Bancu de los Estaos d'África Central

Coordenaes: 3°52′N 11°31′E / 3.87°N 11.52°E / 3.87; 11.52
De Wikipedia
Bancu de los Estaos d'África Central
Banque des États de l'Afrique Centrale (fr)
bancu central
Llocalización
Sede Yaundé
Direición Camerún
República Centroafricana
Chad
Guinea Ecuatorial
Gabón
El Congu
Coordenaes 3°52′N 11°31′E / 3.87°N 11.52°E / 3.87; 11.52
Bancu de los Estaos d'África Central alcuéntrase en Camerún
Bancu de los Estaos d'África Central
Bancu de los Estaos d'África Central
Bancu de los Estaos d'África Central (Camerún)
Historia
Fundación1972
Organigrama
Presidente Lucas Abaga Nchama
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Bancu de los Estaos d'África Central o BEAC (en francés: Banque des États de l'Afrique centrale) ye una institución oficial de la CEMAC qu'arrexunta dellos estaos d'África central. Encargar de l'aplicación de la política monetaria común, de la fixación de les tases d'interés, y de la xestión y control de les reserves de cambéu y la delda esterior.

Institutu d'emisión monetaria[editar | editar la fonte]

Estaos miembros.

Ye coles mesmes l'institutu d'emisión monetaria del francu CFA BEAC, que tien cursu llegal dientro de los países miembros de la CEMAC.

Gracies a un alcuerdu monetariu con Francia, el francu CFA BEAC foi convertible col francu francés, hasta 1999, con un cambéu fixu (revisable) garantizáu por un depósitu del BEAC nun fondu de reserva nel Bancu de Francia, constituyíu poles aportaciones de los bancos centrales nacionales de cada país miembru de la CEMAC.

Tres 1999, y el reemplazu del francu francés pol euru, l'alcuerdu monetariu con Francia caltúvose (dempués del alcuerdu del BCE), que redefine un tipu de cambéu fixu col euru seya comoquier garantizáu (so ciertes condiciones) pol Bancu de Francia, en cuenta de caltener el fondu de reserva.

Sía que non, el BEAC quedó llibre de componer los fondos de reserva suplementarios (en metal o en divises) con otros bancos centrales con cuenta de que facilitar el comerciu internacional y disponer de reserves de cambéu suplementaries d'otres divises amás del euru, o de poner fin a la convertibilidad del francu CFA BEAC col euru si fuera necesariu.

Nueva serie 2004 de billetes[editar | editar la fonte]

Dende payares de 2004, una nueva serie de billetes ta disponible.

Estos billetes, supuestamente modernos, fueron oxetu de numberoses crítiques tocantes a la so solidez, de normal los billetes de 500F y de 1.000F podíen circular mientres años ensin volver al bancu, ente que éstos son inutilizables al cabu de seis meses.

Problemes d'escasez[editar | editar la fonte]

La principal de les misiones del BEAC ye la distribución y la puesta a disposición de los bancos comerciales de los billetes y monedes.

Asina se reprocha al BEAC de nun llevar bien a cabu esta misión, una y bones la CEMAC sigue sufriendo dempués de más de 10 años con una fuerte escasez de monedes, lo que da base a tou tipu de tráficos.

N'efeutu, les pieces de 100, 50 y 25 F circulen en númberu insuficiente y oficialmente'l BEAC nun reconoz dicha penuria dando por motivu que:

  • les monedes son oxetu d'un usu illegal
  • los xoyeros funden les pieces de 25 F pa faer xoyes

Y que si nun esistiera esti tipu d'usu fraudulenta, habría pieces abondes pa tol mundu.

Nueva serie 2006 de monedes[editar | editar la fonte]

Con cuenta de faer más fluyida la circulación de les monedes, el BEAC tomó una decisión histórica pola so amplitú (1,250 millardos de pieces corrientes) que foi robláu en París, el 26 de mayu de 2005 pol Gobernador Jean Félix Mamalepot y el Ministru francés d'Economía y Finances representando al fabricante, la ceca de París.

L'oxetivu escorríu pol BEAC ye acabar cola escasez de pieces, integrar les monedes nos nuevos cánones internacionales en pos de protexeles de les falsificaciones y d'usos indebíos y dar un ciertu dinamismu visual a les monedes que circulen na rexón.

Tolos socesivos procesos conceptuales, téunicos y de producción fueron llevaos a cabu regularmente con ésitu, asina'l BEAC decidió presentar les nueves pieces el 20 de marzu nos seis países de la Comunidá Económica y Monetaria d'África Central.

Como l'antigua gama anguaño en circulación, la nueva componer d'ocho monedes: 1, 2, 5, 10, 25, 50, 100 y 500 FCFA. La teunoloxía bimetálica foi per primer vegada introducida nes monedes de 100 FCFA, con color gris metálicu nel centru y coronada en mariellu-oru.

La temática ye común a toles monedes:

  • Cara: Toles pieces de la gama lleven na cara, el valor facial y la mención de la unidá monetaria (FCFA) escrites en calteres bien grandes, ufiertando asina una meyor visibilidá al públicu, especialmente la xente con problemes de visión.
  • Aviesu: La grafía del aviesu ye la mesma en toles pieces de la gama. Simboliza una cesta de fruta tropical col valor facial repitíu en calteres más pequeños, el tou, arrodiáu per figures xeométriques. La sigla "CEMAC" percima del valor facial.

El porta-monedes electrónicu[editar | editar la fonte]

Pa resolver los problemes enantes descritos el BEAC propón la solución d'un portamonedas electrónicu, que la so xeneralización dexaría la resolución de los problemes de moneda en zones urbanes. Sicasí la debilísima tasa de bancarización fai tarrecer pol futuru del proyeutu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]