Bolsa de Valores de Colombia

De Wikipedia
Bolsa de Valores de Colombia
bolsa de valores y mercado a término (es) Traducir
Llocalización
Sede Bogotá
Direición Colombia
Forma xurídica sociedad anónima (es) Traducir
Historia
Fundación3 xunetu 2001
Índiz de bolsa COLCAP (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Bolsa de Valores de Colombia (BVC: BVC) ye una bolsa multi-productu y multi-mercáu qu'alministra los sistemes de negociación y rexistru de los mercaos d'aiciones, renta fixa, derivaos, divises, OTC y servicios d'emisores en Colombia. Foi creada'l 3 de xunetu de 2001, tres la fusión de la Bolsa de Bogotá (1928), la Bolsa de Medellín (1961) y la Bolsa d'Occidente (Cali, 1983).

Encargar d'aprovir soluciones teunolóxiques al sector financieru, de xenerar información centralizada de mercáu y valoración d'activos, y participa en tola cadena de valor de la industria bursátil por aciu participaciones accionarias nel Depósitu Centralizáu de Valores (Deceval), la Cámara de Riesgu Central de Contraparte (CRCC) y na Cámara de Compensación de Divises (CCDC). Tien oficines en Bogotá, Medellín y Cali, y por aciu los Puntos BVC fai presencia, al traviés de convenios con universidaes y cámares de comerciu, en 19 ciudaes del país.

Mercaos[editar | editar la fonte]

Esisten cuatro mercados principales d'operación na Bolsa de Valores de Colombia:

  1. El mercáu de renta fixa onde s'axusten principalmente bonos del gobiernu y bonos d'empreses privaes.
  2. El mercáu de renta variable, onde s'axusten les aiciones de compañíes inscrites nel mercáu públicu de valores.
  3. El mercáu de divises, onde s'axusta l'intercambiu de la moneda colombiana frente al dólar americanu, que se realiza al traviés de la filial SET ICAP.
  4. El mercáu de derivaos estandarizados onde s'axusten Futuros (sobre tasa de cambéu COP/USD, bonos del Gobiernu Nacional, Aiciones y l'Índiz COLCAP), Opciones (sobre Aiciones y tasa de cambéu COP/USD) y Overnight Indexed Swaps Estandarizados sobre l'Indicador Bancariu de Referencia (IBR).

Operación[editar | editar la fonte]

Pa ingresar a cualesquier de los mercaos qu'opera la Bolsa de Valores de Colombia ye necesariu abrir una cuenta con cualquier firma comisionista de bolsa, que son sociedaes anónimes, que tienen la capacidá d'asesorar a persones naturales, xurídiques ya inclusive estatales en tomar de decisiones d'inversión sobre distintes alternatives que-yos ufierta'l mercáu de valores, tales como: aiciones, renta fixa, derivaos, divises, fondos de valores, alministración de portafolios, alministración de valores, corresponsalías y banca d'inversión. Tán so la inspeición y vixilancia de la Superintendencia Financiera y la so actividá ta claramente reglamentada. En Colombia son los únicos autorizaos pa desenvolver el contratu de comisión; esto ye, que pueden realizar, por cuenta d'un terceru (inversionistas), pero a nome propiu, un negociu, recibiendo pol so serviciu un pagu, denomináu comisión. La mayoría de les firmes comisionistas de bolsa riquen que los sos veceros ordenen la compra y venta d'activos nes oficines o per teléfonu coles sos traders.

Meyores[editar | editar la fonte]

Dende'l 18 d'abril de 2007 ordenóse la compra y venta d'aiciones inscrites na Bolsa de Valores de Colombia per Internet (E-Trading). Anguaño seis robles ufierten esti serviciu (Credicorp E-trading, Corredores Davivienda, BTG Pactual, Global Securities, Valores Bancolombia y Aiciones y Valores). Tamién se destacar la entrada n'operación, dende'l 30 de mayu de 2011 del Mercáu Integráu Llatinoamericanu, MILA, que ye el resultáu del alcuerdu robláu ente la Bolsa de Comerciu de Santiago, la Bolsa de Valores de Colombia y la Bolsa de Valores de Lima, lo mesmo que de los depósitos Deceval, DCV y Cavali, pa crear un mercáu rexonal de negociación de títulos de renta variable de los trés países. En Payares de 2014 la BVC llanzó'l primer Swap OIS estandarizado en Colombia, dexando asina la cobertoria frente a los movimientos de política monetaria per mediu del IBR. Dende Febreru de 2017 la BVC cuenta con un Mercáu d'Opciones Estandarizadas (sobre Aiciones y dende el IIS17 sobre la tasa de cambéu peso dólar).

Volume axustáu[editar | editar la fonte]

La BVC ye la cuarta bolsa con mayor volume d'activos axustaos d'América Llatina y la sesta del mundu, pol so volume de negociación en títulos de delda pública. De considerar namái'l volume transado n'aiciones, la BVC quedaría en cuartu puestu dempués de BM&F Bovespa (Brasil), Bolsa de Comerciu de Santiago (Chile) y la Bolsa Mexicana de Valores (Méxicu). Ye la cuarta bolsa d'América Llatina en cuanto al volume del so mercáu de derivaos estandarizado.

Mercáu de Derivaos Estandarizados[editar | editar la fonte]

En setiembre de 2008 la BVC llanzó'l Mercáu de Derivaos Estandarizado colos primeros Futuros de Bonu Nocional que'l so subxacente son los Títulos de Tesorería del Gobiernu Nacional. Anguaño atópense llistaos Futuros sobre 12 aiciones (Ecopetrol, PFBancolombia, Ésitu, Nutresa, Cemargos, PFCemargos, PFAval, Isa, Grupu Suramericana, PFGrupo Suramericana y Grupu Argos), Futuros sobre l'Índiz COLCAP, Futuros sobre Referencies Específiques de Bonos del Gobiernu con vencimientu dende 2018 hasta'l 2032 y Futuros sobre la Tasa Representativa del Mercáu de la tasa de cambéu Peso/Dólar. En 2014 la BVC llanzó'l Mercáu de Swaps Estandarizado con un Overnight Indexed Swap sobre l'Indicador Bancariu de Referencia (IBR). Dende Febreru de 2017 la BVC cuenta con un Mercáu d'Opciones Estandarizadas (sobre Aiciones y dende el IIS2017 sobre la tasa de cambéu peso dólar). D'esta forma la BVC completa los trés principales families de derivaos que se negociacian anguaño nes bolses.

El Mercáu de Derivaos de la BVC cuenta con 33 miembros ente los cualos tán distintes Sociedaes Comisionistas de Bolsa, Bancos, Corporaciones Financieres, Fondos de Pensiones y Sociedaes Fiduciarias.

La Cámara de Riesgu Central de Contraparte de Colombia realiza les funciones de compensación y lliquidación de les operaciones de los derivaos estandarizados axustaos na BVC, apangando asina'l riesgu de contraparte y brindándo-y seguridá a tolos participantes.

El volume diario caltúvose dende l'añu 2015 hasta'l 2017 en COP500 mil millones (USD166 millones), un volume significativo pal grau de desenvolvimientu del mercáu de capitales colombianu. Los contratos más axustaos son los Futuros de Tasa de Cambéu y los Futuros sobre Referencies Específiques de Bonos del Gobiernu. El Open Interest allúgase cerca a los 75.000 contratos qu'equivalen a una posición abierta d'aproximao COP11 billones, compuesta na so mayoría poles posiciones nocionales nel Futuru OIS.

Na actualidá cuntar con esquemes de Creadores de Mercáu nos Futuros sobre Referencies Específiques de Bonos del Gobiernu y l'Índiz COLCAP.

Área de Supervisión[editar | editar la fonte]

La Superintendencia Financiera ye la entidá pública encargada de realizar les funciones d'inspeición, vixilancia y control del sistema financieru y tolos sos actores, col fin de caltener la so estabilidá, seguridá y enfotu y, garantizar la proteición de los inversionistas, aforradores y aseguraos. Ye amás la entidá qu'expede y aprueba les regles de conducta, califica los intermediarios y aprueba los preseos d'inversión y xixila la rentabilidá d'estos acorde a les condiciones del mercáu, cobertories de riesgu. Tamién solicita información oportuna, abonda y calidable y vela polos mecanismos de proteición de los derechos de los inversionistas.

Caltién la integridá del mercáu, la funcionalidad de los sistemes transaccionales y de rexistru, según la eficiencia nos mecanismos de formación de precios y de compensación y lliquidación d'operaciones. Pal cabal cumplimientu d'esta función, la llei asignó-y facultaes pa ordenar la suspensión d'actividaes, ordenar la cancelación de la so inscripción en bolsa, imponer multes, intervenir alministrativamente por violación de les lleis o reglamentos, los sos estatutos o los de la bolsa, o cuando dexen de cumplir les decisiones o instrucciones impartíes pola mesma Superintendencia. La Autorreguladora del Mercáu de Valores AMV ye una entidá de calter priváu ensin ánimu d'arriquecimientu, de calter nacional rexida la llei 964 de 2005 y normes que la desenvuelven y polos sos estatutos y reglamentos.

Esta entidá establez los mecanismos por aciu los cualos los axentes del mercáu de valores procuren alzar los estándares profesionales y velar por un mercáu íntegru y tresparente onde esista llibre formación de precios y condiciones fayadices de seguridá pa los inversionistas y pal públicu polo xeneral, estableciendo unes regles de xuegu clares, que'l so incumplimientu tien repercusiones de distinta índole y onde nun intervién l'Estáu. Esta entidá foi autorizada pola Superintendencia Financiera p'adelantrar los sos llabores como organismu de autorregulación nos términos de la llei 964 de 2005 y el decretu 1565 de 2006, por aciu la espedición del Resolución númberu 1171 del 7 de xunetu de 2006. Dende'l 2006 la Bolsa de Valores de Colombia, nun tien funciones de regulación o vixilancia, ordenáu asina pola llei 964 de 2005, funciones que fueron apurríes na so totalidá Autoregulador del Mercáu de Valores col fin d'embrivir el riesgu de conflictu d'interés.

¿Cómo se protexe al inversionista?[editar | editar la fonte]

Ante cualquier dulda o molición sobre'l manexu de les sos inversiones tien de dirixise de momentu a la entidá de la cual ye vecera y ante el Defensor del Consumidor Financieru quien en primer instancia tienen d'atender el so casu. Si considera inclusive que fueron frayaos los sos derechos per parte del intermediariu tien d'allegar ante la Superintendencia Financiera (delegaturas Institucionales ó delegaturas pa Riesgos) que ye l'organismu de supervisión encargáu d'atender y evaluar les quexes de veceros o usuarios. Tamién puede interponer les sos quexes ante'l Autoregulador del Mercáu de Valores.

Índices de la Bolsa de Valores de Colombia[editar | editar la fonte]

Anguaño, la Bolsa de Valores de Colombia cunta con un índiz líder, el Colcap, y una familia d'índices de Renta Variable que s'esprenden del Coleqty, como Colsc y Colir. El Colcap reflexa les variaciones de los precios de les 20 aiciones más líquides de la BVC. El Coleqty ta compuestu poles 40 aiciones más liquides y más transadas na BVC.Pela so parte, el Colsc contién les 15 aiciones del Coleqty con menor capitalización bursátil.El Colir reflexa a les aiciones d'empreses del Colqty que cunta cola reconocencia d'emisor DIR por asumir el compromisu de tener meyor rellaciones coles sos inversionistas.

En renta afita l'índiz líder ye'l Coltes qu'aprove una serie de referencies del mercáu de delda pública y desenvuélvese, a partir de la moneda d'emisión y el plazu de vencimientu de los títulos. Pal mercáu monetariu la BVC desenvolvió l'índiz Colibr que representa l'acumuladura de los rendimientos diarios de la tasa IBR del mercáu de dineru.

Creación del MILA[editar | editar la fonte]

El Mercáu Integráu Llatinoamericanu (MILA) axunta a la Bolsa de Valores de Colombia (BVC),la Bolsa de Valores de Lima (BVL), la Bolsa de Comerciu de Santiago (BCS) y la Bolsa Mexicana de Valores (BMV). Esta iniciativa implica la creación d'un actor rexonal.

Magar el MILA nun implica la integración societaria nin operativa plena de les bolses, y nuna primer etapa solo va cubrir los mercaos de renta variable, ye una iniciativa d'integración que dexa dotar de mayor fondura a les Bolses de Colombia, Perú, Chile y Méxicu. El MILA empezó a ser operativu'l 30 de mayu de 2011.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]