Batalla d'Arsuf

Coordenaes: 32°12′09″N 34°48′45″E / 32.2025°N 34.8125°E / 32.2025; 34.8125
De Wikipedia
Batalla d'Arsuf
Parte de Tercer cruzada
Fecha 7 setiembre 1191
Llugar Arsuf, actual Israel
Coordenaes 32°12′09″N 34°48′45″E / 32.2025°N 34.8125°E / 32.2025; 34.8125
Resultáu Victoria cruzada decisiva
Belixerantes
Cruzaos ingleses Ayubíes
Comandantes
Ricardu I d'Inglaterra Saladín
Fuercies en combate
~25.000 infantes llixeros[1]
~15.000 infantes pesaos[1]
~9.500 caballeros[1]
Total: ~49.500
~30.000 infantes llixeros[1]
~15.000 infantes pesaos[1]
~8.000 caballeros[1]
Total: ~53.000
Baxes
~1.000 muertos[1] 7.000 muertos, incluyendo 32 emires[1]
[editar datos en Wikidata]

Plantía:Campaña Tercer Cruzada

La batalla d'Arsuf llevar a cabu nel contestu de la Tercer Cruzada ente les fuercies cristianes de Ricardo Corazón de Lleón y los musulmanes de Saladín en Arsuf, actual Israel. Les fuercies de la Tercera Cruzada tomaren la ciudá d'Acre tres un enllargáu asediu. El siguiente oxetivu estratéxicu del exércitu cristianu yera asegurar la ciudá de Jaffa, lo que facilitaría los so oxetivu final, reconquistar de la ciudá de Xerusalén.

Depués d'una serie de acosadores ataques per parte de les fuercies de Saladino, la batalla llibró'l 7 de setiembre de 1191. L'exércitu de Ricardo aguantó exitosamente a los intentos pa desarticular la so cohesión hasta que los Hospitalarios rompieron files y empecipiaron una carga; Ricardo entós comprometió toles sos fuercies pal ataque. Reagrupó al so exércitu tres el so ésitu inicial y conducir a la victoria.

Tres esto, el puertu de Jaffa volvió al control cristianu y la captura de Xerusalén foi más facedera.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Tres la so victoria nos Cuernos de Hattin el sultán Saladino conquistó la ciudá santa de Xerusalén, Tiberíades, Acre, Arsuf, Nazaré, Séforis, Cesarea, Haifa, Sidón, Beirut, Biblos, Torón y Gaza; solamente Tiru y Ascalón aguantáronlu, pero quedaron abarganaes per tierra.

Meyora de les huestes musulmanes y cristianes.

La respuesta a la conquista de Tierra Santa nun se fixo esperar: el papa Urbanu III fixo de momentu'l llamáu a una nueva Cruzada. A los so llamada sumáronse Ricardu I d'Inglaterra, Felipe Augusto de Francia, el conde Balduino IX de Flandes y el Sacru emperador Federico Barbarroja, anque esti postreru morrió nel ríu Saleph n'Anatolia en xunu de 1190.[2]

El plan de los cruzaos incluyía la captura de les principales fortaleces costeres antes de la meyora escontra Xerusalén, dempués de prindar Acre'l 12 de xunetu de 1191 tres dos años d'asediu (mientres el cual les continues disputes ente los reis Ricardo y Felipe llevaron a qu'esti postreru volviera al so país abandonando la Cruzada)[2] el monarca inglés dirixir pola calzada romana que bordiaba la llinia costera y que pasaba por Haifa y Arsuf con cuenta de nun alloñar de la so flota llena de suministros yá que el hostigamiento de les fuercies musulmanes torgaba'l treslláu seguru d'aquéllos per tierra.

Consciente d'esti continuu acoso, Ricardo formó a los sos 24 divisiones (la metá d'infantería y la otra de caballería) entamaes en cinco cuerpo mayores por que tuvieren n'orde de batalla mientres tola marcha. El calor y les escaramuzas fixeron a la marcha bien lenta, retrasándose 19 díes n'avanzar cien quilómetros.

Saladino entamó emboscar a la columna enemiga'l 29 d'agostu pero en viendo l'orde d'aquella formación decidió arrenunciar de la so idea, pero finalmente ante la continua meyora d'ésta optó por emboscarla, escoyendo'l monte d'Arsuf, cercanu a la población homónima, como'l llugar aparente. El so plan consistía en que los cruzaos quedaren atrapaos ente'l so exércitu y el Mediterraneu.[3]

La batalla[editar | editar la fonte]

El 7 de setiembre, tres un descansu onde ta anguaño Birket-el-Ramadan Ricardo volvió a entamar la marcha habiendo yá detectáu a los esploradores de Saladino. Consciente de la cercanía del enemigu reorganizó a les sos fuercies: Na vanguardia diben los templarios colos turcopolos (arqueros montaos). De siguío diben los bretones y los angevinos del rei; depués, los normandos y los ingleses. Los franceses, a les órdenes del duque de Borgoña, qu'acaballaba al llau de Ricardo, taben presentes xunto a los Hospitalarios, que constituyíen la retaguardia. A Enrique, conde de Champaña, confióse-y el lladral esquierdu del exércitu pa prevenir un ataque turcu.[4]

Los musulmanes allugaren a los sos arqueros sudaneses, beduinos y turcos (a cuerpu o a caballu) na vanguardia, despinta ente'l monte,[3] a los que los siguíen mamelucos, sirios y exipcios que llanzaron dellos ataques masivos contra la columna cruzada, que sorprendentemente aguantó los continuos asaltos y l'interminable agua de proyeutiles. Los caballeros cristianos empezaron a lluchar a cuerpu y l'infantería formó un muriu defensivu colos sos escudos.

Cuando la vanguardia llegó a los murios d'Arsuf finalmente Ricardo consideró'l momentu oportunu de pasar a la ofensiva (anque yá la retaguardia formada polos caballeros hospitalarios empecipiara ensin autorización una carga). Ante la turniada de los cruzaos armaos con armadures de metal, les llixeres tropes musulmanes rompieron files, quedando atrapaos pol monte a los sos llombos. Finalmente tres hores de sangrienta llucha les fuercies de Saladino pudieron retirase del campu de batalla.[3]

Consecuencies[editar | editar la fonte]

Tres esta victoria Ricardo tomo Jaffa, convirtiéndola na so base principal d'operación y empecipio negociaciones con Saladino pero estes fracasaron. Pero finalmente los altos costos del conflictu convencieron a dambos bandos d'empezar a axustar llegándose a roblar un tratáu de paz en xunu de 1192. Según l'alcuerdu, y a pesar de la victoria militar cristiana, los cruzaos caltuvieron finalmente solo la franxa costera ente Tiru y Jaffa, la garantía de que los sos territorios nun sufriríen ataque dalgunu por trés años y la llibertá de los sos pelegrinos de visitar Xerusalén. Xipre foi dau como feudu a Guy de Lusignan, anterior rei de Xerusalén, ciudá que permaneció en poder islámicu.[5]

Cultura actual[editar | editar la fonte]

La batalla d'Arsuf apaez representada nel videoxuegu d'aición-aventura Assassin's Creed, onde Robert IV de Sablé, aliáu de Ricardo Corazón de Lleón, enfrentar a Altaïr Ibn-La'Ahad, quien llogra vence-y.[6] De la mesma forma, apaez na novela Assassin's Creed: The Secret Crusade, escrita por Oliver Bowden y basáu nel videoxuegu.[7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Jaume Mestres i Capitán, 2011: 22
  2. 2,0 2,1 Meléndez, 2001: 34
  3. 3,0 3,1 3,2 Meléndez, 2001: 36
  4. Meléndez, 2001: 36-37
  5. Meléndez, 2001: 34-35
  6. Plantía:Cita videoxuegu
  7. Bowden, Oliver (2009). «30», Assassin's Creed: The Secret Crusade. La esfera de los llibros, páx. 464. Consultáu'l 12 de xunu de 2017.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Telmo Meléndez (editor). Les Grandes Guerres del Mileniu. Dende les Cruzaes hasta la Invasión a Afganistán. Editorial Ercilla, Santiago de Chile, 2001.
  • Jaume Mestres i Capitán. "La batalla d'Arsuf". Templarios de Cristu. Orde Católica Española del Temple. Revista N°21. Febreru de 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]