Borburata

Coordenaes: 10°26′38″N 67°57′46″W / 10.4439°N 67.9628°O / 10.4439; -67.9628
De Wikipedia
Borburata
Alministración
PaísBandera de Venezuela Venezuela
Estáu federáu Carabobo
Conceyu Municipio Puerto Cabello
Tipu d'entidá villa
Xeografía
Coordenaes 10°26′38″N 67°57′46″W / 10.4439°N 67.9628°O / 10.4439; -67.9628
Borburata alcuéntrase en Venezuela
Borburata
Borburata
Borburata (Venezuela)
Altitú 10 m
Cambiar los datos en Wikidata
Comerciu triangular atlánticu.

Borburata ye una parroquia del conceyu de Puerto Cabello, nel estáu Carabobo, Venezuela, a pocos quilómetros del puertu de Puerto Cabello, el puertu marítimu más importante y de mayor valor económicu del país.

Historia[editar | editar la fonte]

En tiempos precolombinos Borburata yera'l puntu de conexón ente los amerindios que llegaben con productos marinos y aquellos que veníen de la llaguna de Tacarigua al traviés del camín de Vigirima.[1] La zona constituyía l'estremu occidental de la rexón usualmente habitada polos caribes.

Primer sieglu de la colonia[editar | editar la fonte]

Borburata tuvo un papel importante mientres los tiempos de la Conquista de Venezuela. Felipe von Hutten de la casa Welser d'Augsburgu pasó pol sitiu nuna entrada que realizó dende Coro en 1541 camín de los Llanos. L'hispanu-castellanu Juan de Villegas fundó Borburata oficialmente en 1548. Esi yera'l puertu onde calaben los barcos europeos nel centru de la Provincia de Venezuela. Mientres los primeros tiempos nun esistía Puerto Cabello y a la villa nomábase-y indistintamente como Borburata y Burburata. Dende ellí realizáronse distintos entraes pa la conquista y colonización de los valles de Tacarigua y, darréu, pa la penetración a los valles de los indios Caracas.

Mientres el sieglu XVI y XVII sufrió numberosos ataques de pirates.

En 1555 pirates franceses ocuparon l'aldega mientres seis díes.

El 7 de setiembre de 1561 el rebelde Lope de Aguirre atracó nesti puertu proveniente de la islla de Margarita. Los vecinos fuxeren primeramente de la zona al conocer de les falcatrúes cometíes poles sos marañones de Perú. Tres un par de díes, Lope de Aguirre siguiría escontra Nueva Valencia del Rei.

El 3 d'abril de 1565 el corsariu y negreru inglés Sir John Hawkins, favoritu de la reina Sabela I, empecipia en Borburata el comerciu triangular d'esclavos africanos na mariña norte de Sud América. Dempués d'enllargaes negociaciones y d'amenaciar con destruyir el sitiu si nun se-y dexaba vender el so cargamentu, los vecinos diéron-y llicencia de venta. Mientres les siguientes selmanes Hawkins tuvo vendiendo más de cientu cuarenta esclavos africanos y productos europeos. El 3 de mayu al anocher Hawkins abandonó'l puertu. Nesi momentu un grupu d'indíxenas atacó a los españoles, pero como estos taben en vixilancia pola llegada de los ingleses, consiguieron refugalos con facilidá.[2]

En 1566 el pirata John Lowell, sociu de Hawkins, llegó a Borburata xunto al pirata Jean Bontemps con esclavos que robaren de los portugueses n'ataques a los barcos d'estos ente Cabu Verde y la mariña africana. Los vecinos de Borburata primeramente aguantaron a mercar más esclavos yá que tarrecíen ser castigaos pola Real Audiencia de Santu Domingu: la visita anterior significara la violación de les lleis de non comerciar con fuercies estranxeres y contribuyera a la destitución del gobernador Alonso Bernaldez. Lowel y Bontemps convidaron a un grupu de vecinos de Borburata a los sos barcos, zarrar ellí y tomaron 1500 pesos de dos visitantes de Nuevu Reinu de Granada Nueva Granada y diéron-yos a cambéu ventiséis esclavos. Cuando los vecinos volvieron a tierra, los paisanos nun creyeron a los neogranadinos que-yos robaren el dineru, sinón qu'esti yera'l pagu polos esclavos. Arriendes d'ello, prindar.

En setiembre de 1566 el bucaneru francés Nicolas Vallier escaló'l pueblu.

El 17 d'abril de 1568 Hawkins acompañáu del so sobrín Francis Drake volvió con una flota más grande col fin de vender esclavos africanos. Los esclavos yeren prindaos de les sos incursiones pirates dende Cabu Verde hasta Gambia.[3] Dempués de tantes invasiones, los residentes fuxeren a Valencia. Hawkins permaneció nel puertu y unvió una carta al gobernador del momentu, que se topaba en Caracas, y otra al obispu en Valencia, col fin de pidir llicencia de venta. Mientres, yá tuviera vendiendo de manera subrepticia. L'obispu escribiólu que fadría lo que podría, a lo que Hawkins unvió-y dos esclavos y 12 cuyares de plata. De vuelta recibió cuasi coles mesmes les gracies del obispu y la respuesta negativa del gobernador, que nun quería que-y asocediera lo que-y asocediera al gobernador anterior.[4] Cuando los paisanos supieron d'esto, empezaron a alloñar de les ventes. Unu d'ellos convenció a Hawkins de que si colaba escontra Nueva Valencia, quiciabes podría convencer a la xente. Un grupu d'unos 40 soldaos colaron a Nueva Valencia del Rei, pero topar afarada y con tan solo unes pites que l'obispu dexara pa ellos. Hawkins permaneció nel puertu hasta empiezos de xunu y nesi tiempu siguió vendiendo de manera furtiva. Tres más d'un mes, partió escontra Curaçao. Esta nueva incursión de pirates llevó al cuasi completu abandonu del puertu. Munchos vecinos europeos prefirieron camudase a Valencia y otros llugares.

El conquistador Pedro Malaver de Silva desembarcó en Borburata con dellos cientos de colonos y les sos families a finales de mayu de 1569. Yera una de les espediciones más numberoses del sieglu XVI en Venezuela. D'ellí siguió escontra Nueva Valencia del Rei en busca d'El Dorado. Díes dempués, los hermanos Bravo de Montemayor y los 150 homes que se quedaron con ellos, atinaron a pasar pol puertu de la Borburata onde taben los barcos de don Pedro al cuidu de 30 soldaos. Como a don Pedro habíen-y emprestáu 1000 ducaos que nun-yos fueron devueltos, los hermanos Bravo cargaron nel barcu que llevaben, alimentos y enseres por esa cantidá, y tamién se fueron con ellos los 30 soldaos que taben al cuidu de les naves.

Sieglu XVIII[editar | editar la fonte]

Borburata terminó de perder importancia como puertu col desenvolvimientu de Puerto Cabello, onde la Real Compañía Guipuzcoana estableció les sos instalaciones escontra 1730.

Mientres la Guerra del Asientu en 1743 sirvió d'abelugu temporal y base d'operaciones de la flota inglesa del comodoro Charles Knowles pal ataque a Puerto Cabello ente'l 26 d'abril y el 7 de mayu. Inclusive llegó a desembarcar delles tropes, pero tuvo que retirase ante les inmenses baxes, dempués d'un intercambiu de prisioneros col gobernador Zuloaga (quien foi mancáu na llucha).

A finales del sieglu XVIII'l pueblu se refundó más tierra adientro. La ilesia empezar a alzar escontra 1751.

En tiempos d'Alexander von Humboldt la zona ente Borburata y Puerto Cabello tenía importantes plantíos de plátanos y otros productos. Dende Borburata esportábense tamién mules escontra Xamaica y otros llugares del Caribe, magar que yá Puerto Cabello yera otru puntu de salida importante.[5]

Atraiciones[editar | editar la fonte]

Borburata ye conocíu poles sos festividaes relixoses, por casu, celebra cada venticuatro de xunu les fiestes n'honor a San Juan;[6] y pol Parque nacional San Esteban, alcontráu na cercanía. La zona de Borburata alluga una variedá de hábitats, como sableres, manglares, corales y selves tropicales.

Na población de Borburata atópase'l santuariu diocesanu Santísimu Cristu de la Salú, celebráu por pelegrinos y locales el 14 de setiembre. Los devotos suelen realizar una procesión que parte dende la ilesia de la Coromoto.

Infraestructura[editar | editar la fonte]

Borburata cunta con tres escueles: Unidá Educativa Agustín Armariu, Grupu Escolar Cachiri, y l'Unidá Municipal Rural Gañangó.

Petróleos de Venezuela tien un patiu de tanques y una zona recreacional en Borburata, mui cerca del hospital Naval y de la refinería El Palito.[7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Parque Nacional San Esteban
  2. Hazlewood, Nick (2005): The Queen's Slave Trader: John Hawkyns, Elizabeth I, and the Trafficking in Human Souls. Harper Perennial. ISBN 978-0060935696. Páx.112-121
  3. Hazlewood, Nick (2005): The Queen's Slave Trader: John Hawkyns, Elizabeth I, and the Trafficking in Human Souls. Harper Perennial. ISBN 978-0060935696.
  4. Hazlewood, Nick (2005): The Queen's Slave Trader: John Hawkyns, Elizabeth I, and the Trafficking in Human Souls. Harper Perennial. ISBN 978-0060935696. Páx.122-127
  5. Humboldt, Alexander: Reise in die Äquinoctial-Gegenden des Neuen Testaments
  6. Festividaes de San Juan
  7. PDVSA. «Área Recreacional Borburata». Plan Vacacional Interinstitucional 2008. Consultáu'l 19 de payares de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]