Axencia Espacial Federal Rusa

De Wikipedia
Axencia Espacial Federal Rusa
Государственная корпорация по космической деятельности «Роскосмос» (ru)
empresa estatal, organismu públicu, poder executivu, agencia federal de Rusia (es) Traducir y axencia espacial
Llocalización
Sede Ciudad de las Estrellas (es) Traducir
Direición Rusia
Forma xurídica state corporation (en) Traducir
Historia
Fundación25 febreru 1992
Sector
Industria industria aeroespacial de Rusia (es) Traducir
Participación empresarial
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Emplegaos 175 000
Ingresos totales 26 999 900 000 ₽ (2017)
Beneficiu netu 4 191 000 000 (2017)
Beneficiu enantes d'impuestos 2016 ₽
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Axencia Espacial Federal Rusa (FKA) (en rusu: Федеральное космическое агентство России; conocida como Roscosmos (en rusu: Роскосмос)), llamada enantes Axencia Espacial y d'Aviación Rusa (RKA) (en rusu: Российское авиационно-космическое агентство), ye l'axencia gubernamental responsable del programa espacial y l'investigación xeneral d'aeronáutica de Rusia.

Historia[editar | editar la fonte]

La RKA formóse dempués de la desmembración de la Xunión Soviética y la disolución del programa espacial soviéticu. La RKA utiliza la teunoloxía y les instalaciones que pertenecieron a la so axencia predecesora. La RKA centralizó'l control del programa espacial civil de Rusia, qu'inclúi tolos vuelos espaciales non militares.

L'Axencia Espacial, según el programa espacial soviéticu anterior a él, salieron alantre a pesar de la crisis en Rusia a principios de los años 1990, cumpliendo colos sos compromisos cola Estación Espacial Internacional y preparando diversos proyeutos.

Programa de l'Axencia[editar | editar la fonte]

L'Axencia Espacial rusa ye, xunto cola NASA, parte fundamental del programa de la Estación Espacial Internacional (ISS). Amás, la RKA aprove de turismu espacial a pasaxeros capaces de costear vuelos a la ISS al traviés de la compañía Space Adventures.

La RKA tamién opera un gran númberu d'otros programes pa la ciencia terrestre, comunicaciones, ya investigación científica.

Alministración[editar | editar la fonte]

El módulu Zaryá, el primeru de la Estación espacial internacional llanzáu en 1998.

Los cuarteles xenerales de l'Axencia Espacial y d'Aviación Rusa tán allugaos nel cosmódromo de Baikonur, en Kazakstán.

La RKA ta encabezada por Anatoli Permínov, que los sos deberes son paralelos al alministrador de la NASA. La RKA emplega a alredor de 300 persones, ente que la mayoría del trabayu subcontratar a otres axencies. El contratista principal de la RKA ye Korolev Rocket and Space Corporation Energia, que tien y opera el MCC (Mission Control Center) en Korolev. Amás, toma parte nel proyeutu de la Estación Espacial Internacional. El primer llabor de Energiya foi la operación de la estación espacial MIR. Amás, esta compañía desenvolvió'l cohete Energía, que ye un vehículu pesáu de llanzamientu d'inxenios espaciales, utilizáu pa propulsar el tresbordador Burán hasta asitialo en órbita.

Control de llanzamientu[editar | editar la fonte]

La contraparte militar de la RKA son les Fuercies Militares Espaciales (VKO). La VKO controla les instalaciones del cosmódromo de Plesetsk. La RKA, xunto cola VKO, comparte'l control del cosmódromo de Baikonur, onde la RKA financia los salarios de munchos de los reguladores de vuelu mientres llanzamientos civiles. La RKA y la VKS tamién comparten el control del Centro d'Entrenamientu de Cosmonautes Yuri Gagarin. Anguaño, Rusia ta construyendo otru cosmódromo en Vostochny, que va ser termináu nel 2018.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]