Bandera tricolor canaria

De Wikipedia

Bandera tricolor canaria

Datos xenerales
Usu
Proporción 2:3
Adopción 22 d'ochobre de 1964
Colores      Blancu      Celeste      Mariellu      Verde
Diseñador Antonio Cubillo
[editar datos en Wikidata]

En Canaries conozse popularmente como la bandera tricolor a la bandera propuesta en 1964 pol Movimientu pola Autodeterminación ya Independencia del Archipiélagu Canariu (MPAIAC) como "bandera nacional de Canaries" y que, anguaño, ye utilizada por grupos que defenden el calter nacional de Canaries. Al igual que la bandera oficial de Canaries, tratar d'una bandera derivada de la bandera creada en 1961 pol movimientu nacionalista y d'izquierda Canaries Llibre. Nel so diseñu, inclúyense siete estrelles verdes formando un círculu dispuestes na franxa central azul, que, de la mesma, ye d'un azul más claro que l'axustáu en 1961, por que les estrelles puedan estremase.

La bandera de la mio patria tien

un reciu pedestal en toa alma canaria ensin el mancha colonial.

Ye la bandera que marca les señes d'identidá: el mariellu, Canaries; l'azul, la llibertá; el verde, bella esperanza; el blancu, fecunda paz y siete estrelles que llamen a fértil fraternidá.

Blanca, azul y mariella ye la mio bandera con siete estrelles verdes que llasten.

Esa bandera que me bese la cara cuando me muerra.


¡Mira que suerte: sentime bon canariu hasta la muerte!.



  • Francisco Tarajano Perez

A diferencia de la bandera oficial de Canaries, esta bandera nun ye tricolor, yá que ta formada por cuatro colores si cunta'l color verde de les sos estrelles. Sicasí, esta forma estendida y "errónea" de nomala surde d'un cantar popular que suel cantase en fiestes y celebraciones, que diz lo siguiente:

Gústame la bandera
gústame la bandera
¡ai!, ma, bandera tricolor
con siete estrelles verdes
con siete estrelles verdes
¡ai!, ma, qué ricu vacilón.
¡Ai!, ¡ai!, ¡ai!, ¡ai!, ¡qué risonderu!
¡Ai!, ¡ai!, ¡ai!, ¡ai!, ¡qué vacilón ón ón ón! (bis)

Historia[editar | editar la fonte]

En 1961 el Movimiento Canaries Llibre creó una bandera canaria xuniendo los colores de la banderes de les provincies marítimes de Tenerife y Gran Canaria dispuestos en franxes verticales. El so diseñu atribuyir a María del Carmen Sarmiento, Jesús Canteru y Arturo Canteru. Dicha bandera sería izada per primer vegada en Teror, llocalidá de la islla de Gran Canaria, na viéspora de la festividá de la Virxe del Pinu, y sería utilizada nes reivindicaciones del Movimiento Canaries Llibre.

Esta bandera llograría un rápidu espardimientu y aceptación ente la población, anque yá desligada de toa reivindicación política. Ello esplica qu'esta bandera fuera aceptada inclusive por grupos de derecha o partidarios d'una España centralizada.

En 1964 el Movimientu pola Autodeterminación ya Independencia del Archipiélagu Canariu (MPAIAC) creó una bandera canaria colos colores blancu, azul celeste y mariellu, y con siete estrelles verdes. Los siete estrelles representen les siete islles que formen l'archipiélagu. Dicha bandera simbolizaría nun principiu "la llucha pola independencia y el socialismu". El diseñu de la nueva bandera atribúyese-y a Antonio Cubillo, líder del MPAIAC. Esa bandera adoptar pol movimientu independentista canariu a partir de la segunda metá de la década de 1960, y ye la qu'anguaño asumen la práutica totalidá de les organizaciones independentistes.

Los siete estrelles verdes asitiaes en posición circular, simbolicen la igualdá ente les islles (como refugu al pleitu insular). El color verde simboliza'l continente africanu. Les estrelles verdes consten de cinco puntes, lo cual foi interpretáu como una simbolización del socialismu.[1] L'azul, magar que teóricamente simboliza'l mar, ye de tonu celeste yá que nun tonu más escuru apenes s'estremaríen les estrelles.

Darréu esta bandera foi adoptada por otres organizaciones polítiques que nun se definen como independentistes, como Unión del Pueblu Canariu (UPC), el Partíu Comunista del Pueblu Canariu (PCPC) o Izquierda Xunida Canaria, según la Intersindical Canaria.

Nel III Congresu Nacional de Coalición Canaria, celebráu en 2005, esta formación adoptó la bandera de los siete estrelles verdes.[2] L'ex presidente canariu Paulino Rivero llegó a asegurar que sería la oficial de Canaries si llegara a gobernar con mayoría absoluta.[3]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. nos años 70 llegó a circular, con bien escasu espardimientu, una bandera colos siete estrelles de color coloráu
  2. http://www.libertaddigital.com/nacional/coalicion-canaria-adopta-la bandera independentista-como-simbolo-d'identidá nacional-1276252632/
  3. https://web.archive.org/web/20090203015701/http://www.diariodeavisos.com/diariodeavisos/content/2451/template/22/

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]