Boca de Camarioca

Coordenaes: 23°07′N 81°22′W / 23.11°N 81.37°O / 23.11; -81.37
De Wikipedia
Boca de Camarioca
Alministración
Tipu d'entidá villa
Xeografía
Coordenaes 23°07′N 81°22′W / 23.11°N 81.37°O / 23.11; -81.37
Boca de Camarioca alcuéntrase en Cuba
Boca de Camarioca
Boca de Camarioca
Boca de Camarioca (Cuba)
Cambiar los datos en Wikidata

Boca de Camarioca ye una población de la provincia de Matanzas (Cuba) forma parte del conceyu de Varadero al igual que les poblaciones de Santa Marta y Varadero. Tópase asitiada na desaguada del ríu Camarioca, y estiéndese pola mariña escontra l'este hasta la sablera de Los Pinos y al oeste hasta Los Caletones (per dambes márxenes del ríu), al norte bordia la mariña y al sur colos campos cultivaos de henequén.

La población dispón de centros educativos, estadiu de béisbol, campu de voleibol, plaza del mercáu.

Les viviendes concentrar nes márxenes del ríu Camarioca y nel terrén ente la mariña y a entrambos llaos de l'Autovía L'Habana-Varadero.

El terrenal sobre'l que s'asitia Camarioca ye de placa caliar (calcita). Nel estremu oriental de la población atópense "los caletones de Boca de Camarioca", que son dos ensenada formaes pola erosión del mar na roca, dexando mogotes pedreses que sobresalen del mar. La pequeña sablera "El Buren" ocupa'l centru de la parte antigua del pobláu, frente a la ilesia y la sablera de "Los Pinos" establez el llende nordés.

Nos últimos años la so población creció rápido al absorber los antiguos residentes del pobláu de pescadores "Les Morlas" reasitiaos pol gobiernu. Tamién s'han alzaos viviendes pa los trabayadores de Varadero y expediéronse llicencies de construcción a particulares.

Historia del pobláu[editar | editar la fonte]

L'acontecimientu más destacáu, y pol que Boca de Camarioca apaez na hestoria recién de Cuba ye'l siguiente:

  • El 28 de setiembre de 1965, Fidel Castro anunció qu'hasta'l 10 d'ochobre de 1965 el puertu de Camarioca taría abiertu pa tolos exiliaos que quixeren llevase a los sos familiares. El puertu tuvo abiertu hasta'l 15 de payares. Per esta vía salieron 2.979 cubanos, y otros 2.104 quedaron en Camarioca hasta que fueron recoyíos en barcos arrendaos pol gobiernu d'Estaos Xuníos. Foi'l primer éxodu masivu autorizáu pol gobiernu cubanu, al que siguieron los de Mariel en 1980 y la crisis de los balseros se 1994.

Cultura[editar | editar la fonte]

Boca de Camarioca ye un pueblu de tradición pesquera. Cada añu a mediaos del mes de xunu, coincidiendo cola corrida del pargo, celébrase'l Festival del Pargo, una especie de festexos populares nel que d'antiguo participaben pescadores de tol país, que dempués de ser presentaos nun desfile al empiezu de los festexos, partíen a la mar cada mañana nuna especie de competición na qu'acaldía se premiaba la pieza más grande, el barcu que más cantidá de pargos pescara, etc. y dempués yeren vendíos a la población. Anque yá se foi perdiendo col pasu de los años el calter de competición, el desfile, los premios, etc.; sí que se caltienen los festexos a manera d'antroxos, con atraiciones infantiles, música en direutu, DJs, chigres... y el pueblu esfruta de 4 díes consecutivos de les sos festividaes.

= Referencies[editar | editar la fonte]

=