Bloque de la Izquierda Asturiana

De Wikipedia
(Redirixío dende BIA)
Bloque de la Izquierda Asturiana
Estáu  España
Ideoloxía política nacionalismu asturianu
Páxina web bia-asturies.org
Cambiar los datos en Wikidata

El Bloque de la Izquierda Asturiana (BIA) foi una coalición d'izquierdes formada pol Movimientu Comunista d'Asturies (MCA) y la Liga Comunista Revolucionaria (LCR), que presentó candidatura nes eleiciones xenerales de 1982[1]. Esta coalición yera la plasmación eleutoral d'una unidá d'aición xeneral y continuada ente los dos partidos, que siguió hasta desembocar na unificación nuna mesma organización. Aproximao una década más tarde, yá desapaecíos dambos, Izquierda Asturiana, una organización asturianista ensin rellación colos anteriores, desendolca un plantegamientu teóricu de confluyencia nuna organización amplia, pa lo qu'entama conversaciones con Izquierda Nacionaliega (INA, una escisión d'Andecha Astur) y cola organización territorial asturiana del Partíu Comunista de los Pueblos de España (PCPE). Procedióse entós a buscar un nome, y Faustino Zapico, de la direición d'IAS, propunxo recuperar el nome de BIA, pa lo que tuvo que falar con Cheni Uría, que tiempu atrás fuera el secretariu del MCA y detentaba la propiedá de les sigles, pa que les cediera a la nueva coalición. El nuevu BIA nun se plantegaba esclusivamente como coalición, sino como plataforma política a la que se quería dar continuidá más allá de les eleiciones, lo que nun foi posible por discrepancies internes ente los tres componentes. Tres dellos fracasos eleutorales, desfízose en 2002.

Militantes d'Izquierda Nacionaliega d'Asturies (INA) ya independientes, en 2003, creen el Bloque por Asturies, que se presentó a les Eleiciones a la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies de 2003 en coalición con Izquierda Xunida d'Asturies. Per otru llau, en 2007, IAS xunto con otres formaciones, creó UNIDÁ. D'otra miente, el PCPE volvió a operar pola so cuenta.

Resultaos eleutorales[editar | editar la fonte]

Conceyos[editar | editar la fonte]

Nes Eleiciones a Conceyu de 1999 algamó namái 1.527 votos (0,25% del total), quedando lloñe del conceyal nes nueve candidatures presentaes.

La tabla que vien darréu amuesa los resultaos de tolos conceyos onde'l BIA presentó candidatura, ordenaos por tanto por cientu de votu.

Conceyu votos % votos

Llangréu

Samartín del Rei Aurelio

Corvera

Bimenes

Villaviciosa

Avilés

Mieres

Llaviana

Xixón

Total n'Asturies:

375

144

73

12

54

210

112

35

512

1.527

1,41%

1,11%

0,86%

0,78%

0,63%

0,47%

0,42%

0,40%

0,35%

0,25%

Xunta Xeneral[editar | editar la fonte]

Nes Eleiciones a la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies de 1999 llogró unos escasos 1.366 votos (0,22% del total), quedando mui lloñe del diputáu.

Xenerales[editar | editar la fonte]

Nes Eleiciones xenerales del 2000 namái tuvo 1.085 votos (0,17% del total). Poro, depués, la coalición desfízose.


Predecesor:
Izquierda Asturiana
(IAS)
Izquierda Nacionaliega d'Asturies
(INA)
Partíu Comunista de los Pueblos d'España
(PCPE)
Coalición eleutoral
BIA 1999-2002
Socesor:
IAS y PCPE, continúen en solitario y l'INA crea'l Bloque por Asturies

Referencies[editar | editar la fonte]

Tolos resultaos eleutorales recoyíos nesti artículu tienen como fonte d'información la SADEI. [1]