Brandon Teena

De Wikipedia
Brandon Teena
Vida
Nacimientu Lincoln12 d'avientu de 1972[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Humboldt (es) Traducir31 d'avientu de 1993[1] (21 años)
Sepultura Nebraska
Causa de la muerte mancada por arma de fueu
Estudios
Estudios Pius X High School (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Brandon Teena (12 d'avientu de 1972Lincoln – 31 d'avientu de 1993Humboldt (es) Traducir) foi un home tresxéneru d'Estaos Xuníos que foi cutíu, violáu y asesináu brutalmente en Humboldt, Nebraska n'avientu de 1993 por motivu de transfobia, n'unu de los crímenes d'odiu que más conmocionaron a la opinión pública d'Estaos Xuníos na década de los años 1990.

La so vida sirvió de base pa la oscarizada película de 1999 Boys Don't Cry (que'l so personaxe interpretó l'actriz d'Estaos Xuníos Hilary Swank, pol que ganó un Óscar), que de la mesma taba basada nel documental The Brandon Teena Story.

Infancia y mocedá[editar | editar la fonte]

Lincoln, Nebraska[editar | editar la fonte]

Nacíu como Teena Renae Brandon nel Lincoln General Hospital de Lincoln, Teena yera la segunda fía de Patrick y Joann Brandon. Los padres conocer en 1969, cuando dambos estudiaben na Lincoln Northeast High School, y tuvieron a la so primer fía, Tammy, a finales d'esi mesmu añu. Patrick Brandon morrió nun accidente de coche ocho meses primero que naciera la so segunda fía, Teena. Joann llamar como al so Pastor alemán, Tina Marie, alteriando'l so nome como Teena, al so xuiciu más orixinal. Teena vivió cola so madre y la so hermana mayor en Pine Acre Mobile Home Park, al nordeste de Lincoln, dende los trés años, dempués que la so madre consiguiera un emplegu como dependienta nuna tienda de ropa femenino.

Dende pequeños, Teena y Tammy sufrieron abusos sexuales per parte d'un home (al paecer un familiar) mientres un periodu indetermináu de tiempu; tanto Teena como la so madre buscaron ayuda psicolóxica a partir de 1991. Joann volvió contraer matrimoniu en 1975, pero divorciar en 1980 a raigañu del alcoholismu del so home. La familia de Teena describir como un machorra dende la so infancia, y yá na so adolescencia identificábase como varón, intentáu tener cites coles sos compañeres d'estudiu. La so madre refugó la so identidá masculina y siguió refiriéndose a ella como "la so fía". Teena declaró en numberoses ocasiones la so intersexualidá, daqué que darréu se demostró falsu.

Teena y la so hermana asistieron a la escuela elemental St. Mary y al institutu católicu Pius X, onde la recuerda como una estudiante conflictiva. Mientres el so segundu añu, Teena refugó'l cristianismu tres un discutiniu con un sacerdote sobre los puntos de vista cristianos sobre l'astinencia y la homosexualidá. Tamién tuvo problemes por violar la política de la escuela al vistir con ropa masculino. Mientres el primer semestre del so últimu añu, un reclutador del exércitu de los Estaos Xuníos visitó l'institutu, p'animar a los estudiantes a apuntase nes fuercies armaes. Teena apuntar nel exércitu pocu dempués del so decimoctavu cumpleaños, cola esperanza de poder adquirir esperiencia pa sirvir na Operación nube del desiertu n'Iraq. Sicasí nun superó l'exame escritu al alegar que yera varón.

N'avientu de 1990, yá con 18 años, dir de vacaciones colos sos amigos a un llugar llamáu Holiday Skate Park, vistíu de mozu y n'azorronando los sos pechos apertar contra'l torso. Tuvo una cita con una moza de 13 años, a la que "besó apasionadamente", y conoció a otra de 14 años, Heather. Ye nesa dómina cuando abandona tou ropaje femenín y visti regularmente como varón p'atraer a mozos adolescentes. A pocos meses de la so graduación empezó a amosar una actitú más abierta y estravertida, inusual nél, que-y valió'l llamatu de los sos compañeros como "el payasu de la clase". Empezó a ausentase de clase y sacar males calificaciones, lo que significó la so espulsión del institutu Pius X en xunu de 1991, tres díes antes de la so graduación.

Nel branu de 1991 empecipió la so primer rellación amorosa, con Heather. Poco dempués consiguió un emplegu de dependiente nuna gasolinera, col enfotu de ganar dineru pa mercar una caravana pa vivir cola so novia. La so madre, sicasí, nun aceptaba esa rellación, y convenció a la so fía mayor por que siguiera a Teena y afayara si la so rellación yera platónica o a cencielles sexual.

En xineru de 1992 Teena someter a una evaluación psicolóxica, que concluyó que sufría una crisis d'identidá sexual. Dempués foi treslladada a un centru de crisis del Condáu de Lancaster pa evaluar si tenía conductes suicides. Teena confesó más tarde a la so madre que sufriera repitíos abusos sexuales per parte d'un familiar masculín siendo pequeñu. Salió del centru trés díes depués y empezó a asistir a sesiones de terapia cola so madre cuatro veces per selmana, rematando dos selmanes más tarde.

Falls City, Nebraska[editar | editar la fonte]

En 1993, dempués de dellos problemes llegales, Teena Brandon camudar a Falls City, nel condáu de Richardson, Nebraska onde s'identificó como un home llamáu Brandon y fixo amistá con residentes locales. Dempués de camudase a la casa de la so amiga Lisa Lambert, empezó a salir con una de les amigues de Lisa, Lana Tisdel, de 19 años, y a rellacionase colos sos amigos John Lotter y Marvin "Tom" Nissen, dambos ex-convictos.

El 19 d'avientu de 1993 foi arrestáu por falsificar cheques y reteníu nel pabellón de muyeres de la cárcel. Lana Tisdel pagó la so fianza y preguntó-y sobre'l so xéneru sexual, a lo que Brandon respondió que yera un hermafrodita que quería una operación de cambéu de sexu; la so rellación siguió. Años más tarde, arriendes de la película Boys don´t cry, Lana Tisdel negó que la rellación siguiera. L'arrestu de Brandon apaeció na prensa llocal, según el so nome real, colo que los sos amigos y conocíos, ente ellos John Lotter y Marvin "Tom" Nissen, afayaron que biolóxicamente yera una muyer.

Violación y asesinatu[editar | editar la fonte]

Mientres la celebración de Nuechebona d'esi añu, Nissen y Lotter forzaron a Teena a baxase los pantalones pa demostrar a Lana que Teena tenía xenitales femeninos. Lana permaneció en silenciu mientres reparaba. Más tarde Nissen y Lotter tomaron a Teena ya introducir a encomalo nun coche. Conducieron escontra una área cercana a una planta empacadora de carne nel condáu de Richardson, onde foi maltratáu y violáu. Tres l'agresión volvieron con Teena a casa de Nissen, d'onde escapó descolgándose pela ventana del llavabu y foi a casa de Lana Tisdel. Lana convenció a Teena por que punxera una denuncia a la policía, a pesar de que los sos agresores alvirtiéren-y de que si mentaba l'agresión a la policía, matar. Someter a una reconocencia de violación na sala d'Urxencies, que darréu se perdió.

El xérif Charles B. Laux entrugó a Teena sobre la violación, pero l'interés d'ésti sobre la transexualidá de Teena provocó que les sos entrugues paeciéren-y a él porcaces ya innecesaries, y negóse a contestar. En enterándose de la denuncia Lotter y Nissen empezaron a buscar a Teena. Tres una infructuosa busca fueron entrugaos tres díes más tarde pola policía, pero'l xérif nun atopó nenguna evidencia contra ellos.

Nissen y Lotter dirixir a casa de Lisa Lambert. Atópase en cama y preguntáron-y pol paradoriu de Teena, a lo que Lambert negar a contestar. Nissen rexistró la casa y atopó a Teena so la cama. El agresores preguntaron a Lambert si había daquién más en casa, y ella contestó que Phillip Aporté, l'actual noviu de la hermana de Tisdel, tamién taba ellí. Dambos agresores diben armaos y dispararon, con resultancia de muerte, a Lisa Lambert, Phillip Aporté y Brandon Teena, en presencia del ñácaru de Lambert. Nissen y Lotter fuxeron de la casa pa, más tarde, fueron arrestaos y acusaos d'homicidiu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 11925. Apaez como: Brandon Teena. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]