Autonomía Acordada para Cuba

De Wikipedia
(Redirixío dende Autonomía Alcordada pa Cuba)
Autonomía Acordada para Cuba
Direición Cuba
Historia
Fundación2012
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Autonomía Acordada para Cuba (ACC) ye una Asociación[1] creada'l 18/08/2012 en Francia al amparu de la Llei de 1901 pol escritor Ferrán Núñez. Ta inscrita nel Rexistru Nacional d'Asociaciones (RNA) col númberu: W751215898. L'oxetivu de la so creación ye'l de promover la idea de la reunificación de Cuba con España[2].

Historia[editar | editar la fonte]

La "independencia" de Cuba impuesta polos Estaos Xuníos al terminar la guerra hispanu-norteamericana de 1898, desamparaba llegalmente a los ciudadanos españoles que moraben na isla.

L'artículu IX del Tratáu de París quitaba a los naturales de la islla de la so nacionalidá española, cuando afirmaba que "Los derechos civiles y la condición política de los habitantes naturales de los territorios equí vencíos a los Estaos Xuníos van determinar pol Congresu".

Sicasí, el derechu d'opción como emanación del derechu de xentes, yera común nel casu de les cesiones territoriales de la dómina.[3] La Comisión negociadora dirixida por Eugenio Montero Ríos quexar del tratamientu que s'acutar a los españoles de Cuba: "Negar a reconocer a los habitantes de los países vencíos(...) el derechu d'optar pola ciudadanía de que, hasta agora gociaron. Y sicasí, esti derechu d'opción, que ye unu de los más sagraos de la personalidá humana, foi constantemente respetáu desque se desafió l'home de la servidume de la tierra".[4]

Pero magar la oposición de los comisionados españoles en París, los negociadores norteamericanos oponer a la so inclusión,[5] envalorando que los naturales de Cuba, Puertu Ricu y Filipines yeren "tribus non civilizaes" y que, por tanto, a "tales seres niégase-yos la opción de caltener ciudadanía".[6] Por esa razón, namái pudieron caltener la nacionalidá los nacíos n'España.

Fundamentos de derechu[editar | editar la fonte]

La disposición adicional séptima, incluyida na Llei de Memoria Histórica de 2007, dexó que los descendientes d'españoles que tuvieron qu'emigrar el sieglu pasáu por razones polítiques pudieren recuperar la nacionalidá española.[7]

En virtú d'una llei similar a valir dende'l 1 d'ochobre de 2015, los xudíos d'orixe sefardín tamién van poder faer valir los sos derechos a la nacionalidá española si deseyar.[8].

Oxetivos[editar | editar la fonte]

Nel sieglu XXI nun puede faese "xusticia histórica" namái pa una categoría de descendientes. Los españoles de Cuba[9] tamién tienen el derechu de recuperar la nacionalidá de los sos ancestros, suprimida violando'l derechu internacional vixente en 1898.[10]

Una vegada aprobada la llei, los naturales de Cuba van poder adquirir la nacionalidá española y pronunciase, por plebiscitu, sobre una eventual reunificación[11] col Reinu d'España como la Comunidá Autónoma númberu 18.

Otres asociaciones colos mesmos oxetivos fueron creaes n'España[12] y en Puertu Ricu.

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. Asociación Autonomía Alcordada pa Cuba
  2. Los cubanos "traidores" qu'apuesten por que Cuba vuelva ser española, El Confidencial, 16/02/2017
  3. Ramón de Dalmau Olivart de Olivart, La nacionalidá de los cubanos según, contra y fuera el Tratáu de París. p. 384. Ej: Les cesiones d'Alsacia y Lorena (1871), Lombardía 1859, Venecia (1866), Niza y Saboya (1860), ente otros.
  4. El Tratáu de Paris: conferencies pronunciaes nel círculu de la Unión mercantil nos dias 22, 24 y 27 de febreru de 1904, páx. 79.
  5. Foreign Realtions of the U.S., 1898, p. 961, Cable del 20 de payares 1898.
  6. López Cepero A.F. ¡Ser Nós Mesmos!: L'Angustiosa Llucha Del Pueblu Puertorriqueñu Por La so Soberanía Nacional, p. 38.
  7. provincia-espanola-numbero-38/ Cuba, la provincia española númberu 38, 04/12/2014, Cubanet
  8. Llei de nacionalidá española pa sefardines, Gobiernu d'España, Ministeriu d'Esteriores y de Cooperación
  9. Cuba Española na Enciclopedia cubana, ECURED
  10. Llabra y Cardana R. Aspeutu Internacional de la cuestión de Cuba, Madrid, 1900, páx. 284.
  11. Puertu Ricu y Cuba: ¿dos nueves comunidaes autónomes nel Caribe?, ABC, 30/06/2014
  12. Reunificacionistas

Bibliografía[editar | editar la fonte]