Batalla de los Cuernos de Hattin

Coordenaes: 32°47′54″N 35°27′34″E / 32.79831°N 35.45956°E / 32.79831; 35.45956
De Wikipedia
Batalla de los Cuernos de Hattin
Parte de batallas de los cruzados entre 1140 y 1189 (es) Traducir
Fecha 3 xunetu 1187 → 4 xunetu 1187
Llugar Cuernos de Hattin, cerca de Tiberíades
Coordenaes 32°47′54″N 35°27′34″E / 32.79831°N 35.45956°E / 32.79831; 35.45956
Resultáu Victoria decisiva musulmana
Belixerantes
Ayubíes Reinu de Xerusalén
Condáu de Trípoli
Principáu de Antioquía
Caballeros templarios
Caballeros Hospitalarios
Orde de San Llázaro
Comandantes
Saladín
Muzaffar ad-Din Gökböri
Al-Muzaffar Umar
Al-Adil
Al-Afdal ibn Salah ad-Din
Guido de Lusignan (P.D.G.)
Raimundo III de Trípoli
Balián de Ibelín
Gérard de Ridefort (P.D.G.)
Garnier de Nablus
Reinaldo de Châtillon (P.D.G.) 
Fuercies en combate
Total: 30.000[1]-50.000[2] Total: 20.000[3]
2.200 caballeros[3]
15.000 infantes[3]
500 turcopolos[4]Error de cita: La etiqueta d'apertura <ref> ta mal formada o tien un mal nome
Baxes
Desconocíes 15.000-16.000 muertos o executaos

1.000 prisioneros

3.000-4.000 llogren escapar
[editar datos en Wikidata]

Plantía:Guerra Cruciáu-Ayubí La batalla de los Cuernos de Hattin foi un alcuentru armáu que tuvo llugar el 4 de xunetu del añu 1187 en Palestina, al oeste del mar de Galilea, nel escobiu conocíu como Cuernos de Hattin (Qurun-hattun) ente l'exércitu cruciáu, formáu principalmente por contingentes Templarios y Hospitalarios a les órdenes de Guido de Lusignan, rei de Xerusalén, y Reinaldo de Châtillon, contra les tropes del sultán d'Exiptu, Saladín.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

El 1 de mayu de 1187, Saladín había despedazado na batalla de Seforia a les tropes de Gérard de Ridefort. Siguiera dempués la so ruta pa sitiar Tiberíades, con cuenta d'atraer a les tropes cristianes y asina enfrentales nun terrén que-y fuera favorable. Echive, la esposa de Raimundo de Trípoli, parapetada na ciudadela, llamó nel so socorru al rei de Xerusalén, Guido de Lusignan, y al so maríu, quien s'atopaba en Seforia. El mensaxeru nun tuvo nenguna dificultá en devasar les llinies enemigues, porque Saladino nun deseyaba más qu'una cosa: que los francos tuvieren al corriente de lo que se preparar.

Mientres el conseyu, axuntáu por orde del rei, Raimundo III de Trípoli inclinar por dexar cayer Tiberíades, a pesar de que la so muyer taba na ciudadela. Aldovinara perfectamente'l xuegu de Saladino. El rei y los barones tuvieron acordies con él. Esperaríen hasta que Saladino fuera escontra ellos. Pero Gerardo de Ridefort quería borrar el fracasu de Seforia y aprovechóse de la debilidá del rei pa convencelo de qu'atacara. El día 3, a l'alba, el rei fixo llevantar el campamentu y, a pesar de la intervención de los barones, l'exércitu dirixir escontra Tiberíades.

Les sos fuercies constaben primeramente de 2.000 caballeros montaos, 4.000 turcopolos (arqueros a caballu forníos a la turca) y 32.000 infantes,[2] pero a lo llargo de tola marcha fueron acosaos por 6.500 caballeros llixeros sarracenos,[5] que-yos infligieron grandes baxes n'ataques sorpreses, escaramuzas y emboscaes, cuantimás los turcopolos.[nota 1] A esto amestáronse les inclemencies ambientales y deserciones, debilitando entá más a encomalo cristiana.[5] Mientres la marcha tamién se-yos xunieron unidaes de caballeros cruciaos de diverses órdenes monástiques.[6]

Entamu de les aiciones[editar | editar la fonte]

El calor yera afogadiegu y la retaguardia víase de cutio acosada polos arqueros montaos de Saladino; los caballeros diben a cuerpu, yá que los sos caballos morrieren. Guy de Lusignan diose cuenta del so error y tuvo acordies con Raimundo de Trípoli pa dar un rodiu pol pueblu de Hattin, onde s'atopaba un pozu d'agua. Pero Saladino nun se dexó embullar pola maniobra y mandó a les sos tropes por que-yos cortaren el camín. El rei decidió entós montar un campamentu pa pasar la nueche nesta pandu. Escosaes les reserves d'agua, los homes optaron por dormir con tolos sos atabeos, por mieu a trate sorprendíos nel so suañu polos enemigos. A dellos cientos de metros percibíen les rises y los cantares de los musulmanes, a quien nun-yos faltaba nada.

A la mañana siguiente, l'exércitu volvió a entamar la so marcha: teníen qu'algamar el pozu d'agua. Los trés columnes esplegar ente dos colina volcániques, los llamaos Cuernos de Hattin. Los musulmanes siguíen acosándolos y los cuerpos de batalla dixebráronse. El rei tomó entós una posición estratéxica, xunto a los cuernos de Hattin. Pero les tropes de Saladino prendieron fueu a les yerbes seques, afogando a los francos col fumu.

La batalla[editar | editar la fonte]

Saladino tomóse'l so tiempu. Prosiguió los sos ataques d'acoso y nun paecía tener priesa por llanzase al asaltu final. Pal rei de Xerusalén, nun había más qu'una salida p'abrir la vía escontra Hattin: travesar la barrera enemiga. Ordenó a Raimundo de Trípoli cargar colos sos caballeros. Taqi al-Din, sobrín de Saladino, al mandu d'esa barrera, estremó entós les sos tropes p'abrir el pasu, pero cerrar darréu dempués. Les tropes cristianes nun pudieren siguir y Raimundo de Trípoli atopóse solo. Al trate incapaces de dir n'ayuda de los sos collacios, dirixir a Tiru.

Los infantes esguilaren la llomba norte de los cuernos, pero atopar ente un derribadoriu y les tropes musulmanes. Munchos d'ellos morrieron refundiaos al vaciu y otros rindiéronse. Mientres, la caballería de Saladino cargara contra los cristianos, que s'abelugaben nel cuernu sur. Saladino escoyó esi momentu pa llanzar l'asaltu final. Los caballeros consiguieron esporádicamente arollar les llinies musulmanes, pero viéronse refugaos. Saladino llanzó l'últimu asaltu p'apoderase de la tienda colorada del rei, onde s'atopó la Vera Cruz, una sagrada reliquia. Pa la nueche del 4 de xunetu, tou acabara. Guy de Lusignan foi fechu prisioneru, al igual que Reinaldo de Châtillon, el peor enemigu de Saladino. Na so propia tienda y tal que Saladino prometiera, cortó-y la cabeza a Reinaldo de Châtillon coles sos propies manes; execución non habitual, pos prefería utilizar a los prisioneros como moneda de cambéu. Esta esceición xustificar poles masacres y asaltos que cometiera Reinaldo contra la población y les caravanes, de musulmanes, nuna de les cualos dizse viaxaba la hermana de Saladino, motivu pola cual Saladino xurara matalo coles sos manes.

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. Guerreros locales convertíos al cristianismu o mercenarios, usaos como caballería llixera con cuenta de protexer al exércitu cruciáu de los ataques de los esploradores musulmanes, tres la batalla Saladino facer executar por considerar los traidores. Al entamu de la marcha yeren unos 4.000 turcopolos pero mientres esta fueron constantemente acosaos pola vanguardia sarracena. Finalmente les sos unidaes fueron destruyíes en escaramuzas y emboscaes, dexando unos cuantos sobrevivientes. Los turcopolos solíen actuar como caballería llixera protexendo al gruesu del exércitu cristianu del hostigamiento de los caballeros sarracenos (Jorgensen, páxs. 76-77).
  1. Konstam, p. 119
  2. 2,0 2,1 Jorgensen, páxs. 75-81.
  3. 3,0 3,1 3,2 A. Konstam, p. 133
  4. Madden, 2005.
  5. 5,0 5,1 Jorgensen, p. 76
  6. Jorgensen, p. 77

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]