Bolsa Mexicana de Valores

De Wikipedia
Bolsa Mexicana de Valores
negociu, empresa y bolsa de valores
Llocalización
Sede Ciudá de Méxicu
Direición Méxicu
Forma xurídica sociedá por acciones
Historia
Fundación1933
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Bolsa Mexicana de Valores, S.A.B. de C.V., ye una entidá financiera privada (perteneciente a Grupu BMV), con apegu a la Llei del Mercáu de Valores que brinda facilidaes necesaries por que los sos miembros, atendiendo mandatos de los sos veceros, introduzan órdenes y realicen negociaciones de compra y venta de valores bursátiles. Nella llévense a cabu les operaciones del mercáu de valores entamáu en Méxicu, siendo'l so oxetu'l facilitar les transaiciones con valores y procurar el desenvolvimientu del mercáu, fomentar la so espansión y competitividá. Ye supervisada por autoridaes regulatorias como ye la Comisión Nacional Bancaria y de Valores, Bancu de Méxicu y la Secretaría de Facienda y Creitu Públicu.

Funciones[editar | editar la fonte]

  • Establecer los locales, instalaciones y mecanismos que faciliten les rellaciones y operaciones ente la ufierta y demanda de valores, títulos de creitu y demás documentos inscritos nel Rexistru Nacional de Valores (RNV), según emprestar los servicios necesarios pa la realización de los procesos d'emisión, allugamientu n'intercambiu de los referíos valores.
  • Apurrir, caltener a disposición del públicu y faer publicaciones sobre la información relativa a los valores inscritos na Bolsa Mexicana y los llistaos nel Sistema Internacional de Cotizaciones de la mesma Bolsa, sobre los sos emisores y les operaciones que nella se realicen.
  • Establecer les midíes necesaries por que les operaciones que se realicen na Bolsa Mexicana poles cases de bolsa, suxetar a les disposiciones que-yos sían aplicables.
  • Expedir normes qu'establezan estándares y esquemes operativos y de conducta que promuevan práutiques xustes y equitativas nel mercáu de valores, según imponer midíes disciplinaries y correutives pol so incumplimientu, obligatories pa les cases de bolsa y emisores con valores inscritos na Bolsa Mexicana.
  • Les empreses que riquen recursos (dineru) pa financiar la so operación o proyeutos d'espansión, pueden llogralo al traviés del mercáu bursátil, por aciu la emisión de valores (aiciones, obligaciones, papel comercial, etc.) que son puestos a disposición de los inversionistas (asitiaos) ya intercambiaos (mercaos y vendíos) na Bolsa Mexicana, nun mercáu tresparente de llibre competencia y con igualdá d'oportunidaes pa tolos sos participantes.

SOCIOS MAYORITARIOS.

Empreses qu'integren al Grupu BMV[editar | editar la fonte]

Bolsa Mexicana de Valores[editar | editar la fonte]

La Bolsa de Valores de Méxicu S.A.B. de C.V. ye una entidá financiera privada qu'opera por concesión de la Secretaría de Facienda y Creitu Públicu, con apegu a la Llei del Mercáu de Valores. Apurre la infraestructura material y tecnolóxico pa llevar a cabu l'intercambiu de valores consolidando asina'l mercáu bursátil en Méxicu.

MexDer[editar | editar la fonte]

MexDer empecipió operaciones el 15 d'avientu de 1998. MexDer pon en contautu a vendedores y compradores de preseos derivaos en plataformes de negociación electrónica. Ufierta a los participantes nel mercáu la oportunidá d'axustar contratos de futuros sobre tases d'interés, índices d'aiciones, preseos de renta variable, preseos de renta fixa y divises, contratos d'opciones sobre índices d'aiciones, valores de capital y divises. MexDer convirtióse nuna de les principales bolses rexonales de derivaos de Llatinoamérica, especialmente no que fai a tases d'interés.

Sif ICAP[editar | editar la fonte]

SIF ICAP foi fundáu nel añu 1998 y en 2000 llevar a cabu una coinversión con Llatín América Holdings, B.V. (“ICAP”). ICAP ye la empresa de corretaje más importante del mundu y un sociu estratéxicu. La función principal de SIF ICAP ye la d'emprestar servicios de corretaje ente oferentes y demandantes con preseos de tasa fixa. Coles mesmes, SIF ICAP especializar en productos derivaos extrabursátiles y valores rellacionaos con esti tipu de derivaos.

CCVs[editar | editar la fonte]

Les reformes a l'anterior LMV nel 2001 resultaron na creación de la CCV. La principal función de la CCV ye actuar como contraparte central en toles operaciones d'aiciones que se lleven a cabu al traviés de la BMV, pa garantizar el riesgu d'incumplimientu d'estes operaciones, y amenorgar el riesgu de contraparte y el riesgu sistémico dientro de la Bolsa. CCV empecipió operaciones en febreru de 2004.

Asigna[editar | editar la fonte]

Asigna, Compensación y Lliquidación ye un fideicomiso d'alministración y pagu. Nos mercaos de derivaos llistaos o estandarizados, la función de la Cámara de Compensación ye de gran importancia por cuenta de que conviértese na contraparte y per ende nel garante de toles obligaciones financieres que se deriven de la operación de los contratos derivaos. Esta función cumplir Asigna.

Indeval[editar | editar la fonte]

Indeval ye'l depositariu central de valores en Méxicu. Foi creáu'l 20 d'agostu de 1987 de resultes de la privatización del Institutu pal Depósitu de Valores, que yera un organismu del gobiernu mexicanu. Indeval ye la única institución en Méxicu autorizada pa operar como depositariu de valores. Hasta 1994, Indeval yera l'únicu responsable de les tresferencies de valores, el pagu de les cualos yera alcordáu poles contrapartes. En 1995, cola supervisión y sofitu de Bancu de Méxicu, implementóse'l Sistema Interactivo pal Depósitu de Valores (“SIDV”), que dexaba la lliquidación d'operaciones sobre la base d'entrega contra pagu. Mientres el 2008 anovóse dafechu'l sistema del Indeval y empecipió operaciones el sistema DALI; pal depósitu, alministración y lliquidación de valores, que'l so sistema cierra operaciones tolos díes habiles a les 4:15 de la tarde.

Valmer[editar | editar la fonte]

Valmer foi fundáu nel añu 2000 como una coinversión con Algorithmics, empresa líder a nivel mundial nel sector de sistemes de midida y alministración de riesgos. Valmer nun ye un provisor de precios independiente.

Bursatec[editar | editar la fonte]

Bursatec foi fundáu nel añu 1998 y dedícase al diseñu y alministración de teunoloxía de la información, según a aprovir sistemes de comunicación pa la BMV, Indeval, MexDer, Asigna, Valmer, AMIB y delles instituciones financieres en Méxicu. Bursatec naz en 1998 como una subsidiaria de la Bolsa Mexicana

Corporativu[editar | editar la fonte]

El 1° de xineru del 2002 constitúyese la empresa de servicios Corporativu Mexicanu del Mercáu de Valores, S.A. de C.V. pa la contratación, alministración y control del personal de la Bolsa y de les demás instituciones financieres del Centru Bursátil que se sumaron a esti procesu.

Historia (llinia del tiempu) y memoria téunica[editar | editar la fonte]

Corredores de la dómina.

1880-1900
L'entamu de la vida bursátil
Les cais de Plateros y Cadena, nel centru de la Ciudá de Méxicu, atestiguaron xuntes nes que corredores y empresarios realizaben merca-venta de too tipu de bienes y valores na vía pública. Darréu, conformáronse grupos esclusivos d'accionistes y emisores, que s'axuntaben a axustar a puerta zarrada, en distintos puntos de la ciudá.
1894
Corredores empiecen a entamase
En 1894, Manuel Algara, Camilo Arriaga y Manuel Nicolín promovieron, ente los más distinguíos corredores de comerciu de la dómina, la idea de que la negociación de valores tenía de tener un marcu normativu ya institucional.
31 d'ochobre de 1894
Naz la Bolsa Nacional
El 31 d'ochobre de 1894 fundóse la Bolsa Nacional, con sede social na cai de Plateros Non. 9 (actual cai de Maderu).

Naz la Bolsa Nacional.

14 de xunu 1895
Naz la Bolsa de Méxicu
Otru grupu de corredores, encabezáu polos señores Francisco A. Llerena y Luis G. Necoechea, formó una sociedá sol nome de Bolsa de Méxicu, rexistrando la escritura público'l 14 de xunu de 1895.
3 de setiembre de 1895
Fúndense les Bolses
La coincidencia d'oxetivos y vinculaciones ente miembros de los dos grupos llevó a buscar la fusión, calteniendo la denominación de Bolsa de Méxicu, S.A. La sede caltener na cai de Plateros. Non. 9.
21 d'ochobre de 1895
Inauguración de la Bolsa de Méxicu
El Conseyu d'Alministración de la Bolsa de Méxicu, encabezáu por don Manuel Colín y Echanove, convidó al presidente del Conceyu de la Capital de Méxicu, don Sebastián Camacho, a la inauguración oficial de la Institución, el 21 d'ochobre de 1895.
1896
Les primeres emisores de la Bolsa de Méxicu
A principios de 1896 cotizaben na Bolsa de Méxicu trés emisores públiques y ocho quitaes; figuraben ente éstes últimes el bancu de Méxicu, Nacional de Méxicu, de Londres y l'Internacional Hipotecariu. 1907 La Bolsa Privada de Méxicu S.A. Depués de periodos d'inactividá bursátil, provocaos por crisis económiques y nos precios internacionales de los metales, inaugúrase la Bolsa Privada de Méxicu, S.A., nel Caleyón dela Olla (güei 5 de Mayu). El primer presidente de la Bolsa Privada foi don Agustín Quintanilla y los vocales fueron Alfredo A. Guzmán, Alberto Morales, Humberto Andragnez y Carlos Scherer.
1911
La Bolsa de Valores de Méxicu empieza a crecer
Agustín Quintanilla consideró que llegara'l momentu d'ampliar les instalaciones de la Bolsa de Valores de Méxicu, S.C.L. y propunxo al Conseyu arrendar el restu del edificiu y el pasaxe amiesto nel Caleyón 5 de Mayu, nel cual empezóse a formar una biblioteca especializada.
Marzu 1916
La Bolsa modernízase
La Bolsa de Valores de Méxicu contrató la instalación de teléfonos privaos y realizó otres obres de meyoramientu, tantu nel Pisu de Remates como nes oficines.
1 de marzu de 1933
Empecipia reglamentación bursátil
Entró a valir el Decretu Reglamentariu de la Llei Xeneral d'Instituciones de Creitu y Organizaciones Auxiliares, no relativo a les bolses de valores.
5 de setiembre de 1933
Bolsa de Valores de Méxicu S.A.
Aprobáronse les escritures y estatutos de la Bolsa de Valores de Méxicu, S.A., acordies cola concesión autorizada'l 28 d'agostu de 1933, que per primer vegada incluyó a les bolses de valores. La escritura constitutivo inscribióse'l 5 de setiembre de 1933.
1933
Empieza la vida bursátil del Méxicu modernu
Promúlgase la Llei Reglamentaria de Bolses y constitúyese la Bolsa de Valores de Méxicu, S.A., supervisada pola Comisión Nacional de Valores (güei Comisión Nacional Bancaria y de Valores).
1950
Naz la Bolsa de Monterrey
El desenvolvimientu industrial y comercial, según l'acumuladura de capitales y el constante surdimientu d'empreses, llevó a qu'en 1950 fundárase la Bolsa de Monterrey.
1960
Naz la Bolsa de Guadalaxara
En Guadalaxara, entró en funcionamientu la Bolsa d'Occidente qu'empezara a entamase dende 1956.
1975
Consolídase una sola Bolsa
Entró a valir la Llei del Mercáu de Valores, y la Bolsa de Valores de Méxicu camudó la so denominación a Bolsa Mexicana de Valores, ya incorporó nel so senu a les bolses de Guadalaxara y Monterrey.
19 d'abril de 1990
La nueva sede taba llista
El procesu de construcción del Centru Bursátil, empecipiáu en marzu de 1987, remató a principios de los 90, tres 36 meses d'intensivu llabor. La nueva y actual sede bursátil foi inaugurada'l 19 d'abril de 1990. Na nueva sede la operación del Pisu de Remates caltuvo la sesión a viva voz con esplegue d'información totalmente electrónica.
1993
Mexicanos van por ADRs
Un importante númberu d'Empreses Mexicanes se listan en mercaos estranxeros al traviés de ADRs.
1995
La Bolsa adquier un sistema electrónicu
La Bolsa Mexicana de Valores introduz el sistema BMV-SENTRA Títulos de Delda.
1996
La Bolsa sigue modernizándose

Edificiu de la bolsa y centru bursátil, a la izquierda el Edificiu Reforma 265 y la Torre Mapfre a la derecha.

Empecipien les operaciones de BMV-SENTRA Capitales, sistema al que tienen accesu los Miembros de la Bolsa pa la formulación de postures y concertación d'operaciones nel Mercáu de Capitales.
1998
Lleguen los Servicios d'Integración Financiera
Constitúyese la empresa Servicios d'Integración Financiera (SIF), que opera'l sistema de negociación de preseos del mercáu de títulos de delda (BMV-SENTRA Títulos de Delda).
Naz MexDer y Asigna
Empecipia operaciones MexDer y Asigna considerando l'esquema de viva voz. El Mercáu de Derivaos (MexDer) constituyóse'l 15 d'avientu de 1998 al listar contratos de futuros sobre'l dólar.
Entamu de Bursatec
Bursatec naz nun ambiente d'alta competitividá como una subsidiaria de la Bolsa Mexicana de Valores y del S.D. Indeval. La so meta ye apurrir teunoloxía de vanguardia pal mercáu nacional p'asegurar la continuidá operativa al traviés del usu de teunoloxía avanzada, impulsando asina la crecedera de los mercaos financieros nun marcu de competitividá internacional.
11 de xineru 1999
El mercáu vuélvese electrónicu
La totalidá de les negociaciones del Mercáu de Capitales incorporar al sistema electrónicu. A partir d'entós opérase dafechu al traviés del sistema electrónicu de negociación BMV-SENTRA Capitales.
2000
La Comisión Nacional Bancaria y de Valores (CNBV) emite una circular que dexa que'l ruteo electrónicu d'órdenes realícese direutamente dende'l sistema de les Cases de Bolsa, escontra'l sistema de negociación de la Bolsa.
2001
Inscríbese la primer empresa estranxera
Citigroup convertir na primer empresa estranxera n'inscribise a la Bolsa Mexicana de Valores, lo qu'abrió la puerta a nueves empreses, sobremanera de Centru y Suramérica.
Mientres anguaño incorporáronse al mercáu los Certificaos Bursátiles como preséu de Delda y reformóse la Llei del Mercáu de Valores considerando la desmutualización de la BMV.
1 de xineru de 2002
Naz el Corporativu Mexicanu del Mercáu de Valores
Constitúyese la empresa de servicios Corporativu Mexicanu del Mercáu de Valores, S.A. de C.V. pa la contratación, alministración y control del personal de la Bolsa y de les demás instituciones financieres del Centru Bursátil que se sumaron a esti procesu.
2003
Ábrese'l Mercáu Global
Al traviés de la Bolsa Mexicana de Valor da accesu a los inversionistas mexicanos por qu'inviertan n'aiciones internacionales. Anguaño representa ente un 20% y 35% del volume de operacion diaria. La Bolsa nun dexa conocer con quien s'han apautaos los fechos nel Mercáu Global.
2004
Surde'l Mercáu d'Opciones
Llanzóse'l Mercáu d'Opciones al traviés d'una alianza estratéxica col mercáu español de futuros financieros. Esti mercáu cunta con opciones del futuru del IPC, aiciones individuales y de divises.
La Contraparte Central de Valores empecipia operaciones. Tamién mientres anguaño se listaron nuevos preseos pal mercáu global: Seición Europa, Asia, ETF´s, i-SHARES, ente otros.
Abril 2005
Llanzamientu de SIBOLSA
La Bolsa llanza'l productu SIBOLSA (En xunto con INFOBOLSA.es) que sustitúi a la plataforma teunolóxica de más de 10 años, conocida como SIVA. Ye una plataforma que por un costu de 116 a 163 dólares al mes, un inversionista puede tener accesu a información en tiempu real de Mercáu Mexicanu y Estranxeru.
N'anguaño, les Siefores entren al mercáu accionario de la BMV.
Ochobre 2005
Lláncense nuevos indicadores que complementen la ufierta d'índices de la Bolsa, tales como l'índiz compuestu, d'empreses grandes, medianes y pequeñes.
2006
MexDer abre operaciones pa estranxeros
MexDer abre les sos operaciones a estranxeros, dexándo-yos operar dende cualquier llugar del mundu. La participación estranxera nesti mercáu ye bien importante, yá que cunta colos más altos estándares internacionales.
Mientres el mes d'ochobre se listan en Bolsa 4 TRAC´s sobre índices de la mesma Bolsa, poniendo a la BMV en primer llugar en Llatinoamérica col mayor númberu de ETF´s llistaos sobre propios índices y como líder de EFT´s propiu y ayenos de Llatinoamérica.
2008
La Bolsa certifícase
La Bolsa Mexicana de Valores llogra la certificación en calidá ISO 9000 de los procesos de Control Operativu y Vixilancia de Mercaos BMV.
Xineru 2009
Se llista'l primera ETF´s sobre un índiz creao y calculao pola BMV que monitorea el mercáu Brasilanu, facilitando a los inversionistas l'accesu a dichu mercáu al traviés de la plataforma de negociación de la mesma Bolsa.
2010
La BMV robló una alianza cola Bolsa de derivaos más grande del mundu, el Chicago Mercantile Exchange (CME) llevando asina los derivaos mexicanos a los grandes inversionistas internacionales.
Mientres anguaño implementóse un protocolu de comunicación pa la operación de Capitales, conocíu como FIX; coles mesmes, modificóse sustancialmente el modelu operativu del mercáu mexicanu al traviés de la implementación del proyeutu RINO.
15 d'abril de 2010
La BMV, AMIB y la CNBV presenten “RINO”
Presentaron a la comunidá financiero y bursátil en Méxicu, y anunciaron l'entamu de la implantación del Proyeutu RINO, col que se van dar nuevos pasos na modernización de les operaciones bursátiles en Méxicu, al adoptase les meyores práutiques internacionales nel mercáu de capitales mexicanu.
19 d'abril de 2010 El Conseyu d'Alministración de la BMV aprobó una reestructura organizativa que significó pasar d'una organización con base n'empreses individuales a cinco divisiones de negociu: (I) Mercaos ya Información, (II) Depósitu, Compensación y Lliquidación, (III) Teunoloxía, (IV) Promoción y Planeación y (V) Servicios Corporativos y Rellaciones Institucionales. 5 d'avientu de 2011

Dende'l 2014 ye parte del Mercáu Integráu Llatinoamericanu, como parte d'una bolsa unificada de l'Alianza del Pacíficu.

BMV robla alcuerdu d'intención coles bolses de Valores que conformen el mercáu integráu llatinoamericanu (MILA)
Nel marcu del II Cume de l'Alianza del Pacíficu celebrada na Ciudá de Mérida, Yucatán, la Bolsa Mexicana robló un Alcuerdu d'Intención coles bolses de valores de Colombia, Lima (Perú) y Santiago (Chile) que conformen el Mercáu Integráu Llatinoamericanu (MILA).
8 d'avientu de 2011
Llanzamientu IPC sustentable
L'enclín internacional y la redolada actual, esixen nueves iniciatives que fomenten una mayor responsabilidá social per parte de les empreses y de los mercaos de valores. Los Índices de Sustentabilidad dexen dar siguimientu al desempeñu de compañíes en temes de cuidu ambiental, responsabilidá social y gobiernu corporativu.
3 de setiembre de 2012
Llanzamientu MoNeT
MoNeT ye'l nuevu sistema de negociación pa la operación del mercáu de valores mexicanu, que va dexar a la BMV atraer a más participantes internacionales sofisticaos, al traviés d'algoritmos electrónicos, lo que va dar mayor fondura y dinamismu al mercáu.
Esti sistema de negociación ye l'equivalente a un pisu de remates electrónicu, en comparanza col sistema al que reemplaza (Sentra Capitales), ye alredor de trescientes vegaes más rápida.
16 d'ochobre de 2012
NYSE Technologies, BMV y ATG van ufiertar accesu al mercáu mexicanu de capitales
NYSE Technologies, anunció qu'en collaboración col Grupu Bolsa Mexicana de Valores (BMV) y Americas Trading Group (ATG) construyeron y punxeron en marcha infraestructura transaccional d'última xeneración, conectividad global, portales de control de riesgu personalizaos y distribución de productos d'información pa inversionistas estranxeros que deseyen operar nos mercaos mexicanos.
28 de febreru de 2013
Firma d'alcuerdu estratéxicu ente la BMV y la Bolsa de Valores de Lima
La BMV al traviés de la so subsidiaria Participaciones Grupo BMV, S.A de C.V., suscribió con un grupu d'accionistes, un contratu de compra-venta d'aiciones, en virtú del cual suxetu al cumplimientu de ciertes condiciones, va adquirir aproximao'l 5.9% de les aiciones Serie A de la Bolsa de Valores de Lima S.A. (BVL).
Otramiente, la inversión complementar cola firma d'un alcuerdu pa una asociación estratéxica ente dambes Bolses al envís de desenvolver actividaes y negocios conxuntos pal desenvolvimientu de los mercaos de valores peruanu y mexicanu.
15 d'abril de 2013
MexDer estrena MoNeT
El mercáu Mexicanu de Derivaos (Mexder) estrenó, el 15 d'abril, el Motor de Negociación Transaccional (MoNeT), col que busca asitiase como unu de los principales mercaos a nivel mundial.
MoNeT ye'l nuevu apueste per parte del Grupu Bolsa Mexicana de Valores; ye un sistema d'operaciones que sustituyó a Sentra Capitales nel mercáu accionario y agora sustitúi a Sentra derivaos y S-Mart como los sistemes nos que se llevaben a cabu les operaciones nel mercáu de derivaos. 19 de xunu de 2014
La BMV sumir al Mercáu Integráu Llatinoamericanu, mientres l'IX Cume de l'Alianza del Pacíficu que se llevó a cab en Nayarit.

Cotización nel mercáu de capitales[editar | editar la fonte]

La Bolsa Mexicana de Valores, S.A.B. de C.V. ye una entidá financiera, qu'opera por concesión de la Secretaría de Facienda y Creitu Públicu, con apegu a la Llei del Mercáu de Valores.

Deriváu del siguimientu de los enclinos mundiales y de los cambeos que se dieron na llexislación, la Bolsa Mexicana concluyó col procesu de desmutualización, convirtiéndose nuna empresa que les sos aiciones son susceptibles d'axustase nel mercáu de valores bursátil, llevando a cabu'l 13 de xunu de 2008 la Ufierta Pública Inicial de les sos aiciones representatives de la so capital social.

¿Cómo funciona la BMV?[editar | editar la fonte]

"Esperiencia Bolsa" Onde estudiantes universitarios pueden visitar el pisu de remates.

Cualquier persona física o moral de nacionalidá mexicana o estranxera puede invertir nos valores (de capitales o delda) llistaos na Bolsa. El procesu empieza cuando un inversionista ta interesáu en mercar o vender dalgún valor llistáu na Bolsa. En primer instancia, dichu inversionista tendrá de suscribir un contratu d'intermediación con dalguna de les cases de bolsa mexicanes.
De siguío se esquematiza el procesu de compraventa d'aiciones na Bolsa Mexicana:
Juan decide analizar la posibilidá d'invertir nel mercáu accionario de la Bolsa Mexicana.
Andrea decide vender 5,000 aiciones de la empresa XYZ qu'adquirió va dellos años.
Juan consulta a un promotor d'una casa de bolsa, y analicen distintes opciones d'inversión, con base na amplia información financiera y de mercáu disponible. Dempués d'analizar distintes alternatives, Juan solicita al so promotor que-y apurra la cotización de mercáu p'adquirir aiciones de la empresa XYZ, y establez una rellación contractual cola casa de bolsa (contratu d'intermediación).
Andrea llama al so promotor pa solicitar cotización pa la venta de les 5,000 aiciones que desea vender.
Utilizando los sistemes electrónicos d'espardimientu d'información bursátil de la BMV, los executivos de cuenta llogren la información sobre los meyores precios de compra y venta pa les aiciones XYZ, ya informen a Andrea y Juan.
Tomando en cuenta lo que yá conoz sobre la empresa XYZ, y dempués de la conversación col promotor, Juan instrúi a la casa de bolsa, al traviés del so promotor, p'adquirir 5,000 aiciones de la empresa XYZ, a preciu de mercáu.
Andrea instrúi al so promotor pa vender, na BMV, 5,000 aiciones de la empresa XYZ, a preciu de mercáu.
Los promotores ingresen nos sistemes de les sos cases de bolsa respeutives, les carauterístiques de les órdenes d'Andrea y Juan. Les órdenes de compra y de venta son entós ingresaes polos operadores de les cases de bolsa n'a los Sistema Electrónicu de Negociación, Transaición, Rexistru y Asignación del Mercáu de Capitales (BMV-SENTRA Capitales).
Una vegada perfeccionada o "zarrada" la operación na BMV, Andrea y Juan son notificaos, y la Bolsa informa a tolos participantes nel mercáu sobre les carauterístiques de la operación, al traviés de los medios electrónicos ya impresos dispuestos pa tal efeutu.
Tres díes hábiles dempués d'alcordase la transaición, el depósitu central de valores de Méxicu (S.D. Indeval), previa instrucción de la casa de bolsa vendedora, tresfier los valores accionarios de la cuenta de la casa de bolsa vendedora a la cuenta de la casa de bolsa compradora; y l'importe correspondiente a la transaición ye tresferíu de la casa de bolsa compradora a la casa de bolsa vendedora.
Juan liquida a la so casa de bolsa l'importe correspondiente a la operación de compra, incluyendo una comisión primeramente apautada.
Andrea recibe de la so casa de bolsa l'importe correspondiente a la operación de venta, menos una comisión primeramente apautada.
Les persones comenenciudes n'invertir na BMV tendrán de contautar a cualquier casa de bolsa.

¿Cómo listarse na Bolsa?[editar | editar la fonte]

Por que una empresa pueda emitir aiciones que coticen na Bolsa Mexicana debe, primero de nada, contautar una casa de bolsa, que ye l'intermediariu especializáu pa llevar a cabu l'allugamientu. A partir d'ende va empezar un procesu pa poder cuntar coles autorizaciones de la Bolsa Mexicana y de la CNBV.

  • Les empreses comenenciudes tendrán de tar inscrites nel Rexistru Nacional de Valores (RNV)
  • Presentar una solicitú a la Bolsa Mexicana, per mediu d'una casa de bolsa, amestando la información financiera, económica y llegal correspondiente.
  • Cumplir colo previsto nel Reglamentu Interior de la Bolsa Mexicana
  • Cubrir los requisitos de llistáu y caltenimientu d'inscripción en Bolsa.

Una vegada algamáu l'estatutu d'emisora, la empresa tien de cumplir una serie de requisitos de caltenimientu de llistáu (como la obligación de faer pública, en forma periódica, la información sobre los sos estaos financieros).

Participantes[editar | editar la fonte]

Empreses Emisores
Son les sociedaes anónimes, organismos públicos, entidaes federatives, conceyos y entidaes financieres cuando actúen nel so calter de fiduciarias que, cumpliendo coles disposiciones establecíes y siendo representaes por una casa de bolsa, ufierten al públicu inversionista, nel ámbitu de la Bolsa Mexicana, valores como aiciones, títulos de delda y obligaciones.
Nel casu de la emisión d'aiciones, les empreses que deseyen realizar una ufierta pública tendrán de cumplir colos requisitos de llistáu y, darréu, colos requisitos de caltenimientu establecíos pola Bolsa Mexicana; amás de les disposiciones de calter xeneral, conteníes nes circulares emitíes pola CNBV.
Intermediarios bursátiles
Son les cases de bolsa autorizaes p'actuar como intermediarios nel mercáu de valores y realicen, ente otres, les siguientes actividaes:

  • Realizar operaciones de compraventa de valores.
  • Brindar asesoría a les empreses nel allugamientu de valores y a los inversionistas na constitución de les sos carteres.
  • Recibir fondos per conceutu d'operaciones con valores, y realizar transaiciones con valores al traviés del so sistema, per mediu de los sos operadores.

Los operadores de les cases de bolsa tienen de tar rexistraos y autorizaos pola CNBV y la Bolsa Mexicana.
Inversionistas
Los inversionistas son persones físiques o morales, nacionales o estranxeres qu'al traviés de les cases de bolsa asitien los sos recursos; merquen y vienden valores, cola cuenta d'embrivir riesgos, maximizar rendimientos y diversificar les sos inversiones.
Nos mercaos bursátiles del mundu destaca la participación del grupu de los llamaos "inversionistas institucionales", representáu por sociedaes d'inversión, fondos de pensiones, y otres entidaes con alta capacidá d'inversión y amplia conocencia del mercáu y de les sos implicaciones.
Los inversionistas denominaos "Calificaos" son aquéllos que cunten colos recursos abondos pa allegarse d'información necesaria para tomar de decisiones d'inversión, según pa salvaguardar los sos intereses ensin necesidá de cuntar cola intervención de l'Autoridá.
Autoridaes y Organismos Autorregulatorios
Fomenten y supervisen la operación ordenada del mercáu de valores y los sos participantes conforme a la normatividad vixente. En Méxicu les instituciones reguladores son la Secretaría de Facienda y Creitu Públicu (SHCP), la CNBV, el Bancu de Méxicu y, en concencia, la Bolsa Mexicana de Valores.

SATISFAI EL INTERES DE:

  • La empresa
  • El d'aforradores
  • El del estáu

Emisores[editar | editar la fonte]

Los emisores de valores son toos aquellos entes económicos qu'alleguen al Mercáu de Valores pa llograr financiamiento, asitiando preseos de delda o capital, ente'l públicu inversionista, con cuenta de cubrir les sos necesidaes de capitalización, ampliación de planta granible, de capital de trabayu, etc.

Los emisores pueden ser:

  • Gobiernu Federal
  • Gobiernos de los Estaos y Municipales
  • Empreses Privaes
  • Empreses Paraestatales
  • Instituciones financieres
  • Sociedaes d'Inversión
  • Sociedad d'Inversión Especializaes de los Sistemes d'Aforru pal Retiru

Consulta'l llistáu d'empreses emisores equí.

Mercaos y preseos bursátiles[editar | editar la fonte]

Na Bolsa Mexicana de Valores puedes invertir al traviés d'un gran númberu de preseos que desenvolvemos de siguío. Estos preseos pertenecen al mercáu de capitales (principalmente, aiciones y fibres) o al mercáu de delda (delda gubernamental o delda corporativa). Tamién vas poder invertir direutamente dende les oficines d'una casa de bolsa (Monex, Accival, Finamex, Puntu, GBM...) o dende les sos plataformes online que tán bien desenvueltes anguaño y dexen un accesu cómodu a los productos financieros d'inversión. Pero si prefieres que daquién remane'l to patrimoniu por ti, tamién puedes allegar a empreses d'asesoramientu financieru que distribuyan el to patrimoniu nun portafolio diversificáu con una xestión activa que maximice les tos tornes. Recuerda una serie de tips pa invertir na Bolsa Mexicana de Valores con seguridá: ameyora la to educación financiera al traviés de sites especializaos, entruga a los to asesor toles duldes que te puedan surdir, apriende de los tos errores y plantega oxetivos d'inversión.

Mercáu de Capitales

  • Aiciones
Son títulos que representen parte del capital social d'una empresa que son asitiaos ente'l gran públicu inversionista al traviés de la BMV pa llograr financiamiento. La tenencia de les aiciones da a los sos compradores los derechos d'un sociu.
El rendimientu pal inversionista presentar de dos formes:
* Dividendos que xenera la empresa (les aiciones dexen al inversionista crecer en sociedá cola empresa y, poro, participar de les sos utilidaes).
* Ganancies de capital, que ye'l diferencial -nel so casu- ente'l preciu al que se mercó y el preciu al que se vendió l'aición.
  • Fibres
Son vehículos pal financiamiento de bienes raíz. Ufierten pagos periódicos (rentes) y al empar tien la posibilidá de tener ganancies de capital (plusvalía).
Definíos nel artículu 223 y 224 de LISR: son fideicomisos que se dediquen a l'adquisición o construcción de bienes inmuebles que se destinen al arrendamientu o a l'adquisición del derechu a percibir ingresos provenientes del arrendamientu de dichos bienes según a otorgar financiamiento pa esos fines.
  • Trac's
Los TRACs son preseos d'inversión qu'actúen de la mesma forma que determinaos índices de referencia.
Los Trac´s opérense (merca-venta) al traviés d'una cuenta con cualquier Casa de Bolsa y axústense na Bolsa Mexicana de Valores.
Funcionen de la mesma forma que les aiciones, esto ye, pueden ser mercaos y vendíos en cualquier momentu de la sesión bursátil.
Sicasí, a diferencia de les aiciones, nes que s'operen títulos de forma direuta, na negociación de Trac´s adquierse una canasta diversificada de valores de distintos sectores nuna sola operación, incurriendo asina en menores costos d'operación.
  • Mercáu Global
El Mercáu Global Bolsa Mexicana ye un mecanismu diseñáu pa listar y operar, nel ámbitu de la Bolsa Mexicana de Valores, sol esquema regulatorio y operativu del Sistema Internacional de Cotizaciones (SIC), valores que nun fueron oxetu d'ufierta pública en Méxicu, que nun s'atopen inscritos na Seición de Valores del Rexistru Nacional de Valores, y que s'atopen llistaos en mercaos de valores estranxeros que fueron reconocíos per parte de la Comisión Nacional Bancaria y de Valores (CNBV) o que los sos emisores recibieren la reconocencia correspondiente per parte de la citada Comisión.

Mercáu de Capital de Desarrollu

  • CKDes
Títulos o valores fiduciarios destinaos pal financiamiento d'unu o más proyeutos, por aciu l'adquisición d'una o delles empreses promovíes, principalmente en sectores como'l de la infraestructura, inmobiliarios, minería, empresariales polo xeneral y desenvolvimientu de teunoloxía.
Los rendimientos son variables y dependen del usufructu y beneficiu de cada proyeutu con ciertu plazu de vencimientu.

Mercáu de Delda

  • Gubernamental
  • CETES: Los Certificaos de la Tesorería de la Federación son títulos de creitu al portador nos conseña la obligación del so emisor, el Gobiernu Federal, de pagar una suma fixa de dineru nuna fecha predeterminada.
  • Udibonos: Esti preséu ta indizado (amestáu) al Índiz Nacional de Precios al Consumidor (INPC) pa protexer al inversionista de les alces inflacionarias, y ta respondíu por pol gobiernu federal.
  • Bonos de desenvolvimientu: Conocíos como Bondes, son emitíos pol gobiernu federal.
  • Voi Pagar d'Indemnización Carreteru: Conózse-y como PIC-FARAC (por pertenecer al Fideicomiso de Sofitu al Rescate d'Autopistes Concesionadas), ye un voi pagar respondíu por pol Gobiernu Federal al traviés del Bancu Nacional d'Obres y Servicios S.N.C. nel calter de fiduciario.
  • Bonos BPAS: emisiones del Institutu Bancariu de Proteición al Aforru col fin de faer frente a les sos obligaciones contractuales y amenorgar gradualmente'l costu financieru asociáu a los programes de sofitu a aforradores.
  • Preseos de Delda al curtiu plazu
  • Aceptaciones bancaries: Les aceptaciones bancaries son la lletra de cambéu (o aceptación) qu'emite un bancu en respaldu al préstamu que fai a una empresa. El bancu, pa fondiase, asitia l'aceptación nel mercáu de delda, gracies a lo cual nun se sofita nos depósitos del públicu.
  • Papel comercial: Ye un voi pagar negociable emitíu por empreses que participen nel mercáu de valores.
  • Voi Pagar con Rendimientu Liquidable al Vencimientu: Conocíos como los PRLV's, son títulos de curtiu plazu emitíos por instituciones de creitu. Los PRLV's ayuden a cubrir la captación bancaria y algamar l'aforru interno de los particulares.
  • Certificáu Bursátil de Curtiu Plazu: Ye un títulu de creitu que s'emite en serie o en masa, destináu a circular nel mercáu de valores, clasificáu como un preséu de delda que s'asitia a descuentu o a rendimientu y al amparu d'un programa, que les sos emisiones pueden ser en pesos, unidaes d'inversión o indizadas al tipu de cambéu.
  • Preseos de Delda a Medianu Plazu :*

Voi Pagar a Medianu Plazu: Títulu de delda emitíu por una sociedá mercantil mexicana cola facultá de contraer pasivos y suscribir títulos de creitu.

  • Preseos de Delda al llargu plazu
  • Obligaciones: Son preseos emitíos por empreses privaes que participen nel mercáu de valores.
  • Certificaos de participación inmobiliaria: Títulos asitiaos nel mercáu bursátil por instituciones creiticies con cargu a un fideicomiso que'l so patrimoniu integrar por bienes inmuebles.
  • Certificáu de Participación Ordinarios: Títulos asitiaos nel mercáu bursátil por instituciones creiticies con cargu a un fideicomiso que'l so patrimoniu integrar por bienes muebles.
  • Certificáu Bursátil: Preséu de delda de medianu y llargu plazu, la emisión puede ser en pesos o n'unidaes d'inversión.
  • Voi Pagar con Rendimientu Liquidable al Vencimientu a Plazu Mayor a un Añu: Conocíos como los PRLV's, son títulos emitíos por instituciones de creitu. Los PRLV's ayuden a cubrir la captación bancaria y algamar l'aforru interno de los particulares.

Centru d'información[editar | editar la fonte]

El Centru d'Información ufierta pa consulta de los usuarios, datos bursátiles y financieros sobre información rellacionada colos emisores y valores llistaos na Bolsa Mexicana, el personal brinda sofitu y orientación pa la llocalización de documentos qu'unvien los emisores, acordies colos liniamientos pa la so inscripción y caltenimientu, amás, apurre accesu a información estadística, histórica y en tiempu real al traviés de terminales de consulta que dexen al usuariu siguir el mercáu.

Productos y servicios d'información[editar | editar la fonte]

La Bolsa Mexicana de Valores cunta con distintos productos pal accesu y consulta d'información direutamente de la fonte oficial del mercáu mexicanu de valores.

Los productos qu'ufierta BMV fueron desenvueltos pensando en satisfaer necesidaes específiques d'información.

Al traviés de la seición de servicios d'información, l'usuariu atopa los productos que meyor se adecuan a les sos necesidaes yá seya pa consulta en tiempu real, en diferíu, al zarru del mercáu, accesu a bases de datos históriques y muncho más.

Adicionalmente, l'usuariu puede consultar el mancomún de publicaciones que contienen una estensa variedá de conteníos con valor agregáu, publicaos de manera diaria, mensual, trimestral y añal; estos conteníos atopar al traviés del Centru d'Información asitiáu nel corazón del edificiu del Mercáu de Valores, n'ónde adicionalmente a les publicaciones internes, llogra Llibros, Revistes y Publicaciones especializaes. Nesti espaciu l'usuariu puede consultar les terminales d'información que-y dexen siguir el mercáu en tiempu real.

Esperiencia Bolsa[editar | editar la fonte]

La Esperiencia Bolsa ye pa estudiantes universitarios, pa grupos de profesionales o Instituciones. Les visites son gratuites y realícense de llunes a vienres a les 10:30 hrs.

La Esperiencia Bolsa consiste en:

  • Proyeición de videu institucional Grupu BMV
  • Plática sobre la estructura de los Mercaos de Capitales, Títulos de Delda y Derivaos (Preseos, Intermediarios Bursátiles, Emisores, Regulación, Inversionistas, Esquema y Cifres d'Operación, etc.)
  • Sesión d'entrugues y respuestes
  • Toma de fotografía grupal nel Balcón de Pisu de Remates Percorríu pol Muséu y Llinia del Tiempu
  • Centro d'Información (Biblioteca)
  • Una curtia practica pa ver lo aprendío
  • Trabayu temporal na BMV

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]