Bárbara de Bragança

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Bárbara de Bragança
Barbaradebragança.jpg
reina consorte d'España

Vida
Nacimientu Lisboa4  d'avientu de 1711
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu

Aranjuez Traducir27  d'agostu de 1758

(46 años)
Sepultura Convento de las Salesas Reales Traducir
Familia
Padre Juan V de Portugal
Madre María Ana d'Austria
Casáu/ada con Fernandu VI d'España
Hermanos/es
Pueblu Dinastía de Braganza Traducir
Oficiu
Oficiu compositora, reina, socialité Traducir y mecenes
Movimientu Música del Barrocu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Bárbara de Braganza (María Madalena Bárbara Xavier Leonor Teresa Antónia Josefa de Bragança; Lisboa, 4 d'avientu de 1711 – Aranxuez, 27 d'agostu de 1758) foi una infanta portuguesa, fía de Juan V de Portugal y María Ana d'Austria.[1] Bárbara contraxo matrimoniu en 1729 na ciudá de Badayoz col entós príncipe d'Asturies, Fernandu VI, aportando a reina consorte d'España. Nun tuvo fíos.

Biografía[editar | editar la fonte]

Estatua de la reina na Plaza de la Villa de París en Madrid.

La nueva Bárbara yera una muyer culta, de prestosu calter, dominadora de seis idiomes y gran amante de la música dende neña. A pesar de nun ser bien agraciada por cuenta de les marques de viruela que quedaron marcaes na so cara a la temprana edá de los catorce años, y de la so figura verdaderamente avolumada, cosa que foi a más según pasaron los años, #compensar con una personalidá encantadora.

Fernando y Bárbara namoráronse fondamente y vivieron aisllaos de la Corte mientres el reináu de Felipe V por voluntá de la madrasca del príncipe, la reina Isabel de Farnesio.

En 1746 Fernando xube al tronu d'España y la so esposa pasa a ocupar un importante papel na corte, especialmente como mediadora ente'l rei de Portugal y el so maríu. Ye conocida la proteición que concedió al famosu cantante italianu Carlo Broschi, más conocíu pol nome de «Farinelli», y pola so afición a la música, pos tuvo por maestru de clave a Domenico Scarlatti dende 1721 hasta la so muerte y sábese que tocó les sos sonates, que na so publicación fueron dedicaes a ella.

Foi tamién la promotora de la construcción del Conventu de les Saleses Reales de Madrid. Tres la so inauguración en 1757, la reina #treslladar a Aranxuez, onde finó tres una llarga agonía'l 27 d'agostu de 1758, provocando un estáu de llocura nel so afaráu home.[2] Los sos restos reposen nun cuidáu mausoléu, encargu posterior de Carlos III a Sabatini, nel conventu qu'ella fundara, dientro de la capiya del Santísimu, dando llombu al del rei, qu'ocupa'l llau de la Epístola nel cruceru.[3]

Bárbara de Braganza ye recordada como una reina moderada nes sos costumes, mecenes y amiga de les artes, según pol sinceru amor y fidelidá que profesó al so home'l rei, y él a ella, cosa non tan frecuente en tiempos de matrimonios políticos o de conveniencia.

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Isabel de Farnesio
Coat of Arms of Barbara of Portugal, Queen Consort of Spain.svg

Reina consorte de España

1746-1758
Socesor:
 

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Maria Bárbara (D.).» (portugués). Portugal - Dicionário Histórico, Corográfico, Heráldico, Biográfico, Bibliográfico, Numismático e Artístico. Consultáu'l 5 de payares de 2013.
  2. Noticia de la enfermedad de la reina doña María Bárbara, escrita por D. Andrés Piquer, médico de cámara de S.M., en la Colección de documentos inéditos para la historia de España, vol. XVIII, pp. 221–226.
  3. Iglesia de las Salesas Reales (antiguo monasterio de la Visitación) (cuidado artículo con textos y fotografías de gran calidad, tanto del exterior como del interior de la iglesia, cons. 7-1-2012).

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Rubio, María José (2009). Reines d'España. Sieglos XVIII al XXI. De María Luisa Gabriela de Saboya a Letizia Ortiz. Madrid: La Esfera de los Llibros. 
  • Márquez, Macarena (2011). Bárbara de Braganza. Madrid: Eila Editores. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]