Atlas Fútbol Club

De Wikipedia
Atlas Fútbol Club
Situación
Estáu Méxicu
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1916
Entrenador Bandera d'Arxentina Diego Cocca
Categoría Primer División de Méxicu
Instalaciones
Estadiu Estadio Jalisco (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Atlas Fútbol Club, mayormente conocíu como Atlas de Guadalajara, ye un equipu de fútbol de la ciudá de Guadalajara, Jalisco, Méxicu, que milita na Primer División de Méxicu.

Fundáu'l 15 d'agostu de 1916, l'equipu recibe'l so nome n'honor del titán de la mitoloxía griega Atlas, yá que según comentó unu de los fundadores, Juan José "Lico" Cortina, "sentíamonos el sostén del mundu".

Los colores que lu identifiquen son el negru y el colloráu pol mártir de San Llorienzo, patronu del Colexu Ampleforth, sitiu onde estudiaron dalgunos de los sos fundadores. El negru simboliza al mártir y el colloráu, el sangre esparnao por él. Con base n'esti colores, foi diseñada la casaca deportiva y l'escudu; la famosa A del escudu del Atlas foi diseñada pol pintor y dibuxante d'orixe austriacu Carlos Stahl, quien suxurió l'A blanca como fondu'l blasón rojinegro.

Apuesta'l Clásicu Tapatío ante'l Guadalajara, con quien caltién una rivalidá histórica dende los entamos del fútbol naquella ciudá.

Cuenta nes sos vitrines con 9 títulos nacionales (1 de Lliga, 4 de Copa Méxicu y 4 de Campeón de Campeones), según cinco rexonales de la sumida Lliga d'Occidente.

Historia[editar | editar la fonte]

Entamos[editar | editar la fonte]

Nos alboreceres del sieglu pasáu, dellos mozos jaliscienses asistíen a diversos colexos d'Inglaterra onde tuvieron oportunidá de xugar fútbol. Al tornar a Guadalajara decidieron formar un equipu, polo que'l 15 d'agostu de 1916 tando aconceyaos nel café Rimans, alcordaron la fundación del Club Atlas; quedando encabezada la primer direutiva por Luis Aguilar y encargándose de la direición téunica Pedro Fernández del Valle. El grupu de mozos, ente los que figuraben Gabriel Romu, Luis Aguilar, Raúl Romu, Federico Collignon axuntar a parolar sobre la decadencia del fútbol tapatío de la dómina, na que nun esistía una lliga oficial y muncho menos dalgún equipu entamáu, yá qu'enantes esistíen equipos amateurs como'l "Excélsior", el "1910", el "Guadalajara", el "Llicéu", el "Atlético Occidental", el "Colón" y el "Morelos". Nel puntu álgido de la conversación sobre fútbol, pensóse facederu entamar un equipu ente los entusiastes y un grupu de colegues recién llegaos d'Europa, como los hermanos Fernández del Valle, popularmente conocíos como "Los Pericos"; los hermanos [Orendáin, Ernesto, Tomás y Rafael], provenientes del Colexu Ampleforth (del que tómense los colores colorao y negro como los institucionales del club).[1]

Munchos de los mozos y colegues qu'estudiaren n'Europa, al so regresu a Méxicu, decidieron crear un equipu del deporte que tanto practicaren mientres los sos años d'estudios n'Inglaterra.

L'Atlas participó nel primer campeonatu entamáu en Guadalajara en 1916-17 xunto col Colón, el Guadalajara y el Standard. En 1919 foi'l primer equipu tapatío en xugar na Ciudá de Méxicu, al sostener una serie contra'l España.

El so ingresu a la Lliga Mayor asocedió'l domingu 17 d'ochobre de 1943 cuando llogró un 2-4 contra'l Asturies, anque nesa mesma temporada sufre la peor goliada de la so historia al cayer 2-9 frente al ADO Asociación Deportiva Orizabeña. Sol mandu del téunicu arxentín Eduardo "Che" Valdatti, l'Atlas ganó en 1945-46 y 1949-50 la Copa Méxicu y el Campeón de Campeones, nesti postreru ganó nos dos finales al Veracruz.[2]

Campeón de Copa Méxicu 1945-1946[editar | editar la fonte]

Atlas foi'l primer equipu tapatío en ganar la copa Méxicu en 1945-46. Esti títulu foi consiguíu so la mano del arxentín Eduardo "Che" Valdatti. Atlas empezó'l so andar nesta copa enfrentando'l 23 de xunu de 1946 al Monterrey nos octavos de final, Atlas ganó pol marcador de 6-1 . Per parte de los rojinegros marcaron Pairoux (3), Solano, Carniglia y Valdatti. En cuartos de final Atlas midir al Tampico al que ganó contundentemente 6-3, los goles de l'Academia llegaron pela vía de Pairoux (2), Carniglia (3) y Flores. L'equipu atopar nun gran momentu cuando enfrento al América el 6 de xunetu de 1946, el resultáu del partíu foi claru 3-0 pa los de la perlla tapatía, Carniglia, Valdatti y Solano fueron los autores de los goles.

Atlas enfrentar na final al Atlante que terminara subcampeón de la lliga. El partíu arrinco y Atlante foise al frente nel marcador apenes nel minutu 6 col tantu de Mateo Nicolau. Los rojinegros respondieron diez minutos dempués pela vía de Norberto Pairoux al 16. Al minutu 32 Atlas aprovecho una ocasión de gol y foise al frente 2-1 con otru gol de Pairoux. Atlas dir col trunfu al descansu; sicasí, dicha ventaya duru pocu y nuevamente Mateo Nicolau al minutu 57 marcó'l 2-2 provisional. Atlante marcó'l 3-2 a 16 minutos del final col tantu de Martin Vantolrá, Atlas paecía resignáu a ganar pero l'árbitru marcu una falta dientro del área capitalina y Pairoux cubrir de gloria y marcu el so tercer tantu del partíu a falta 2 minutos pa terminar el tiempu reglamentariu. Atlas llograra empatar 3-3 y dir a tiempu extra.

El parque Asturies yera la llocura y col emburrie de la so xente Atlante llogró marcar el 4-3 apenes a los 4 minutos d'empecipiase la prórroga. Atlas aportunó y foi al minutu 101 cuando Antonio Flores dio-y l'empate a l'academia 4-4. El tico Rodrigo Solano imponer al cuadru azulgrana al minutu 112 y sentenció la final. Atlas llograra la fazaña; Atlas yera primer campeón tapatío de copa. La oncena atlista histórica foi:

Ángel “Rancheru” Torres, Juan “Chapetes” Gómez , Felipe Zetter, Jesús “Pelón” Silva, Jesùs “Chita” Alderete , Eduardo Valdatti, Luis Carniglia, Norberto Pairoux, Antonio “Neñu” Flores, Rodrigo Solano y Fidencio “Toronjo” Casillas.

Campeón de Campeones 1945-1946[editar | editar la fonte]

Atlas foi'l primer equipu tapatío en ganar la copa Campeón de Campeones en 1946. Esti títulu foi consiguíu tamién so la mano del arxentín Eduardo Antonio "Che" Valdatti. La final apostóse'l 21 de xunetu de 1946 ente los Tiburones Rojos de Veracruz (campeones de Lliga) y los Rojinegros del Atlas (campeones de Copa) nel Parque Asturies de la Ciudá de Méxicu.

Los del puertu fuéronse al frente y l'históricu futbolista Luis "el Pirata" Fuente abrió'l marcador al minutu 24 y 12 minutos dempués Julián Durán punxo'l 2-0 pa los del puertu, pero los rojinegros reaccionaron y al 43 Norberto Pairoux de penalti descontó pa los de Guadalajara. Al minutu 56 los rojinegros consiguieron empatar el partíu gracies a una anotación d'Antonio Flores, cuando paecía que'l partíu dir a tiempos extras Luis Carniglia anotó'l terceru gol pal cuadru Atlista a 3 minutos del final y con esto Atlas consiguía la fazaña de ganar al Campeón de Lliga y con esto ser el primer Club de Jalisco en ganar el Campeón de Campeones una selmana dempués de consiguir ganar la Copa Méxicu.

Campeón de Copa Méxicu 1949-1950[editar | editar la fonte]

L'Atlas de Valdatti tuvo un rendimientu regular nel tornéu de lliga al terminar en sestu llugar con 26 puntos, foi'l club de Jalisco meyor asitiáu y terminaron como una de les meyores defensives del tornéu.

Atlas esa mesma temporada consiguió'l so segundu títulu de copa, ganaron na primer ronda al Club Deportivo Oro por 1-3 con goles de Juan José Novo (2) y Rodrigo Noriega. Na siguiente ronda Atlas enfrentar a Real Club España, nun partíu de cucurrabucos el Club España foise al frente nel marcador con una anotación de Carlos Septién apenes al minutu 5, el cuadru Atlista reaccionó y al minutu 28 José Mercáu empató'l partíu, 5 minutos dempués los rojinegros diéron-y la vuelta al partíu gracies a una anotación de Juan José Novo y a la fin del primer tiempu'l cuadru capitalín empareyo'l marcador gracies a un gol de Guillermo García. Empecipiando'l segundu tiempu'l cuadru de la Capital remónto-y el partíu con un gol de Raúl Cárdenas, a 18 minutos del final José Mercáu anotó'l so segundu gol del partíu y punxo el marcador 3-3 y con esto salvando a los rojinegros y mandando el partíu a tiempos extras.

Yá na prórroga'l cuadru Atlista foi al frente y al minutu 98 la lleenda rojinegra Edwin Cubero anotó'l 4-3 definitivu pa los rojinegros y con esto dándo-yos el pase a semifinales.

En semifinales a Atlas tócolu enfrentase con Tampico, los de Tamaulipas fuéronse al frente con una anotación de Felipe Altube pero empecipiando'l segundu tiempu Edwin Cubero empató l'alcuentru, el partíu terminó empatáu y túvose que xugar un partíu de desempate nel qu'Atlas impusose 3-1 con goles de Juan José Novo y Edmundo Manzotti (2) y avanzó a la final.

El 6 d'agostu de 1950 Atlas enfrentar a Veracruz que laude de ganar la Lliga, nel Estadiu Ciudá de los Deportes de la Ciudá de Méxicu, Atlas foise al frente con dos goles de José Mercáu y un minutu dempués d'anotar el segundu gol Veracruz descontó con un gol de Julio Ayllón, Finalmente Edmundo Manzotti a entamos del segundu tiempu punxo'l 3-1 definitivu y los Rojinegros del Atlas consiguieron el so segundu títulu de Copa y el derechu d'apostar una vegada más el Campeón de Campeones.

Campeón de Campeones 1949-1950[editar | editar la fonte]

Seis díes dempués de consiguir el so segundu títulu de Copa, Atlas mediar de nueva cunta ante los Tiburones Rojos de Veracruz (mesmos que ganaren na final de Copa), pero nesta ocasión apostándose'l Campeón de Campeones y de nueva cuenta nel Estadiu Olímpicu de la Ciudá de los Deportes.

El cuadru Tapatío abrió'l marcador con un gol de Juan José Novo al minutu 30, los de Veracruz reaccionaron y al minutu 40 empataron el partíu gracies a una anotación de Julio Ayllón, el partíu terminó empatáu 1-1 y túvose que xugar la prórroga.

Yá en tiempos extras Atlas empezó a apoderar l'alcuentru y el gran idoló Edwin Cubero anotó al minutu 94 y al minutu 100, con esos dos anotaciones del costarricense Atlas consiguió ganar 3-1 a los Tiburones y ganaron per segunda vegada'l Campeón de Campeones.

Campeón de Lliga 1950-1951[editar | editar la fonte]

L'Atlas de Valdatti ratificó na lliga lo qu'amosara na Copa: yera'l meyor equipu mexicanu del momentu. A esceición del cambéu de porteru, cola llegada de Raúl Córdoba pa suplir a Luis Heredia, práuticamente foi'l mesmu plantel que conquistara la Copa Méxicu de 1950.

La temporada 1950-1951 foi la meyor na hestoria d'Atlas. Atlas empecipio la temporada empatando 1-1 contra Puebla Fútbol Club con gol d'Edwin Cubero na ciudá de Puebla, Atlas foi collechando trunfos a lo llargo de la temporada incluyendo un 4-0 contra'l so odiáu rival Club Guadalajara el 26 de payares de 1950 con 3 goles de José Mercáu y unu d'Adalberto López, siendo ta una de les mayores goliaes d'Atlas sobre'l so rival el Guadalajara.

La coronación del "equipu del paradoriu" oficializóse'l 22 d'abril de 1951 cuando nel partíu de la última xornada contra Guadalajara, una mano de "Rafle" Orozco dexó al costarricense Edwin Cubero marcar de penalti el gol de la victoria 1-0 nel Parque Oblatos. Esa resultancia combinar con una doliosa derrota del León en Veracruz. Atlas ganó'l títulu a una fecha del final de temporada, que cerró con 12 victories, seis empates y solu cuatro ganes, pa un total de 30 puntos, 44 goles a favor, 23 en contra y siendo la meyor defensiva de la temporada. Ye l'únicu títulu de Lliga que tien l'Atlas na Primer División.[3]

Campeón de Campeones 1950-1951[editar | editar la fonte]

Dempués de ganar la so primer y única lliga, Atlas enfrentar al Atlante (Campeón de Copa) nel Estadiu Olímpicu de la Ciudá de los Deportes de la Ciudá de Méxicu el 3 de xunu de 1951. Atlas ganó al Atlante con un gol d'Edmundo Manzotti al minutu 40 y con esto consiguiendo'l so tercer títulu de Campeón de Campeones. Atlas cuetu la temporada 1950-51 ganando'l títulu de Lliga y el Campeón de Campeones.

Campeón de Copa Méxicu 1961-1962[editar | editar la fonte]

Na temporada 1961-62 Atlas remató na posición 11 nel tornéu de lliga, a pesar de tener una temporada irregular y tar engarrando'l descensu Atlas llogró llegar a la final del tornéu de copa de la mano del téunicu Brasilanu Jose Carlos Bauer, la final apostar ante'l Tampico nel Estadiu Olímpicu Universitariu de la Ciudá de Méxicu, la final terminó empatada 3-3 y túvose que xugar un partíu de desempate, el partíu de desempate apostáu nel mesmu estadiu ganar Atlas 1-0 y con esto ganó'l so tercer títulu de Copa.

Campeón de Campeones 1961-1962[editar | editar la fonte]

Una selmana dempués de ganar el tornéu de Copa, Atlas apuesto'l títulu Campeón de Campeones ante'l so acérrimo rival el Guadalajara, yera la primer vegada que 2 clubes de Jalisco ganaben la lliga (Chivas) y la copa (Atlas) nuna mesma temporada, la final apostar nel Estadiu Olímpicu Universitariu, el partíu ganar Atlas con marcador de 2-0 y con esto Atlas volvía quedar campeón ganando'l so odiáu rival (la primer en 1951).

Hasta la fecha la única vegada en qu'Atlas y Chivas apostáronse una final. Atlas cerró la temporada 1961-62 llogrando la so tercer Copa y el so cuartu Campeón de Campeones.

Campeón de Copa Méxicu 1967-1968[editar | editar la fonte]

Atlas nel tornéu de Copa (yá con nuevu formatu) quedó nel grupu 3 con Rayaos de Monterrey, Necaxa y Club León, Atlas quedó líder de grupu empatando con 11 unidaes con Rayaos, Atlas en calidá de llocal ganó a los sos 3 rivales per marcador de 2-1 y de visita empatando 2 alcuentros solu perdiendo ante los Rayaos por 1-0, José Delgado y Fernando Padilla fueron los máximos anotadores na fase de grupos.

Atlas y Rayaos teníen qu'apostase un partíu de desempate en campu neutral pa determinar quien avanzaría a semifinales, Atlas consiguió goliar a los Rayaos por marcador de 4-1 con goles de Jesús González ya Ignacio Buenrostro y ensobiar el so pase a semifinales.

En semifinales Atlas midió ante'l Deportivo Toluca, la ida apostada en Toluca apostóse'l 7 de mayu de 1968, na qu'Atlas salió victoriosu por marcador de 1-2 con goles de José Delgado y José Rodríguez. La vuelta nel Estadiu Jalisco terminó con un empate 1-1 onde de nueva cuenta José Delgado seria l'autor del gol de los rojinegros, Atlas consiguía avanzar a la final con global de 3-2.

La final apostóse'l 18 de mayu de 1968 nel Estadiu Azteca, contra los Tiburones Rojos de Veracruz, Los Tiburones abrieron el marcador con gol de Mariano Ubiracy al minutu 20, los rojinegros reaccionaron hasta'l segundu tiempu y foi abondu pa da-y la vuelta al marcador en tan solo 5 minutos con goles de José Rodríguez al 63 y José Delgado al 68.

Atlas consiguió'l so cuartu títulu de copa con José Delgado, Fernando Padilla y José Rodríguez como les máximes figures.

Hasta-y fecha l'últimu títulu oficial que consiguió Atlas.

Descensos[editar | editar la fonte]

Atlas baxó en trés causes a Segunda División na temporada 1953-54, asegurando l'últimu llugar de la tabla al perder 0-1 contra Tampico, xubió darréu a la siguiente temporada. Nos años sesenta llogró los sos últimos títulos na Primer División ganando la Copa Méxicu en 1961-62 y 1967-68, y el Campeón de Campeones en 1961-62.

En 1970-71 tuvo la peor temporada de la so historia, ganando solu cinco xuegos de 34 y afilvanando 17 xuegos ensin ganar, aun así el so descensu nun se concretó sinón hasta la so derrota na liguilla pol non descensu ante Pachuca, en trés partíos llenos de discutiniu. L'Atlas yera dirixíu por Arpad Fekete y non pudo salvar del descensu.

Solo duró un añu en Segunda, xubió de la mano d'Alfredo Torres y convirtióse nel primer equipu acabante xubir qu'entró a la liguilla en 1972-73, na que cayó en semifinales ante Cruz Azul, n'otru partíu onde l'árbitru Jorge Alberto Dorantes, espulsó a dellos xugadores atlistas.

Baxó nuevamente en 1977-78 perdiendo la liguilla pol non descensu ante Unión de Curtidores de León. Xubió nun añu otra vegada de la mano del "Pistache" Torres, nesa dómina vivió los peores años de la so historia enllantando marques negatives pal fútbol mexicano, como los nueve ganes consecutives en 1980-81, los 11 partíos (1075 minutos) ensin anotar gol tamién en 1980-81 y los 11 años ensin calificar a una liguilla (1973-74 a 1983-84). Xugó y ganó dos liguillas siguíes pol non descensu a Curtidores y Tampico en 1981 y 1982. Solo calificó a trés liguillas pol títulu (1984-85, 1992-93 y 1995-96), siendo la so meyor actuación en 1985 cuando quedó esaniciáu en semifinales contra l'América.

La era Bielsa[editar | editar la fonte]

En xunu de 1992, depués de la so prestosa esperiencia en Newell's Old Boys, partió escontra Méxicu, onde dirixó primero al Atlas. Mientres el so primer añu nesti club Marcelo dedicó los sos esfuercios en potenciar la cantera de la institución, como yá fixo en Rosario. Probar a más de 11.000 nuevos futbolistes d'onde salieron xugadores como Rafa Márquez, Juan Pablo Rodríguez, Jared Borgetti y Pável Pardo, ente otros. Mientres una temporada, práuticamente la metá de la seleición nacional de Méxicu taba constituyida por xugadores desenvueltos por Bielsa, que foi una de les persones que tresformó'l trabayu con xuveniles.

pa la temporada 93-94, Bielsa tuvo d'asumir la responsabilidá del primer equipu. Ende resurdieron los principales aspeutos de la so personalidá. Atlas terminó la temporada en quintu llugar xeneral y foi esaniciáu por Santos de Torreón nos cuartos de final d'aquella liguilla del 94.

En 1995 fíxose cargu del Club América onde solo dirixó 36 alcuentros, clasificando al equipu pa la liguilla. De regresu al Atlas como direutor deportivu, siguió col so proyeutu de formación de xugadores. El bon trabayu realizáu nestos clubes mereció-y la posibilidá de ponese al mandu de la Seleición de Méxicu, ufierta que tornó.

La era La Volpe[editar | editar la fonte]

Atlas contrató al téunicu Arxentín Ricardo La Volpe de cara al Tornéu Iviernu 97, nel so primer tornéu Atlas llogró bones resultaos y terminó en séptima posición, entrando asina a la liguilla (a pesar de perder los sos postreros 3 alcuentros), Atlas foi esaniciáu en Cuartos de final por Cruz Azul. A pesar d'eso decidió caltener a La Volpe como téunicu.

Pal Tornéu Branu 98 Atlas amosó un fútbol escepcional, recuperaren esi futbol allegre col que recibieren el nome de "La Roxura Rojinegra", "Los Amigos del Balón" y "L'Academia", Atlas terminó en cuarta posición llogrando victories importante ante rival como Chivas por 3-2, ante pumas por 4-1, Tecos por 1-2 y Santos por 2-3. Atlas enfrento en cuartos de final a Estudiantes tecos, perdiendo 2-1 nel Estadiu Trés de Marzu pero ganando 4-2 nun entreteníu duelu nel Estadiu Jalisco, en semifinales enfrentar al Necaxa la ida nel Estadiu Jalisco terminó 1-2 pa los capitalinos y la vuelta terminó empatada 1-1 nun duelu entreteníu onde los necaxistas consiguieron el so pase a la final. Atlas terminó esaniciáu en semifinales pero amosando un gran futbol y teniendo como figures a xugadores como Rafa Márquez, Hugo Norberto Castillo, Pablo Lavallén, Erubey Cabuto, Pavel Pardo, Juan Carlos Chávez, Miguel Zepeda y Omar Briceño.

Pal Tornéu Iviernu 98 y col afitamientu de xugadores como César Andrade, Daniel Osorno y Mario Méndez, Atlas continuu teniendo un fútbol allegre y dinámico, a pesar d'arrincar el tornéu con 2 ganes Atlas llogró amestar una racha de 8 partíu ensin perder (6 victories y 2 empate), ente les que destacaron una victoria 4-3 sobre Pumas, 3-0 sobre tecos, 0-4 sobre Atlante y un curiosu 4-6 sobre'l Pachuca, Atlas remató en séptima posición y entró a la liguilla a pesar d'haber perdíu 4 de los sos postreros 5 alcuentros. Yá na liguilla Atlas enfrento a Toluca en cuartos de final, la ida apostada nel Estadiu Jalisco terminó con victoria pa los diañu por 1-2 la vuelta nel Estadiu Nemesio Díez terminó con victoria pa los rojinegros por 0-2 con goles de Héctor López y Juan Pablo Rodríguez, en semifinales a Atlas tócolu de nueva cuenta midise ante'l Necaxa la ida nel Jalisco terminó nun embravecíu empate 0-0, la vuelta xugada nel Estadiu Azteca terminó nun entreteníu 3-2 na que de nueva cuenta, Atlas terminó siendo esaniciáu en semifinales.

L'añu 1999 foi unu de los años más importantes y recordaos na hestoria de la institución, nel tornéu Branu 99 Atlas con práuticamente'l mesmu plantel que l'añu pasáu, Atlas llogró resultaos bien positivos, terminó'l tornéu invictu en condición de llocal y llogró victories importantes ante Monterrey por 3-2, León por 4-0, Necaxa por 2-3, América por 3-2 y ante Pachuca por 3-0, Atlas terminó en segundu llugar xeneral, invictu en condición de llocal, solo perdiendo 3 partíos de visita, ganando 10 partíos, siendo la segunda meyor ofensiva del tornéu y siendo la segunda meyor defensiva del tornéu.

En cuartos de final enfrento al Monarcas Morelia col qu'empató 1-1 nel Estadiu Morelos y 2-2 nel Estadiu Jalisco avanzando Atlas por meyor posición na tabla. En semifinales Atlas midió ante Cruz Azul, la ida apostada'l 26 de mayu de 1999 nel Estadiu Azul Atlas golio 0-4 a la máquina en calidá de visitante con goles de César Andrade, Miguel Zepeda, Juan Pablo Rodríguez y Hugo Norberto Castillo. La vuelta apostada'l 29 de mayu nel Estadiu Jalisco Atlas ganó a la máquina 2-0 con goles de Juan Pablo Rodríguez y Hugo Norberto Castillo, Atlas aportaba a la final con global de 6-0. Atlas llegaba per primer vegada a una final desque s'inventó'l sistema de liguilla, Atlas y Toluca enfrentar na que foi una de los meyores finales na historia del fútbol mexicano. La final d'Ida apostóse'l 3 de xunu de 1999 nel Estadiu Jalisco, Toluca foise al frente bien ceo nel marcador con goles de Carlos María Morales y José Saturnino Cardozo, Atlas descontó con un gol de César Andrade pero minuto dempués Carlos María Morales marco'l so segundu del partíu y el terceru pa los Diaños. Yá nel segundu tiempu Atlas meter nel partíu y llogró descontar con una gran xugada que terminó en gol de Hugo Norberto Castillo, finalmente al minutu 69 Rafael Márquez nun remate de cabeza llogró empatar el partíu pa los rojinegros, nel tiempu de compensación un centru mal refugáu por Hernan Cristante fixo que'l balón cayera nos pies d'Andrade y este rematara a la portería, por fortuna pa los diaños Omar Blanco detuvo'l balón na llinia y el partíu terminó 3-3. La Final de vuelta apostóse'l 6 de xunu de 1999 nel Estadiu Nemesio Díez, apenes nel minutu 1 Atlas foise al frente nel marcador gracies a una anotación del goliador Hugo Norberto Castillo, El príncipe Guaraní Cardozo empató'l partíu apenes 3 minutos dempués, Los Diaños diéron-y la vuelta al partíu al minutu 26 gracies a un gol d'Alberto Macías, A pesar del dominiu de los diaños, Atlas reacciono y empató al minutu 50 con gol de Miguel Zepeda.

El partíu dir a tiempos extras onde a pesar de les numberoses llegaes de los 2 equipos el partíu terminó 2-2 y túvose que definir en penaltis, depués d'una llarga definición en penaltis Toluca consagróse campeón del fútbol mexicano, siendo recordada como una de les finales más entreteníes y engarraes de la hestoria, según tamién por ser el postreru partíu de Rafa Márquez col Atlas.

Pal tornéu Iviernu 99 Atlas reforzar con xugadores como Diego Cocca y Jorge Santillana y l'equipu siguió llogrando escelentes resultaos empecipiando'l tornéu con una racha de 10 partíos ensin perder, hasta que'l Cruz Azul llogró romper esa racha al ganar 2-3 al Atlas nel Jalisco, a pesar de ganar Atlas llogró consiguir otra racha de 8 partíos ensin perder y 6 victories consecutives, Atlas vivió lo que foi probablemente'l so meyor tornéu na hestoria al ser líder xeneral del tornéu, consiguir 38 puntos, 11 victories, solo 1 derrota, rematar invictu como visitante, ser la meyor ofensiva y ser la meyor defensiva; amás de consiguir la clasificación a la Pre Pre Libertadores.

En cuartos de final a Atlas tócolu midise ante los Tecos de la UAG, el partíu d'ida terminó nun entreteníu 2-3 en favor de los rojinegros con dos goles de Daniel Osorno y otru de Diego Cocca, la vuelta nel Estadiu Jalisco terminó nun entreteníu 2-2 col qu'Atlas consiguió'l so pase a les semifinales.

En Semifinales a Atlas tocábalu enfrentase al Pachuca que laude d'esaniciar al Deportivo Toluca, la ida nel Estadiu Hidalgo terminó con una victoria pa los d'Hidalgo con marcador de 2-0 que ponía a Atlas con un pie fuera del tornéu. La vuelta apostada nun Estadiu Jalisco apináu'l 11 d'avientu de 1999, Atlas ganó al Pachuca 1-0 con gol de Hugo Norberto Castillo, desafortunadamente el global terminó 2-1 a favor del Pachuca y Atlas terminó esaniciáu en semifinales a pesar de xugar meyor.

El tornéu Branu 2000 Cola llegada de nuevos xugadores de les fuercies básiques como Fernando Salazar y Eduardo Lillingston Atlas empezó'l tornéu de forma irregular con 3 derrotes y solo 1 victoria, a pesar d'eso Atlas foi consiguiendo resultaos positives ante rival como Toros Neza por 6-1, León por 2-0, l'actual campeón Pachuca por 3-1, Monterrey por 1-0 y ganaron el Clásicu Tapatio a les Chivas por 3-1, Atlas terminó quintu llugar de la tabla xeneral.

Na liguilla tócolu enfrentase a la so acérrimo rival el Guadalajara, dambos partíos terminaron empataos 1-1 y Chivas terminó avanzando a semifinales por meyor posición na tabla.

El tornéu Iviernu 2000 foi un tornéu irregular pa la saga Atlista, a pesar d'eso consiguieron terminar invictos como locales, consiguieron ser la meyor ofensiva del tornéu y consiguieron victories ante Chivas por 2-0, León por 4-1, Necaxa por 2-3, Pumas por 3-1 y ante Monterrey por 2-5. Atlas consiguió entrar a la liguilla como octavu llugar.

Na liguilla tócolu enfrentase al Cruz Azul que laude de ser líder xeneral, el partíu d'ida nel Estadiu Jalisco La Maquina consiguió una sufierta victoria por 0-1, la vuelta apostada'l 2 d'avientu de 2000 Atlas consiguió la fazaña y ganó a la Cruz Azul por marcador de 0-2 con goles de Hugo Norberto Castillo y Miguel Zepeda. el 6 d'avientu de 2000 Atlas médiase ante'l Deportivo Toluca na semifinal d'ida nel Estadiu Jalisco, Atlas empezó ganando'l partíu gracies a un gol de Zepeda, pero los diaños consiguieron da-y la vuelta al partíu, nunos postreros 10 minutos d'allaríu onde hubo 3 goles, Atlas y Toluca empataron 3-3 nun gran partíu. La vuelta xugada en Toluca Atlas perdió por 3-1 a pesar d'empezar ganáu con gol de Mario Méndez, José Saturnino Cardozo foi l'autor de los 3 goles del Toluca.

Pal tornéu Branu 2001, Atlas empecipio ganando a les Chivas nun bien entreteníu Clásicu Tapatio por 2-3, Atlas tuvo un tornéu bien irregular nel que gracies a los sos 2 victories nes postreres 2 feches l'equipu consiguió entrar al repechaje, yera la primer vegada que l'Atlas nun ingresaba a la liguilla de forma direuta desque yeren dirixíos por Ricardo La Volpe.

Nel repechaje Atlas cayó derrotáu 1-2 ante'l Club Puebla na ida, la vuelta nel Estadiu Cuauhtemoc terminó nun entreteníu empate 3-3, col qu'Atlas nun pudo aportar a la liguilla per primer vegada dende 1997 y pola mor Ricardo La Volpe abandono'l club depués de 4 años dirixendo a los Rojinegros.

Mientres la direición téunica de Ricardo Lavolpe (1997-2001), l'equipu afilvana ocho liguillas consecutives ente l'Iviernu 1997 y el Branu 2001; consigue'l lideralgu xeneral de la competencia nel Iviernu 1999 y un subcampeonatu de lliga nel Branu 99 contra Toluca. Amás de la trescendencia internacional, al llegar a ronda de cuartos de final de la Copa Libertadores 2000.

Copa Libertadores 2000[editar | editar la fonte]

Atlas empecipio la so primer participación xugando la Pre Libertadores 1999 contra Club América, y los clubes venezolanos Deportivo Táchira y Deportivu Italchacao.

Atlas empecipio'l 29 de setiembre de 1999 cayendo 2-0 ante l'América nel Estadiu Azteca, pa depués viaxar a Venezuela y consiguir un empate 2-2 en San Cristóbal ante'l Deportivo Táchira y un empate 3-3 en Caraques ante'l Deportivu Italchacao. el 27 d'ochobre de 1999 Atlas ganó sorpresivamente por 6-3 a les Águiles del América nel Estadiu Jalisco, esa victoria sirviólos de motivación pa dempués ganar 3-0 al Deportivo Táchira y nel postreru partíu empatar 2-2 ante'l Deportivu Italchacao. Atlas remató con 9 puntos y líder del grupu, ganando asina la Pre Libertadores y consiguiendo un boletu a la Copa Libertadores 2000.

Atlas quedó nun grupu complicáu, tocábalu midise ante'l Atlético Nacional (actual campeón de Colombia), la Universidá de Chile (actual campeón de Chile) y River Plate (históricu del fútbol d'arxentín). Atlas empecipio la fase de grupos con un empate ante River Plate por 1-1 nel Estadiu Jalisco. el 29 de febreru de 2000 Atlas visitó Medellín y sacu el so primer trunfu de visitante ante Atlético Nacional nun duelu bien engarráu por marcador de 2-3 con goles de Miguel Zepeda y Jorge Santillana. nel so tercer enfrentamientu Atlas empató por 0-0 ante la O de Chile nel Estadiu Jalisco nun partíu nel que'l cuadru chilenu salvóse repitíes ocasiones de recibir gol. Con esto Atlas cerraba la primer vuelta invictu con una victoria y dos empates.

Na segunda vuelta de la fase de grupos Atlas viaxó a Buenos Aires el 15 de marzu de 2000 pa visitar a River Plate nun partíu bien engarráu y históricu onde cayeron 5 goles en tan solo 15 minutos, partíu'l que terminó con una victoria pal cuadru Arxentín por 3-2, los goles de los rojinegros fueron obra de Juan Pablo Rodríguez de penalti y Daniel Osorno. Tan solo una selmana dempués Atlas recibió al Atlético Nacional nel Estadiu Jalisco partíu nel que'l cuadru Tapatío golio al cuadru colombianu por marcador de 5-1 con goles de Juan Pablo Rodríguez, Hugo Norberto Castillo, Daniel Osorno y Jorge Santillana y con esto cuasi ensobiar el so pase a la siguiente ronda. El postreru partíu apostar en Santiago ante la O de Chile, partíu'l que terminó 3-2 a favor del cuadru chilenu, los goles d'Atlas fueron convertíu pol venezolanu Cristian Cásseres.

Con esto Atlas terminó segundu nel so grupu con 8 puntos, unu menos que River Plate y avanzó a la siguiente ronda onde-y toco midir s'ante'l Junior de Barranquilla, el partíu d'ida nel Estadiu Jalisco terminó con victoria pa los rojinegros por 2-0 dambos goles anotaos por Juan Pablo Rodríguez, el partíu de vuelta en Barranquilla termino de nueva cuenta con victoria pa los rojinegros, esta vegada por 1-3 con goles de Juan Pablo Rodríguez, Daniel Osorno y Aiton Da Silva con un global de 5-1 Atlas avanzó a los cuartos de final.

En Cuartos de final Atlas enfrentábase ante l'actual campeón de la Copa Libertadores, el Palmeiras, el partíu d'ida celebráu nel Estadiu Jalisco el club brasilanu llevóse la victoria por marcador de 0-2 y dexando a los rojinegros con un pie fuera del tornéu, el partíu de vuelta celebráu en São Paulo, Palmeiras ganó a Atlas 3-2 nun partidazu'l que foi escoyíu'l meyor partíu d'esa Copa Libertadores, los goles del conxuntu atlista fueron obra de Miguel Zepeda y Hugo Norberto Castillo. Con esto Atlas quedaba esaniciáu por global de 5-2 y concluyía la so primer participación na Copa Libertadores d'América, quedando ente los meyores 8 equipos del tornéu.

Dempués de La Volpe[editar | editar la fonte]

Dempués de que Ricardo La Volpe abandonara la institución llegó Eduardo Solari pa sustituyilo de cara al Iviernu 2001, tan solo 7 xornaes duru nel puestu yá que tuvo un entamu bien irregular y solo consiguió dos trunfos y Efraín Flores foi l'encargáu de tomar al equipu. L'entamu de Flores foi bonu, llogró 5 partíos ensin conocer la derrota y consiguió 3 triunfo ante Puebla, La Piedá y León por 3-1, 2-4 y 4-1 respeutivamente, dempués l'equipu siguió con irregularidá y sumu 4 derrotes consecutives. A pesar d'eso Atlas ganó a Chivas por 0-3 nel Clásicu Tapatio con Goles de Daniel Osorno y Pablo Lavallén. Atlas cuetu un tornéu bien irregular fora de la liguilla, sumando 21 puntos y con José Luis Calderón como la máxima figura del tornéu.

Pal Branu 2002 llega Enrique Meza obligáu a llevantar al equipu, el primer tornéu del "Ojitos" foi bien bonu, Atlas empecipio con un empate y 4 victories consecutives, Atlas terminó'l tornéu regular con 30 puntos y entró a la liguilla como quintu puestu (la victoia más destacada foi una goliada 5-1 ante Rayaos de Monterrey). En liguilla Atlas enfrentar al Santos Laguna, la día Atlas ganó a los de Torreón por 2-1, pero la vuelta nel Estadiu Corona terminó con trunfu pa los de casa por 2-1 y un globlal de 3-3 dio-y el pase a semifinales a los Laguneros, La máxima figura de los foinos foi de nueva cuenta José Luis Calderón que sumo 13 anotaciones.

La Clausura 2003 con Fernando Quirarte al mandu del equipu, entamu con 2 derrotes, sicasí Atlas consiguió regularidá y con un fútbol ordenáu consiguió una racha de 15 partíos ensin perder (6 victories y 9 empates), los partíos más destacaos fueron l'empate 4-4 ante América nel Estadiu Azteca y la victoria por 1-3 ante Chivas nel Clásicu Tapatio con goles de Juan Pablo Rodríguez, Gerardo Torres y Mario Mendez. Atlas cuetu'l tornéu en sesta posición y siendo la meyor defensiva y l'equipu con menos derrotes. Na liguilla tócolu enfrentase a los Rayaos de Monterrey, el partíu d'ida celebráu nel Estadiu Jalisco Atlas empecipio perdiendo pero Juan Pablo Rodríguez empató de penalti, el marcador remató 1-1 y tou teníase que definir en Monterrey. Na vuelta los Rayaos s'adelantarón con 2 goles del Guille Franco, Atlas nel segundu tiempu reaccionó y empató el partíu con una anotación de Juan Pablo García y otra del capitán Juan Pablo Rodríguez de tiru llibre. A pesar de la reacción de los Rojinegros, los Rayaos fueron otra vegada cola ventaya y ganaron 3-2 a los empobinaos por Fernando Quirarte por global de 4-3. Atlas cuetu un tornéu bien regular, con un fútbol bien ordenáu y col Chatu Rodríguez como la máxima figura.

Nel mercáu d'iviernu del 2004 Atlas facer de los servicios del Atacante Robert de Pinho que laude d'una estancia curtia nel Spartak de Moscú de Rusia y del fútbol xaponés, nesi momentu tenía 22 años d'edá y yera parte de la seleición sub-23 del so país.

De Pinho volveríase un referente de los rojinegros na última dómina. Atlas empecipiaría la Clausura 2004 Con derrotes ante Pumas Y Cruz Azul pero depués recomponer el camín y llograr 5 victories nos siguientes 8 partíos, Robert de Pinho estrenóse como goliador con un gol de penalti ante'l Veracruz na xornada 4 y a partir d'ende anotar 11 goles nos siguientes 8 partíos. De Pinho cuetu'l tornéu con un total de 15 goles en 19 partíos, goles que fueron circunstanciales por qu'Atlas entrara a la liguilla.

Nos Cuartos de final Atlas cayería ante Pumas por 1-2 nel Estadiu Jalisco y 3-1 nel Estadiu Olímpicu Universitariu y quedaría esaniciáu con un global de 5-2.

Pa l'Apertura 2004 Atlas formó un plantel bien fuerte con grandes xugadores como Robert de Pinho, Juan Pablo García, Carlos María Morales, Juan Manuel García, ente otros. Atlas de la mano de Sergio Bueno consiguió un xuegu bien ofensivu y efectivu con un permediu 2 goles anotaos por partíu. El 25 de setiembre del 2004 xugábase una edición más del Clásicu Tapatio Chivas apoderó'l primer tiempu, pero una gran actuación del arqueru Antonio Pérez caltuvo intacta la portería atlista, nel segundu tiempu los rojinegros fuéronse al frente nel marcador con un gol de Christian Valdez dende fuera del área, a 10 minutos del final una gran xugada de Juan Pablo García que siguió d'un centru al área, terminó con un gol de Tisoria por Robert de Pinho pa poner el 2-0 Parcial y en tiempu de compensación De Pinho burllaría a tola defensa raxona y vencería al arqueru Oswaldo Sánchez pa poner el 3-1 definitivu y una victoria más pa los rojinegros. Siendo esti unu de los episodios más recordaos na hestoria del clásicu tapatio.

Les grandes actuaciones de los rojinegros y una racha de 7 partíos ensin perder, consiguieron qu'Atlas terminara nel cuartu puestu y consiguiera cerrar de llocal el partíu de cuartos de final na liguilla.

A Atlas tocábalu midise ante'l Guadalajara que terminara en quintu llugar nel tornéu, na temporada regular Atlas ganara a les Chivas por 3-1 con una gran actuación de De Pinho y yera la segunda vegada que dambes escuadres víen les cares en Liguilla.

El partíu d'Ida de los Cuartos de final xugó'l 25 de payares, Atlas consiguió llevase la victoria por 0-1 con gol de Juan Manuel García productu d'un tiru d'esquina, Ramón Morales fallo un penalti per parte del chiverio.

El partíu de vuelta celebróse tan solo 3 díes dempués el 28 de payares, Atlas laude con ventaya y cola motivación de llevase los postreros 2 clásicos. Atlas foise al frente con 2 goles de Robert de Pinho y otru de Juan Pablo García, nel segundu tiempu Chivas reaccionó y el partíu terminó empatáu 3-3, Juan Francisco Palencia fallo un penalti per parte del Guadalajara, El partíu a la fin terminó con un global de 4-3 a favor de los Rojinegros y con esto Atlas esanició al Guadalajara y consiguió el so pase a semifinales. Siendo esti otru de los episodios más recordaos del Clásicu Tapatio.

En Semifinales l'Atlas vería les cares ante les Pumas de la UNAM, el partíu d'Ida celebráu na Ciudá de Méxicu Pumas llevó la victoria con un marcador de 4-3, por Atlas apaecieron Robert de Pinho, Juan Pablo García y Daniel Osorno, Atlas llegaba a la vuelta con desventaja pero cola ilusión d'avanzar a la final. El partíu de vuelta terminó con victoria pa los Pumas por 1-2 y con un global de 6-4 que-yos dexó avanzar a la Final. Robert De Pinho terminó con un total de 17 goles anotaos en 21 partíos.

Robert de Pinho despidir d'Atlas nel tornéu Clausura 2005 con un gol ante'l Puebla FC, pa dise al PSV Eindhoven por 2 Millones d'Euros. De Pinho nel so pasu por Atlas consiguió un total de 34 Goles en 44 Partíos y consiguió entrar a la llista de los 20 máximos goliadores na historia del club.

Dempués d'un pésimu 2005 los rojinegros empecipiaron la Clausura 2006 bien fuertes en condición de llocal, llogrando ganar a Veracruz y a Monterrey por 2-0 y 1-0 respeutivamente, sicasí como visitantes nun consiguieron ganar nengún partíu hasta la xornada 7 cúando ganaron 0-4 a los Estudiantes Tecos con 3 goles de Manuel Pérez. El 16 d'abril Atlas ganó a Chivas por 3-0 con dos goles d'Emmanuel Villa y un gol de Daniel Osorno a pesar de que Chivas taba teniendo bien bona actuación na Copa Libertadores 2006 y atopábense festexando les sos 100 años de fundación. Na postrera fecha Atlas llegaba ante San Luis con un total de 20 puntos y precisaba una victoria p'avanzar a la liguilla, Atlas foise enriba nel marcador dende'l minutu 6 con gol d'Emmanuel Villa, pero nos postreros 5 minutos San Luis dio-y la vuelta al partíu y terminarón por dexar a los rojinegros fora de la liguilla. Atlas terminó la Clausura 2006 con un tótal de 20 púntos y con Emmanuel Villa como la máxima figura del tornéu con 10 anotaciones.

Pa l'Apertura 2006 de la mano de Rubén Omar Romano los rojinegros empecipiaron ganando a Pumas por 1-0 con gol del debutante Hugo Rodallega, una selmana dempués goliaron 1-6 a los Estudiantes Tecos nel Estadiu 3 de Marzu y finalmente na xornada 3 el conxuntu de los Foinos ganó 2-0 a les Aguillas del América con 2 espectaculares goles del nuevu Andrés Guardado dende fuera del área, A lo llargo del tornéu consiguieron victories ante Atlante y Veracruz por 0-2 y 3-1 respeutivamente y na recta final ante Monterrey y Necaxa, dambos por 2-1. Atlas remató'l tornéu con un total de 27 puntos y terminando en sestu llugar xeneral.

En Cuartos de final Atlas foi derrotáu ante'l América por 1-3 nel Estadiu Jalisco, La vuelta nel Estadiu Azteca l'Atlas dio un gran partíu consiguió remontar el marcador con 3 goles d'Andrés Guardado, Daniel Osorno y Manuel Pérez respeutivamente, desastrosamente l'equipu rojinegro confióse y l'América consiguió empatar l'alcuentru y terminó per esaniciar a los Rojinegros.

El conxuntu Rojinegro empecipió la Clausura 2007 con un empate ensin goles ante Pumas pa dempués consiguir 3 victories consecutives: goliando a los Estudiantes Tecos por 4-1, ganando al América 0-1 nel Estadiu Azteca y venciendo por 2-0 al Monarcas Morelia, xornaes dempués vinieron los trunfos ante Tigres y Veracruz por 2-0 y 0-1 respeutivamente, desgraciadamente depués vieno la irregularidá y solo consiguieron una victoria ante Cruz Azul por 1-0 nel Estadiu Jalisco nos siguientes 8 partíos.

Na última xornada Atlas ganó 2-0 al Querétaro con dos goles del uruguayu Nicolás Olivera y con esto Atlas consiguió entrar al Repechaje y peracabóse el descensu de los Gallos Blancos del Querétaro.

Nel Repechaje a los Rojinegros tocólos midise ante'l Monarcas Morelia, el partíu d'ida nel Estadiu Morelos terminó empatáu 1-1, la vuelta apostada nel Estadiu Jalisco terminó con un empate 0-0 a pesar de qu'Atlas apoderó gran parte del alcuentru, a la fin Atlas consiguió entrar a la liguilla por meyor posición na tabla.

En Cuartos de final de nueva cunta Atlas tenía que midise ante'l Club América, La ida nel Estadiu Jalisco terminó con un increíble empate 3-3, los goles d'Atlas fueron obra de Manuel Pérez, Andrés Guardado y Nicolás Olivera, por desgracia pa los Rojinegros, el conxuntu de les Águiles apoderó dafechu'l partíu de vuelta y terminaron goliando a los Rojinegros por marcador de 4-1 y eliminandolos nuevamente de la liguilla.

Tiempu dempués anuncióse'l trespasu d'Andrés Guardado al Deportivu la Coruña por 7 Millones d'Euros.

Pa la Clausura 2008 Atlas facer colos servicios de Miguel Ángel Brindisi, l'entamu de los rojinegros foi fatal, tan solo consiguieron una victoria por 3-0 ante'l Veracruz y sufrieron 3 derrotes, a pesar d'eso Atlas tomo muncha fuercia como llocal y consiguió 2 victories ante América y Puebla por 1-0 y 2-1 respeutivamente y rescatar un empate nel últimu minutu ante Pumas por 2-2, dempués pa los Rojinegros vieno un empate por 3-3 ante Estudiantes Tecos nel Estadiu 3 de Marzu, una victoria como llocal por 1-0 ante Monarcas Morelia y finalmente una escandaloza derrota por 6-1 ante Santos Laguna nel Estadiu Corona. A pesar de la derrota los Rojinegros consiguieron ganar a los Tigres y al Cruz Azul por 1-0 y 2-0 respeutivamente nel Estadiu Jalisco y con esto ensobiar el so pase al Repechaje.

Nel Repechaje al conxuntu Rojinegro tocólu enfrentase a los Rayos del Necaxa, el partíu d'ida nel Estadiu Jalisco terminó empatáu 1-1 gracies a un Gol Olímpicu del Negru Juan Carlos Medina, el partíu de vuelta terminó empatáu ensin anotaciones y el conxuntu d'Aguascalientes terminó per avanzar a la liguilla por meyor posición na tabla.

Atlas terminó con una bien destacada participación na Copa Libertadores 2008 al terminar en Cuartos de final y nel tornéu local demostró ser un conxuntu bien fuerte como llocal pero bien débil como visitante al nun consiguir ganar nengún partíu fuera del Estadiu Jalisco. Bruno Marioni foi'l máximu referente de los Rojinegros al Anotar un total de 7 goles na Copa Libertadores y 4 na Lliga Mexicana.

Pa l'Apertura 2008 Bruno Marioni foi vendíu al Pachuca, pero los Rojinegros consiguieron fichar a Gonzalo Vargas, Dario Bottinelli y Ariel Bogado.

Atlas empecipió'l tornéu goliando sorpresivamente 5-0 a Xaguares con 2 goles d'Ariel Bogado, 2 Goles de Gonzalo Vargas y un gol más de Diego Colotto. A pesar d'eso Atlas nun consiguió tener regularidá y sumaron 3 derrotes consecutives, siendo Miguel Ángel Brindisi cesáu y llega Darío Franco pa dirixir al cuadru Atlista. Darréu l'equipu repicó y consiguió 2 victories consecutives ante Puebla por 2-0 y Indios de Ciudad Juárez por 2-4. Na recta final del tornéu Atlas llogró 3 victories ante Necaxa, Santos Laguna y Morelia por 0-1, 2-1 y 2-1 respeutivamente, pero tamién recibiendo una goliada por 4-0 ante Toluca nel Nemesio Diez complicando asina la so clasificación a la liguilla.

Nel postreru partíu de la xornada Atlas empató ante Pachuca por 1-1 y nun consiguió entrar a la liguilla, terminando con un total de 22 Puntos. Ariel Bogado foi'l máximu anotador de los Rojinegros con 7 anotaciones.

Copa Libertadores 2008[editar | editar la fonte]

Atlas empecipio la so segunda participación na Copa Libertadores, enfrentándose a La Paz FC el 30 de xineru del 2008 nel Estadiu Jalisco, na ronda previa. Atlas ganó 2-0 a la escuadra boliviana con goles d'Ulises Mendivil y Eduardo Rergis, la vuelta xugada en La Paz Atlas cayó 1-0 pero avanzó a la fase de grupos con un global de 2-1.

Atlas quedó allugáu nel grupu 3 con Boca Juniors (actual campeón defensor), Colo-Colo (bicampeón de Chile) y Unión Atlético Maracaibo.

Atlas empecipio la fase de grupos el 21 de febreru del 2008 ganando 3-0 al Colo-Colo nel Estadiu Jalisco con goles de Bruno Marioni, Diego Colotto y Juan Carlos Medina. el 6 de marzu Atlas visitó Buenos Aires y salió ganáu de La Bombonera por marcador de 3-0, Nel so tercer partíu Atlas ganó 3-0 al Maracaibo nel Estadiu Jalisco con goles de Gerardo Flores, Bruno Marioni y Jorge Achucarro. Atlas remató la primer vuelta con 2 Trunfos y una derrota.

Na segunda vuelta Atlas viaxó a Maracaibo y sacó un empate por 1-1 gracies a un gol de Bruno Marioni, El 8 d'abril del 2008 Atlas ganó 3-1 a Boca Juniors nel Estadiu Jalisco con un doblete de Bruno Marioni y otru gol de Gerardo Flores. El 22 d'abril del 2008 Atlas viaxó a Santiago y empató a un gol ante Colo-Colo, productu d'una cabezada de Diego Colotto y con esto Atlas terminó líder de grupu con 11 unidaes, quedando enriba de Boca Juniors y dexando fuera a Colo-Colo.

N'Octavos de final a Atlas tócolu midise ante Lanús (actual campeón d'Arxentina), el partíu d'ida celebráu n'Arxentina el 29 d'abril del 2008 Atlas ganó a Lanús por 0-1 gracies a una anotación de Bruno Marioni de tacón, la vuelta celebrada'l 6 de mayu nel Estadiu Jalisco, Atlas y Lanús empataron 2-2, los goles d'Atlas fueron per parte de Bruno Marioni y Ulises Mendivil, Atlas avanzó a Cuartos de final por global de 3-2.

En Cuartos de final Atlas tócolu midise otra vegada ante Boca Juniors, el partíu d'ida xugáu'l 14 de mayu nel Estadiu José Amalfitani Atlas y Boca empataron 2-2, los goles d'Atlas fueron de Jorge Torres Nilo y Omar Flores. La vuelta celebrada'l 21 de mayu, nel Estadiu Jalisco Boca Juniors ganó a Atlas per marcador de 0-3, con un triplete de Martín Palermo, Atlas remató la so segunda participación na Copa Libertadores terminando ente los meyores 8 del continente. Bruno Marioni foi la máxima figura de los Rojinegros anotando un total de 7 goles y tando cerca de llevase'l títulu de golio.

El regresu de La Volpe[editar | editar la fonte]

Atlas de cara a la Clausura 2009 consiguió traer de regresu a Bruno Marioni y contratar al chilenu Ismael Fuentes, amás de caltener al equipu base del tornéu anterior.

Atlas empecipió'l tornéu cayendo 2-1 ante Xaguares nel Estadiu Víctor Manuel Reyna y una xornada dempués siendo goliaos 4-0 ante Cruz Azul nel Estadiu Azul, Darréu tomóse la decisión de despidir al téunicu Darío Franco y la direutiva decidió traer de regresu a Ricardo La Volpe.

La Volpe fixo'l so regresu colos Rojinegros empatando 1-1 ante Tigres nel Estadiu Jalisco, na xornada 5 Atlas ganó 1-0 al Atlante con un tempraneru gol de Gonzalo Vargas y con esto'l conxuntu Rojinegro llogró una racha de 9 partíos ensin conocer la derrota. Trés díes depués Atlas empató ante'l América 2-2 nel Estadiu Azteca faciendo'l so debú Francisco Canales y apoderándose de la titularidá.

Na xornada 7 los Rojinegros vencieron 2-0 a los Pumas de la UNAM nel Estadiu Jalisco con goles de Lucas Ayala y Edgar Pacheco, 8 díes dempués los empobinaos por Ricardo La Volpe empataron 1-1 ante'l Puebla nel Estadiu Cuauhtemoc.

Los Rojinegros na xornada 9 vencieron 3-1 a los Indios de Ciudad Juárez 3-1 nel Estadiu Jalisco con goles d'Edgar Pacheco, Dario Bottinelli y Jorge Achucarro.

Na xornada 10 apostóse'l Clásicu Tapatío, Atlas llegaba como favoritu a llevase'l Clásicu yá que llegaba nun meyor momentu, Al minutu 25 l'arqueru de los Rojinegros Francisco Canales foise espulsáu y tuvo qu'entrar Alejandro Gallardo pa suplilo, yera'l debú de Gallardo y nun clásicu, a pesar de xugar cuasi tol partíu con un home menos al minutu 89 el defensa del Guadalajara, Héctor Reynoso cometió una falta dientro del área y l'árbitru marcó penalti a favor de los Rojinegros. El penalti foi cobráu por Bruno Marioni que terminó engañando al arqueru Luis Michel y con esto dándo-y el trunfu y el clásicu al conxuntu d'Atlas per marcador de 0-1.

Les siguientes dos xornaes terminaron n'empates ante Estudiantes Tecos y Monterrey por 0-0 y 2-2 respeutivamente y 7 díes dempués el conxuntu d'Atlas golió 4-1 al Necaxa con 2 goles de Gonzalo Vargas y goles de Bruno Marioni y Edgar Pacheco. Na siguiente xornada los Rojinegros cayeron 4-1 ante'l Santos Laguna nel Estadiu Corona y una selmana dempués empatarón 0-0 ante Toluca nel Estadiu Jalisco.

Na última xornada los Rojinegros cayeron goliaos 0-5 ante'l Pachuca nun partíu a puerta zarrada. Con ta goliada Atlas quedó un trunfu d'entrar a la liguilla, a pesar de que nun perdieron nengún partíu de la xornada 5 hasta la xornada 13. Atlas terminó con un total de 21 puntos. Bruno Marioni y Gonzalo Vargas fueron los máximos anotadores del equipu con 5 anotaciones cada unu.

El siguiente semestre foi desastrosu pa los Rojinegros, consiguiendo tan solo 18 puntos, quedando nuevamente fora de la liguilla y con esto Ricardo La Volpe fracasu na so Segunda etapa con Atlas y foi despidíu.

Problemes económicos y porcentuales (2010-2013)[editar | editar la fonte]

Pal Bicentenariu 2010 Atlas contrató al téunicu Carlos Ischia coles mires d'evitar problemes porcentuales y clasificar al equipu a la liguilla. El conxuntu rojinegro consiguió traer de regresu a 2 antiguos referentes del equipu, Fabricio Fuentes y Miguel Zepeda, amás de faese colos servicios d'Andrés Chitiva.

Atlas tuvo un bon entamu de tornéu al consiguir 4 victories y solo 2 derrotes. Ganó a Monterrey por 3-0 con un triplete de Miguel Zepeda, a Santos Laguna por 1-2 nel Nuevu Estadiu Corona, al América por 1-0 y un históricu trunfu por 7-1 ante los Indios de Ciudad Juárez el día Miércoles 17 de febreru del 2010.

Na xornada 10 Atlas ganó 0-1 a los Tigres con un gol del uruguayu Gonzalo Vargas nel Estadiu Universitariu, na xornada 14 Atlas ganó 0-2 al Pachuca en calidá de visita con 2 goles de Hebert Alférez. Ente selmana Atlas cayó ante Puebla por 0-2 y con esto complicando'l so pase a la liguilla.

Na xornada 16 Atlas ganó a Chivas por 0-2 nel Clásicu Tapatío con dos goles de Hebert Alférez nun clásicu apostáu con namái xugadores mexicanos.

Na última xornada Atlas tenía que ganar pa poder avanzar a la liguilla, los Xaguares fuéronse al frente nel marcador con un gol de Jackson Martínez nel minutu 24, Atlas empató'l partíu na última xugada del partíu con un gol del canteranu César Ibáñez, pero nun foi abondu pa clasificar a la liguilla.

Por cuenta de los problemes financieros de la institución pa l'Apertura 2010 l'equipu tuvo que vender a xugadores clave como Dario Bottinelli, Andrés Chitiva y Gonzalo Vargas, traxeron de regresu a Pedro Hernández y Jorge Achucarro y contrataron a Alfredo Moreno y a Michael Ortega.

Atlas tuvo'l peor entamu de la so historia al solu llograr 1 puntu de 24 posibles (1 empate y 7 derrotes), na xornada 9 Atlas consiguió'l so primer trunfu al ganar 1-0 al Puebla con gol d'Alfredo Moreno, la siguiente selmana Atlas empató ante Chivo 2-2 nel primer Clásicu Tapatío apostáu nel Estadiu Omnilife a pesar de qu'Atlas llegaba con solu 4 puntos, como últimu llugar xeneral y yera'l primer Clásicu apostáu nel Estadiu Omnilife.

Na xornada 11 Atlas ganó 2-1 a San Luis con un gol d'Alfredo Moreno y otru de Gerardo Espinoza nel últimu minutu. Na xornada 13 Atlas ganó al Atlante por 3-1 con 2 goles d'Alfredo Moreno y unu más de Gerardo Espinoza y con esto Atlas llogró la so tercer victoria consecutiva como llocal.

La última xornada foi ante Tigres, Atlas empezó perdiendo 0-2 gracies a los goles de Lucas Lobos y Itamar Batista, pero Alfredo Moreno consiguió anotar 2 goles de penalti pa empatar el partíu 2-2 y rescatar l'últimu puntu del tornéu. Atlas terminó'l tornéu con 13 puntos, como últimu llugar xeneral y con problemes de descensu serios pal siguiente tornéu. Alfredo Moreno foi la figura de los Rojinegros nel tornéu gracies a los sos 7 anotaciones.

Pa la Clausura 2011 Atlas vendió a xugadores importantes como Fabricio Fuentes, Pedro Hernández y Jorge Achucarro, pero consiguió traer a xugadores importantotes como Wilman Conde, Miguel Pinto y Lucas Ayala.

Atlas empecipio'l tornéu goliando 5-0 a Morelia con doblete de Gerardo Espinoza y goles de Wilman Conde, Daniel Osorno y Christian Díaz. La siguiente selmana ganó 2-1 a Querétaro con goles d'Edgar Pacheco y Alfredo Moreno y amestaron el so tercer trunfu consecutivu al ganar 0-1 al Necaxa gracies a una anotación d'Alfredo Moreno, dempués vieno una racha de 4 partíos ensin ganar (1 empate y 3 derrotes), hasta que na xornada 8 ganaron a Monterrey 1-0 con gol de Gerardo Espinoza, depués vinieron 3 empates ante Chivas, Estudiantes Tecos y San Luis, toos por 1-1.

Na xornada 15 Atlas ganó 1-2 al Pachuca gracies a un doblete d'Alfredo Moreno y na xornada 16 ganaron 2-0 a los Xaguares con goles de Jahir Barraza y Ricardo Jiménez y con esto metiendo a Atlas en puestos de liguilla.

Na última xornada Atlas foi goliáu 3-0 ante Tigres y nun llogró clasificar a la liguilla, terminando con un total de 23 puntos.

Pa l'Apertura 2011 los problemes económicos causaron qu'Atlas vendiera a la mayoría de les sos xugadores clave, vendieron a Wilman Conde, Alfredo Moreno, Gerardo Espinoza, Gerardo Flores, César Ibáñez, Darvin Chávez y Edgar Pacheco.

Atlas empecipio'l tornéu con 2 ganes ante Puebla y Cruz Azul, pero na xornada 3 ganaron 3-0 a Querétaro con 2 goles de Francisco Torres y otru de Mauricio Romero y na siguiente xornada empataron 0-0 contra Toluca nel Estadiu Nemesio Diez.

Pola mor del débil plantel del equipu esti nun pudo consiguir otra victoria hasta la xornada 13 cuando ganaron sorpresivamente a los Pumas por 1-4 nel Estadiu Olímpicu Universitariu con dos goles de Jahir Barraza y goles de Ricardo Bocanegra y Daniel Arreola.

Na xornada 16 Atlas y Chivas empataron 1-1 nel Clásicu Tapatío a pesar de que Chivas yera líder xeneral y Atlas yera últimu na tabla, na xornada 17 Atlas perdió 3-0 ante Santos Laguna y asina terminó'l tornéu con tan solo 12 puntos y solo 2 victories y con problemes porcentuales serios pal siguiente tornéu.

Atlas tenía serios problemes de descensu de cara a la Clausura 2012 y traxeron consigo a Leandro Cufré, Facundo Erpen, Rogelio Chávez, Jorge Zamogilny y Giancarlo Maldonado pa reforzar al equipu y evitar el descensu.

Atlas empecipió'l primer partíu empatando 0-0 ante Puebla y dempués perdió ante Cruz Azul y Querétaro por 0-2 y 2-1 respeutivamente.

A pesar del pésimu entamu l'equipu llogró una increíble mejoria na defensa gracies al tridente de Leandro Cufré, Facundo Erpen y Hugo Isaác Rodríguez, recompunxo'l camín y llograron una racha de 7 partíos ensin perder y solo recibiendo 1 gol en 7 partíos.

Na xornada 12 Atlas perdió ante los Xolos de Tijuana por 2-0 nel Estadiu Caliente y complicó la so permanencia en Primer División, dempués vinieron 2 empates cosecutivos por 0-0 ante Pumas y Morelia.

Na xornada 15 Atlas ganó 1-0 a los Rayaos de Monterrey gracies a una anotación del canteranu Hugo Isaác Rodríguez y con esto Atlas aseguró la so permanencia en Primer División. Una selmana dempués Atlas ganó 0-1 a Chivas nel Estadiu Omnilife y con esto llegó a una racha de 3 años ensin perder nel Clásicu Tapatío.

Na última xornada Atlas perdió 1-3 ante'l Santos Laguna y nun consiguió entrar a la liguilla, terminando con 20 puntos, siendo la peor ofensiva del tornéu con solu 7 goles anotaos, pero siendo la meyor defensiva al solu recibir 12 goles en 17 partíos.

Pa la Clausura 2013 por cuenta de los problemes económicos Atlas decidió caltener la base del plantel del tornéu pasáu y reforzase con Isaác Brizuela, Rodrigo Millar, José Luis Chávez y Omar Bravo que foi un fichaxe bien controversial por cuenta de que ye un xugador históricu del CD Guadalajara.

Na xornada 1 Atlas visitó a los Pumas de la UNAM, el cuadru capitalín foise enriba nel marcador gracies a una anotación de Martín Bravo pero al minutu 79 Omar Bravo marco'l so primer gol colos rojinegros y el partíu terminó empatáu 1-1.

Na xornada 2 Atlas venció 2-0 al Pachuca nel Estadiu Jalisco con un gol d'Omar Bravo y otru de Matias Vuoso, a la siguiente selmana Atlas cayó 1-0 ante Tigres nel Estadiu Universitariu.

Atlas ganó 2-1 al América nel Estadiu Jalisco con un gol de Rodrigo Millar y un gol de pénal d'Omar Bravo nun partíu onde la delantrera del América cansar de fallar. Na siguiente xornada Atlas ganó 1-2 a los Xaguares con un goles d'Isaác Brizuela y Jahir Barraza.

Atlas ganó 2-1 na xornada 6 al Atlante nel Estadiu Jalisco con goles de Jahir Barraza y un espectacular gol de vólea d'Edson Rivera y na xornada 7 Atlas amestó'l so cuartu trunfu consecutivu al ganar 2-1 a los Rayaos de Monterrey con goles de José Luis Chávez y otru d'Omar Bravo.

Na xornada 8 Atlas empató 0-0 ante Querétaro (que yera'l so rival direutu na llucha pol non descensu) nel Estadiu Corregidor y una selmana dempués ganó a los Xolos de Tijuana por 1-0 nel Estadiu Jalisco gracies a un gol tempraneru d'Omar Bravo.

Na xornada 10 los Rojinegros ganaron al Toluca 0-1 gracies a un gol de Rodrigo Millar dende fuera del área nel minutu 81. Na siguiente xornada Atlas enfrentar al Santos Laguna nel Estadiu Jalisco, Atlas empezó ganando gracies a un polémicu gol de pénal d'Omar Bravo al minutu 63, pero Santos empató'l partíu y nel minutu 88 Darwin Quintero remontó'l marcador y Santos terminó llevándose'l partíu y cortó la racha d'Atlas de 7 partíos ensin perder (6 victories y un empate).

Atlas ganó na xornada 12 a Cruz Azul por 1-2 nel Estadiu Azul con goles del canteranu Luis Ramos y Matias Vuoso. Nes siguientes xornaes empató ante Morelia y San Luis por 0-0 y 2-2 respeutivamente y con esto Atlas terminó asegurando una vegada más la so permanencia na Primer División.

Na xornada 15 Atlas ganó 1-0 al Guadalajara con un gol de Rodrigo Millar llevándose una vegada más el Clásicu Tapatío y consiguiendo el so pase a la liguilla.

Atlas remató en tercer llugar xeneral con 32 puntos, siendo la meyor defensiva del tornéu con solu 13 goles recibíos y amosando el so meyor fútbol en munchos años.

En Cuartos de final Atlas midióse ante Santos Laguna, la ida nel Estadiu Corona terminó nun empate ensin goles y esto dexaba a Atlas con ventaya pal partíu de vuelta, en vuelta apostada nel Estadiu Jalisco Atlas empezó ganando gracies a un gol d'Omar Bravo al minutu 5, Santos empató'l partíu nel minutu 15 gracies a un gol d'Andrés Rentería, al minutu 24 el porteru de los Rojinegros Miguel Pinto foi espulsáu y con esto terminó sentenciando a los Rojinegros qu'a la fin cayeron derrotaos 1-3, terminando esaniciaos de la liguilla.

Pa l'Apertura 2013 por cuenta de los problemes económicos l'equipu nun pudo reforzase y viéronse obligaos en tornar a Isaác Brizuela al Toluca y Tomás Boy decidió nun siguir dirixendo a los Rojinegros.

Atlas empecipió'l tornéu empatando 3-3 contra los Xolos de Tijuana con 2 goles de Matias Vuoso y otru d'Edson Rivera, l'equipu foi bien irregular y nun consiguió ganar nengún partíu hasta la xornada 15 cuando ganaron 3-1 al Querétaro con goles d'Edson Rivera, Flavio Santos y Matias Vuoso. Atlas terminó'l tornéu con 12 puntos y con problemes porcentuales serios de cara al próximu tornéu. Omar Bravo y Matias Vuoso fueron el goliadores de los rojinegros, cada unu con 6 anotaciones.

Sicasí nel tornéu de Copa Atlas consiguió bien bones resultaos, terminando primer llugar del so grupu con 12 puntos (3 victories y 3 empates, En Cuartos de final esanició a los Pumas por 2-1 con 2 goles de Jahir Barraza. En Semifinales Atlas enfrentar a los Alebrijes d'Oaxaca nel Estadiu Benito Juárez, el partíu terminó empatáu 1-1 y Atlas consiguió avanzar a la final en ganando 4-5 en penaltis.

Na Final Atlas enfrentar a los Monarcas Morelia nel Estadiu Morelos, el Morelia foise enriba nel marcador con 2 goles tempraneros de Jefferson Montero y Edgar Andrade, al minutu 39 Omar Bravo descontó con un gol de pénal pero minuto dempués foise expúlsado. Nel segundu tiempu Matias Vuoso empató'l partíu pa los Rojinegros y 2 minutos dempués Héctor Mancilla punxo'l partíu 3-2 pa los locales, al minutu 57 Lucas Ayala empató'l partíu con un gol dende fuera del área, el partíu terminó 3-3 y tou definir en penaltis. Monarcas Morelia consagróse campeón de Copa depués de ganar en penaltis.

Jahir Barraza foi'l goliador de la Copa MX Apertura 2013 con 6 anotaciones.

Venta a Grupo Salinas[editar | editar la fonte]

Tres delles temporaes engarrando por nun baxar y con serios problemes económicos, el grupu de socios de los Clubes Social y Deportivo Atlas de Guadalajara, optó por vender l'equipu a Grupo Salinas n'avientu de 2013. Los nuevos propietarios liquidaron les deldes de la pasada alministración, invirtieron en refuerzos pal equipu y contrataron como téunicu a Tomás Boy, quien nel so primer tornéu tenía la encomienda de salvar al equipu del descensu.

De cara a la Clausura 2014 Atlas reforzar con Federico Vilar, Enrique Pérez, Maikon Leite y José Ortigoza. El primer partíu terminó n'empate 0-0 ante los Xolos de Tijuana nel Estadiu Jalisco, Edson Rivera terminó fallando un penalti nel primer tiempu, dempués d'esi empate vinieron 3 derrotes ganes consecutives.

Hasta la xornada 5 Atlas ganó per primer vegada nel tornéu, ganó 0-1 al Pachuca con un gol de Rodrigo Millar y nes siguientes 2 xornaes Atlas empató 1-1 en dambos partíos ante Morelia y Pumas.

Na xornada 9 Atlas sorprendió al Santos Laguna y ganar 2-3 nel Estadiu Corona con 2 goles de Rodrigo Millar y unu más de Maikon Leite. Na siguiente xornada Atlas dexó dir la victoria y terminó empatando 2-2 ante Xaguares de Chiapas, los goles de los Rojinegros fueron obra d'Arturo González Y José Ortigoza.

Na siguiente xornada Atlas ganó 0-1 a los Tiburones Rojos de Veracruz con gol de Maikon Leite, na siguiente xornada Atlas y Chivas empataron nel Clásicu Tapatío por 1-1, Chivas adelantrar dende'l minutu 8, pero José Ortigoza empató l'alcuentru al minutu 72.

Na xornada 13 Atlas ganó 1-3 al Cruz Azul nel Estadiu Azul con 2 goles del canteranu Martín Barragán y unu más de Maikon Leite y con esto Atlas sumó'l so tercer trunfu consecutivu como visitante. Atlas empató ante Puebla na siguiente xornada 0-0 nel Estadiu Trés de Marzu.

Atlas ganó 1-0 al Toluca nel Estadiu Jalisco na xornada 16 con gol de Rodrigo Millar y con llegó a la última xornada entá con posibilidaes d'entrar a la liguilla.

Na última xornada Atlas cayó 2-1 ante Tigres y terminó'l tornéu con 21 puntos y ensin posibilidaes d'entrar a la liguilla. El máximu goliador de los Rojinegros foi Rodrigo Millar con 5 anotaciones.

De cara a l'Apertura 2014 Atlas caltuvo a Tomás Boy como téunicu y reforzóse con Edy Brambila, Aldo Leão Ramírez, Luis Nery Caballero, Enrique Esqueda, ente otros.

Atlas empecipió'l tornéu empatando 0-0 ante Tigres nel Estadiu Jalisco. Na siguiente xornada los Rojinegros ganaron 0-2 al Morelia nel Estadiu Morelos con un gol de media cancha d'Enrique Esqueda y un gol más d'Edy Brambila nos minutos finales.

Na xornada 3 Atlas ganó 4-2 a los Xaguares de Chiapas con goles d'Arturo González, Rodrigo Millar, Luis Nery Caballero y Enrique Esqueda. Na siguiente selmana ganaron 0-1 a los Pumas con gol d'Arturo González.

Na xornada 5 Atlas venció a los acabante xubir Leones Negros por 1-0 con un gol de pénal de Luis Nery Caballero nel últimu minutu. Na siguiente xornada Atlas cayó 3-1 ante Pachuca y empató los sos siguientes 2 partíos por 1-1 ante Santos y Veracruz.

Na xornada 9 Atlas volvió atopase cola victoria al ganar 2-1 al Cruz Azul con nel Estadiu Jalisco con goles d'Arturo González y Rodrigo Millar. Una selmana dempués los Rojinegros perdieron ante Monterrey 2-1 nel Estadiu Teunolóxicu.

Atlas ganó 2-1 al Querétaro na xornada 11 con goles d'Enrique Esqueda y Edy Brambila, per parte de Querétaro descontó Ronaldinho de tiru llibre. Cuatro díes dempués Atlas ganó 0-1 a Chivas nel Estadiu Omnilife con gol d'Enrique Pérez llevándose una vegada más el Clásicu Tapatío.

Atlas venció 2-1 al Puebla con goles de Rodrigo Millar y Martín Barragán, una selmana dempués cayeron 4-0 ante'l León nel Camp Nou y na siguiente selmana empataron 1-1 ante Tijuana gracies a una anotación de Martín Barragán.

Na última xornada Atlas ganó 1-2 al América nel Estadiu Azteca con goles del brasilanu Maikon Leite y Juan Carlos Medina y con esta victoria Atlas terminó en tercer llugar xeneral con 31 puntos y clasificáu pa la Copa Libertadores 2015.

Na Liguilla a Atlas tocólu midise ante Rayaos de Monterrey, el partíu d'ida Atlas ganar 0-1 gracies a un gol de Luis Nery Caballero de media cancha. Na vuelta Atlas salió desconcentrado y ensin idea de xuegu y terminaron perdiendo 0-2 y terminando esaniciaos en Cuartos de final.

Cantera[editar | editar la fonte]

Nesta dómina produz una llarga etapa de trescendencia pa la institución encontada básicamente nel so gran trabayu en fuercies básiques. Ye acreedor col llamatu de l'Academia pol so tipu de xuegu, pola so calidá y por cuntar con una de les meyores canteres del fútbol mexicano, siendo base pal surdimientu de xugadores destacaos como:

Mientres la direición téunica de Ricardo Lavolpe (1997-2001), l'equipu afilvana ocho liguillas consecutives ente l'Iviernu 1997 y el Branu 2001; consigue'l lideralgu xeneral de la competencia nel Iviernu 1999 y un subcampeonatu de lliga nel Branu 99 contra Toluca, empatada nos dos partíos (3-3 nel Jalisco y 2-2 na Bombonera) y definida en penaltis 5-4. Amás de la trescendencia internacional, al llegar a ronda de cuartos de final de la Copa Libertadores en dos causes, nes ediciones en 2000 y en 2008.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Títulos oficiales[editar | editar la fonte]

Bandera de Méxicu Títulos Nacionales Títulos Subcampeonatos
Primer División de Méxicu (1/3) 1950-51. 1948-49, 1965-66, Branu 1999.
Copa Méxicu (4/2) 1945-46, 1949-50, 1961-62, 1967-68. 1995-96, Apertura 2013.
Campeón de Campeones (4/1) 1945-46, 1949-50, 1950-51, 1961-62. 1967-68.
Segunda División de Méxicu (3) 1954-1955, 1971-1972, 1978-1979.
Bandera de Jalisco Títulos Rexonales Títulos
Lliga Amateur de Jalisco (5) 1918, 1919, 1920, 1921, 1936.

Tornéu clasificatorios[editar | editar la fonte]

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

  • Copa Marlboro (1): 1990.[4]
  • Tornéu Pachuca Trubiecu del Fútbol (1): 2005.
  • Cuadrangular "Guerra de Xigantes": 50 años del Estadiu Jalisco (1): 2010.
  • Copa Asia Jalisco (1): 2011.

Datos históricos del club[editar | editar la fonte]

  • Temporaes na Primer División de Méxicu: 89
  • Temporaes en Segunda División: 3
  • Liguillas pol títulu: 22
  • Finales pol títulu: 1 (Branu 1999)
  • Superlideratos: 2 (1950-51 ya Iviernu 1999)
  • Descensos a 2a División: 3
  • Ascensos a 1a División: 3
  • Meyor puestu na Primer División de Méxicu:
    • En torneos llargos: 1° (1950-51)
    • En torneos curtios: 1° (Iviernu 1999)
  • Peor puestu na Primer División de Méxicu:
    • En torneos llargos: 20 de 20 equipos (1980-81 y 1981-82)
    • En torneos curtios: 18 de 18 equipos (Clausura 2005, Apertura 2007, Apertura 2010 y Apertura 2011)
  • Primer victoria na Primer División de Méxicu: Atlas 3-1 Veracruz en 1943-44.
  • Mayor goliada anotada: Atlas vs Guadalajara 18-0 en 1917
  • Mayor goliada recibida: Atlas 2-9 A.D.O en 1943-44
  • Más puntos nuna temporada:
    • En torneos llargos: 53 (1995-96)
    • En torneos curtios: 38 (Iviernu 1999)
  • Mayor racha de partíos ensin perder: 16 (ente 1951-52 y 1952-53)
  • Mayor númberu de goles marcaos nuna temporada: En torneos llargos: 71 (1945-46)
  • Más trunfos nuna temporada: 18 (1948-49 y 1972-73)
  • Más victories consecutives: 7 (1948-49)
  • Más empates consecutivos: 8 (1963-64 y 1989-90)
  • Más derrotes consecutives: 9 (1980-81)
  • Más empates nuna temporada: 18 (1989-90 y 1992-93)
  • Más derrotes nuna temporada: 21 (1981-82 y 1988-89)
  • Más xuegos siguíos ensin ganar: 20 (ente 1970-71 y 1972-73). Terminó la temporada 1970-71 con 17 xuegos ensin ganar, baxó y nel so regresu na temporada 72-73 nun ganó nos sos trés primeros xuegos.
  • Menos victories nuna temporada: 1 (Apertura 2012)
  • Menos derrotes nuna temporada: 1 (Iviernu 1999)
  • Xugador con más goles nuna temporada: Norberto José Pairoux con 30 goles na temporada 1945-46 ( 21 en lliga, 8 en copa y 1 en campeón de campeones )
  • Más xuegos siguíos ensin anotar: 11 na temporada 1980-81 (récor del fútbol mexicano).

Llamatos[editar | editar la fonte]

El club Atlas tuvo, dellos apellativos: Los Rojinegros, Los Mozos del Paradoriu, L'Academia, Los Amigos del Balón pero finalmente'l so apellativu son Los Foinos, con que se-yos conoz nel momentu actual.

Uniforme[editar | editar la fonte]

Uniformes Actuales[editar | editar la fonte]

  • Uniforme llocal: Camiseta a metaes coloráu y negru y detalles blancos, pantalón negru y medies blanques.
  • Uniforme visitante: Camiseta blanca con detalles negros, pantalón negru y medies blanques.
Primer Uniforme
Segundu Uniforme

Uniformes anteriores[editar | editar la fonte]

  • 2017-2018 (Adidas)
Primer uniforme
Segundu uniforme
Tercer uniforme
  • 2016-2017 (Puma)
Primer uniforme
Segundu uniforme
Tercer uniforme
Especial Centenariu
  • 2015-2016 (Puma)
Primer uniforme
Segundu uniforme
Tercer uniforme
  • 2014-2015 (Puma)
Primer uniforme
Segundu uniforme
Tercer uniforme
  • 2013-2014 (Nike)
Primer uniforme
Segundu uniforme
Tercer uniforme
Especial Mundial 2014
  • 2013 (Nike)
Primer uniforme
Segundu uniforme
  • 2012 (Atlética)
Primer uniforme
Segundu uniforme
Tercer uniforme
Cuartu uniforme
  • 2011-2012 (Atlética)
Primer uniforme
Segundu uniforme
Tercer uniforme
  • 2010-2011 (Atlética)
Primer uniforme
Segundu uniforme
Tercer uniforme

Xugadores[editar | editar la fonte]

Plantía y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia
Bandera de Méxicu POR José Hernández 26 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Colombia DEF Leiton Jiménez 34 años Bandera de Méxicu C. Tijuana
Bandera de Méxicu DEF Gaddi Aguirre 27 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Méxicu MED Edgar Zaldívar 27 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Méxicu MED Juan Pablo Vigón Capitán 32 años Bandera de Méxicu Cafetaleros de Tapachula
Bandera de Colombia MED Andrés Andrade 35 años Bandera de Méxicu C. León
Bandera de Ghana MED Clifford Aboagye 29 años Granada C. F. "B"
Bandera d'Arxentina MED Ricardo Álvarez 35 años Bandera d'Italia U. C. Sampdoria
Bandera de Méxicu POR Jonathan Estrada 26 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Méxicu MED Ulises Cardona 25 años Bandera de Méxicu C. D. Guadalajara
Bandera de Estaos Xuníos d'América DEF Omar González 35 años Bandera de Méxicu C. F. Pachuca
Bandera de Méxicu DEL Bryan Garnica 27 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Méxicu DEF Heriberto Olvera 33 años Bandera de Méxicu C. F. Lobos BUAP
Bandera de Colombia DEL Jefferson Duque 36 años Bandera de Méxicu Monarcas Morelia
Bandera de Méxicu DEL Alejandro Díaz 28 años Bandera de Méxicu C. América
Bandera de Uruguái DEL Octavio Rivero 32 años Bandera de Chile C. S. D. Colo-Colo
Bandera de Méxicu MED Jairo Torres 23 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Chile MED Lorenzo Reyes 32 años Bandera de Chile C. Universidá de Chile
Bandera de Chile DEL Ángelo Henríquez 29 años Bandera de Croacia Dinamo Zagreb
Bandera de Méxicu POR Edgar Hernández 41 años Bandera de Méxicu Alebrijes d'Oaxaca
Bandera de Méxicu DEF Cristian González 26 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Méxicu MED Andrés Ávila 25 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Méxicu DEF Cristian Calderón 26 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Méxicu MED Edyairth Ortega 27 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Camerún MED Patrick Soko 26 años Bandera de República Dominicana Cibao F. C.
Bandera de Méxicu DEF Ismael Govea 27 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
Bandera de Méxicu DEF Edson García 26 años Bandera de Méxicu Fuercies Básiques
  • Los equipos mexicanos tán llindaos a tener na so plantía un máximu de 12 xugadores estranxeros, amás, tienen de faer casu de la regla 9/9, que menta que de los 18 xugadores que pueden participar por partíu, a lo menos nueve tienen de ser mexicanos.

Altes y Baxes: Apertura 2018[editar | editar la fonte]

Altes
Xugador Posición Procedencia !Tipo
Bandera de Méxicu Edgar Hernández Porteru Bandera de Méxicu Alebrijes d'Oaxaca Préstamo
Bandera de Méxicu Heriberto Olvera Defensa Bandera de Méxicu Lobos BUAP Préstamo
Bandera de Estaos Xuníos d'América Omar González Defensa Bandera de Méxicu C. F. Pachuca Préstamo
Bandera de Colombia Andrés Andrade Mediocampista Bandera de Méxicu Club León Préstamo
Bandera de Chile Lorenzo Reyes Mediocampista Bandera de Chile Club Universidad de Chile Trespaso
Bandera de Méxicu Alejandro Díaz Delanteru Bandera de Méxicu Club América Préstamo
Bandera d'Arxentina Ricardo Álvarez Delanteru Bandera d'Italia U.C. Sampdoria Trespaso
Bandera de Uruguái Octavio Rivero Delanteru Bandera de Chile Colo-Colo Trespaso
Bandera de Colombia Jefferson Duque Delanteru Bandera de Méxicu C. A. Monarcas Morelia Fin de préstamu
Baxes
Xugador Posición Destín Tipo
Bandera de Méxicu Miguel Fraga Porteru Bandera de Méxicu C. Universidá Préstamo
Bandera d'Arxentina Óscar Ustari Porteru Bandera de ? TBD Tresferible
Bandera de Chile Cristopher Toselli Porteru Bandera de Chile Everton de Viña del Mar Fin de Préstamo
Bandera de Méxicu Luis Reyes Defensa Bandera de Méxicu Club América Trespaso
Bandera de Méxicu Diego Barbosa Defensa Bandera de Méxicu Dorados de Sinaloa Préstamo
Bandera de Méxicu Rafael Márquez Defensa Retiro
Bandera de Méxicu Daniel Arreola Defensa Bandera de Méxicu Club Puebla Préstamo
Bandera de Méxicu José Monroy Defensa Bandera de ? TBA Tresferible
Bandera de Colombia Stiven Barreiro Defensa Bandera de Méxicu C. F. Pachuca Trespaso
Bandera del Perú Roberto Villamarín Defensa Bandera del Perú Alianza Lima Préstamo
Bandera de Méxicu Luis Carbayos Mediocampista Bandera de Méxicu Club Puebla Préstamo
Bandera de Méxicu Ángel Gaspar Mediocampista Bandera de Méxicu C. A. Zacatepec Préstamo
Bandera de Méxicu Carlos Nava Mediocampista Bandera de Méxicu Tuxtla F. C. Préstamo
Bandera de Méxicu Cándido Ramírez Mediocampista Bandera de Méxicu Correcaminos UAT Fin de Préstamo
Bandera de Inglaterra Ravel Morrison Mediocampista R.C.D. Espanyol Fin de Préstamo
Bandera d'Arxentina Milton Caraglio Delanteru Bandera de Méxicu Cruz Azul F. C. Trespasu

Xugadores internacionales[editar | editar la fonte]

Seleición Categoría # Xugador(es)
Bandera de Chile Chile 2 Ángelo Henríquez, Lorenzo Reyes
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 1 Omar González
Bandera d'Arxentina Arxentina 1 Ricardo Álvarez
Datos actualizaos al 10 d'Avientu de 2017.

Nota: en negrina xugadores parte de la última convocatoria na correspondiente categoría.

Máximos goliadores[editar | editar la fonte]

# Xugador Periodu !LLIGA !COPA !CDC CON LIB PRE INL SPL Total
1 Bandera de Costa Rica Edwin Cubero 1944-52 81 5 2 - - - - - 88
2 Bandera de Méxicu José de Jesús Aceves 1974-88 82 ? - - - - - - 82
3 Bandera de Méxicu Daniel Osorno 1997-03 / 2004-07 / 2009-11 66 - - - 3 3 3 - 75
4 Bandera de Méxicu Carlos González 1956-62 70 ? - - - - - - 70
5 Bandera de Méxicu Sergio Pacheco 1983-91 / 1994-95 63 4 - - - - - - 67
6 Bandera de Méxicu Juan Pablo Rodríguez 1997-03 / 2015 54 - - - 6 3 4 - 67
7 Bandera de Costa Rica Rodrigo Solano 1945-49 58 7 - - - - - - 65
8 Bandera de Méxicu José Delgado 1966-77 62 ? 1 - - - - - 63
9 Bandera de Méxicu Ricardo Chavarín 1970-76 62 ? - - - - - - 62
10 Bandera de Méxicu Alfredo Torres 1952-64 60 ? 1 - - - - - 61
11 Bandera d'Arxentina Hugo Castillo 1998-01 49 - - - 3 4 4 - 60
12 Bandera de Méxicu José Rodríguez 1963-70 54 3 - - - - - - 57
13 Bandera de Méxicu Bernardino García 1975-86 54 - - - - - - - 54
14 Bandera d'Arxentina Norberto Pairoux 1945-48 41 9 1 - - - - - 51
15 Bandera de Méxicu Miguel Zepeda 1996-01 / 2010 41 - - - 3 2 2 - 48
16 Bandera d'Arxentina Cristian Domizzi 1992-95 40 - - - - - - - 40
17 Bandera de Brasil Robert de Pinho 2004-05 33 - - - - - - - 33
18 Bandera d'Arxentina Bruno Marioni 2007-08 / 2009 18 - - - 7 - 7 - 32
19 Bandera de Méxicu Jahir Barraza 2009-14 / 2016-17 11 21 - - - - - - 32

Simboloxía:

LLIGA: Lliga
COPA: Copa
CDC: Campeón de Campeones
CON: Copa/Lliga de Campeones de la Concacaf
LIB: Copa Libertadores
PRE: Copa Pre Libertadores
INL: Pre Pre Libertadores y InterLiga
SPL: SuperLiga

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Atlas Fútbol Club. «Historia [del Atlas Fútbol Club]». Consultáu'l 2 de xineru de 2017.
  2. Wolfson, Isaac (Payares de 1996). Historia Estadística del Fútbol Profesional en Méxicu, Segunda Edición, páx. 61. ISBN 970-91132-0-8.
  3. «Epopeya atlista». Soccermania (Méxicu: Televisa):  páxs. pag. 48. payares 2003. 
  4. Tabla de la Copa Marlboro en Rsssf

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]