Atenéu de Madrid

De Wikipedia
Atenéu de Madrid
atenéu y organización
Llocalización
Sede Edificio Fort y Landecho (es) Traducir
Direición España
Historia
Fundación1820
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Atenéu de Madrid ye una institución cultural privada y que foi creada en 1835 como Atenéu Científicu y Lliterariu.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Los antecedentes del Atenéu alcuentrense ente los afrancesaos y los lliberales d'entamos de sieglu XIX. Los sos fundadores Salustiano Olózaga, el duque de Rivas, Antonio Alcalá Galiano, Mesonero Romanos, Francisco López Olavarrieta, Francisco Fabra y el propio Juan Manuel de los Ríos.

Sede[editar | editar la fonte]

La so primer sede foi nel Palaciu d'Abrantes, asitiáu anguaño na Cai del Prado de Madrid nun edificiu modernista nauguráu por Cánovas del Castillo en 1884.

Composición[editar | editar la fonte]

L'Atenéu compónse de diecinueve seiciones que desendolquen actividaes en tolos órdenes culturales y científicos. Tien Salón d'Actos, sala de trabayos, aules, sala d'esposiciones, biblioteca y hemeroteca. Ente los sos socios alcuéntrense seis presidentes del Gobiernu, munchos políticos de la Segunda República, casi tolos Premios Nobel d'España y munchos miembros de la xeneración del 98, de la del 14 y de la del 27.

Entre los sos presidentes pue destacase a Laureano Figuerola, Segismundo Moret, Gumersindo de Azcárate, Antonio Alcalá Galiano, Ramón María del Valle-Inclán, Antonio Cánovas del Castillo, Miguel de Unamuno, Fernando de los Ríos, Gregorio Marañón y Manuel Azaña. La primer muyer almitida como socia foi Emilia Pardo Bazán el 9 de febreru de 1905 col númberu 7.925.[1]

L'economista asturianu David M. Rivas foi Secretariu Xeneral de 1989 a 1995.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]