Bullenbeisser

De Wikipedia
Raza de perruBullenbeisser
Datos xenerales
Nomes alternativos Bulldog alemán
Pequeñu Brabante
Orixe Alemaña
Cambiar los datos en Wikidata

Bullenbeisser ye una raza de perru estinguida d'orixe alemán. Considérase la procreadora de grandes races canines y conócense sol nome de Xeneración Bullenbeisser.

Conocíos por ser bonos cazadores, fueron perros de tipu moloso de pelame curtia y color atigrado; la so cabeza presentaba prognatismo, teníen gran musculatura y un quexal anchu y fuerte pa morder. La so crianza antes taba controlada polos cazadores.

La raza presentaba dos variedaes: La Brabanter Bärenbeißer (mordedor d'osos) y la Danziger Bullenbeisser (mordedor de toros).

A esta raza tamién se la conocía como pequeñu Brabante o Bulldog Alemán. Conocíos pola so fortaleza y axilidá, la so estinción deber al mestizaje y nun foi causada por decadencia de la raza.

Historia[editar | editar la fonte]

Dende la dómina de los asirios, más de 2000 años e.C., esistía un tipu de perru con cabeza grande y poderosa, que yeren usaos pa la guerra. Munchos sieglos dempués dióse-yos el nome de molosoides a los perros d'esi tipu, tomáu de la ciudá de Molossis, en Epiru, lo que güei ye Albania.

Esta raza espandir por toa Europa poles migraciones de los celtes y xermanos a llugares como Alemaña, Francia, España ya Inglaterra y convirtiéronse nos ancestros del gran Bullenbeisser (mordedor de toros). Este yera un perru potente de calter fuerte qu'utilizaben los xermanos pa la cacería de los uros (toros selvaxes de la rexón d'Ucraína), el bullenbeisser yera un perru d'engarradiella, guardia y llendo.

Adulces los cazadores alemanes teníen cada unu'l bullenbeisser como ayudante, dependiendo del tipu de pieza que cazaben llamóse-yos Cannis ursiturus (perros d'osu) y Cannis porcatoris (perros de xabalín). Por cuenta de la diseminación de los perros d'engarradiella, nos sieglos XII al XIV, una práutica que se popularizó n'Europa.

El términu "dogge" utilizar pa llamar a los perros de cuerpu fuerte, pelo curtiu, cabeza grande, quexales poderosos y un llabiu cimeru en forma de triángulu y cayíu. Los dogge de tolos países d'Europa dieron pol so tamañu mientres la Edá Media orixe a dos tipos de perros bullenbeisser, el Danzig de talla grande y el Brabante, de menor tamañu y que s'usaba sobremanera como perru d'agarre mientres les caceríes de pieces mayores; Actuaben atacando a les preses por detrás y sostener de tal manera qu'estes non -yos infringieran dañu y asina dexaben al cazador dar muerte a la presa. Pa poder realizar esta xera, el perru tenía de tener no posible un focico anchu con una alliniación amplia de dientes que-y dexara tener una taragañada fuerte pa suxetar la presa. Esto facer bien pervalibles y asina foi como s'empezar a criar en forma sistemática.

D'estos Bullenbeisser de Brabante surde'l Bóxer, nun área al noroeste de Bélxica. A estos perros cortábense-yos les oreyes y la cola cuando yeren pequeños pos se-yos utilizó tamién como perros d'engarradiella.

Nel sieglu XVIII los grandes señores yá nun practicaben les caceríes d'osos y xabalinos y los Brabantes yá nun vivíen nos castiellos; amás que les cortes alemanes onde se criaba al Bullenbeisser fueron afeutaes mientres les Guerres Napoleóniques y acabáronse les rehalas de perros pa esi fin. Foi según estos perros pol so gran intelixencia y temperamentu pasen a vivir como perros de familia y guardianes nes cases del pueblu, en faciendes, ranchos ganaderos, comercios de ganáu y carniceríes.

A finales del sieglu XIX pel añu 1820 criadores n'Alemaña fixéronse cargu y afitaron los lineamientos pa la crianza del Bóxer qu'arriquecieron col apurra xenéticu de races asemeyaes, bien especialmente del Bulldog inglés (del tipu antiguu, más paecíu a un bóxer pesáu qu'a un Bulldog inglés modernu).

En 1895 atopar en Múnich, capital de Baviera, Elard König, Rudolf Hogner y Friedrich Roberth cola cuenta de crear el modernu bóxer alemán.[1]

Creación de Races[editar | editar la fonte]

D'antiguo buscábase a un perru que cumpliera con estes carauterístiques: fuerte, de proteición y de compañía. Sobre la base d'esto, a finales del añu 1870 Friedich Roberth xunto con otru criadores alemanes Konig y Hopner empezaron a tener interés nesti tipu de perru pa procrear una nueva xeneración de Bullenbeisser, cruciando a 30 d'estos Bullenbeissers con perros Bulldogs traíos d'islles britániques. La composición de sangre foi 50/50 nesi entós, sicasí, los propietarios alemanes empezaron a crucialo con tou tipu de raza Bulldog y bóxer nesi entós, dando como resultáu races de perros indistinguibles metanes la Segunda Guerra Mundial.

Anguaño'l bullenbeisser ye representáu pol Dogo arxentín y el Alano español, non solo n'aspeutu sinón tamién nel so usu.[2]

Otra raza d'orixe suraficana ye'l boerboel, por un amiestu ente'l Bullmastiff, el Gran Danés y el Bullenbeisser.

Considérense la nueva xeneración d'esta raza estinguida.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. [1], Historia del bullenbeisser (mordedor de toros).
  2. [2], l'antiguu bullenbeisser.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]