Audrey Hepburn

De Wikipedia
Audrey Hepburn
embaxador de bona voluntá d'UNICEF

1988 - 1993
Vida
Nacimientu Rue Keyenveld - Keienveldstraat (en) Traducir y Bruxeles[1]4 de mayu de 1929[2]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu [3]
Llingua materna neerlandés
Muerte Tolochenaz (es) Traducir[4]20 de xineru de 1993[2] (63 años)
Sepultura Cemetery of Tolochenaz (en) Traducir[5]
Causa de la muerte cáncanu colorreutal
Familia
Padre Joseph Victor Anthony Hepburn-Ruston
Madre Ella van Heemstra
Casada con Mel Ferrer (1954 – div. 1968)[6]
Andrea Dotti (1969 – div. 1982)[6]
Pareyes Robert Wolders
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes inglés[8]
neerlandés
francés[9]
Alumna de Constance Collier
Sonia Gaskell
Marie Rambert
Felix Aylmer
Oficiu actriz de teatru, modelu, actriz de cine, filántropa, baillarina, baillarina de balé, actrizhumanitaria
Llugares de trabayu Reinu Xuníu
Emplegadores Unicef
Trabayos destacaos Sabrina
Funny Face
Roman Holiday
The Nun's Story
Breakfast at Tiffany's
Charade
My Fair Lady
Wait Until Dark
Premios
Nominaciones
Seudónimu/os Edda van Heemstra
IMDb nm0000030
Cambiar los datos en Wikidata

Audrey Kathleen Ruston (4 de mayu de 1929Rue Keyenveld - Keienveldstraat (en) Traducir y Bruxeles – 20 de xineru de 1993Tolochenaz (es) Traducir) más conocida artísticamente como Audrey Hepburn, foi una actriz, modelu, baillarina y activista británica de la dómina dorada de Hollywood, considerada pol American Film Institute como la tercer mayor lleenda femenina del cine estauxunidense y formando parte de la Intenational Best Dressed List Hall of Fame.

Hepburn nació en Ixelles (Bruxeles). Vivió nos Países Baxos, hasta que los sos proxenitores dixebrar en 1939, cuando ella tenía 10 años. Pasó la so infancia ente Bélxica, Inglaterra y los Países Baxos, incluyendo Arnhem que tuvo ocupada polos alemanes mientres la Segunda Guerra Mundial. N'Ámsterdam, estudió ballet con Sonia Gaskell antes de treslladase a Londres en 1948 pa siguir los sos estudios de ballet con Marie Rambert y trabayar como corista nes producciones musicales de West End.

Dempués d'actuar en delles películes britániques y protagonizar la obra de Broadway de 1951 Gigi, interpretó'l papel principal de Roman Holiday (1953), que valió-y un Óscar a la meyor actriz. Más tarde actuando en películes d'ésitu como Sabrina (1954), The Nun's Story (1959), Breakfast at Tiffany's (1961), Charade (1963), My Fair Lady (1964) y Wait Until Dark (1967), recibió nominaciones a los premios Óscar, Globu d'Oru y BAFTA y devengó un premiu Tony pola so actuación teatral la obra de Broadway de 1954 Ondina. Hepburn ye una de les poques persones que ganaron un Óscar, un Emmy, un Grammy y un Tony. Y foi la primer actriz en ganar un Óscar, un Globu d'Oru y un premiu BAFTA por una sola actuación: Roman Holiday en 1954.

Dende 1954, empezó a actuar menos a midida que foi dedicando gran parte de la so vida a contribuyir cola organización Unicef. Collaboró con delles de les comunidaes más fondamente desfavorecidas d'África, América del Sur y Asia ente 1988 y 1992. Foi gallardoniada cola Medaya Presidencial de la Llibertá en reconocencia al so llabor como embaxadora de bona voluntá de Unicef a fines de 1992. Un mes más tarde morrió de cáncer apendicular na so casa en Suiza, a principios de 1993,[16] a la edá de 63 años.[17][18][19]

Biografía[editar | editar la fonte]

Infancia y mocedá[editar | editar la fonte]

Nacida como Audrey Kathleen Ruston n'Ixelles/Elsene, un conceyu de Bruxeles (Bélxica). Yera la única fía del inglés Joseph Victor Anthony Ruston y de la so segunda esposa, la baronesa Ella Van Heemstra, una aristócrata neerlandesa que yera fía del ex gobernador de la Guayana Holandesa (Surinam), el barón Aarnoud van Heemstra. El padre de la futura actriz añadió más palantre l'apellíu de la so güela materna, Catherina, a la familia; y el so apellíu convertir en Hepburn-Ruston. Tenía dos hermanos de madre, frutu d'un primer matrimoniu de la so madre col jonkheer Hendrik Gustaaf Adolf Quarles van Ufford: jonkheer Arnoud Roberto Alexander “Alex” Quarles van Ufford y jonkheer Ian Edgar Bruce Quarles van Ufford. Ella van Hemstra yera descendiente del rei Eduardu III d'Inglaterra y del consorte escocés James Hepburn, cuartu Conde de Bothwell, de quien Katharine Hepburn tamién se considera descendiente.

El padre de Hepburn trabayó con una compañía de seguros en Gran Bretaña, lo cual significó que la familia tuvo la oportunidá de viaxar de cutiu ente Bruxeles, Inglaterra y los Países Baxos. Ente 1935 y 1938 Hepburn estudió nuna academia privao y femenín en Kent, Inglaterra.

En 1935 los sos padres divorciáronse, y el so padre, simpatizante nazi, abandonó a la familia. Dambos padres yeren miembros de la unión británica de fascistes a mediaos de los años trenta, según Unity Mitford, amiga d'Ella van Heemstra y siguidora d'Adolf Hitler. Audrey llamó más palantre a esti fechu «el momentu más traumáticu de la so vida». Recién muncho más tarde consiguió alcontrar al so padre en Dublín al traviés de la Cruz Roxa. Dende entós permaneció en contautu con él y sofitar financieramente hasta la so muerte.

En 1939 treslladar cola so madre y los sos dos hermanos de madre a la casa del so güelu en Arnhem, Países Baxos. Pensaben que los Países Baxos yera un llugar seguru pa evitar al exércitu nazi. Hepburn allegó al conservatoriu de Arnhem ente 1939 y 1945, onde estudió pianu y balé clásicu, que compaxinaba colos sos estudios escolares.

Vida mientres la Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Mientres la so mocedá, Audrey sufrió la Segunda Guerra Mundial, primero en Bélxica y depués nos Países Baxos, d'onde yera orixinaria la so madre. Pa evitar que los sos oríxenes ingleses revelárense, la madre de Audrey llamar Edda Van Heemstra, como ella, y obligar a falar holandés. Audrey falaba perfectamente inglés, francés, holandés ya italianu, falaba un pocu d'alemán y tamién d'español. Estudió pa ser baillarina, pero la mala alimentación mientres la guerra fixo estragos na so constitución, asina que, magar siguir estudiando y practicando, ver na obligación d'escoyer un nuevu oficiu, que foi la d'actriz.

En 1944 Hepburn yá yera una bona baillarina y, mientres esta dómina, baillaba secretamente. El dineru que recaldaba donar a la resistencia holandesa. Sobre esta dómina dixo más palantre: «El meyor públicu que tuvi; nun faía nin un solu soníu al terminar la mio actuación».

Col desembarcu de les tropes aliaes en Normandía el día D, les coses nos Países Baxos empioraron drásticamente. Mientres l'iviernu de 1944 los alemanes confiscaron los alimentos y combustibles de la población holandesa. Ensin comida nin calor nos llares, la xente morría de fame y fríu nes cais. Hepburn y munchos otros faíen farina a partir de tulipanes colos que podíen cocinar galletes y tartes. La ciudá holandesa d'Arnhem foi afarada mientres el bombardéu aliáu, como parte de la fallida operación Market Garden. El so tíu y un primu de la so madre fueron fusilaos como miembros de la resistencia, el so hermanu Ian foi prindáu y tuvo nun campu de trabayu. Les faltes alimenticies fixéronse patentes y Audrey sufrió anemia y problemes respiratorios. En 1991 Audrey dixo: «Tengo alcordances. Alcordanza tar na estación de tren viendo como se llevaben a los xudíos, y alcordanza en particular a un neñu colos sos padres, bien pálidu, bien rubiu, usando un abrigu que-y quedaba bien grande, entrando nel tren. Yo yera una neña reparando a un neñu».

Audrey tamién notó les semeyances ente ella y Ana Frank. «Tenía esautamente la mesma edá qu'Ana Frank. Dambes teníamos diez años cuando empezó la guerra y quince cuandos acabó. Un amigu diome'l llibru d'Ana n'holandés en 1947. Lleer y destruyóme. El llibru tien esi efeutu sobre munchu llectores, pero yo nun lo vía asina, non solo como páxines impreses; yera la mio vida. Nun sabía lo que diba lleer. Nun volví ser la mesma, afectóme fondamente».

«Vimos fusilamientos. Vimos a homes nuevos ponese contra la paré y ser tirotiaos. Cerraben la cai y dempués volver a abrir y podíes pasar por esi mesmu llugar. Tengo marcáu un llugar nel diariu, nel cual Ana (Frank) diz que fusilaron a cinco rehenes. Ési foi'l día en que fusilaron al mio tíu. Nes pallabres d'esa neña yo lleía lo qu'entá sentía nel mio interior. Esa neña que viviera ente cuatro pared fixera un reportaxe completu de tolo que viviera y sintiera».

Pero esos tarrecibles años nun yeren del tou malos, y Audrey podía vivir daqué'l so niñez. Siguiendo colos paralelismos cola vida d'Anne Frank, diz: «L'espíritu de sobrevivencia ye bien fuerte nes pallabres d'Ana Frank. Nun momentu diz “toi ablayada” y al siguiente te fala de que quier montar en bici. Ella ye la muestra d'una infancia en tarrecibles circunstancies».

Una manera cola cual Audrey Hepburn pasaba'l tiempu yera dibuxando. Dalgunos de los sos dibuxos pueden trate güei día.

El país foi lliberáu poles fuercies aliaes y l'Alministración de les Naciones Xuníes pal Auxiliu y la Rehabilitación intervieno nel mesmu. Hepburn dixo nuna entrevista que se comió un paquete enteru de lleche entestada y que se punxo enferma pol escesu d'azucre. Estes esperiencies contribuyeron a que Audrey tuviera siempres al llau d'UNICEF mientres el restu de la so vida.

Formación como baillarina[editar | editar la fonte]

En 1945, al rematar la guerra, Audrey abandonó'l conservatoriu de Arnhem y camudóse a Ámsterdam onde tomó clases de ballet con Sonia Gaskell. En 1948 dir a Londres y siguió estudiando ballet, esta vegada de mano de la reconocida Marie Rambert, profesora de Vaslav Nijinsky, unu de los mayores baillarinos de la historia de la danza. De xemes en cuando Hepburn preguntába-y a Rambert sobre'l so futuru, a lo qu'ella-y respondía que podría siguir ellí y tener una gran carrera, pero'l fechu de que fuera relativamente alta (1,67 m), sumáu a la so delgadez por causa de la malnutrición mientres la ocupación alemana nun-y dexaría tener un bon futuru como primer baillarina. Pero Audrey quería sobresalir, asina que confió nel so mentora ya intentó l'actuación.[20] Amás, la situación económica de la familia Hepburn nun-y dexaría siguir colos sos estudios, y Audrey, precisada de dineru, replantegóse l'empezar a actuar, una y bones esti oficiu taba meyor paga que la de baillarina. Rambert dixo dempués sobre Audrey: «Yera una estudiante maraviyosa; si hubiera siguíu, podría convertise nuna baillarina escepcional». A la fame de la guerra y les miseries afeutives sumóse'l perfeccionismu de la disciplina de la danza, lo que derivó nuna anorexa nerviosa que siempres s'esforció por despintar;[21] nos sos Memories José Luis Vilallonga afirma que les sos xintes nun pasaben d'una ala de pollu y una fueya de llechuga.[ensin referencies] El so fíu Sean declaró que llegó a comer galletes de perru pa combatir la fame.[22]

Primeros años d'actriz[editar | editar la fonte]

La so carrera como actriz empezaría col filme educativu Holandés en siete leición. Dempués actuó en producciones musicales como High Button Shoes y Sauce Piquante. El so primer papel nuna película foi nel filme inglés One Wild Oat nel cual actuaba como recepcionista d'un hotel. Tamién actuó en papeles más pequeños como Young Wives' Tale, Laughter in Paradise, The Lavender Hill Mob, y Monte Carlo Baby. Mientres el rodaxe de Monte Carlo Baby foi escoyida pa protagonizar el musical de Broadway Gigi,[23] estrenáu'l 24 de payares de 1951. La reportera Sidonie-Gabrielle Colette dixo sobre Audrey: «¡Voilà!, ¡ésta ye nuesa Gigi!». Audrey ganó'l Theatre World Award pol so debú. Siguió actuando nesti musical mientres los siguientes seis esitosos meses .

El so primer papel d'importancia foi nel filme Secret People, nel cual realizaba'l papel d'una baillarina maravía. Naturalmente, Audrey fixo toles escenes de baille. Pero'l papel que la catapultó a la fama, amás de ser el so primer papel en Hollywood, foi, xunto a Gregory Peck, en Roman Holiday (Roman Holiday), de William Wyler.

Roman Holiday[editar | editar la fonte]

Nun primer momentu'l productores queríen a Elizabeth Taylor pal papel protagonista, pero'l direutor William Wyler quedó impresionáu pola prueba de cámara de Audrey, na cual dexóse la cámara quieta y empezar a realizar una serie d'entrugues a Audrey, que nun sabía que la cámara taba grabando. Les sos respuestes y sinceridá demostraron el so enorme talentu y Wyler nun duldar en contratala. Wyler dixo: «Tien toles coses que busco: encantu, inocencia y talentu. Amás ye bien risondera. Ye absolutamente encantadora. Nun duldar en dicir que ye la nuesa moza». El so compañeru de repartu, Gregory Peck, yá yera una estrella consagrada y nel póster de la película'l so nome tenía más importancia que'l «presentando a Audrey Hepburn». Cuando acabó'l rodaxe, Peck llamó al so axente y fizo que-y dieren la mesma importancia a los dos nomes. Peck predixo qu'ella ganaría l'Óscar. Dambos, Hepburn y Peck, coneutar mientres el rodaxe, inclusive hubo rumores de que tuvieron una rellación amorosa, rumores desmentíos por dambos. Sicasí, Audrey añadió: «En realidá, sientes daqué d'amor pola to pareya na película. Si vas interpretar un romance, tienes que sentilo. Non puedes facer d'otra manera. Pero nun lu lleves más allá del plató». Debíu al gran ésitu de Roman Holiday, Audrey foi portada de la revista TIME el 7 de setiembre de 1953.

La so interpretación recibió les allabancies de los críticos. «Anque nun ye precisamente una acabante llegar al mundu de la interpretación, Audrey Hepburn, l'actriz británica que se mete na piel de la princesa Anne, ta arrogante, bellísima, alternando les sos escenes de la realeza y les más infantiles mientres la so busca de placeres básicos y del amor. Anque sonri a la fin de la película, ella sigue siendo una persona lamentablemente sola que fai frente a un futuru difícil».[24] Audrey referir nel futuru a Roman Holiday como la so película más querida, yá que foi la que la fixo una estrella.

Dempués de los cuatro meses de rodaxe de Roman Holiday viaxó a Nueva York pa siguir coles funciones de Gigi. Antes d'incorporase al rodaxe de Roman Holiday, Audrey tuvo actuando col musical en Los Angeles y San Francisco. Esto foi posible una y bones tenía un contratu con Paramount que-y dexaba tener doce meses ente película y película pa dedicase al teatru.

Mientres los años siguientes, Audrey convertir nuna de les actrices más reconocíes pol so inigualable guapura natural, iconu de la cencellez na elegancia femenina y tresparencia de personalidá. Foi considerada ente les más queríes y populares de la meca del cine y goció de l'amistá de cuasi tolos sos compañeros de rodaxe.

Mientres estos años protagonizó Dos na carretera, Cómo robar un millón, Una cara con ánxel, My Fair Lady (1964), el famosu musical multioscarizado, y el que se considera'l papel de la so carrera, la Holly Golightly de Breakfast at Tiffany's (1961). Pero pa Audrey el so meyor papel foi, ensin dulda, el de la hermana Lucas en The Nun's Story. Esi papel, el conocer al so protagonista real, les semeyances ambes yeren belgues y sufrieren la guerra— fizo que Audrey recapacitara enforma y apurriérase más a los sos llabores humanitarios. Ye, ensin dulda, una de les meyores películes de Audrey y del cine, pero munches persones solo ven a Audrey como un iconu de moda pola so actuación como Holly en Breakfast at Tiffany's.

Audrey col so glamour y la so guapura, demostrónos en Roman Holiday que tamién valía como actriz y cola so "I wanna say thank you to..." recibió'l Oscar a la Meyor Actriz, l'únicu que recibiría en tola so carrera.

Estrella de Hollywood[editar | editar la fonte]

Hepburn en Sabrina (1954).

Dempués de Roman Holiday,[25] trabayó con Humphrey Bogart y William Holden na comedia romántica de Billy Wilder, Sabrina. Audrey foi unviada al diseñador Hubert de Givenchy por que decidiera el so vestuariu na película. Cuando-y dixeron a Givenchy que «Miss Hepburn» venía velo, pensó en Katharine Hepburn, non en Audrey. Nun primer momentu, refugó vistila, pero a la fin rectificó. Audrey y Givenchy caltuvieron una fuerte amistá mientres el restu de les sos vides. Mientres la filmación de Sabrina, Audrey y William Holden caltuvieron una rellación amorosa. El so papel de Sabrina valió-y una nominación al Óscar, premiu que finalmente foi a parar a manes de Grace Kelly.

En 1954, Audrey volvió a los escenarios pa protagonizar Ondine, de Jean Giraudoux, xunto al que más tarde sería'l so home, Mel Ferrer. Siguió protagonizando la obra mientres el restu del añu. Esi mesmu añu recibiría'l Globu d'Oru a la meyor actriz y l'Óscar pol so papel en Roman Holiday. Seis selmanes dempués de recibir l'Óscar, Audrey recibió'l premiu Tony pola so obra Ondine, convirtiéndose asina nuna de les trés úniques actrices en ganar l'Óscar y el Tony el mesmu añu —les otres dos son Shirley Booth y Ellen Burstyn—.

A mediaos de los 50, Audrey non solo yera una de les mayores estrelles de Hollywood, sinón un iconu de la moda. El so estilu, tan personal y elegante, yera almiráu y asonsañáu. Amás, yera bien almirada pol públicu, como lo demuestra'l so Globu d'Oru a l'actriz más querida en tol mundu en 1955.

Siendo yá una de les actrices más taquilleres de Hollywood, Audrey cuntaba con compañeros de repartu de la talla de Humphrey Bogart (Sabrina), Fred Astaire (Funny Face), Maurice Chevalier y Gary Cooper (Love in the Afternoon), William Holden (Alcuentru en París), George Peppard (Breakfast at Tiffany's), Cary Grant (Charada), Rex Harrison (My Fair Lady), Peter O'Toole (Como robar un millón y...) y Sean Connery (Robin y Marian). Munchos d'estos actores convertir en persones bien cercanes a l'actriz. Rex Harrison llamar la so «principal dama» —Audrey fíxose bien amiga de la baillarina británica Kay Kendall, que yera la muyer de Rex—; Cary Grant amaba'l sentíu del humor de Audrey. «Tou lo que pido per Navidá ye otra película xunto a Audrey Hepburn» dixo una vegada; y Gregory Peck convertir n'unu de los sos amigos más íntimos. Dempués de la muerte de l'actriz, Peck foi a la cámara y recitó el so poema favoritu, Unending Love de Rabindranath Tagore. Dalgunos creen que Audrey y Humphrey nun caltuvieron la so amistá, pero eso ye falsu. Bogart facer meyor con Audrey de lo que lo fadría cualesquier. Como ella dempués diría: «Dacuando los tipos más duros resulten ser los más sensibles, como Bogey lo ye conmigo».

En 1957 actuó en Una cara con ánxel, una de les sos películes favorites por cuenta de que consiguía baillar con Fred Astaire. A esta siguir The Nun's Story, unu de los sos papeles más dramáticos y atrevíos. Sobre esti papel Films in Review dixo: «El so papel va callar a tolos que dixeron que ye solo un símbolu de muyer sofisticada. La so interpretación de la hermana Luke ye una de les meyores actuaciones del cine». Audrey recibió una nominación a los Óscar por esti papel. Simone Signoret foi la engraciada col gallardón nesta ocasión.

Breakfast at Tiffany's[editar | editar la fonte]

Hepburn en Breakfast at Tiffany's (1961).

La so interpretación de Holly Golightly en Breakfast at Tiffany's (1961) convertir nun iconu del cine americanu. Ella definió'l so papel como «el más jazz de la mio carrera». Cuando foi entrugada sobre'l so nuevu papel dixo: «Soi introvertida. Actuar pa ser una moza estravertida ye la cosa más difícil que fixi na mio vida». L'elegante vestuariu qu'usó na película taba diseñáu por Givenchy. Amás, púnxose meches rubies nel pelo, look que tamién caltuvo fuera de la pantalla. Esti papel, ensin batura a duldes el más popular de la so carrera, taba orixinariamente pensáu para Marilyn Monroe. Truman Capote, l'autor de la novela en que se basa la película, amás de guionista, yera un gran amigu de la polémica actriz. Cuando Marylin refugó'l papel por cuenta de que quería dexar d'interpretar a moces inocentes» y este llegó-y a Audrey, el personaxe de Holly sufrió dellos cambeos; ente ellos, el personaxe dexaba de ser bisexual pa ser heterosexual. Amás, el so trabayu de prostituta de luxu queda muncho más difusu y en nengún momentu fai la más mínima referencia a esti fechu. La so magnífica interpretación recibiría otra nominación a los Óscar, pero'l premiu foi a parar a la italiana Sophia Loren por La ciociara.

Hepburn estabilizárase como una de les actrices más populares d'América. En 1963 cantó-y el «Feliz cumpleaños» al presidente Kennedy como Marilyn Monroe fixera un añu antes. Con too y con eso ello, Audrey vivió una vida muncho más reservada y humilde que la mayoría de les estrelles de Hollywood, como demuestra'l fechu de que viviera en cases, non en casones, y que cultivaba'l so propiu güertu, amás de la so vocación por UNICEF y los sos múltiples viaxes a África.

My Fair Lady[editar | editar la fonte]

Con Cary Grant
en Charada (1963).
Con Walter Matthau
en Charada.

Con Shirley MacLaine protagonizó en 1961 El Llevantu, dirixíu por William Wyler, unu de los sos trabayos más complicaos y polémicos al tratar la tema del lesbianismu. William Wyler, pa recibir l'aprobación de la Motion Picture Production Code, cortó gran parte del material nel que se faía referencia implícita o esplícita a la homosexualidá de Martha, el personaxe interpretáu por McLaine, pos entós taba prohibida cualquier referencia a la homosexualidá. Seique por cuenta de la represión sexual de la dómina, la película y l'actuación de Hepburn pasaron práuticamente inalvertíes tantu pola crítica como pol públicu.

En 1963 protagonizaría xunto a Cary Grant la risondera "Charada", atélite parodia de les películes de suspense.

A esti papel siguir el de My Fair Lady, de George Cukor, de la que se dixo que yera la película más esperada dende Gone with the Wind. Escoyeron a Audrey como protagonista percima de la daquella desconocida Julie Andrews, quien protagonizara'l mesmu papel nel musical de Broadway. La decisión de nun cuntar con Andrews tomóse antes de contratar a Hepburn, quien nun principiu refugó'l papel y pidió que lo dieren a Julie Andrews, pero cuando s'enteró de que diba dir a manes d'Elizabeth Taylor, quien tamién competía por ser la protagonista del filme, aceptar. Los productores taben d'alcuerdu en que Hepburn yera la opción perfecta. La polémica eleición de Hepburn sobre Andrews tamién provocó la roxura del actor Rex Harrison, quien actuara xunto a Andrews na obra musical orixinal. Harrison atopábase cafiante cola decisión del papel de Eliza alegando: «Supónse que Eliza Doolittle sintiérase incómoda nos bailles europeos. La maldita Audrey enxamás pasó la so vida fuera de los bailles europeos». Harrison, nuna entrevista dempués, penar de lo dicho y cuando-y preguntaron quién foi'l so meyor acompañante mientres la so carrera ensin pensalo dixo: «Audrey Hepburn». Julie Andrews tenía que filmar Mary Poppins, que foi estrenada'l mesmu añu que My Fair Lady. Nun primer momentu, decidióse que Audrey Hepburn rodaría les escenes musicales de la película, pero nun les cantaría. D'eso encargábase Marni Nixon, quien dobló tolos sos cantares. Pero aun así, Hepburn grabó los cantares. Nel montaxe final de la película optar poles de Marni Nixon, que tamién tán recoyíes nos CD, y non les de Hepburn, que tán presentes en documentales y material extra nos DVD. solo dellos númberos pertenecen a l'actriz, como Just You Wait y I Could Have Danced All Night. Cuando-y preguntar polos cambeos de voz de los númberos musicales de la película, a cencielles respondió: «You could tell, couldn't you? And there was Rex, recording all his songs as he acted... next time» y nun dixo más. Dexando a un llau el doblaxe, l'actuación de Audrey yera escelente, «Audrey Hepburn ta magnífica, ella ye la “Eliza” que se va recordar», dixo Gene Ringgold, críticu de cine.

La polémica sobre'l repartu de la película algamó la so cenit na temporada de los Oscar de 1964-1965, cuando Audrey nun taba nomada pol so papel de Eliza, pero sí lu taba Julie Andrews por Mary Poppins. Los medios fixeron referencia a la rivalidá ente los dos actrices, cuando inclusive elles mesmes negar. L'Óscar finalmente recayó en Julie Andrews.

Audrey Hepburn ye l'actriz que presentó más vegaes el premiu Óscar a la meyor película, cuatro en total; destacando la so guapa presencia al faelo.

Matrimonios, familia y últimos papeles[editar | editar la fonte]

Audrey Hepburn y Mel Ferrer en Guerra y paz.

Hepburn tuvo casada en dos causes, la primera col actor Mel Ferrer, col que tuvo un fíu, Sean, qu'anguaño xestiona la fundación Audrey Hepburn Childhood, y la segunda con Andrea Dotti, un médicu italianu con quien tuvo'l so segundu fíu, Luca. El padrín de Sean ye l'autor escocés, A. J. Cronin. Audrey confesó que'l fracasu d'estos dos matrimonios fíxo-y esperecer. Nos últimos años tuvo xunida a Robert Wolders, un holandés col que compartíen llabores humanitarios y el so gustu por coses sencielles.

A partir de 1967, dempués de quince años d'ésitos sobresalientes nel cine, empezó a participar en películes namái de forma ocasional. Hai que destacar el thriller Wait Until Dark (1967), onde encarnaba a una muyer ciega acosada por criminales, y Robin y Marian (1976) con Sean Connery. El so últimu papel interpretar en 1988, na película Always, de Steven Spielberg, onde daba vida a un ánxel, poco primero de ser nomada embaxadora especial d'UNICEF. Toos quixeron ver nesi papel la evocación que se tenía d'ella en munchos ambientes.

La so última apaición nel cine producir en 1989, dende entós y hasta la so muerte en 1993, Audrey collaboró viviegamente con UNICEF, convirtiéndose n'embaxadora de bona voluntá. Audrey entró na historia como una de les mayores estrelles de Hollywood.

Trabayu pa UNICEF[editar | editar la fonte]

Una de les coses que más destacaron nos sos últimos años foi la dedicación, percima de la so salú, a les causes del sida o la malnutrición de los neños en tol mundu. En 1992, tres meses antes de la so muerte y yá desanunciada, Audrey fixo'l so últimu viaxe a Somalia, un actu que siempres foi bien estimáu por UNICEF y que engrandecía entá más el so yá senciella y humana forma d'entender la vida. Al traviés d'esta organización, Hepburn dedicó'l restu de la so vida a ayudar a los neños precisaos nos países más probes.[26] En UNICEF inda recuerden la so dedicación y entrega a la causa, que databa dende l'añu 1955 y que, adulces, foi ganando pesu na so vida. Hai de solliñar la so estatua na sede UNICEF de Nueva York, inaugurada nel añu 2000.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

Balta de Hepburn en Tolochenaz (Suiza).

Finó de cáncer de colon na so casa de Tolochenaz, en Suiza, el 20 de xineru de 1993 a los 63 años d'edá. Esi mesmu día, Elizabeth Taylor dixo que «Dios va tar contentu de tener un ánxel como Audrey con Él».

A pesar de que nunca fixo ostentación de xoyes y refugó ser imaxe de la marca, la famosa xoyería Tiffany, la que popularizara en Breakfast at Tiffany's, dedicó-y un escaparate cola frase «My Huckleberry friend», del cantar “Moon River”.

Legáu[editar | editar la fonte]

El American Film Institute nomó a Hepburn nel tercer llugar ente les más grandes estrelles femenines de tolos tiempos. Inclusive nos sos últimos años, caltúvose una presencia visible nel mundu del cine. Recibió un homenaxe de la Sociedá Cinematográfica del Lincoln Center en 1991 y foi una presentadora frecuente nos Premios de l'Academia. Ella yera'l recipiente de cuatro premios póstumos incluyendo'l Premiu Humanitariu Jean Hersholt 1993 y competitivos premios Grammy y Emmy. Foi oxetu de munches biografíes dende la so muerte y la dramatización de 2000 la so vida tituláu La vida de Audrey Hepburn, protagonizada por Jennifer LoveHewitt y EmmyRossum como la Hepburn mayor y menor, respeutivamente. La película conclúi con imáxenes reales de Audrey Hepburn, un disparu mientres una de les sos misiones finales pal UNICEF. La imaxe de Hepburn ye llargamente utilizada nes campañes de publicidá en tol mundu. En Xapón, una serie d'anuncios utilizáu colourised y clips digitalmente ameyoraes de Hepburn en Roman Holiday p'anunciar Kirin té negro. Nos Estaos Xuníos, Hepburn apaeció nun anunciu de Gap que se desenvolvió a partir del 7 de setiembre de 2006 al 5 d'ochobre de 2006. Utilícense clips d'ella baillando de FunnyFace, afechu a AC / DC 's "Back in Black", col lema "Ye hora de tornar - El pantalón negru flacu". Pa celebrar el so "Keepit Simple" campaña, Gap fixo una importante donación al Fondu pa la Infancia Audrey Hepburn. L'añu 2014, l'axencia AMV BBDO, utilizando teunoloxía dixital AMV CGI, resucitó virtualmente a Audrey, pa promocionar la marca de chocolates Galaxy. Hepburn foi considerada por dalgunos como un iconu de femineidad.

Audrey Hepburn anguaño[editar | editar la fonte]

En Guerra y paz.

Nel 2007 puyóse un traxe que llució l'actriz na película Breakfast at Tiffany's por un preciu de 467.200 llibres (unos 700.500 euros), destinando'l dineru a un proyeutu impulsáu pol escritor Dominique Lapierre pa dos escueles en Bengala.

Munchos queríen ver a Audrey Hepburn como un iconu de la moda, pero ella mesma siempres fuxía d'etiquetes y de falsos premios, polo que siempres se caltuvo fiel a Givenchy, l'alfayate que lu conocía meyor que naide y el cual creó pa ella'l so arume L'Interdit. La so imaxe anicia na elegancia natural y non na ostentación de xoyes nin vestuariu, nin inclusive de calter, lo que-y valió una gran almiración per tol mundu en tolos estratos sociales. Amás, munches marques ufiertáron-y que fuera la imaxe de los sos productos y ella siempres les refugaba.

Audrey Hepburn ye reconocida pol so trabayu y poles sos obres sociales.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

Premiu Óscar
Añu Película Categoría Resultáu
1953 Roman Holiday Meyor actriz Ganadora
1954 Sabrina Meyor actriz Nomada
1959 The Nun's Story Meyor actriz Nomada
1961 Breakfast at Tiffany's Meyor actriz Nomada
1967 Wait Until Dark Meyor actriz Nomada
1992 Premiu Humanitariu Jean Hersholt Ganadora
Premios Globos d'Oru
Película Categoría Resultáu
Roman Holiday Meyor actriz - Drama Ganadora
Henrietta Award Actriz favorita del mundu Ganadora
Guerra y paz Meyor actriz - Drama Nomada
Love in the Afternoon Meyor actriz - Comedia Nomada
The Nun's Story Meyor actriz - Drama Nomada
Breakfast at Tiffany's Meyor actriz - Comedia Nomada
Charada Meyor actriz - Comedia Nomada
My Fair Lady Meyor actriz - Comedia Nomada
Dos na carretera Meyor actriz - Comedia Nomada
Wait Until Dark Meyor actriz - Drama Nomada
Cecil B. DeMille Award Ganadora
Festival Internacional de Cine de San Sebastián
Película Categoría Resultáu
The Nun's Story Meyor actriz Ganadora
Estrella nel Paséu de la Fama de Hollywood
  • Estrella nel paséu de la fama nel 1650 de Vini Street.
Premios BAFTA
Película Categoría Resultáu
Roman Holiday Meyor actriz Ganadora
Sabrina Meyor actriz Nomada
Guerra y paz Meyor actriz Nomada
The Nun's Story Meyor actriz Ganadora
Charada Meyor actriz Ganadora
Premios Premiu Golden Laurel
Añu Película Categoría Resultáu
1958 Love in the Afternoon Meyor Interpretación Femenina en Comedia Primer Puestu
1958 Meyor Estrella Femenina
1960 The Nun's Story Meyor Interpretación Dramática Femenina Segundu Puestu
1960 Meyor Estrella Femenina Nomada
1961 Meyor Estrella Femenina Nomada
1962 Breakfast at Tiffany's Meyor Interpretación Femenina en Comedia Tercer Puestu
1962 Meyor Estrella Femenina Tercer Puestu
1962 "El llevantu" Meyor Interpretación Dramática Femenina Nomada
1963 Meyor Estrella Femenina Nomada
1964 "Charada" Meyor Interpretación Femenina en Comedia Tercer Puestu
1964 Meyor Estrella Femenina Nomada
1965 Meyor Estrella Femenina Nomada
1965 "My fair lady" Meyor Interpretación Femenina en Comedia Tercer Puestu
1966 Meyor Estrella Femenina Nomada
1968 Meyor Estrella Femenina Nomada
1968 Principal Estrella Femenina Segundu Puestu
1968 "Wait Until Dark Interpretación Dramática Femenina Tercer Puestu
Premiu David di Donatello
Añu Película Categoría Resultáu
1960 The Nun's Story Meyor Actriz Estranxera Ganadora
1962 "Breakfast at Tiffany's" Meyor Actriz Estranxera Ganadora
1965 My fair lady Meyor Actriz Estranxera Ganadora

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Reconocencia Año
Dedicatoria d'una cai: <<Audrey Hepburn Laan>> en Doorn, Países Baxos 1959
Variety Club of New York: Premiu Humanitariu 1976
Comandeur de l´Ordre des Arts et des Lettres 1987
The International Danny Kaye Award for Children 1988
Premiu Humanitariu Internacional 1989
Premiu Prix d´Humanité 1989
Llave de la ciudá de Chicago 1990
Premiu Children´S Champion, UNICEF 1990
Proclamación del <<Día de Audrey Hepburn>>(28 de febreru) por parde del alcalde de Forth Worth, Texas 1991
Llaves de la ciudá de Forth Worth 1991
Certificáu al Méritu pola Xera d'Embaxadora de UNICEF 1991
Premiu a Toa una Distinguida Vida Internacional: Premiu Internacional Audrey Hepburn Sigma Theta Tau 1991
Premiu <<Sindaci per L´infanzia>>, UNICEF 1991
Oremio Champion of Children (Children´s Institute International) 1991
Llave de la ciudá de San Francisco 1992
Premiu Humanitariu Jean Hersholt 1992
Premiu Internacional Humanitariu <<Una muyer especial>> 1998

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jn20000700695. Data de consulta: 29 xineru 2023.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional d'Alemaña. «Audrey Hepburn» (alemán). Gemeinsame Normdatei. Consultáu'l 9 abril 2014.
  3. URL de la referencia: https://www.britannica.com/biography/Audrey-Hepburn.
  4. URL de la referencia: http://trove.nla.gov.au/result?q=audrey%20peake.
  5. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 475. Llingua de la obra o nome: inglés.
  6. 6,0 6,1 6,2 Afirmao en: Oxford Dictionary of National Biography. Oxford Biography Index Number: 52107. Editorial: Oxford University Press. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2004.
  7. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  8. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  9. Identificador CONOR.SI: 9995107. Afirmao en: CONOR.SI.
  10. URL de la referencia: http://www.theatreworldawards.org/past-recipients.html.
  11. 11,0 11,1 Afirmao en: Who's Who. Identificador de Who's Who (Reino Unido): U173073. Editorial: A & C Black. Llingua de la obra o nome: inglés británicu. ISSN: 0083-937X.
  12. URL de la referencia: http://www.walkoffame.com/audrey-hepburn.
  13. Afirmao en: Premios Grammy. Identificador Premios Grammy de artista: audrey-hepburn/11791. Data de consulta: 29 agostu 2023.
  14. Afirmao en: Emmys.com. Emmys person ID: audrey-hepburn. Data de consulta: 29 agostu 2023.
  15. «Audrey Hepburn Academy Awards Acceptance Speech». Consultáu'l 29 febreru 2024.
  16. «Muerre Audrey Hepburn». Artículu periodísticu. El País.
  17. de Givenchy (2007). Audrey Hepburn. Londres: Pavilion, páx. 19. ISBN 978-1-86205-775-3.
  18. Ferrer (2005). Audrey Hepburn, an Elegant Spirit. Nueva York: Atria, páx. 148. ISBN 978-0-671-02479-6.
  19. Paris (2001). Audrey Hepburn. Berkley Trade. ISBN 978-0-425-18212-3.
  20. Audrey Hepburn's Son Remembers Her Life (n'inglés)
  21. Valeria Sabater, "Audrey Hepburn, semeya psicolóxica", 24 de sept. de 2013: https://lamenteesmaravillosa.com/audrey-hepburn-retrato-psicologico/
  22. Amparo de la Gama, "El fíu de Audrey Hepburn: "La mio madre llegó a comer galletes de perru por fame"", en El Confidencial 9-VIII-2014: http://www.vanitatis.elconfidencial.com/celebrities/2014-08-09/sean-el-hijo-de-audrey-hepburn-mi-madre-llego-a-comer-galletas-de-perro-pa-matar-la fame_173623/
  23. «Audrey Hepburn en "Gigi"» (inglés). Broadway.com (6 d'abril de 2015). Consultáu'l 20 de xunetu de 2017.
  24. A.H. Weiler, New York Times, 28 d'agostu de 1953.
  25. vacaciones-en-roma-de-audrey-hepburn-siguen estelándonos/ ¿Por qué les vacaciones en Roma de Audrey Hepburn siguen estelándonos?. El País. 30 d'abril de 2013. https://smoda.elpais.com/moda/por-que-les vacaciones-en-roma-de-audrey-hepburn-siguen estelándonos/. Consultáu'l 20 de xunetu de 2017. 
  26. Inception Media Group. Audrey Hepburn: The Magic of Audrey - UNICEF.
  27. «monxa-26170/ The Nun's Story - película». abc.es.

Erwin, Y., &, Jessica, Z.D. (2008). Les ayalgues de Audrey Hepburn. Barcelona: Scyla Editor. ISBN 978-84-480-4774-0.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]