manolín Bonu, que aquella mesma temporada sería trespasáu al Real Madrid pola importante cifra, p'aquella dómina, d'un millón doscientes mil pesetes.

La temporada 59/60 tien que resolvese con una promoción de permanencia apostada col Algeciras, y que supera l'equipu mariellu de forma apurada.

Años 1960[editar | editar la fonte]

En 1959, apuerta a la presidencia del club el gallegu Francisco Márquez Veiga, unu de los presidentes que más años permanecieron na direición de la entidá. Mientres el so mandatu imperó la política d'amenorgamientu de gastos y la promoción de xente nuevo nel equipu. Foi la so filosofía los proyeutos al llargu plazu, y por ello caltuvo como entrenador a José Luis Riera mientres tres temporaes, y a Julio Vilariño fíxo-y un contratu per cinco temporaes de les cualos solo pudo cumplir cuatro.

Na temporada 62/63, el Cádiz tuvo a puntu de llograr l'ascensu a la Primer División. Aquel mesmu añu cabo destacar la presencia nel equipu del peruanu Máximo Mosquera, que convertiríase n'ídolu pa l'afición, pero por problemes d'adaptación solo tuvo aquella única temporada.

La promesa de la catera gaditana, Juanito Mariana, foi trespasáu al FC Barcelona na temporada 63/64.

Na temporada 64/65, el Cádiz tuuvo que xugar una promoción pa salvase del descensu. Apostar contra un equipu vascu, la SD Eibar. Na ida perder n'Ipurúa por 2-0, y na vuelta en Carranza iguálase la eliminatoria al vencer el Cádiz pol mesmu resultáu que na ida. El desempate celebrar en Madrid, nel vieyu campu Metropolitanu, venciendo'l Cádiz por 4-1 en diendo perdiendo nel descansu por 0-1.

La temporada 68/69 foi pa escaecer na historia del club. Pese al gran esfuerciu del so presidente, l'equipu baxa a la Tercer División.

Años 1970[editar | editar la fonte]

Na temporada siguiente (69/70) solo perdióse un partíu, col Sevilla Atlético nel Estadiu Ramón Sánchez Pizjuán, ganando 28 alcuentros y empatando en 9 ocasiones. El presidente, Francisco Márquez Veiga, solicitó a la prensa un plazu d'enfotu d'una temporada pa devolver l'equipu a la Segunda División, y con Lleón Lasa nel banquín llograr. Quedó al marxe de les celebraciones, y dempués d'un periodu de 10 temporaes dexaba la entidá ensin haber consiguíu lo que tanto naguó por: l'ascensu a la Primer División.

L'equipu acabó la lliga regular como campeón del Grupu VII de Tercer División, teniendo que promocionar pal ascensu col Racing de Santander. Nel partíu d'ida celebráu en Cádiz empatar a cero goles, pero nel de vuelta en Santander, celebráu'l 21 de xunu de 1970, el Cádiz ganaba por 0-1. El recibimientu al equipu foi rescamplante, celebrándose l'ascensu por tola ciudá.

De nuevu en Segunda División toma'l relevu na presidencia'l exsecretario del anterior presidente, José Antonio Gutiérrez Trueba. Aquel añu debuten nel equipu dos prometedores centrales, Andrés y Migueli, que nel so día seríen trespasaos al Real Madrid y al FC Barcelona respeutivamente. Tamién xugó nel equipu, cedíu pol Sevilla FC, la meta isleño Paco qu'en tiempu dempués se -y conocería como SuperPaco.

La temporada siguiente, 71/72, resulta totalmente nefasta, pasando pol banquín hasta tres entrenadores: García Andoain, Fernando Daucik y José Antonio Naya. Tiense qu'apostar la promoción de permanencia col Sestao. Ganar en Sestao por 1-2, y a la vuelta en Cádiz empátase 2-2, despidiendo'l públicu al equipu con un sonoru espolín.

En visu a ameyorar la desastrosa temporada anterior, Gutiérrez Trueba contrata al exseleccionador nacional, Domingo Balmanya. Na primer temporada de Balmanya incorporar al primer equipu'l canteranu Mané. Esi acorico añu créase esi mesmu añu'l Cádiz B.

Mientres la segunda temporada de Balmanya como entrenador (1973/74)formaron parte de la plantía cadista xugadores como: Eloy, Ibáñez, Fernando Carvallo (xugador chilenu procedente de la Unión Española de Chile, que llegó a convertise n'ídolu de l'afición), Cenitagoya, Marín, Julio Puig, Díaz, Tanco, Mané, Machicha, Isidoro, Mori y Baena, siendo esti postreru Pichichi de la categoría con 23 goles. Tres una bona primer vuelta, a la fin escapóse l'ascensu por bien pocu quedándose nel puestu 5º de la clasificación.

A la siguiente temporada Gutiérrez Trueba presenta la so dimisión y escuéyese como nuevu presidente a Vicente Alonso González, que herieda una entidá en crisis deportiva y económica que fadría que la siguiente campaña, 1975/76, fora pa escaecer, con cuatro entrenadores nel banquín (Sabino Barinaga, Juan Arza, Adolfo Bolea y Luis Escarti), y na que magar una última victoria en Tarragona por 0-1, nun puede refugase la promoción na cual supérase a otru equipu vascu, el Barakaldo. El Cádiz gana 3-0 en Carranza y na vuelta perder por 3-2 calteniéndose la categoría.

Na temporada 1976/77 estrenar na presidencia Manuel de Diego Moreno, tres la dimisión de Vicente Alonso.

Por encamientu del periodista deportivu José María García, contrátase como entrenador a Enrique Mateos, exfutbolísta del Real Madrid y ensin muncha esperiencia nos banquinos. Trespasar mientres la campaña al canteranu Manolo Botubot al Valencia CF por 25 millones de pesetes. Y en tres una gran campaña, con xugadores como: Quino, Mané, Ibáñez, Carvallo, Ortega, Villalba, Blanco, Santamaría y Puig, na tarde del 5 de xunu de 1977 al vencer en Carranza por 2-0 al Terrassa, con goles de Villalba y Ortega, consíguese l'ascensu a Primer División. La ciudá vivió una celebración de desbordante allegría por toles sos cais.

Nel branu de 1977 el Cádiz participa per vegada primera nel so Troféu Ramón de Carranza. L'añu siguiente, na so primer temporada en Primer, el Cádiz paga la novatada y baxa de categoría. Produzse'l debú de Pepe Mejías, nun partíu que'l Cádiz xuega como llocal nel estadiu Domecq de Xerez de la Frontera, por zarru del Carranza (Cádiz, 2 – RCD Español, 4). Enrique Mateos nun remata la temporada siendo sustituyíu por Mariano Moreno. Manuel de Diego dimite al rematar la campaña.

Años 1980: La dómina dorada[editar | editar la fonte]

De nuevu en Segunda División onde se permanez mientres trés años consecutivos hasta que nel tercer añu llega l'entrenador yugoslavu Dragoljub Milošević y íguase l'equipu más gaditano de la historia con xugadores de la cantera y de la provincia, salvo les esceiciones puntuales de Do Santos, Hugo Vaca, Zúñiga, Lalovic y Mané II. Aspirábase a cencielles a la permanencia, pero nun bon final de campeonatu llega la última xornada de lliga. El 24 de mayu de 1981, enfrentar en tierres alicantines al Elche CF. Al equipu llocal bastába-y empatar pa consiguir l'ascensu, y el Cádiz obligatoriamente tenía de ganar. El Cádiz alzar col trunfu por 1-2, con goles de Zúñiga y Pepe Mejías, consiguiéndose d'esta miente el segundu ascensu a la Primer División. L'alliniación del Cádiz d'aquella tarde foi: Bocoya, Juan José, Do Santos, Hugo Vaca, Mariellu, Zúñiga, Manolito, Luque, Mejías I, Choquet (López, 86) y Mané I. Con esti ascensu empecipia un ciclu continuu d'ascensu-descensu, de Segunda a Primer, que dura unos seis años, y que da llugar al apellativu col que se conoció l'equipu, el Submarín Mariellu.

Na so vuelta a la Primer División el Cádiz gana nel branu de 1981 el so primera Troféu Carranza, al vencer na final al Sevilla FC por 1-0, con gol de Dieguito. L'equipu naquella temporada ganó'l calificativu del Matagigantes,[1] yá que del Carranza fixo un fortín nel que ganó a la mayoría de los equipos poderosos de la categoría: Real Sociedad (2-1), FC Barcelona (1-0), Real Madrid (1-0), Athletic Club (3-0), Real Zaragoza (2-0), Sevilla FC (1-0) y Atlético de Madrid (1-0). Pero fora de Carranza perdiéronse tolos partíos sacante'l postreru en Castellón que ganó por 0-1, polo qu'a la fin de campaña, magar quedar empatáu a puntos con UD Las Palmas y Real Sporting de Xixón, por culpa del gol-average, baxar de categoría. Trespasar al Real Madrid el llateral gaditano, Juan José, que aportaría a internacional absolutu cola seleición española. Tres el mundial d'España, fichar al mundialista salvadoreñu Máxicu González, que conviértese n'ídolu indiscutible de l'afición gaditana.[2] Continua como entrenador el yugoslavu Milosevic y fíchase tamién a un compatriota so, Mirko Vojinovic. El 22 de mayu de 1983, xubir por tercer vegada a Primer División al ganar en Carranza de nuevu al Elche CF por 3-1, con goles de Pepe Mejías (2) y Máxicu González, y perder el Deportivo de La Coruña nel so campu col Rayo Vallecano por 1-2. Nel branu de 1983 el Cádiz gana'l so segundu Troféu Carranza venciendo na final al Real Betis por penaltis, n'empatando 1-1.

El so nuevu pasu pola Primer División resulta fugaz como los dos anteriores y solo dura una temporada, 1983/84. Na so vuelta a la Segunda División, el Cádiz lleva a cabu una gran temporada, ocupando siempres el primer o segundu puestu, proclamándose campeón d'iviernu, col porteru menos goliáu de la categoría, Troféu Zamora pa SuperPaco, con 21 goles encaxaos en 31 partíos y col máximu goliador del campeonatu, Troféu Pichichi para Salva Mejías, con 17 goles. A falta de cuatro xornaes l'equipu proclámase matemáticamente como xubíu a Primer División. Esto tuvo llugar el 21 d'abril de 1985, bastaba con un empate pa consiguir l'oxetivu. El llenu yera total en Carranza, nes celebraciones un inconsciente llanzó una bengala dende la preferencia que s'estrelló nel pechu d'un aficionáu de tribuna causándo-y la muerte. L'equipu magar xubir pierde col CD Castellón por 0-1 y l'allegría del ascensu convertir nun gran espolín de los aficionaos escontra los xugadores y l'entrenador, Benito Joanet. Suspendiéronse toles celebraciones.

A partir d'equí empecípiase'l ciclu más llargu del Cádiz en Primer división. Nel branu de 1985 gánase'l Troféu Carranza venciendo na final al Grêmio de Porto Alegre na tanda de penaltis, n'empatando 1-1. Empecípiase una nueva temporada, con Paquito como entrenador, y consíguese per primer vegada na historia la permanencia en Primer División, con un polémicu empate en Carranza ante'l Real Betis.

José Manuel Barla superó'l centenar de partíos en Primer col Cádiz ente les temporaes 1986/1987 y 1992/1993

N'agostu de 1986 consiguir por segundu añu consecutivu'l Troféu Carranza venciendo na final al Real Betis por penaltis, n'empatando 1-1. Nesta temporada apuéstase la famosa campaña de los play-off. El Cádiz termina colista na lliga regular y vuelve repitir plaza nel play-off, pero asocede que se lleva a cabu una reestructuración ampliándose la Primer División hasta 20 equipos, por ello solo baxa un equipu. Ante esto Manuel Irigoyen propón y ye aceptáu que nun fuera'l postreru'l que baxe, sinón el peor d'una liguilla de la muerte, a una sola vuelta, ente los trés equipos que teníen de baxar, esto ye, Racing de Santander, CA Osasuna y Cádiz, yá que "si supiéramos que solo diba baxar un equipu llucharíamos por non quedar postreros, cuando yá nun teníamos posibilidaes de quedar cuartos pola cola". El Cádiz de la mano de David Vidal empata los sos dos alcuentros por 1-1 y gracies a la victoria del Osasuna sobre'l Santander por 2-0, ye esti postreru'l que baxa. Un Cádiz totalmente desanunciáu y condergáu al últimu llugar de la clasificación, llogró salvar la categoría gracies a la picardía del so presidente.

Na temporada 1987/88, de la mano de Víctor Espárrago llógrase la meyor clasificación de tola historia del Cádiz CF en Primer División, docenu llugar na tabla. El Cádiz B empieza a dar los sos frutos, con una bona xeneración de nueves promeses como Alfonso Cortixu, Barla, José González, Poli, etc.

Na siguiente temporada 1988/89 contrátase los servicios del entrenador austriacu Helmut Senekowitsch, llueu destituyíu y sustituyíu depués por David Vidal. L'equipu caltener na zona baxa de la clasificación y nel postreru partíu ganar en Murcia por 0-1, con gol de José González, y el Cádiz salvar del descensu y la promoción.

La temporada 1989/90 queda marcada pola llarga discutiniu David Vidal–Máxicu González. L'afición demanda la presencia de Máxicu, pero Vidal nun lo allinia alegando que nun trabaya pal equipu. Nos cuatro últimos partíos de lliga, con Collin Addison nel banquín, ye necesariu'l trunfu y consíguese ganándolos toos por 1-0. N'unu d'ellos dio l'interesáu casu que ganó 0-1 en Tenerife ensin tirar nin una sola vegada a portería; el gol foi obra del defensor local Manuel Fierro en mesma puerta. Na Copa del Rei llógrase la meyor clasificación de la historia algamando les semifinales onde ye esaniciáu pol Real Madrid.

Años 1990[editar | editar la fonte]

Na temporada 1990/91 de nuevu llegar cola agua al pescuezu nel final de temporada, anque consiguen una victoria d'oru ante'l Real Madrid en Carranza, y, sobremanera, garrase a la promoción venciendo los trés últimos partíos de casa. Nuna gran tarde ganar al dream team del FC Barcelona de Johan Cruyff por un abuitáu 4-0, cuando'l catalanes veníen al Carranza dispuestos a celebrar en Cádiz el so títulu de Lliga; dos selmanes más tarde, llogren vencer por 2-1 a un Sevilla Fútbol Club que vieno dispuestu a nun regalar el partíu, que finalmente cai con un agónicu gol de Pepe Mejías nel minutu 89. De nuevu, con posibilidaes pa salvase, llegar a la última xornada y el Cádiz xugar en Carranza col Real Zaragoza, que venía col enfotu de refugar la promoción. L'equipu maño adelantrar nel marcador dexando la situación cuasi insalvable, con un gol del Paquete Higuera nel minutu 65. Sicasí, el tándem Ramón Blanco-Lorenzo Bonaventura, qu'ocupa'l banquín al sustituyir al arxentín Héctor Veira, decide dar entrada al campu a un chaval de la cantera, Kiko Narváez. Faltando nueve minutos pa la conclusión del partíu, el Cádiz taba colos dos pies en Segunda División, pero Kiko provoca un penalti que ye tresformáu pol arxentín Dertycia y un minutu dempués, el mesmu Kiko consiguía'l gol del trunfu, y el Cádiz, xunto col Zaragoza precisamente, apuerta a la promoción escapando del descensu, onde cai'l CD Castellón al perder el so partíu ante un Real Uviéu que buscaba entrar na Copa de la UEFA. Na promoción, la torga ye'l CD Málaga. En perdiendo en la Rosaleda por 1-0, consíguese igualar la eliminatoria en Carranza con gol de José González y en sufriendo les espulsiones de Barla y Quevedo consiguen aguantar lo que queda de partíu y la prórroga, pa llegar a una dramática tanda de penaltis onde falló Raúl Procopio, pero que cuando tou paecía perdíu Szendrei paraba dos penaltis siguíos, el primeru a Matu, nel quintu y últimu llanzamientu regular que-y valiera l'ascensu al Málaga, y el segundu, en marcando Juan José pal Cádiz nel primer llanzamientu de muerte súbita (la so última aición nel fútbol profesional), páralu a Emilio'l penalti decisivu que dexaba de nuevu un añu más al Cádiz na élite del fútbol español.

La temporada siguiente, con Ramón Blanco nel banquín, el Cádiz refuga tamién el descensu direutu na última xornada, anque de forma menos agónica que la temporada anterior. Del intre lligueru destácase l'empate a un gol nel Bernabéu ante'l Real Madrid con gol de Moisés Arteaga y nel Nuevu Estadiu José Zorrilla ante'l Real Valladolid, onde consiguía empatar a dos goles cuando pasaben cuatro minutos del noventa, lo que-y dexó llegar más cómodu a la última xornada, yá que con un empate ante'l Real Sporting de Xixón en Carranza, que nun se xugaba nada, yera abondu, y remató 1-1. La promoción la disputa col Figueres y de una manera relativamente cómoda superar, ganando en casa por 2-0 con goles del brasilanu Mario Tilico y el chiclanero Fali Benítez, y empatando a 1 en Figueres con gol de Mama Quevedo. Nuevamente consíguese caltener la categoría.

Na temporada 1992/93 remata la dómina dorada del Cádiz en primer división. Esta temporada nun se repitió'l milagru. Conviértese'l club en sociedá anónima deportiva. Los empresarios nun respuenden y l'afición nun tien el poder adquisitivo necesariu pa faese coles aiciones del club, Irigoyen ver na necesidá de convencer al Conceyu por que se faiga cargu de les aiciones. Asítiase como presidente al conceyal socialista Rafael Garófano, qu'ante la prioridá de recuperar la cantidá invertida, al traviés d'unes negociaciones llevaes a cabu por Irigoyen, trespasa la sociedá a un grupu d'inversores (Cádiz Promociones Deportives) encabezaos por Jesús Gil, presidente del Atlético de Madrid. El Cádiz baxa a Segunda División. Mientres el branu Kiko y Quevedo son trespasaos, al Atlético de Madrid. Tamién se cola Moisés Arteaga al RCD Español.

Na temporada 1993/94, magar partir como favoritu, los resultaos negatives van asocediéndose, según los entrenadores pol banquín. Hasta cuatro téunicos intentaron endrechar l'aldu, pero l'equipu fundir na Segunda División B, de la mano col Real Burgos Club de Fútbol, que tamién baxa vertiginosamente dos años siguíos. Irigoyen, que fuera nomáu Direutor Xeneral, tuvo los sos más y los sos menos con Jesús Gil y abandona la entidá. D'esta miente vase'l presidente de mayor permanencia nel cargu y el más gallardoniáu de la historia del Cádiz. Gil, designa como nuevu Direutor Xeneral de la entidá a José Luis Fernández Garrosa.

Como únicos ésitos nestos años el Cádiz gana consecutivamente los Troféus Carranza de 1993 y 1994, dambos na tanda de penaltis, tres dos talos empates con SE Palmeiras (1993) y Sevilla FC (1994).

La primer etapa de la Segunda División B, dura nueve llargos años. Mientres la pretemporada 1995/96 l'equipu ta a puntu de sumir por cuenta de los problemes económicos, pero gracies a un grupu de cadistas encabezaos por Antonio Muñoz Vera y Manuel García Fernández, la entidá vuelve a manes gaditanas. Aquel añu mientres l'intre del campeonatu, por cuenta de les males resultaos, son despidíos cinco xugadores: Zapatera, Pinu, Ortiz, Bono y Garitano. A la selmana siguiente foi cesáu l'entrenador, Paco Chaparro.

El binomiu Muñoz-García ruémpese, na temporada 1996/97 cola dimisión y la marcha del club del segundu. Na temporada 1997/98 per primer vegada l'equipu clasificar pa la liguilla d'ascensu de la mano de Ramón Blanco, nun teniendo fortuna na mesma. Gánase y empata col Barcelona B y Cultural Leonesa, pero pierde los dos partíos col Real Madrid B. Siendo, sicasí'l Barcelona B l'equipu que consigue l'ascensu. Ante la gran delda qu'abasna'l club, les aiciones poner a la venta, un gran paquete d'aiciones, más del cincuenta per cientu, adquirir el grupu madrilanu Asesoramientu Deportivo Andaluz (ADA).

Na campaña 1998/99, yá col club en manes de ADA, Antonio Muñoz continua como presidente y ante les males resultaos d'entamu de campeonatu vese obligáu a dimitir, ocupando'l cargu'l conseyeru del sociu mayoritariu Rafael Mateo Alcántara. Mateo destitúi al téunicu Juan Antonio Sánchez Franzón nel banquín, que sustituyera al entrenador inicial Ismael Díaz Galán, y reemplazar pol téunicu catalán Jordi Gonzalvo quien nun consigue los oxetivos pa los que fuera contratáu.

Revueltos años 2000[editar | editar la fonte]

Andrés Fleurquín formó parte del once inicial que consiguió en Chapín, l'últimu ascensu a Primer división del Cádiz CF hasta la fecha.

Na temporada 2000/01, tando'l club a puntu de sumir, realízase una bien bona campaña, encaxar solu trés goles na segunda vuelta y ganáronse los diez últimos partíos de lliga. Na liguilla d'ascensu faltó-y suerte y magar quedar líder empató a puntos col Gimnàstic de Tarragona, que xubió pol gol-average.

Na campaña 2002/03, revoluciónase'l vestuariu. Apostar por un téunicu nuevu, procedente de la cantera que vien de faer una sensacional temporada col equipu xuvenil, el ex-xugador José González. Este confía en Alfonso Cortixu como segundu entrenador. Na secretaría téunica tamién hai cambéu siendo nomáu Alberto Benito, xugador del equipu hasta la temporada anterior. Coles mesmes, la revolución llega a los despachos, asignándo-y la direición del club a José Mata Morales, reconocíu cadista y espertu en marketing quien sustitúi nel so cargu a Francisco Canal Fidalgo. El Cádiz apoderó con autoridá la lliga dende'l primer momentu y pudo metese como cuartu clasificáu na liguilla d'ascensu. Na liguilla, solo pierde un partíu, l'apostáu nel Miniestadi ante'l Barcelona B por 3-1. El 29 de xunu de 2003, con unos 15.000 aficionaos nel Estadiu Ramón de Carranza y el Cádiz xugando nel Estadiu Juan Guedes de Les Palmes ante'l Universidad, l'ensame solo esta rimada d'una gran pantalla na que se sigue'l partíu nes Canaries. Al Cádiz bastar col empate, pero adelántrase l'Universidá con gol de Jonathan Sesma, que recalaría nel Cádiz aquel branu. Poco dempués una internada de Matías Pavoni acaba en penalti que ye tresformáu pol portuense Abraham Paz. El partíu acaba con 1-1 y la llocura españa en Cádiz. La ciudá echar a la cai y na fonte de les Puertes de Tierra los cadistas bañar pa festexalo.

Na campaña 2003/04, Cádiz de nuevu en Segunda División, realiza un bon campeonatu asitiándose na categoría. Nel apartáu social les estructures del club esperimenten una fonda renovación, poniéndose les bases necesaries pa l'adaptación de la entidá a les nueves estructures del fútbol profesional actual. Créase la tienda oficial, la fundación Cádiz CF, la escuela de fútbol Michael Robinson, un gabinete d'asesoramientu sicopedagóxicu, el club d'empreses ya impúlsase la páxina web oficial ente otres coses. Tamién crez el númberu de peñes partíes por toa España, algamar el mediu centenar d'elles.

El Cádiz so les órdenes del uruguayu Víctor Espárrago consigue na temporada 2004/05 l'ascensu a Primer División, que peracábase en Chapín, ante'l Xerez CD, al cual vencen los mariellos por 0-2, con tantos d'Oli y Abraham Paz de penalti. L'once inicial d'aquel partíu tuvo formáu por: Armando, Raúl López, Abraham Paz, De Quintana, Varela, Suárez (Bezares 67'), Fleurquín, Enrique (Dani Navarrete 75'), Jonathan Sesma, Pavoni (Manolo Pérez 87') y Oli.

Celebración del ascensu del Cádiz Club de Fútbol a Primer División d'España na temporada 2004-05.

La temporada[3] siguiente, 2005/06,[4] en primer,[5] ye más discreta. Fichar al prometedor centrocampista hispanoguineano Benjamín Zarandona qu'apenes cuntaría con minutos nes alliniaciones de Víctor Espárrago sumiendo d'estes en febreru, magar un bon entamu de campeonatu, finalmente les males resultaos son ecu na entidá gaditana rematando la campaña solmenándo-y una manina al Málaga Club de Fútbol (equipu qu'acabaría ventenu na tabla) por un 5-0 nel Carranza pero esto nun llibraría al Cádiz de tornar a Segunda siendo décimonovenos na tabla con 8 victories, 12 empates y 18 derrotes. Quedaríen partíos que dexaría la última buelga del Cádiz en Primer como'l 0-2 en Cornella-El Prat o un apertáu 1-2 en la Romareda, na so vuelta, el Cádiz de José González llogra un quintu puestu, pero na campaña siguiente 2007/08 compra del club l'empresariu gaditano afincáu en Madrid Arturo Baldasano Supervielle, quien afaya descuadres económicos qu'escuenden una monstruosa delda de la etapa de Muñoz, que xuníu a les elevaes fiches de los futbolistes contrataos por Baldasano, entá incosciente d'esa delda despintada, faen que'l club atópase en quiebra téunica. Vase Baldasano, torna Muñoz, que prescinde de la direutiva y cuerpu téunicu del primeru, disparándose los finiquitos y empiorando la situación, y nun puede endrechase l'aldu d'un vestuariu desengañáu y desmotivado, qu'entra nuna llinia negativa que-y fadrá baxar de nuevu a Segunda B. Inda pueden refugar el descensu a 2ºB na última xornada si vencen al Hércules Club de Fútbol en Alicante. El Cádiz adelantrar con gol de Gustavo López, pero pocos minutos dempués empataba l'equipu llocal con un sospechosu fallu nel control de balón de Abraham Paz. Nel minutu 96 d'un llargu descuentu, con tolos partíos de primera y Segunda remataos, el Cádiz atopar con un penalti al so favor por manes d'un defensor. De nuevu Abraham Paz ye murnia noticia, al tirar al palu, rebotar el balón nel cuerpu del porteru y salir pela llinia de fondu, acabándose ende'l partíu. Más esperpéntico foi la llegada del autobús del equipu de vuelta a Cádiz, onde solo lleven a un puñáu de xugadores que pueden cuntase colos deos de la mano; el restu colárense de vacaciones namás abandonar l'Estadiu José Rico Pérez, cada unu a la so bola, y l'entrenador Julián Rubio ensin sabelo.

Esta vegada, el periplu del Cádiz pola Segunda B solo duró una temporada, 2008/09. L'equipu so la direición d'un mozu téunicu, Javi Gracia, clasificóse como campeón del so grupu p'apostar el play-off d'ascensu a segunda división. El so rival foi'l Real Unión de Irún. El partíu d'ida apostar nel Estadiu Ramón de Carranza, cola resultancia de 1-0 a favor del equipu cadista con gol de Mariano Toedtli. El partíu de vuelta nel Stadium Gal, acabó con empate a cero, faciendo abondu la renta del equipu gaditano nel partíu d'ida, polo que se consiguía asina retornar a segunda división. Darréu convirtióse nel primer campeón absolutu de Segunda División B, al superar al FC Cartagena na final a doble partíu pol títulu, victoria 1-2 en Cartaxena y empate a unu en Carranza.

Na temporada 2009/10, l'equipu gaditano atopábase somorguiáu en 2ª División, siguiendo nel banquín l'artífiz del ascensu, Javi Gracia. Pa esta temporada destacó la contratación del delanteru internacional Diego Tristán o como'l delanteru nixerianu Ogbeche, tres un empiezu irregular de temporada a mediaos de la temporada, l'entrenador foi sustituyíu por Víctor Espárrago pa refugar el descensu de 2ªB pero tres una patética temporada l'equipu nun llogra la permanencia. El Cádiz acabó baxando na última xornada en casa ante'l CD Numancia, al que llogra vencer de manera manera por 4-2 ante unu 10.000 espectadores que al términu del partíu retírense musgos y en silenciu. El nuevu descensu a 2ºB provoca qu'Antonio Muñoz y la so direutiva presenten la so dimisión en bloque y anuncien que'l club ta en venta, y el preciu de la venta son 3,5 millones d'euros, tou esto provoca una crisis nel club, entrando esti nuna Llei Concursal.

Ciclu en 2º B (2009-2016)[editar | editar la fonte]

Dani Güiza, l'home que dio'l gol decisivu del ascensu del Cádiz a Segunda

Na temporada 2010/11, l'equipu llogró acabar na cuarta plaza de la clasificación, con un plantel bastante veníu nun siendo que el añu anterior. Hristo Vidakovic empieza entrenando al club, pero a la xornada 13 ye destituyíu y llega José González, que coles sos más y les sos menos llogra la clasificación. La posición llograda en lliga dexó al Cádiz xugar la promoción d'ascensu a Segunda División 2011. En ganando 2-0 en Carranza, cayó esaniciáu en primer ronda en perdiendo n'Anduva contra'l Club Deportivo Mirandés por un resultáu de 4-1,[6] nun partíu onde nuevamente los mariellos amosaron una actitú cobarde y de nun tar al altor. Esi branu de 2011 llegar a un alcuerdu con Quique Pina, presidente del Granada Club de Fútbol, pa la xestión deportiva del club, lo mesmo que de una posible venta del club al rematar la campaña en 2012, de la que va depender si'l Cádiz xube a Segunda o si sale alantre na Llei Concursal. Quique Pina tien rellaciones cola familia Pozzo, dueña del Udinese italianu, quien consigue xugadores pa vencelos y vendelos. La plantía del Cádiz, compuesta predominantemente por xugadores de la so propiedá, consigue'l campeonatu del so grupu, lo que-y da la posibilidá de xubir direutamente n'esaniciando a otru campeón, o bien, reengancharse a una repesca si cayera esaniciáu. Tóca-y en suerte al Real Madrid Castilla, quien vence na ida 0-3 en Carranza y la vuelta 5-1 nel Estadiu Alfredo di Stéfano, nuna eliminatoria onde'l filial blancu foi claramente cimeru. En repescar consigue esaniciar al Albacete na tanda de penaltis en Carranza n'empatando dambos partíos a cero, pero non pudo rematase l'ascensu na siguiente ronda al cayer ante'l CD Lugo igualmente nos penaltis, n'igualando en Carranza el 3-1 de la ida en Lugo naquel partíu marcáu pol discutiniu arbitral.

A pesar de nun xubir, Pina siguió interesáu pol club, y píde-y a Muñoz que-y venza'l so aiciones mientres un añu pa poder xestionar dafechu'l club, tratar nuevamente de xubir y solo a partir d'ende, na so opinión, va empezar a haber beneficios. Pero Muñoz finalmente refuga la propuesta y el 12 de xunetu de 2012 viende les sos aiciones por 400.000 euros a un grupu de capital internacional, italo-suizu pa ser más exactos, con cabeza visible pal Cádiz na figura de Florentín Pumar García como nuevu presidente, Alessandro Gaucci, como direutor deportivu, y Giovanni del Re como representante del grupu inversor, poniendo fin a la etapa de Muñoz a lo más accionista del club.[7]

Nuevu ascensu a Segunda (2016-Presente)[editar | editar la fonte]

Na temporada 2015-16, el Cádiz ye l'últimu club en xubir a Segunda División dempués d'una irregular campaña, consiguir contra'l Hércules de Alicante Ganando 1-0 nel Carranza, y 0-1 nel Estadiu José Rico Pérez por un gol decisivu del xerezanu ex-internacional de la Colorada Dani Güiza[8] y en ganando les anteriores eliminatories al Racing de Ferrol y al Racing de Santander.

Empezada la temporada 2016-17, Álvaro Cervera sigue nel club, y este empieza forma irregular pero depués consolidándose y llogrando bones resultaos acabando pel hibiernu en puestos de play-off a Primer.[9] El 4 de xunu'l Cádiz clasificar a los playoffs d'ascensu a LaLiga Santander, consolidándose tamién el descensu del Elche CF en ganándo-y 2-1

Instalaciones[editar | editar la fonte]

Estadiu[editar | editar la fonte]

Vista interior del Estadiu Ramón de Carranza.

L'Estadiu Ramón de Carranza cuenta con una capcacidad de 25.033 espectadores y unes dimensiones de 104 x 65 metros. Construyíu por Manuel Muñoz Monesteriu y por Manuel Fernández Pujol. Constó 11.000.000 pesetes la so construcción.

Foi inauguráu'l 3 de setiembre de 1955 col alcuentru ente'l Cádiz C.F. y el FC Barcelona, que remata con un 0-4 a favor de les blaugranes. Esi mesmu añu, tamién s'apuesta la primer edición del Troféu Ramón de Carranza. Munchos fueron los estadios onde xugó'l Cádiz y los sos equipos antecesores, anque en nengún d'ellos hanse xugáu tantos partíos como en Carranza:

El Jockey Club, que funcionaba dende 1890, foi'l primer campu del primer Cádiz, allugáu al altor del actual estadiu, al otru llau de l'antigua vía ferrial, agora soterrada.

L'Estadiu Ramón de Carranza ye l'únicu que vio xugar al Cádiz el Troféu Carranza', yá que nun participó nel mesmu hasta que nun consiguió'l mentáu ascensu. Grandes y famosos xugadores triaron la so yerba: Maradona, Cruyff, Laudrup, Van Basten, y un llargu etcétera. Amás, Butragueño debutó nesti estadiu col primer equipu del Real Madrid, marcando amás nel so debú.

Ciudá deportiva[editar | editar la fonte]

Ciudá Deportiva de Badea, llugar de les sesiones d'entrenamientu del Cádiz C. F.

El xerme de l'actual ciudá deportiva del Cádiz C.F. llantóse hai más de 30 años, anque ye agora cuando se-y ta sacando'l máximu rendimientu. Allugáu nel términu municipal de Puerto Real, y cerca del Barriu Jarana, l'antigua Ciudá Deportiva de La Rosal pasó a denominase Ciudá Deportiva Badea de Cádiz tres la so inauguración en setiembre de 2006. Solo foi una inauguración parcial una y bones anguaño atópase en procesu de reforma y crecedera y son munches les instalaciones qu'hai previstes construyir nel proyeutu. Ente estes hai que destacar un aparcamientu y un hotel.

La Ciudá Deportiva Badea de Cádiz ye onde entrena davezu la primer plantía del Cádiz Club de Fútbol, amás de los equipos de les categoríes inferiores, quien tamién xueguen ellí los sos partíos oficiales. Y non solo ellos utilicen les instalaciones. N'ocasiones, y cuando asina lo soliciten, otros conxuntos de la provincia esfruten d'esti modernu complexu deportivu.

Esta tien cuatro campos de fútbol: Dos de verde natural y dos con yerba artificial. Ye una ventaya cuntar con estos postreros, una y bones el primer equipu puede faer usu d'ellos pa preparar los alcuentros frente a conxuntos que tengan campos d'esta superficie y tou ello ensin movese del so hábitat natural.

Los cuatro campos son:

- El campu númberu 1: Ye'l principal, ta allugáu na zona baxa, tien verde natural y ye el llugar escoyíu pol Cádiz C.F. pa entrenar. Cuenta con una grada con capacidá pa 2.500 espectadores polo que'l Cádiz B xuega ellí los sos alcuentros oficiales. Al pie de esti campu tán los vestuarios del primer equipu y del filial, el ximnasiu, la sala de masaxes y la provisional sala de prensa.

- Los campos 2 y 3: Tán enriba, son de verde artificial y tienen un graderíu pa 500 persones. Ellí entrenen y xueguen les categoríes inferiores.

- El campu númberu 4: Ta xunto a los dos anteriores, ye de verde natural y tamién cunta con una pequeña grada. El Cádiz C.F. entrena ellí esporádicamente.

Uniforme[editar | editar la fonte]

Anguaño visti la marca alemana de deporte Adidas pa esta acutal campaña. Los colores actuales de los uniformes pa la temporada 2017/18 son:

  • Uniforme llocal: Camiseta mariella, pantalón azul y medies marielles.
  • Uniforme visitante: Camiseta azul con una franxa mariella que la traviesa, pantalón mariellu y medies azules.
  • Uniforme alternativu: Camiseta rosa, pantalón blancu y medies blanques.

Evolución del uniforme[editar | editar la fonte]

Primeru
Actualidad
Periodu Provisor deportivu oficial Patrocinador oficial
1976-1979 Nengún
1979-1986 Meyba Nengún
1986-1991 Nengún
1991-1996 Nengún
1996-2007 Nengún
2007-2008 Nengún
2008-2009
2009-2012 La Pepa 2012
2012–2013 Gagà Milano
2013-2015 Nengún
2015-2016 Nengún
rowspan=1|

Datos del club[editar | editar la fonte]

Pa los detalles estadísticos del club vease Estadístiques del Cádiz Club de Fútbol Estadísticu del Cádiz Club de Fútbol

Denominaciones[editar | editar la fonte]

Mientres la so historia, la entidá vio cómo la so denominación variaba por diversu circunstancies hasta l'actual de Cádiz Club de Fútbol S. A. D., vixente dende 1992. El club fundar col nome de Mirandilla Foot-Ball Club hasta que se fundió col Cádiz un añu dempués como (Sociedá) Madrid Foot-ball Club, y foi oficializáu formalmente en 1902.

De siguío se listan les distintes denominaciones de les que dispunxo'l club mientres la so historia:

  • Mirandilla Foot-Ball Club: (1910-31) Club primixeniu previu a la so fusión.
  • Sociedá Cultural y Deportiva Mirandilla Foot-Ball Club: (1931-36) Cambéu na so denominación.
  • Cádiz Foot-ball Club: (1936-41) Fusión col Español Football Club y un nuevu Cádiz Foot-ball Club como club representativu global de la llocalidá.
  • Cádiz Club de Fútbol: (1941-43) Tres la instauración del Estáu Español son restauraes les alusiones monárquiques.
  • Hércules de Cádiz Club de Fútbol: (1943-44) Antepón l'apellativu de "Hércules" a la so denominación.
  • Cádiz Club de Fútbol: (1944-92) Cai en desusu la calificación de "Hércules" volviendo al so nome anterior
  • Cádiz Club de Fútbol S. A. D.: (1992-Act.) Conversión de la entidá nuna Sociedá anónima deportiva (S. A. D.).

Llamatu[editar | editar la fonte]

El club cadista ye conocíu como'l Submarín Mariellu apellativu que se ganó a mediaos de los años 80 y principios de los 90; el club gaditano consiguió refugar el descensu a Segunda División n'ocho campañes consecutives. El Cádiz CF solía realizar temporaes irregulares coqueteando col descensu y nes últimes xornaes consiguía salir de los postreros puestos de la clasificación pa llograr la permanencia. Por ello, el Cádiz ganóse dichu nomatu, pola so capacidá pa xubir y baxar ente les últimes posiciones de la tabla, xugando peligrosamente col descensu.

Esiste un discutiniu entra les aficiones del Cádiz CF y el Villarreal CF sobre esti apellativu, que se vio agravada na única temporada na que s'atoparon en Primer División (2005/06).[10]

Trayeutoria y palmarés resumíu[editar | editar la fonte]

Pa más detalles, consultar Palmarés del Cádiz Club de Fútbol y Trayeutoria del Cádiz Club de Fútbol
Copa del Troféu Ramón de Carranza, apostáu per primer vegada nel añu 1955.

El Cádiz C. F. atropa nos sos más de ciento año d'historia numberosos trofeos. Ente ellos destaquen por importancia, una Lliga de Segunda División, dos Lligues de Segunda División "B" y dos Lligues de Tercer División nos campeonatos nacionales, y una Copa d'Andalucía llograda pol Español F. C., que tres la fusión pasó a pertenecer al club, n'ámbitu rexonal.[11][12]

Ye consideráu como unu de los clubes de más sonadía nel panorama nacional —mercé sobremanera al prestixosu tornéu celebráu pol club en dómina braniza, el Troféu Ramón de Carranza—. Na máxima competición española, la Primer División enfrentóse a X rivales distintos nos dolce ediciones apostaes, na que llogró un docenu puestu como meyor resultancia na temporada 1987-88 y onde ocupa el trigésimocuarto llugar na so clasificación histórica.[13][14] El so peor puestu foi un decimonovenu nes temporaes 1992-93 y 2005-06, siendo esta la última vegada que la apostó.

Nos sos rexistros na Segunda División atropa un total de cuarenta y dos temporaes, siendo'l campeonatu de 2004-05 la so meyor participación,[n 1] En divisiones inferiores contabiliza quince guardes en Segunda División "B" y dolce en Tercer División.

Tocantes a la segunda competición por importancia n'España, la Copa del Rei, les semifinales alcanzaes na temporada 1989-90 caltener a fecha de 2017 como'l so meyor resultáu.

Nota: en negrina competiciones vixentes na actualidá.

Competición nacional Títulos Subcampeonatos
Segunda División d'España (1) 2004-2005. 1976-1977, 1980-1981, 1982-1983, [[Segunda División

d'España 1984-85|1984-1985]]. (4)

Copa d'España (0)
Segunda División "B" d'España (2) 2000-2001, 2008-2009.
Tercer División d'España (2) 1954-1955, 1969-1970.


simple Competición rexonal Títulos Subcampeonatos
Copa d'Andalucía (1) 1915-1916. 1921-1922. (1)

Per otra parte, la citada Copa d'Andalucía tuvo ediciones precedentes so les denominaciones de Campeonatu d'Andalucía-Estremadura o Copa Centenariu enmarcaes dientro del ámbitu rexonal y consideráu a efeutu como un campeonatu rexonal. Sicasí, al ser entamaes de manera privada pol Real Club Recreativo de Huelva y por el mesmu Español Football Club, en llugar de pol estamentu federativu correspondiente, nun son consideraos como oficiales.

Hai de solliñar los sos ocho títulos del Troféu Ramón de Carranza,[n 2] según otros trofeos amistosos o condecoraciones como'l Troféu Pedro Zaballa de la Real Federación Española de Fútbol (2005-06) o la Placa d'Oru Real Orde del Méritu Deportivu nel añu 2010, concedida polos sos méritos, circunstancies y contribución al deporte que consten nel historial deportivu».[15]

Temporada Lliga Puestu Copa
1935/36
1939/40
1940/41 1ᵉʳ ronda
1941/42
1942/43
1943/44 10º
1944/45 Reg
1945/46
1946/47
1947/48 3ᵉʳ ronda
1948/49
1949/50
1950/51
1951/52
1952/53
1953/54
1954/55
1955/56 14º
1956/57 12º
1957/58 10º
Temporada Lliga Puestu Copa
1958/59 1/8 final
1959/60 14º 1ᵉʳ ronda
1960/61 1ᵉʳ ronda
1961/62 10º 1ᵉʳ ronda
1962/63 1/16 final
1963/64 1ᵉʳ ronda
1964/65 14º 1ᵉʳ ronda
1965/66 12º 1ᵉʳ ronda
1966/67 1/16 final
1967/68 1ᵉʳ ronda
1968/69 18º
1969/70 1/16 final
1970/71 12º 3ᵉʳ ronda
1971/72 16º 4ª ronda
1972/73 4ª ronda
1973/74 3ᵉʳ ronda
1974/75 4ª ronda
1975/76 13º 1/16 final
1976/77 3ᵉʳ ronda
1977/78 18º 1/8 final
Temporada Lliga Puestu Copa
1978/79 4ª ronda
1979/80 2ª ronda
1980/81
1981/82 16º
1982/83
1983/84 16º
1984/85
1985/86 15º
1986/87 18º
1987/88 12º
1988/89 15º
1989/90 15º 1/2 final
1990/91 18º
1991/92 18º
1992/93 19º
1993/94 20º
1994/95 2ªB 10º
1995/96 2ªB
1996/97 2ªB
1997/98 2ªB
Temporada Lliga Puestu Copa
1998/99 2ªB
1999/00 2ªB 12º
2000/01 2ªB
2001/02 2ªB
2002/03 2ªB
2003/04
2004/05
2005/06 19º
2006/07
2007/08 20º
2008/09 2ªB
2009/10 19º
2010/11 2ªB
2011/12 2ªB
2012/13 2ªB 13º
2013/14 2ªB
2014/15 2ªB
2015/16 2ªB 1/8 final
2016/17 3ᵉʳ ronda
2017/18 En xuegu 1/8 final

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Pa un completu detalle de la temporada en cursu, vease Temporada 2017-18 del Cádiz Club de Fútbol

Xugadores[editar | editar la fonte]

Mientres los más de cien años de la entidá vistieron la camiseta del club más de mil futbolistes.[16][17] Reconocíos pola so trayeutoria nel club, los xugadores de nacionalidá arxentina son los más representaos —sacante los españoles— con un total de ventinueve futbolistes. En total, más d'un centenar de xugadores estranxeros defendieron la camiseta mariella desque Xugador1 facer nel la temporada 19XX frente al Equipu1.[ensin referencies]

Amás destaquen na historia cadista los xugadores que más años tuvieron so disciplina del club, los naturales Raúl López, Manolito Muñoz y Chico Linares con un total de catorce temporaes el primeru y trelce los segundos.

En cuanto al númberu de partíos y goles, el yá citáu Raúl López encabeza la llista con un balance de 400 partíos —cuarenta y seis percima de Linares— y Paco Baena encabezaba la llista de goliadores históricos con 80 —cinco per delantre de Máxicu González, consideráu unu de los sos xugadores más célebres—. Hai de solliñar a Xugador2 como l'estranxeru con más partíos cola camiseta mariella, con X.

Máximos goliadores Más partíos apostaos Más temporaes apostaes
1. Paco Baena 80 goles 1. Raúl López 400 partíos 1. Raúl López 14 años
2. Máxicu González 75 goles 2. Chico Linares 354 partíos 2. Manolito Muñoz / Chico Linares 13 años
3. Pepe Mejías 70 goles 3. José Manuel Barla 340 partíos 3. Pepe Mejías / Ricardo Escobar / Mané Cosano 12 años
4. Manuel Roldán 69 goles 4. Pepe Mejías 334 partíos 4. José Manuel Barla 11 años
5. Adolfo Bolea 56 goles 5. Mané Cosano / Ricardo Escobar 297 partíos 5. Juan José Jiménez / Javier Germán / Armando Ribeiro / Abraham Paz 10 años
Ver llista completa Ver llista completa Ver llista completa

Categoríes inferiores[editar | editar la fonte]

Pa más detalles, consultar Fútbol base del Cádiz Club de Fútbol

Cádiz Club de Fútbol "B"[editar | editar la fonte]

Fundáu en 1974, ye'l primer equipu filial del club y anguaño milita na Tercer División. Xuega como llocal nel Campu 1 de la Ciudá Deportiva Badea de Cádiz, con una capacidá de 2.500 espectadores.

Como filial, hai de xugar en categoríes inferiores a la del primer equipu y nun-y ta dexáu participar na Copa del Rei.

Rivalidaes[editar | editar la fonte]

Ciudaes de Cádiz y Xerez de la Frontera na provincia gaditana.

El club caltién una marcada rivalidá col Xerez Club Deportivo,[18] natural de Xerez de la Frontera, ciudá qu'apuesta con Cádiz la capitalía futbolística de la provincia, típica de los clubes vecinos,[19] y que tuvieron señalaos de "alto riesgu" en numberoses ocasiones, precisando la intervención de les fuercies del orde públicu.[19]Ente los sos datos remarcables cabo destacar dalgunos d'especial relevancia como la eliminatoria de promoción d'ascensu a Primer División del Cádiz en 2005 nel Estadiu Municipal de Chapín, estadiu del club xerezanu.

La última vegada que s'enfrentaron dambos equipos foi na temporada 2007-08 de la Segunda División, con un resultáu de 2-1 favorable al conxuntu azulino. Tamién caltién rivalidá anque en menor midida col Sevilla Fútbol Club.[ensin referencies]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. No se incluye el de la temporada 1939-40 al estar el campeonato dividido en grupos, que fue la tabla que lideró al final del mismo.
  2. Nes ediciones de 1981, 1983, 1985, 1986, 1993, 1994, 2006, 2011.
  1. «Dragoljub Milosevic, dirigió al Cádiz 'matagigantes' - obituarios - elmundo.es». Consultáu'l 22 d'avientu de 2016.
  2. Mágico González: "¿El Barça? En Cádiz ya tuve más que suficiente" - Canal Amarillo. Canal Amarillo. http://www.lavozdigital.es/deportes/cadizcf/noticias/cadiz-cf/magico-gonzalez-el-barca-en-cadiz-ya-tuve-mas-que-suficiente.html. Consultáu'l 22 d'avientu de 2016. 
  3. «Celta, Alavés y Cádiz, a sellar el ascenso a Primera - elmundo.es deportes». Consultáu'l 22 d'avientu de 2016.
  4. «Celta y Cádiz ya son de Primera División - elmundo.es deportes». Consultáu'l 22 d'avientu de 2016.
  5. «Liga 2005-2006 | Primera División | Equipos | elmundo.es deportes». Consultáu'l 22 d'avientu de 2016.
  6. «El Mirandés se come al Cádiz». Diario Bahía de Cádiz. Consultáu'l 29 de mayu de 2011.
  7. «El nuevo grupo se viste de largo». Diario de Cádiz. Consultáu'l 14 de xunetu de 2012.
  8. Un gol de Güiza empuja al Cádiz a Segunda división. abc. 26 de xunu de 2016. http://www.abc.es/deportes/futbol/abci-ascenso-segunda-division-hercules-cadiz-directo-201606261512_directo.html. Consultáu'l 22 d'avientu de 2016. 
  9. AS, Diario (21 de payares de 2016). Las 5 razones por las que el Cádiz va directo a Primera | segunda | AS.com. AS.com. http://futbol.as.com/futbol/2016/11/21/segunda/1479757055_950345.html. Consultáu'l 22 d'avientu de 2016. 
  10. La voz de Cádiz (2 de febreru de 2006). «El Villarreal prepara la guerra submarina». Consultáu'l 14 de xunetu de 2011.
  11. Página oficial del Cádiz (ed.): «Logros del club». Consultáu'l 29 de payares de 2017.
  12. Portal digital LaFutbolteca (ed.): «Historia del Cádiz». Consultáu'l 11 de xunu de 2017.
  13. «Clasificación histórica de Primera División». Consultáu'l 19 de mayu de 2014.
  14. CIHEFE - Cuadernos de Fútbol (ed.): «Datos estadísticos Cádiz (CIHEFE)». Consultáu'l 28 de payares de 2017.
  15. Diario LaVozDigital (ed.): «Placa de Oro al Mérito Deportivo para el Cádiz». Consultáu'l 20 de payares de 2017.
  16. Portal digital BDFutbol. «Jugadores históricos del club». Consultáu'l 23 de marzu de 2017.
  17. Portal digital Cadistas1910. «Jugadores por nacionalidad del club». Consultáu'l 23 de marzu de 2017.
  18. rosal/ Batalla campal ente ultres del Cádiz y el Xerez en La Rosal. 4 d'ochobre de 2015. http://www.cadizdirecto.com/batalla-campal-ente-ultres-del-cadiz-y-el-xerez-en-la rosal/. Consultáu'l 22 d'avientu de 2016. 
  19. 19,0 19,1 ¡Al desorden, mi jinete! - Horse Press. Horse Press. 21 de febreru de 2017. https://horsepress.es/al-desorden-jinete/. Consultáu'l 22 de febreru de 2017. 

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]