Bandera d'España

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

Bandera de España

Datos xenerales
Usu FIAV 111111.svgFIAV normal.svg
Proporción 2:3
Adopción 28 de mayu de 1785 (como pabellón naval)
13 d'ochobre de 1843 (adopción como bandera del Ejércitu)
5 d'ochobre de 1981 (últimu cambiu nel escudu)
Colores      Bermeyu bandera
     Mariellu gualda bandera
Diseñu Trés franxes horizontales, bermeya, mariella y bermeya, siendo la mariella de doble anchura que cauna de les bermeyes. L'escudu tendrá un altor de dos quintos del anchor de la bandera y figurará en dambes cares d'ésta nel centru de la franxa mariella. La exa del escudu colocaráse a una distancia de la vaina de media anchura de la bandera.
[editar datos en Wikidata]

Bandera y pabellón civil(variante sin escudu)

Datos xenerales
Usu FIAV 100100.svgFIAV normal.svg
Proporción 2:3
Adopción 19 de xunetu de 1927 (adopción como pabellón de la Marina Mercante)
29 d'avientu de 1978 (definición de la bandera nacional según el art. 4.1 de la Constitución actual)
Colores      Bermeyu bandera
     Mariellu gualda bandera
Diseñu Trés franxes horizontales, bermeya, mariella y bermeya, siendo la mariella de doble anchura que cauna de les bermeyes.
[editar datos en Wikidata]

La bandera d'España, conocida como la rojigualda, foi adotada con tolos sos elementos d'anguaño'l 5 d'ochobre de 1981 al aprobase la Llei qu'establez la cabera versión del escudu d'España. Enantes, la Constitución del 27 d'avientu de 1978 falaba nel so Artículu 4.1: «La bandera de España está formada por tres franjas horizontales, roja, amarilla y roja, siendo la amarilla de doble anchura que cada una de las rojas». Trátase del mesmu diseñu adoptáu como bandera nacional d'España nel añu 1785, y que, a esceición del diseñu adoptáu ente l'añu 1931 y l'añu 1939 na II República, sólo camudare la triba d'escudu.

Otres banderes vixentes[editar | editar la fonte]

Históriques[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Flags of the World (ed.): «Historical Flags 1506-1700 (Spain)» (inglés). Consultáu'l 2 de agostu de 2012.

    «La historia de las enseñas españolas es difícil de seguir, desde la formación de España como nación en el Plantía:SIGLO hasta el establecimiento de la enseña rojo-oro-rojo por Real Decreto del 28 de mayo de 1785. Por lo que sé, desde Carlos I (1518) hasta Carlos II (1665), el símbolo principal de los barcos españoles, en diferentes diseños, era la cruz de Borgoña roja sobre un campo de colores diferentes, con mayor frecuencia blanco [aunque también en azul]. Sólo unas pocas veces eran vistos los estandartes reales o estandartes con símbolos religiosos, en campos de color rojo y púrpura. La única enseña documentada aparte de esas es una utilizada por los galeones españoles.»

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Icono de esbozo
Esti artículu ye un entamu. Pues ayudar a la Wikipedia n'asturianu ampliándolu.