Bolsa de Valores de São Paulo

De Wikipedia
Bolsa de Valores de São Paulo
bolsa de valores, empresa de capital abiertu y mercado a término (es) Traducir
Llocalización
Sede São Paulo
Direición Brasil
Forma xurídica sociedá anónima
Historia
Fundación23 agostu 1890
Datos económicos
Índiz de bolsa Índice Bovespa (es) Traducir
Parte de Bolsa de Valores de São Paulo B3SA3 (dende 29 setiembre 2021)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Bolsa de Valores de São Paulo o Bovespa ye la décimu tercer bolsa de valores más grande ya importante nel mundu, y la primera n'ocupar esti puestu en Llatinoamérica,[1][2] asitiada nel corazón de la mayor ciudá brasilana, São Paulo. Como media, intercámbiense aiciones por valor de 1.221,3 millones de reales acaldía (según datos de 2004). Establecida'l 23 d'agostu de 1890 na cai (rua) 15 de payares, foi una institución pública hasta 1996, cuando s'estableció como una asociación civil.

Bovespa ta xunida a toles bolses brasilanes, incluyida la de Rio de Janeiro, onde s'intercambien los valores del gobiernu.

La xubida o baxada de les aiciones brasilanes depende de dellos factores, como la direición de la política monetaria determinada pol ratio SELIC del Bancu Central de Brasil. El principal indicador de Bovespa ye'l Índiz Bovespa (IBovespa).

Según la mesma páxina web de Bovespa, nesti mercáu cotícense alredor de 550 compañíes.

Historia[editar | editar la fonte]

Bolsa de comerciu, mediaos del sieglu XX.

Fundada'l 23 d'agostu de 1890 por Emilio Rangel Pestana, la Bolsa de Valores de São Paulo (BOVESPA) foi parte importante de la hestoria de la bolsa de valores y la economía brasilana. Hasta metá de los años 60, Bovespa y les otres bolses de valores brasilanes yeren empreses estatales, dependientes de la secretaría de finances y los brokers yeren emplegaos públicos.

Coles reformes del sistema financieru nacional y del mercáu de valores llevaes a cabu en 1965 y 1966, los mercaos de valores asumiríen el rol institucional que dura hasta güei, pasando a ser asociaciones civiles ensin ánimu d'arriquecimientu, con autonomía alministrativa, financiera y patrimonial. L'antigua figura de los brokers de les aiciones gubernamentales foi sustituyida pola de los brokers comerciales.

Vista interna de la matriz de Bovepa.

A pesar del so autoregulación, Bovespa opera so la supervisión de la "Comissão de Valores Mobiliários" (Comisión de valores moviliarios, CMV, equivalente a la CNMV n'España). Dende los 60, evolucionó tecnológicamente de forma constante. En 1972, Bovespa foi la primer bolsa de valores brasilana n'implementar un sistema automáticu pa la difusiformación on-line en tiempu real al traviés d'una amplia rede de terminales informátiques.

A finales de los años 1970, Bovespa tamién introdució un sistema de comerciu telefónicu en Brasil, el "Sistema Priváu de Operaçõye por Telefone" (Sistema Priváu d'Operaciones per Teléfonu, SPOT).

En 1990, empiecen a axustase al traviés del sistema de negociación electrónica (Sistema de Negociação Eletrônica)(Computer Assisted Trading System, CATS), qu'operaba simultáneamente col sistema tradicional de viva voz (Pregão Viva Voz). Anguaño, l'únicu sistema de negociación ye l'electrónicu.

En 1997, el nuevu sistema de negociación electrónica de Bovespa, el Mega Bolsa, foi enllantáu exitosamente. Mega Bolsa aumenta'l potencial volume de procesu d'información y dexa a Bovespa aumentar el so volume total d'actividaes.

Coles mires de ampliar l'accesu a los mercaos, en 1999 Bovespa introduz "Home Broker" y "After-Market", sistemes electrónicos de negociación que dexen participar nel mercáu a los pequeños y medianos inversores. Home Broker dexa a los usuarios executar órdenes de compra y venta nel mercáu. After-Market ye un serviciu de compraventa nocherniegu qu'opera dempués del zarru del mercáu.

Nel añu 2008 BOVESPA fundir cola BM&F (bolsa de mercaos futuros). En xunto, les empreses formen la tercera mayor bolsa de valores del mundu en valor de mercáu, la segunda mayor nes Amériques y la primera nesti puestu n'América Llatina.[3]

En 2008, el Ibovespa cerró al nivel de 37.550, con una cayida añal de 41%; con cuenta de 2008, la bolsa tenía 392 compañíes con un valor de mercáu de 1,35 billones de reales. La volatilidá de la bolsa empezó dende finales de 2008. Nel primer trimestre d'esi añu, xubió un 9% y el valor de mercáu total de les 387 compañíes que coticen na bolsa algamó los 1,48 billones de reales.[4]

Cronoloxía[editar | editar la fonte]

Década de 1960
  • Bovespa pasa a asumir la carauterística institucional, dexando de ser subordinada pola Secretário de Facienda del Estáu, con autonomía alministrativa, financiera y patrimonial.
  • En 1968 foi creáu'l Índiz Bovespa.
Década de 1970
  • En 1972, Bovespa foi la primeira bolsa brasilana n'enllantar un sistema automatizado de compraventa col espardimientu d'información en llinia y en tiempu real, al traviés d'una amplia rede de terminales d'ordenador;
  • A la fin de la década de 1970, Bovespa foi tamién pionera na introducción de les transaiciones con opciones sobre aiciones en Brasil.
Década de 1980
  • Foi enllantáu'l Sistema Priváu d'Operaciones per Teléfonu (SPOT) y una rede de servicios on-line pa les corredoras;
  • Desenvueltu sistema de custodia de valores fungibles.
Década de 1990
  • Empecipiáronse les negociaciones por aciu el Sistema de Negociación Electrónica - CATS (Computer Assisted Trading System) qu'operaba simultáneamente col sistema tradicional de Berru a Viva Voz;
  • En 1997, foi enllantáu de forma satisfactoria un nuevu sistema de negociación electrónica de Bovespa, el Mega Bolsa. El Mega Bolsa amplió'l volume potencial de procesamientu d'información;
  • Al rematar la década, llanzar por Bovespa los servicios Home Broker y After-Market.
Década de 2000
  • Asocede la integración de toles bolses de valores de Brasil y Bovespa' pasa a concentrar tola negociación d'aiciones del país;
  • En setiembre de 2005, asocede'l fin del berru a viva voz de Bovespa, tornándose una bolsa totalmente electrónica;
  • En 2006 Bovespa empieza a operar solamente con berru electrónicu domésticu;
  • El 26 d'ochobre de 2007 asocedió'l IPO esto ye, un capital inicial de la compañía correspondiente Bovespa Holding denomada en IBOVESPA de: BOVH3, que ye un consorciu d'axentes qu'operen na Bolsa de Valores de São Paulo;
  • El 26 de marzu de 2008 Bovespa anuncia oficialmente l'entamu del procesu de fusión cola BM&F. Bolsa de Valores, Mercadorias y Futuros, nome de la nueva institución que s'inclúi cola fusión, va ser la tercera más grande del mundu y la segunda n'América en valor de mercáu.[5][6]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Sobre a Bolsa Bovespa
  2. Noticia en diariu O-Globu
  3. Bovespa
  4. Rogerio Jelmayer (8 d'abril de 2009). «Brasil ufierta señales d'esperanza». The Wall Street Journal. Archiváu dende l'orixinal, el 28 d'abril de 2009. Consultáu'l 24 d'abril de 2009.
  5. Globu Online
  6. Gazeta Mercantil

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]