Boletus purpureus

De Wikipedia
Boletus purpureus
Clasificación científica
Reinu: Fungi
División: Basidiomycota
Clas: Agaricomycetes
Orde: Boletales
Familia: Boletaceae
Xéneru: Boletus
Especie: B. purpureus
Fr. & Hök, 1835
Sinonimia
Tubiporus purpureus
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Boletus purpureus ye un fungu de la familia Boletaceae que crez n'Europa. Nun ye comestible, resultando tóxicu y crudu puede provocar vultures.

Descripción[editar | editar la fonte]

Sombreru de 6 a 25 cm de diámetru, con cutícula fina de de color amarellentáu al empiezu, camudar a colloráu y depués a violáceo o púrpura al avieyar. Primero ye hemisféricu y dempués esplanáu. Tien el marxe bien incurvado y onduláu. Vuélvese azul a la esfregadura.

Tubos de 6 a 15 cm de llargor por 3 a 6 cm de diámetru, finos, mariellos o mariellos verdosos que al cortalos se azulean. Poros pequeños y apertaos, de color coloráu pimentón que tamién se vuelven azules a la presión o a la esfregadura. Pie gruesu con fondu mariellu, tou cubiertu por una rede de mallas color coloráu-sangre, más bultables na metá inferior. Vuélvese azul al contautu. Carne trupo, a la corte de color mariellu que rápido se tiñe d'azul verdoso. Al cortar na base del pie apreciar na parte inferior una pequeña franxa de color coloráu. Espores de color pardu oliváceo en montón.

Hábitat[editar | editar la fonte]

Atópase frecuentemente solitariu o en grupos pequeños en montes de fayes y carbayos (especialmente Quercus pubescens). Forma micorrices nos montes de carbayu a principios del seronda.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Jordan, Michael (2004) The encyclopedia of fungi of Britain and Europe: 339. London: Frances Lincoln Publishers Ltd. ISBN 978-0711223790
  • Losa Quintana, José María (1968) "Contribución al estudiu de la familia de los boletáceos en Cataluña"; Añales del Institutu Botánicu A.J. Cavanilles 23 (1): 187-210.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]