Bruno Carranza Ramírez

De Wikipedia
Bruno Carranza Ramírez
Presidente de Costa Rica


Jesús Jiménez Zamora - Tomás Guardia Gutiérrez
embaxador

Vida
Nacimientu San Xosé5 d'ochobre de 1822
Nacionalidá Bandera de Costa Rica Costa Rica
Muerte San Xosé25 de xineru de 1891 (68 años)
Sepultura San Xosé
Familia
Padre Miguel Carranza Fernández
Casáu con Gerónima Montealegre
Hermanos/es Ramón Carranza Ramírez
Oficiu políticu, diplomáticuperiodista
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Bruno Carranza Ramírez (5 d'ochobre de 1822San Xosé – 25 de xineru de 1891San Xosé) foi un políticu y diplomáticu costarricanu, Presidente de la República, del 27 d'abril al 9 d'agostu de 1870, col títulu de Xefe Provisional de la República, depués del golpe d'Estáu de Tomás Guardia Gutiérrez contra Jesús Jiménez Zamora.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu de Miguel Carranza Fernández (vicejefe d'Estáu de 1838 a 1841) y Joaquina Ramírez y García, naz en San José de Costa Rica el 5 d'ochobre de 1822. Miembru de la Loxa Unión Fraternal de la masonería costarricense de la cual foi Venerable Maestru.[1]

Estudios y actividaes profesionales y empresariales[editar | editar la fonte]

En febreru de 1840, Bruno Carranza Ramírez viaxó a Guatemala, en compañía del so hermanu Ramón y de José Antonio Pinto, pa faer los sos estudios universitarios. Graduóse como bachiller en Medicina na Universidá de San Carlos de Guatemala, el 19 d'agostu de 1843, y darréu como llicenciáu en Medicina nesa mesma casa d'estudios.

De regresu en Costa Rica, exerció'l so oficiu en forma privada y tamién nel Hospital estatal San Juan de Dios y casóse'l 29 d'avientu de 1846 con doña Gerónima Montealegre Fernández, hermana del futuru presidente de Costa Rica José María Montealegre Fernández.

El llicenciáu Carranza foi inspeutor xeneral de Vacuna y presidente del Protomedicato. Coló a Nicaragua como médicu militar mientres la guerra contra los filibusteros de William Walker en 1856, pero hubo de tornar cuasi aína por cuenta de la retirada del exércitu costarricense y l'epidemia del cólera morbus.

Amás del so desempeñu como médicu, destacar nel campu del periodismu, cola publicación de dellos periódicos, ente ellos L'Álbum y La Estrella del Irazú. Participó tamién en diverses actividaes empresariales y comerciales. Foi propietariu de finques cafetaleres, una llibrería y una botica, ente otros negocios.

De 1855 a 1859 tuvo en concesión l'alministración de la Fábrica Nacional de Llicores de Costa Rica y l'entrega de llicor al Estáu.

Cargos públicos[editar | editar la fonte]

Mientres les alministraciones de Juan Rafael Mora Porras foi delles vegaes Diputáu. Tuvo al so cargu una misión diplomática a El Salvador en 1857. Representó a San José na Asamblea Constituyente de 1869, anque pocu dempués de la so eleición arrenunció al cargu. Tuvo exiliáu en delles oportunidaes por razones polítiques. La so ideoloxía política foi lliberal, con delles traces d'anticlericalismu.

El golpe militar del 27 d'abril de 1870 alzar al poder, col títulu de «xefe provisional de la República». Mientres el so alministración creóse la contorna de Limón, dictáronse midíes en pro de la llibertá relixosa y dictóse una llei de garantíes, que per primer vegada na historia de Costa Rica proscribió la pena de muerte. Creóse la contorna de Limón y emitiéronse disposiciones pa regular les Secretaríes d'Estáu. Tamién s'efectuaron eleiciones pa una Asamblea Constituyente.

La principal figura del so gabinete, titular de les carteres de Rellaciones Esteriores, Instrucción Pública y Cultu, foi l'abogáu guatemalianu Lorenzo Montúfar y Rivera, aponderáu anticlerical. Los restantes Secretarios d'Estáu fueron Joaquín Lizano Gutiérrez (Gobernación, Xusticia, Policía, Agricultura ya Industria), Rafael Gallegos Sáenz (Facienda y Comerciu) y Bonaventura Carazo Alvarado (Guerra, Marina y Obres Públiques).

Por desavenencies col Comandante en xefe del Exércitu, Tomás Guardia Gutiérrez, el 8 d'agostu de 1870 presentó'l so arrenunciu a l'Asamblea Constituyente, que-y foi almitida a otru día. El so socesor foi'l mesmu Xeneral Guardia.

Darréu foi miembru del Gran Conseyu Nacional y Ministru Plenipotenciario de Costa Rica n'El Salvador, onde robló'l tratáu Carranza-Arbizú.

Morrió na so ciudá natal, el 25 de xineru de 1891, a los sesenta y ocho años d'edá.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Martínez Esquivel, Ricardo. Masones y su participación política en Costa Rica (1865-1899) Archiváu el 21 de xunu de 2015 na Wayback Machine. 9° Congresu Centroamericanu d'Historia. Númberu especial de Diálogos. Revista electrónica d'Historia 2008. ISSN 1409- 469


Predecesor:
Jesús Jiménez Zamora

1868 - 1870

Presidente de Costa Rica

27 d'abril de 1870 - 9 d'agostu de 1870

Interín

Socesor:
Tomás Guardia Gutiérrez

1870 - 1876