Batalla de Kulikovo

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Battle icon gladii.svg
Batalla de Kulikovo
Yvon kremlin.jpg
Batalla de Kulikovo. Llenzu nel Gran Palaciu del Kremlin, pintáu por Adolphe Yvon.
Fecha 8 de setiembre de 1380.
Llugar n/d
Resultáu Victoria rusa decisiva.
Belixerantes
Principaos rusos: Horda d'Oru
Comandantes
Dmitri Donskói Mamái
Fuercies en combate
Estimación medieval: 50.000-60.000[1]
Estimación moderna: 30.000[2]
Estimación medieval: 100.000[3]-150.000[4]
Estimación moderna: 30.000[2]
Baxes
Estimación moderna: 5.000-8.000 muertos[5] Estimación moderna: 10.000 muertos[5]
[editar datos en Wikidata]

La batalla de Kulikovo (en rusu: Куликовская битва) tuvo llugar ente los tártaros y los mongoles de la Horda d'Oru contra los rusos. Asocedió'l 8 de setiembre de 1380 na llanura de Kulikovo Polie (campu de los zancos), próxima al río Don (perteneciente agora al óblast de Tula) y terminó cola victoria rusa. Na batalla, los rusos y rebalbos lituanos al mandu del gran príncipe de Moscú, Dmitri Donskói, vencieron a los tártaros, mongoles y lituanos al mandu del Kan Mamái.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

L'ascensu del Gran Duque de Moscú, Dmitri Ivánovich, coincidió cola decadencia de la poderosa Horda d'Oru, qu'antes de la muerte del so padre, Iván II, yá empezara a dar amueses de la so debilidá frente a una política más centralizada en Moscú. Dmitri empecipió'l so reináu con delles incursiones sobre los principáos vecinos, ocupando ciudaes como Starodub, Dmítrov y Gálich. Mentanto, el príncipe Mijaíl de Tver, volviéndose a llevantar de la derrota infringida per Moscú y la Horda d'Oru en vida d'Iván II, intentaba realizar una alianza fallida col Kan de Sarai (capital de la Horda), pa vengase del ducáu de Moscovia. Al nun llograr ésitu nesta tentativa'l príncipe de Tver optó por aliar se col duque Olgierd de Lituania.

Los desesperaos movimientos de Mijaíl de Tver, obligaron al duque de Moscú a convocar les sos aliances. Ye según realizóse una xunta nel Kremlin ente'l ducáu moscovita y otros 19 principaos rusos, ente ellos, Rostov, Briansk, Beloózero, Starodub, Smolensk, Riazán, Gálich, Sérpujov y Kaluga. D'esta xunta surdió una Santa alianza y los destacamentos de cada principáu xunir en Moscú coles mires d'atacar el principáu de Tver. Frente a esto'l príncipe Mijaíl de Tver unvió un embaxador a Lituania pa pidi-y ayuda al so aliáu. Sicasí, el Gran Duque Olguierd yá roblara un armisticiu con Dmitri, absteniéndose asina d'ayudar a Mijaíl.

El Kan Mamái esmolíu pola poderosa coalición liderada por Dmitri, amás de los informes de la so corte d'una pretendida combalechadura de l'alianza rusa contra la Horda, decidió aceptar la propuesta de Mijaíl de Tver y convocó a Dmitri a Sarai col fin d'asesinalo. Esti negóse y fixo matar a los embaxadores del Kan, preparar entós pa un conflictu abiertu contra la Horda d'Oru.

La batalla[editar | editar la fonte]

El preludiu de la batalla foi un duelu ente dos guerreros, el monxu Aleksandr Peresvet, y l'héroe de la Horda, Chelubéi. La lleenda cunta que los guerreros matáronse unu al otru na primer turniada.

Dmitri exhausto curando les sos feríes depués de la batalla. Por Vasili Sazónov

L'enfrentamientu ente los dos exércitos empezó con ésitos del llau mongol. El Gran Kan y el so mariscal, Kotchuke, llanzaron una poderosa caballería que desintegró rápido a la so contraparte rusa y fixo recular pocu más de 1 kilómetru a la infantería. El Gran Duque de Moscú creyendo yá perdida la batalla dío la orde al exércitu de reserva (empobináu por Dmitri Bobrok) de llanzase al combate. Sicasí, el príncipe de Sérpujov (primu hermanu del Gran duque), intervieno enérxicamente:

«¡Non, Dmitri Ivanovitch, espera que'l sol manque los güeyos de los tártaros! Entós vamos soltar a Bobrok...».[6]

Cuando'l sol empezó a baxar, aproximao tres hores dempués d'empecipiada la batalla, foi cuando la reserva de Bobrok llanzó la ofensiva y atacaron a los enemigos cegaos. Los rusos abrieron camín ente hachaes y acabaron rápido col exércitu mongol. El Gran Kan, mancáu pol príncipe de Kozelsk, llogró escapar a Crimea, onde foi finalmente asesináu polos sos enemigos, dexando la Horda al mandu de Toqtamish.

Aliaos de la Horda[editar | editar la fonte]

La Horda d'Oru amás del sofitu recibíu por Suecia y delles tribus finlandeses de la mariña de mar Bálticu, cuntó na so vanguardia con un destacamentu importante de xenoveses. La razón d'esta alianza paez xustificase na propuesta del Gran Kan de vence-y la ciudá de Sudak, asitiada nel mar Negru, a la República de Xénova en cuenta de el so sofitu contra los rusos. La rensía d'éstos contra'l catolicismu data d'ésta como munches otres incursiones militares acompañaes de grandes masacres de civiles, que los católicos intentaron faer en tierres Ortodoxes.

Columna memorial en Kulikovo Políe.

Consecuencies[editar | editar la fonte]

  • Al mandu de Toqtamish, dos años dempués de la derrota tártaru-mongol, la Horda llanzar nuna ofensiva contra los principaos rusos.
  • Esta victoria ye considerada como l'entamu del fin del dominiu mongol sobre Rusia. Terminó oficialmente cola batalla del ríu Ugra 100 años dempués. Sicasí, la batalla de Kulikovo tuvo una importancia espiritual pa la unificación de Rusia más importante. Los rusos fueron a la batalla de Kulikovo como ciudadanos de dellos principaos y volvieron como una nación rusa xunida.
  • El significáu de la batalla de Kulikovo tuvo sobremanera una gran importancia simbólica al ser la primera gran derrota de los tártaru mongoles en Rusia. Sicasí, a nivel militar nun foi una derrota definitiva una y bones los tártaru mongoles consiguieron refaese hasta'l puntu d'escalar Moscú dos años dempués.

Monumentos[editar | editar la fonte]

  • En 1848 se erigío una columna memorial diseñada por Aleksandr Brullov.
  • A principios del sieglu XX se contruyó una ilesia al estilu moscovita del sieglu XV, en memoria de la Batalla, por obra de Alexéi Schúsev.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Разин Е. А. История военного искусства VI — XVI вв. С.-Пб.: ООО «Издательство Полигон», 1999. — 656 с. Тираж 7000 экз. ISBN 5-89173-040-5 (VI — XVI вв.). ISBN 5-89173-038-3. (Военно-историческая библиотека)
  2. 2,0 2,1 L. Podhorodecki, Kulikowe Pole 1380, Warszawa 2008, s. 106
  3. Карнацевич В. Л. 100 знаменитых сражений. — Харьков., 2004. - стр. 139
  4. Мерников А. Г., Спектор А. А. Всемирная история войн. — Минск., 2005.
  5. 5,0 5,1 L. Podhorodecki, Kulikowe Pole 1380, Warszawa 2008, s. 130-131
  6. Victor Alexandrov (1974), Los misterios del Kremlin, Eplugas de Lobregat. ISBN 84-01-41028-2.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Batalla de Kulikovo