Balanza financiera

De Wikipedia
Mapa de países por reserves en moneda estranxera y oru menos la delda esterna sobre la base de datos de 2010 la CIA Factbook

La balanza financiera[1] ye una subbalanza de la balanza de pagos que recueye los fluxos financieros ente los residentes nun país y el restu del mundu.

En términos xenéricos recueye la compra y venta d'activos y pasivos financieros polos residentes d'un país al restu del mundu.

La cuenta financiera ta estructurada en cinco balances estremaes pol tipu d'activos y pasivos financieros nos que se materialicen les operaciones:

Inversiones direutes[editar | editar la fonte]

Rexistra les inversiones realizaes col fin de llograr una rentabilidá permanente, algamando una influyencia significativa na direición de la empresa invertida. El FMI establez como regla práutica la llende del diez per cientu de participación, pa estremar cuando atopamos nuna inversión direuta, de tal manera que les inversiones qu'algamen una llende cimera a ésti supónense inversiones direutes. Les inversiones direutes estremar en:

Aiciones.[editar | editar la fonte]

Inclúi suscripciones y compraventa d'aiciones cuando l'importe suponga más del diez per cientu del capital social de la empresa emisora.

Otres formes de participación.[editar | editar la fonte]

Inclúyense l'adquisición y venta de títulos representativos del capital, distintu de les aiciones, les dotaciones a sucursales o establecimientos y, polo xeneral, cualesquier otra forma de participación n'empreses que nun se materialice n'aiciones.

Beneficios reinvertidos[editar | editar la fonte]

Los beneficios reinvertidos inclúyense como transaiciones de capital d'inversión direuta, como contrapartida d'importar computaos na cuenta de rentes. Esto ye, nel casu de la inversión direuta d'España nel esterior, los beneficios (perdes) non distribuyíos dan llugar a un aumentu (amenorgamientu) de dicha inversión y a un cobru (cobru negativu) de rentes d'inversión direuta. De forma similar, diches transaiciones rexistrar na inversión direuta del esterior n'España y nes rentes rellacionaes. Inclúyese la participación del inversionista direutu.

Financiamientu ente empreses rellacionaes.[editar | editar la fonte]

Esta robla inclúi, polo xeneral, les operaciones de préstamu ente les empreses matrices y los sos filiales o sociedaes participaes, siempres que nun se trate d'entidaes de creitu.

Inversiones n'inmuebles.[editar | editar la fonte]

Esti apartáu entiende l'adquisición de la propiedá, o otros derechos reales, sobre bienes inmuebles.

Inversiones en cartera[editar | editar la fonte]

Les inversiones de cartera recueyen les transaiciones en valores negociables, escluyíes les que, materializaes n'aiciones, cumplen los requisitos pa la so considerancia como inversiones direutes. El Quintu Manual subdivide esta balanza en cuatro componentes principales:

  • Aiciones.
  • Bonos y obligaciones
  • Instrumento del mercáu monetariu

Otra inversión[editar | editar la fonte]

Con esta denominación recuéyense, por esclusión, les variaciones d'activos y pasivos financieros frente a non residentes ensin contabilizar como inversiones direutes o de cartera, o como reserves. Ta constituyida, fundamentalmente, poles operaciones de préstamu y depósitu, tantu ente particulares como con entidaes de creitu.

Preseos financieros derivaos[editar | editar la fonte]

El FMI revisó, en 1997, les direutrices del quintu Manual de Balanza de pagos sobre'l tratamientu de los preseos financieros derivaos. El cambéu más importante, con al respective de los encamientos iniciales, consistió n'esclariar que tou preséu financieru deriváu que pueda valorase porque esista un preciu de mercáu pal activu subxacente, tien d'incluyise na cuenta financiera, independientemente de que s'axuste, o non, en mercaos entamaos, y independientemente de cuál seya l'activu subxacente.

Cuenta financiera del Bancu central[editar | editar la fonte]

La cuenta financiera del Bancu central rexistra les variaciones de los sos activos y pasivos esteriores, desglosados ente la variación de les reserves, y pal casu d'España, al tar integrada na moneda del euru, tamién recueye la variación de los activos del Bancu d'España frente al Eurosistema.

Dende la creación de la Unión Económica y Monetaria de la Xunión Europea (UEM), les reserves de los sos países miembros defínense como los activos líquidos en moneda estranxera que los sos bancos centrales nacionales caltienen frente a residentes de países distintos de la UEM. Nun inclúin, poro, nengún tipu d'activos n'euros, nin los activos en moneda estranxera que se caltengan frente a residentes de países de la UEM.

Referencies[editar | editar la fonte]