Base de somarinos d'An Oriant

Coordenaes: 47°43′45″N 3°22′13″W / 47.7292°N 3.3703°O / 47.7292; -3.3703
De Wikipedia
Base de somarinos d'An Oriant
 Monumentu históricu
base de submarinos (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Francia Francia
Organización territorial Francia metropolitana
Defense and Security zone of France (en) Traducir Q88521114 Traducir
Rexón Bretaña
DepartamentuBandera de Morbihan Morbihan
Distritu Distrito de Lorient (es) Traducir
Comuña Lorient
Coordenaes 47°43′45″N 3°22′13″W / 47.7292°N 3.3703°O / 47.7292; -3.3703
Base de somarinos d'An Oriant alcuéntrase en Francia
Base de somarinos d'An Oriant
Base de somarinos d'An Oriant
Base de somarinos d'An Oriant (Francia)
Historia y usu
Apertura1941
Arquiteutura
Constructor Organización Todt (es) Traducir
Materiales formigón armao, formigón y granitu
Patrimoniu
Mérimée ID EA56000005, IA56001938 y ACR0000281
Instalaciones
Formáu por Keroman 2 (es) Traducir, Keroman I (es) Traducir, Keroman 4 (es) Traducir y Keroman 3 (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La base de submarinos de Lorient, tamién conocida como base de submarinos de Keroman, ye un complexu de búnkeres construyíos pola marina alemana mientres la Segunda Guerra Mundial en Lorient (Francia). Ocupa l'estremu de la península de Keroman, con accesu direutu al estuariu de Lorient y al océanu Atlánticu.

Historia[editar | editar la fonte]

Construyida ente 1941 y 1944 mientres la ocupación alemana de Francia, foi destinada a allugar la 2ª y 10ª flotilla d'O-boot de la Kriegsmarine y formó parte del llamáu Muriu del Atlánticu. La so importancia foi la causa de la destrucción de la ciudá de Lorient polos bombardeos de l'aviación británico y estauxunidense de xineru y febreru de 1943, y de la resistencia alemana na llamada bolsa de Lorient hasta'l 10 de mayu de 1945.

Tres la Segunda Guerra Mundial la marina francesa ocupó de la mesma la base, que tuvo n'activu hasta 1997. Dende entós el llugar convirtióse nun polu náuticu especializáu na navegación deportivu y d'ociu (Ciudá de la Vela Éric Tabarly), magar una serie de museos recuerden el pasáu militar de la base de submarinos de Lorient y dexen la visita d'unu de los búnkeres y del submarín de clase Daphné "Flore".

Instalaciones[editar | editar la fonte]

El centru de la base de submarinos constituyir trés enormes búnkeres, Keroman I, II y III, que podíen protexer cada unu ente cinco y siete O-boot so los sos techos de formigón d'una decena de metros d'espesura a prueba de bombardeos. Esiste un cuartu Búnker, Keroman IV, que nunca llegó a terminase, por cuenta de los continuos bombardeos aliaos que cortaron la llinia de suministros necesarios pa la so construcción. La parte soterraña de tolos búnkeres, taba coneutada col esterior, por aciu un complexu sistema de túneles, responsables del suministru de provisiones, combustible, armamentu y pieces necesaries pal caltenimientu de los O-Boot. El tiempu de construcción pa cada búnker yera de 7 meses aproximao.

Amás esisten dos "dom-búnkeres"[1] nel puertu de pesca de Keroman y un búnker asitiáu en Lanester. Pa protexer la base dende'l mar realizáronse importantes fortificaciones n'otros puntos cercanos como Port-Louis, Gâvres o la islla de Groix.

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. Llamaos asina pol so enorme cúpula ("dom" significa catedral n'alemán).
  2. Planu inclináu que dexaba l'accesu de los submarinos dende'l mar hasta'l búnker Keroman I.