Association Sportive de Monaco Football Club

De Wikipedia
Association Sportive de Monaco Football Club
Situación
Estáu Mónacu
Datos
Nome oficial Association sportive Monaco Football Club
Tipu club de fútbol
Fundáu en23 agostu 1924
Propietariu Bandera de Rusia Dmitry Rybolovlev (es) Traducir
Presidente Bandera de Rusia Dmitry Rybolovlev (es) Traducir
Entrenador Bandera de Austria Adolf Hütter
Categoría Ligue 1
Instalaciones
Estadiu Estadio Luis II (es) Traducir
Dueñu de Dmitry Rybolovlev (es) Traducir
Casa de Grimaldi

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Association Sportive de Monaco Football Club, conocida tamién como Mónacu, ye un club de fútbol perteneciente al Principáu de Mónacu. Foi fundáu en 1924 y xuega anguaño na Ligue 1 de Francia con alcuerdu deportivu, yá que nun ye un equipu francés. L'equipu desenvuelve los sos alcuentros como llocal nel Stade Louis II (n'asturianu: Estadiu Lluis II), allugáu nel distritu de Fontvieille.

A lo llargo del tiempu llogró atropar una gran cantidá de títulos oficiales, ente los que destaquen 8 consagraciones en Lliga de Francia (siendo'l 3ᵘ más ganador empatáu col Nantes), 5 en Copa de Francia y 1 en Copa de la Lliga. A nivel européu algamó finales en Lliga de Campeones mientres la temporada 2003-04 y Recopa de la UEFA en 1991-92. Foi subcampeón en diverses oportunidaes, y unu de los mayores animadores del fútbol francés dende los sos empiezos. L'amplia reconocencia global, sicasí, débese mayormente al so allugamientu —dientro del Principáu más famosu del mundu— y l'importante númberu de figures internacionales que militaron nes sos files.

Los años de mayor ésitu pa Mónacu lleguen nos 70's y 80's, cuando foi entrenáu polos notables Lucien Leduc y Arsène Wenger. Llogró asitiase como un club de prestíu en Francia, pero tamién a lo llargo del continente européu (a pesar de non campeonar nes sos competiciones). A fines de los años 1990 recuperó terrén perdíu nel empiezu de la década, empecipiando otru periodu de grandes conquistes a partir del nuevu mileniu gracies a xugadores como David Trezeguet, Lucas Bernardi, Marcelo Gallardo, Rafael Márquez y Thierry Henry. La institución nutrióse siempres de futbolistes franceses, siendo éstos los más destacaos del so historial. L'únicu monegascu nativu d'importante trescendencia foi Armand Forcherio, quién se tresformó n'unu de los ídolos más queríos pola xente. Un considerable númberu d'arxentinos integraron los sos planteles dende la profesionalización en Lliga de Francia, en diversos casos ciudadanos franceses por ascendencia dellos d'ellos.

Historia[editar | editar la fonte]

L'Association Sportive de Monaco Football Club naz en 1924 gracies a la fusión de dellos equipos polideportivos de la ciudá: Swimming Club, Monaco Sports, A.S. Beausoleil, Etoile de Monaco y Riviera A.C. Anque l'equipu ye de Mónacu, dexóse-y xugar na Lliga de Francia, siéndo-y otorgáu'l númberu d'afiliación 91 (lo qu'enmarca a Mónacu dientro del grupu más antiguu na Lliga).[1] Los sos años como institución amateur vivir dientro del circuitu rexonal en Provenza-Alpes-Costa Azul, con un disímil tránsitu. Integró amestar du Sud-Est dende 1924 y llogró campeonar na mesma mientres ésa década y la siguiente. Tou camudó en 1932 cuando foi convidáu a participar como profesional na apocayá creada Lliga de Francia pola Federación Francesa de Fútbol (FFF). El so andar empecipiar na Ligue 2 (Segunda División), con resultaos pocu satisfactorios que provoquen el descensu a les lligues rexonales perdiendo asina la so condición de conxuntu profesional per dellos años. En 1948, una vegada rematáu'l conflictu armáu que detuvo la vida deportiva europea, Mónacu decide rearmarse profesionalmente gracies al impulsu brindáu pola monarquía monegasca, personificada nel príncipe Raniero. Mientres tola so vida'l príncipe sería promotor y fanáticu del club, apurriendo a la causa deportiva ya impulsando el so desarrollu económicu con importantes donaciones y beneficios fiscales. La so arrogancia vese reflexada exitosamente para 1953, cola torna a la máxima categoría francesa.

Surdimientu en Ligue 1: 1948-1972[editar | editar la fonte]

Delio Onnis col Mónacu mientres l'añu 1970.

L'añu 1958 ye clave fundamental nel percorríu de les siguientes dos décades, porque marca la llegada d'un referente na direición téunica: Lucien Leduc. Con él Mónacu algamaría lo más alto del fútbol francés, superando la meta de convertise en campeón oficial per primer vegada. Asocedió na Copa de Francia de 1960, previa al títulu de Ligue 1 na temporada 1960-61, conquista de prestíu y notoriedá más allá de les fronteres nacionales. Mónacu facer d'un nome, adquiriendo tamién pase pa la Copa d'Europa mientres 1961-62. Enfrentaría en ronda preliminar al Glasgow Rangers d'Escocia. La resultancia final, depués d'apostar partíos d'ida y vuelta, foi de 4-6 para Rangers nel global (dos victories por 3-2 pa los escoceses, en Glasgow y Mónacu). En 1962, Leduc forma un conxuntu sólidu, que respuende nun 100% al so ideariu xenerando altes mires pal entrenador, según rellató nési entós. Los xugadores nun lu defraudaron, con tou méritu y xusticia vencieron tantu en Lliga como Copa. Un doblete significativu, cuatro logro de valumbu como suma total en trés años pal proyeutu. En 1963, Leduc dexa'l so cargu y diríxese a Suiza p'axustar una posible incorporación al Servette FC, escosáu por un desgastante y trabayosu itinerariu. El club suizu yera campeón vixente y tenía gran base, amás de pertenecer a un país ensin competencia tan fuerte como la francesa. Nun se trató d'un adiós definitivu, pero Mónacu sintió enforma la so ausencia no posterior inmediatu. La Copa d'Europa de 1963-64 empezó bárbaro, en parte porque inda se cuntaba cola base del añu anterior. Na eliminatoria preliminar Mónacu ganó la so serie por un global de 8-3 sobre'l AEK de Grecia (7-2 en Mónacu y 1-1 n'Atenes). Depués enfrentó al futuru campeón, Internazionale d'Italia, perdiendo dos veces (1-0 y 3-1) pero xugando d'igual a igual y demostrando un arrogante xuegu d'ataque. Sería'l so postreru gran desempeñu hasta fines de la década siguiente, el restu de los 60's fueron intrescendentes, faciendo gala temporada tres temporada d'una medianía malo de desdoblar. A la fin rompióse en 1968-69, negativamente, peracabando un murniu descensu.

Cayida y recuperación: 1972-1984[editar | editar la fonte]

El regresu a la categoría principal llegaría recién en 1973-74, dempués de sufrir duramente'l retrocesu y una crisis deportiva complexa. Foi un aliciente pasaxeru, los problemes deportivos nun atoparen solución real y l'institución siguía ensin un proyeutu concretu pa camudar el so estáu de crisis. La carrera d'ascensu descensu volvióse crónica, Mónacu nun llograba escapar d'ella mientres reparaba como acaldía alloñábase más de la élite francesa (representada polos esitosos equipos Nantes y Saint-Etienne). Una lluz d'esperanza llegó'l día que Jean Louis Campora, que'l so padre (Charles Campora) foi unu de los fundadores del club y miembru activu del so dirigencia, tomó la decisión de participar viviegamente nes decisiones alministratives. Col sofitu de la monarquía y los inversores algamó la presidencia en 1975, espresando con claridá que la so primer midida nel cargu sería convocar a Leduc y recuperar con él la gloria pasada. Nuna temporada Mónacu llogra asitiase de nuevu en Ligue 1, cuntando col inxeniu del so mandatariu y la capacidá del entrenador repatriáu. Tamién foi de gran ayuda l'apaición de valores como l'arxentín Delio Onnis, futuru goliador históricu del club, o Jean-Luc Ettori, xugador con más presencies defendiendo la casaca monegasca. Tal foi la recuperación que'l campeonatu de 1977-78 se coloreó con colloráu y blancu; el conxuntu del principáu volvía trunfar depués de 15 años en seca. Los 80's llegaben con un nuevu trunfu en Copa de Francia, dempués de ganar nel partíu descisivo a US Orléans por 3-1, yá ensin Leduc (decidiera retirase de l'actividá profesional). Gerard Banide asocedió al entrenador saliente, y fadríase cargu polos siguiente cuatro años de la direición téunica con bien bones resultaos nes competiciones nacionales. Con Banide Mónacu enxamás baxó del 6° llugar en Ligue 1, animando cada tornéu con un xuegu sueltu y de gran vuelu. Llogró consagrase na temporada 1981-82, apostando un apasionante duelu col Saint-Étienne que remató namái un puntu per debaxo na tabla de posiciones. Los nomes propios a tener en cuenta del periodu son Manuel Amorós y Daniel Bravo, homes de fuerte temperamentu y talentu, acunaos pol públicu como referentes. Desafortunadamente el lideralgu local nun se treslladó a Europa, yá que nunca superó la primer instancia de toa competición. Por esto -en parte- decide anovase los aires con Lucien Müller nel cargu d'entrenador,[2] siguiendo una llinia determinada de trabayu pero pensando n'alzar les pretensiones nel curtiu plazu. Müller tuvo a puntu de ser campeón na so primer temporada (1983-84), pero perdió'l títulu col Bordeaux por diferencia de gol en rematando dambos equipos empataos en 54 puntos.[3] Tamién llega a la final en Copa de Francia, cayendo insólitamente con Metz por 2-0 na prórroga. Un zarru con balance positivu y l'enfotu de sabese nel bon camín, pero ensin trofeos qu'exhibir nes vitrines.

Arsène Wenger: 1984-1994[editar | editar la fonte]

Arsène Wenger foi entrenador del club mientres una década (1984-1994).

Para 1984-85, Mónacu tampoco llogra'l campeonatu de Lliga, llegando namái hasta'l tercer llugar, pero completando una segunda rueda cuasi perfecta depués d'empezar el tornéu bien per debaxo de les sos posibilidaes (ocupó'l décimu puestu a metá de temporada). Esti retrocesu, a comparanza del añu anterior, viose compensáu pola más esllumante actuación del equipu monegascu en Copa de Francia. Namái un gol en contra en nueve partíos, solmenáu pol Lille, y 18 tantos a favor p'arredondiar una campaña de siete victories (más empate y derrota). La final xugar con un estadiu Parque de los Príncipes apináu d'espectadores y el resultáu final de 1-0 sobre Paris Saint-Germain desamarró la fiesta ente'l públicu raxón. Vencer al PSG en París y tornar a Mónacu cola Copa en mano foi un suañu fechu realidá pa Lucien Müller.[4] Un añu dempués arrenunciaría al puestu, en completando una mediocre campaña en Lliga novenu llugar- y sufrir tempranes eliminaciones en copes. Mientres 1986-87, Stefan Kovacs tomaría'l mandu, pasando pola institución ensin pena nin gloria. Arsène Wenger, que tenía como esperiencia previa la direición del Nancy, foi contratáu en 1987.[5] Wenger forxó una de les etapes más esitoses del club, que ganaría amestar 1 al añu siguiente,[6] siempres recordada pol so fútbol esquisitu y la gran cantidá de cracks que fueron fichaos o incorporaos dende divisiones menores. Dellos casos destacables son George Weah, Jürgen Klinsmann, Youri Djorkaeff, Emmanuel Petit, Lilian Thuram o Thierry Henry (futura estrella del Arsenal). Quiciabes la cuenta pendiente, a pesar d'engarrar siempres los primeros puestos, foi nun consiguir un mayor númberu de títulos. Los años 90 fueron una dómina bona pal fútbol francés a nivel d'equipos, bien competitiva, con delles instituciones engarrando títulos nacionales y europeos. Eso xugó en contra del Mónacu, qu'igualmente s'axudicó un par d'Copes y una Lliga. Al ser destituyíu Wenger de la direición tres un mal entamu de campeonatu en 1994,[7] dexó un conxuntu formáu, competitivu, que cuntaba cola presencia de valores nuevos y mayores. Unu d'ellos, emblema anguaño, llegaría dende Arxentina siendo práuticamente un adolescente. El so nome ye David Trezeguet.

Potencia n'Europa: 1996-2006[editar | editar la fonte]

Jean Tigana foi nomáu nuevu téunicu del equipu en 1995, y dirixir a la consecución del so sestu títulu de Lliga en 1997.[8]

Nel añu 2000, sol mandu de Claude Puel, el Mónacu ganó la so séptima Lliga francesa[9] y la so cuarta Supercopa de Francia. Dempués de ganar la Copa de la Lliga con Didier Deschamps como téunicu, en setiembre y payares del 2003 ye electu pola IFFHS como'l Meyor equipu del mes del mundu.

Nel añu 2004 llegó per primer vegada a la final de la Lliga de Campeones, onde perdieron contra'l FC Porto por 3-0.[10] El so ésitu n'Europa pasó-yos factura na Ligue 1 2003/04, onde terminaron en 3ᵘ puestu magar liderar el campeonatu mientres munches selmanes. Colos fichaxes de Javier Saviola, Ernesto Chevantón y Maicon pa sustituyir a los trespasaos Ludovic Giuly y Jérôme Rothen, repitieron la 3ᵉʳ posición na temporada 2004/05.[11]

Cayente: 2006-2012[editar | editar la fonte]

Dempués de convertise nuna de les potencies futbolístiques de Francia a principios de sieglu, adulces el Mónacu foi perdiendo pesu nel campeonatu galu, con ides y veníes de xugadores na plantía y una importante inestabilidá nel puestu d'entrenador. Asina, na temporada 2005-06, tres la dimisión de Didier Deschamps y la llegada de Francesco Guidolin,[12] el conxuntu monegascu terminó nun decepcionante 9ᵘ puestu. L'equipu del Principáu sufrió un horrible empiezu na Ligue 1 2006/07 que supunxo la destitución de László Bölöni, siendo sustituyíu pol so asistente, Laurent Banide,[13] que finalmente consigue bones resultaos y asitia al Mónacu na 9ª posición del campeonatu. Les siguientes campañes tampoco fueron satisfactories, yá que l'equipu abeyó per pela zona media de la clasificación, anque en 2010 llegó a la final de la Copa.[14]

Guy Lacombe foi destituyíu en xineru de 2011, dexando al equipu en 17ᵘ puestu.[15] Laurent Banide ocupó'l so vacante pero nun pudo remontar el vuelu del Mónacu, y finalmente, l'equipu baxó a segunda división dempués de 35 años na máxima categoría, al concluyir en 18ᵘ puestu na Ligue 1.[16] Ellí permaneció dos temporaes, dempués de nun llograr l'ascensu a la primera.

La llegada de Dmitri Rybolóvlev[editar | editar la fonte]

El rusu Dmitri Rybolóvlev mercó la totalidá del club ente los años 2011 y 2013.

Mientres l'añu 2011, depués d'axustar col príncipe Alberto de Mónacu y llegar a un bon alcuerdu pal club y Principáu, el multimillonariu rusu Dmitri Rybolóvlev adquirió l'AS Monaco;[17] sicasí, l'equipu nun pudo llograr l'ascensu a Ligue 1 esa temporada, pos tuvo un mal empiezu y remató nuna decepcionante octava posición con 52 puntos, lo que provocó la contratación de Claudio Ranieri en sustitución de Marco Simone.[18] En mayu de 2013, el conxuntu monegascu llogró l'ascensu y volvió a la máxima categoría como campeón de Ligue 2.[19] Anguaño, Rybolovlev atópase reestructurando'l club ya invirtiendo un gran capital p'asitialo nuevamente como unu de los meyores equipos del continente.

El primer golpe millonariu de Dmitri Rybolóvlev produciríase'l 24 de mayu de 2013, cuando fueron anunciaos los fichaxes de James Rodríguez por 45 millones d'euros y João Moutinho por 25 millones d'euros, dambos procedentes del FC Porto. Más tarde anuncióse la contratación de Ricardo Carvalho y de Radamel Falcao, esti postreru por 60 millones d'euros (convirtiéndose nel 7ᵘ fichaxe más caru de la hestoria). Tamién llegaron Jérémy Toulalan por 5 millones d'euros, Éric Abidal (llibre) y Geoffrey Kondogbia, por 20 millones d'euros procedente del Sevilla FC. Tou ello pa configurar una plantía d'estrelles cola cual lluchar por volver a la élite francesa, y tamién europea.[20] El Mónacu empieza la Ligue 1 ganando los 2 primeros partíos y asitiándose líder na 4ª xornada, pero al términu de la primer vuelta ocupa'l segundu puestu con 41 puntos, trés por detrás del Paris Saint-Germain.[21] Al empezar el 2014, llegaba una mala noticia: una grave mancadura de rodía de Radamel Falcao.[22] Na Copa de Francia, l'equipu del Principáu llega hasta semifinales, onde ye esaniciáu contra tou pronósticu pol acabante xubir EA Guingamp.[23] Finalmente, el Mónacu conclúi la temporada col subcampeonatu y el so récor de puntos nuna temporada.[24]

Pa siguir el so ambiciosu proyeutu, el Mónacu decidió prescindir de Claudio Ranieri, alegando que faía falta "una nueva dinámica" y l'eliminación na Copa como motivos de la decisión.[25] El nuevu inquilín del banquín sería'l mozu téunicu venezolanu-portugués Leonardo Jardim.[26] Destacar que'l club perdió a dos de los sos puntales: James Rodríguez (máximu asistente de la Lliga na temporada anterior), trespasáu al Real Madrid;[27] y Radamel Falcao, cedíu con opción de compra al Manchester United.[28] Estos trespasos yeren el preludiu d'un cambéu nel proyeutu del club, frenando les grandes inversiones y trabayando más al llargu plazu,[29] y espliquen que l'equipu sufriera un mal empiezu na Ligue 1 2014/15, asitiándose en puestos de descensu tres 5 xornaes.[30] Sicasí, adulces el Mónacu va ameyorando y termina la primer vuelta como 5ᵘ clasificáu,[31] ente que se clasifica pa octavos de final de la Lliga de Campeones como primero de grupu.[32][33] Sería esaniciáu de dicha competición pola Juventus de Turín en cuartos de final.[34] Finalmente, l'equipu del Principáu acabó la Ligue 1 2014/15 en 3ᵘ puestu, polo que vuelve clasificase pa la Champions.[35]

El cursu 2016-17 arrincó de forma positiva, llogrando'l pase a la fase de grupos de la Lliga de Campeones en ganando al Villarreal y asitiándose líder de Ligue 1 tres 4 xornaes. A diferencia de temporaes anteriores, esta vegada'l conxuntu del Principáu amosó la so faceta más ofensiva basándose nun xuegu de rápides transiciones y enchas peles bandes, contabilizando 36 goles a favor en 12 partíos del tornéu domésticu, meyor marca histórica dende 1969. El Mónacu terminó la primer vuelta del campeonatu en 2ª posición, marcando 56 goles, más que nengún otru equipu del continente. El Mónacu foi subcampeon de la Copa de la Lliga, perdiendo la final contra'l Paris Saint-Germain (1-4); ente que foi esaniciáu en semifinales de la Copa de Francia nuevamente ante los parisinos (5-0) y tamién en semifinales de la Lliga de Campeones ante la Juventus de Turín. 15 años dempués, y cola ayuda de xugadores como Falcao y Mbappé, el 17 de mayu llogren ganar la Ligue 1 al ganar 2-0 a Saint Etienne nel Estadiu Lluis II.[36]

Uniforme[editar | editar la fonte]

Historia[editar | editar la fonte]

Como práuticamente tolos equipos de fútbol, Mónacu camudó'l so diseñu de camiseta mientres les primeres dómines en diverses oportunidaes hasta adoptar definitivamente un estilu propiu. El primer modelu que los sos fanáticos recuerden con apreciu taba compuestu por franxes verticales coloraes y blanques (símil Atlético Madrid). Esti utilizar mientres los sos primeros años de competencia en Lliga, los 50's mayormente, pero ante'l deséu de destacar con daqué más especial o únicu surdió un bocetu inspirador. La princesa Grace, esposa del príncipe Raniero, dibuxó una idea de camiseta que maravió a toos. El so home esplicara ante la so presencia mientres una cena la necesidá que tenía'l club, la so intención d'adoptar un modelu más personal que lo estreme mundialmente. Ella llogró xunir con muncha simplez simboloxía monegasca histórica y estilu en indumentaria deportiva, dando vida a un emblema qu'hasta la fecha sigue intactu.

  • Uniforme tradicional: Camiseta de pescuezu blancu y colloráu, estremada en diagonal dende'l costazu esquierdu hasta l'estremu inferior derechu con color coloráu y el restu blancu, pantalón de color blancu (mientres l'actual temporada símil camiseta), medies blanques con detalles en colloráu.
  • Uniforme alternativu: Camiseta azul con pescuezu coloráu y blancu, franxes horizontales tropezoses blanques y coloraes en torso cimera, pantalón n'azul con pequeñes franxes blanques y coloraes, medies azules con detalles en colloráu.
  • Uniforme internativo: Camiseta blanca, pantalón blancu y medies coloraes.
  • Uniforme históricu: Camiseta blanca a franxes verticales en color coloráu, pantalón coloráu o nel so defectu blancu, medies blanques o coloraes. Mónacu utiliza esti conxuntu en forma conmemorativa, mientres diversos ralos a lo llargo del tiempu.

Cronoloxía:


Época 1924-1926


Época 1926-1928


Época 1928-1932


Época 1932-1940


Época 1940-1950


Época 1950-1962


Época 1962-Presente


Esceición dende 1962

Alternativos:


Alternativu (habitual)


Alternativu 2 (habitual)


Alternativu 3 (habitual)


Alternativu 4 (non habitual)

Provisores/Patrocinadores[editar | editar la fonte]

  • Esta ye la cronoloxía de les marques y patrocinadores de la indumentaria del club.
Indumentaria
Periodu Provisor
19701985 Bandera de Francia Le Coq Sportif
19851988 Bandera d'Alemaña Adidas
19881990 Bandera de Estaos Xuníos d'América Nike
19901998 Bandera d'Alemaña Adidas
19982000 Bandera d'Italia Kappa
20002010 Bandera d'Alemaña Puma
20102014 Bandera d'Italia Macron
2014 – act. Bandera de Estaos Xuníos d'América Nike
Patrocinador
Periodu Patrocinador
19761982 Bandera de Mónacu RMC
19821986 Bally
19861987 Bandera de Mónacu TMC
19871988 Bandera de Francia Alain Afflelou
19881992 Bandera de Rusia Lada
19921994 Bandera de Países Baxos Tamoil
19941998 Bandera de Francia Eurest
1998 – act. Bandera de Rusia Fedcom

Estadiu[editar | editar la fonte]

Estadiu Louis II nel so interior, cola so vista actual nuna xornada deportiva ayena al fútbol.

El Stade Louis II (n'español: Estadio Lluis II) ye un estadiu multipropósito, pero principalmente destináu a la práutica del fútbol, asitiáu nel Principáu de Mónacu. Sirve de see habitual pa la Association Sportive de Monaco Football Club y la so direición completa ye 7, Avenue des Catelans, 98000 Monaco.[37] Foi inauguráu'l día 25 de xineru de 1985 pol Príncipe Rainiero III de Mónacu, depués d'una complexa construcción en tierres ganaes al mar del distritu de Fontvieille. El so nome ye un homenaxe al príncipe Lluis II de Mónacu, güelu de Raniero y rexente del cual heredó la so posición. A partir del añu 1998 l'AS Monaco FC encargar d'entamar la Supercopa d'Europa nel estadiu. El Stade Louis II orixinal foi abiertu en 1939, ante la necesidá de cuntar con un espaciu acorde pal plenu desarrollu del fútbol como espectáculu na ciudá (enantes namái se cuntaba con un campu delimitado y escasa gradería de madera). A fines de los 70's, por motivación de Jean Louis Campora, surde la idea de provocar una reforma plena nes instalaciones deportives del Mónacu. Les consultes y negociaciones pa encarar tal proyeutu con solvencia llegaron a bon términu y a empiezos de los 80's yá empecipiara'l trabayu. Anguaño 2/3 de la población en Mónacu podría esfrutar d'un alcuentru deportivu cómodamente nel Louis II. El desarrollu de Mónacu beneficiar cola espansión del complexu deportivu y los nuevos servicios que surdieron colos años, como ye l'usu d'instalaciones per parte de la Universidá Internacional. El barriu volvióse un curiosu de la meyor arquiteutura monegasca, que l'estadiu tamién acompaña gracies al so vanguardista diseño treme colo clásico y un gran respetu pola redolada que lo arrodia. Un detalle que nun pasa desapercibíu, sobre una de les cabeceres, ye'l conxuntu de nueve arco. Carauterística que denota identidá y reconocencia alredor del globu cuando fotografíes o tresmisiones televisives faen focu nella.

Datos: La superficie cubierta ye de 3 hai, ente les 116 totales que presenta'l principáu. La so capacidá averada xube a 18000 allugamientos, siendo exemplu en distribución de públicu (cumplir el más altu estándar de comodidá y seguridá). El terrén de xuegu tien unes dimensiones de 105 x 67 metros, práuticamente l'ideal aconseyáu por UEFA. Otru detalle remarcable ye'l llume, ente los meyores del mundu.

Xugadores[editar | editar la fonte]

Plantía[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Arqueros
Bandera de Croacia POR Danijel Xubašić Capitán 3ᵘ 39 años Bandera de Croacia Hajduk Split
POR Diego Benaglio 40 años Bandera d'Alemaña VfL Wolfsburgo
Bandera de Senegal POR Seydou Sy 28 años Divisiones Inferiores
Bandera de Francia POR Loïc Badiashile 26 años Divisiones Inferiores
Defensores
Bandera de Inglaterra DEF Jonathan Panzo 23 años Bandera de Inglaterra Chelsea
Bandera d'Italia DEF Antonio Barreca 29 años Bandera d'Italia Torino
Bandera de Brasil DEF Jemerson 30 años Bandera de Brasil Atlético Mineiro
Bandera de Brasil DEF Jorge 28 años Bandera de Brasil Flamengo
Bandera de Francia DEF Jordy Gaspar 27 años Bandera de Francia Lyon
Bandera de Francia DEF Ronaël Pierre-Gabriel 25 años Bandera de Francia Saint-Étienne
Bandera de Francia DEF Djibril Sidibé 31 años Bandera de Francia Lille
Bandera de Francia DEF Julien Serrano 26 años Divisiones Inferiores
Bandera d'Italia DEF Andrea Raggi Capitán 2ᵘ 39 años Bandera d'Italia Bologna
Bandera de Polonia DEF Kamil Glik 36 años Bandera d'Italia Torino
Bandera de Francia DEF Kévin N'Doram 28 años Divisiones Inferiores
Bandera de Malí DEF Almamy Touré 27 años Divisiones Inferiores
Mediocampistes
Bandera de Costa de Marfil MED Jean-Eudes Aholou 29 años Bandera de Francia Racing Strasbourg
Bandera de Bélxica MED Youri Tielemans 26 años Bandera de Bélxica Anderlecht
Bandera de Rusia MED Aleksandr Golovín 27 años Bandera de Rusia CSKA Moscú
Bandera de Portugal MED Rony Lopes 28 años Bandera de Francia Lille
Bandera de Brasil MED Gabriel Boschilia 29 años Bandera de Brasil São Paulo
MED Youssef Aït Bennasser 24 años Bandera de Francia Nancy
Bandera de Guinea-Bisáu MED Pelé 32 años Bandera de Portugal Rio Ave
Bandera de Francia MED Romain Faivre 25 años Divisiones Inferiores
Bandera de Francia MED Samuel Grandsir 27 años Bandera de Francia Troyes
Bandera de Francia MED Moussa Sylla 24 años Divisiones Inferiores
Bandera de Francia MED Sofiane Diop 23 años Bandera de Francia Stade Rennais
Delanteros
Bandera de Colombia DEL Radamel Falcao Capitán 1ᵘ 38 años Bandera de Inglaterra Chelsea
Bandera de Montenegru DEL Stevan Jovetić 34 años Bandera d'Italia Inter de Milán
Bandera de Senegal DEL Keita Baldé 29 años Bandera d'Italia Lazio
Bandera de Francia DEL Willem Geubbels 22 años Bandera de Francia Lyon
DEL Jordi Mboula 25 años F. C. Barcelona "B"
Bandera d'Italia DEL Pietro Pellegri 23 años Bandera d'Italia Genoa
Bandera de Francia DEL Wilson Isidor 23 años Bandera de Francia Stade Rennais
  • Dellos xugadores tienen dosales repitíos por cuenta del regresu de dellos xugadores que taben cedíos a otros equipos.

Altes y baxes 2018/19[editar | editar la fonte]

Gastos en fichaxes: 98.000.000 €
Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costu
Bandera de Rusia Aleksandr Golovín Mediocampista Bandera de Rusia CSKA Moscú Trespasu.[38] 30.000.000 €[38]
Bandera de Francia Willem Geubbels Delanteru Bandera de Francia Lyon Trespasu.[39] 20.000.000 €[39]
Bandera de Costa de Marfil Jean-Eudes Aholou Mediocampista Bandera de Francia Racing Strasbourg Trespasu.[40] 14.000.000 €[40]
Bandera d'Italia Antonio Barreca Defensa Bandera d'Italia Torino Trespasu.[41] 12.000.000 €[41]
Bandera de Guinea-Bisáu Pelé Mediocampista Bandera de Portugal Rio Ave Trespasu.[42] 10.000.000 €[42]
Bandera de Francia Ronaël Pierre-Gabriel Defensa Bandera de Francia Saint-Étienne Trespasu.[43] 6.000.000 €[43]
Bandera de Francia Samuel Grandsir Mediocampista Bandera de Francia Troyes Trespasu.[44] 3.000.000 €[44]
Bandera de Inglaterra Jonathan Panzo Defensa Bandera de Inglaterra Chelsea Trespasu.[45] 3.000.000 €[45]
Ingresos por ventes: 360.000.000 €
Baxes
Xugador Posición Destín Tipu Costu
Bandera de Francia Kylian Mbappé Delanteru Bandera de Francia Paris Saint-Germain Trespasu.[46] 180.000.000 €[46]
Bandera de Francia Thomas Lemar Mediocampista Atlético de Madrid Trespasu.[47] 65.000.000 €[47]
Bandera de Brasil Fabinho Mediocampista Bandera de Inglaterra Liverpool Trespasu.[48] 50.000.000 €[48]
Bandera de Países Baxos Terence Kongolo Defensa Bandera de Inglaterra Huddersfield Town Trespasu.[49] 20.000.000 €[49]
Bandera de Francia Soualiho Meïté Mediocampista Bandera d'Italia Torino Trespasu.[50] 10.000.000 €[50]
Bandera de Francia Adama Diakhaby Delanteru Bandera de Inglaterra Huddersfield Town Trespasu.[51] 10.000.000 €[51]
Bandera d'Arxelia Rachid Ghezzal Delanteru Bandera de Inglaterra Leicester City Trespasu.[52] 10.000.000 €[52]
Bandera de Portugal Joao Moutinho Mediocampista Bandera de Inglaterra Wolverhampton Trespasu.[53] 5.000.000 €[53]
Bandera de Nixeria Elderson Echiéjilé Defensa Bandera de ? Fin de Contratu.
Bandera de Costa de Marfil Lacina Traoré Delanteru Bandera de ? Fin de Contratu.

Xugadores cedíos[editar | editar la fonte]

Xugadores cedíos
Xugador Posición Club
Bandera de Francia Paul Nardi Porteru Bandera de Bélxica Cercle Brugge
Bandera de Camerún Pierre-Daniel N'Guinda Defensa Bandera de Francia US Quevilly
Bandera de Francia Jonathan Mexique Mediocampista Bandera de Francia Tours
Bandera de Portugal Gil Dias Mediocampista Bandera de Inglaterra Nottingham Forest
Bandera de Francia Tristan Muyumba Mediocampista Bandera de Bélxica Cercle Brugge
Bandera de Francia Guévin Tormin Delanteru Bandera de Bélxica Cercle Brugge
Bandera de Francia Irvin Cardona Delanteru Bandera de Bélxica Cercle Brugge

Xugadores con más partíos[editar | editar la fonte]

Pos. Xugador Partíos
Bandera de Francia Jean-Luc Ettori 755
Bandera de Francia Claude Puel 602
Bandera de Francia Jean Petit 428
Bandera de Francia Manuel Amoros 349
Bandera de Francia Christian Dalger 334
Bandera de Francia Marcel Dib 326
Bandera de Francia François Ludo 319
Bandera de Francia Luc Sonor 315
Bandera de Francia Michel Hidalgo 304
10° Bandera de Mónacu Armand Forcherio 303

Xugadores con más goles[editar | editar la fonte]

Pos. Xugador Goles
Bandera d'Arxentina Delio Onnis 157
Bandera de Francia Lucien Cossou 97
Bandera de Francia Christian Dalger 89
Bandera de Francia Jean Petit 78
Bandera de Nixeria Victor Ikpeba 77
Bandera de Francia Yvon Douis 74
Bandera de Francia Youri Djorkaeff 68
Bandera de Colombia Radamel Falcao 67
Bandera de Brasil Sonny Anderson 67
10° Bandera de Burundi Shabani Nonda 67
11° Bandera de Liberia George Weah 66
12° Bandera de Francia Ludovic Giuly 66
13° Bandera de Francia Claude Puel 63
14° Bandera de Francia Valère Germain 49
15° Bandera de Francia Thierry Henry 39

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Nome !Periodu
1 Bandera de Francia Jean Batmale 19481950
2 Bandera de Rumanía Alexander Schwartz 19501952
3 Bandera d'Italia Angelo Grizzetti 19521953
4 Bandera de Chequia Louis Dupal 19531956
5 Bandera de Austria Anton Marek 19561957
6 Bandera de Francia Louis Pirroni 19581958
7 Bandera de Francia Lucien Leduc 19581963
8 Bandera de Francia Roger Courtois 19631965
9 Bandera de Francia Pierre Sinibaldi 19651968
10 Bandera de Francia Louis Pirroni 1968
11 Bandera de Francia Robert Domergue 19681970
12 Bandera de Francia Jean Luciano 19701972
Nome !Periodu
13 Bandera d'Arxentina Rubén Bravo 19721974
14 Bandera d'Arxentina Alberto Muro 19741976
15 Bandera de Mónacu Armand Forchério 1976
16 Bandera de Francia Lucien Leduc 19761979
17 Bandera de Francia Gérard Banide 19791983
18 Bandera de Francia Lucien Müller 19831986
19 Bandera de Rumanía Stefan Kovacs 19861987
20 Bandera de Francia Arsène Wenger 19871994
21 Bandera de Francia Jean Petit 1994
22 Bandera de Francia Jean-Luc Ettori 19941995
23 Bandera de Francia Gérard Banide 1995
24 Bandera de Francia Jean Tigana 19951999
Nome !Periodu
25 Bandera de Francia Claude Puel 19992001
26 Bandera de Francia Didier Deschamps 20012005
27 Bandera de Francia Jean Petit 2005
28 Bandera d'Italia Francesco Guidolin 20052006
29 Bandera de Rumanía László Bölöni 2006
30 Bandera de Francia Laurent Banide 20062007
31 Bandera de Brasil Ricardo Gomes 20072009
32 Bandera de Francia Guy Lacombe 20092011
33 Bandera de Francia Laurent Banide 2011
34 Bandera d'Italia Marco Simone 20112012
35 Bandera d'Italia Claudio Ranieri 20122014
36 Bandera de Venezuela Bandera de Portugal Leonardo Jardim 2014presente

Presidentes[editar | editar la fonte]

Llista de Presidentes
Nome !Periodu
1 Bandera de Mónacu Étienne Boéri 19481951
2 Bandera de Mónacu Roger-Félix Médecin 19521953, 19561957
3 Bandera de Mónacu Joseph Fissore 1954
4 Bandera de Mónacu Charles Campora 1955, 19581959
5 Bandera de Mónacu Antoine Romagnan 19601963
6 Bandera de Mónacu Max Principale 19641968
7 Bandera de Mónacu Edmond Aubert 1969
8 Bandera de Mónacu Henry Reyy 19701972
9 Bandera de Mónacu Henri Orengo 19731974
10 Bandera de Mónacu Henri Corvetto 1975
11 Bandera de Mónacu Jean-Louis Campora 19762003
12 Bandera de Mónacu Pierre Svara 20032004
13 Bandera de Mónacu Michel Pastor 20042008
14 Bandera de Francia Jérôme de Bontin 20082009
15 Bandera de Mónacu Étienne Franzi 20092011
16 Bandera de Rusia Dmitri Rybolóvlev 2011presente

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos rexonales[editar | editar la fonte]

  • Division d'Honneur Ligue du Sud-Est (4): 1933, 1948, 1959 (R), 1978(R)
  • Campeonatu de Provenza 1942-42

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Torneos internacionales[editar | editar la fonte]

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Siguidores[editar | editar la fonte]

Mónacu tien anguaño cinco grupos de siguidores oficiales, respondíos por y sofitaos pola institución. El Club des supporters de Monaco (CSM), Ultres Monaco 94, Heracles, Bulls Monaco 2005 (que cunta con seiciones n'Italia y Provenza) y los Muneg'Oc (residentes nel sureste de Francia). El primeru de los citaos tien el so orixe en 1952, polo que se considera unu de los más aneyos n'Europa (y el mundu enteru tamién). Estos grupos son los que xeneralmente entamen viaxes alredor de Francia pa siguir al equipu o xornaes de sofitu que van dende lo deportivo hasta la caridá munches vegaes, pero nun son los únicos. A fines de los años 1990 empezaron a surdir diverses agrupaciones non oficiales en dellos llugares de Francia o l'estranxeru, cuntando güei con un considerable aumentu d'afiliaos o amigos que se suman a elles. Podemos atopales en sitios como Roquebrune-Cap-Martin (residencia de "Los Allobroges"), Fréjus, Arles, Draguignan, Cannes y Niza. Tamién en Departamentos o Rexones qu'arrexunten a siguidores de distintes ciudaes: Var, Saboya, Ardenas, Auvernia ("Los Fanatics"), Aisne, Norte-Pasu de Calais, Picardía, Normandía ("Los Munegu 14"), Lorena y Alsacia. A lo último, en países europeos como Italia, España, Inglaterra, Portugal y Holanda, y países americanos como Colombia, Arxentina, Brasil, Méxicu y Estaos Xuníos, tamién esisten asociaciones de fanáticos. Según estimaciones de la organización nel Stade Louis II, ensin l'arribación de públicu proveniente de ciudaes franceses los alcuentros como llocal cuntaríen con escasa concurrencia. Daqué similar, pero más bultable, asocedería en partíos como visitante cuando tenga de percorrer amplies distancies. Por tales motivos Mónacu considera bien importante motivar iniciatives d'esti calibre, necesaries pa fomentar el sostén y espardimientu del club a lo llargo y anchu de la so zona influyente.

Rivalidaes[editar | editar la fonte]

Siguidores del OGC Niza nel Stade Louis II, xineru de 2010.
  • Niza: Rivalidá natural, lóxica. Por distancia xeográfica Mónacu y Niza tienen d'enfrentase p'algamar diferencies na carrera imaxinaria por ser más o meyor. Por ello cobra vida'l Derby de la Costa Azul. Los dos equipos gociaron de bonos momentos históricos que sirvieron pa fomentar pasiones, pero non a grandes niveles. La igualdá y proximidá que xenera enfrentamientu, tamién llenda los odios por un sentimientu de pertenencia que comparten. Ellos son la Costa Azul, un estilu de vida y otru futbolísticu emparentáu col calor de sablera y sol constante. Dende los 80's Mónacu crez en caudal de siguidores y munchos d'ellos son de Niza o la so contorna paradóxicamente, fechu que nun escasta la rivalidá pero tampoco sirve p'amontala. Los fanáticos del Niza tamién tienen rivalidá colos del AS Cannes, que tomaron preferencialmente xunto cola so oposición a Olympique de Marseille nos trazos históricos más recién.
  • Marsella: La rivalidá naz a partir de los ésitos alcanzaos pol Marsella en competiciones nacionales, apostándo-y al Mónacu y Niza el títulu d'equipu más importante del sur. Pa los fanáticos de Marsella, Mónacu representa al elitismu y nun tien identidá popular nin un caudal de siguidores importante. La respuesta afirma que los fanáticos del Mónacu siguen al equipu por eleición propia, ensin obligación nin imposición, ente que los del Marsella facer porque se automarginan de la idiosincrasia francesa. Nes últimes dos décades la rivalidá escayó, yá que dende los medios fomentóse "El Clásicu" a nivel nacional (qu'enfrenta al Olympique con PSG). Los ésitos del otru Olympique, el de Lyon, motivaron una nueva rivalidá de relevancia pa Marsella (Choc des Olympiques) y esto tamién movió la llucha contra los roxiblancos. Sía comoquier inda se siente refugu mutuu y clima de tensión nos enfrentamientos ente dambos equipos.
  • Otros: Mónacu tamién tien rivalidá col Lyon polos sos ésitos llograos nos torneos nacionales de la década del 2000. Tamién tien rivalidá col PSG por representar la centralidad parisina que políticamente afectó'l so territoriu. Esta última rivalidá col equipu parisín tomó muncha relevancia dende la llegada de los multimillonarios dueños qatarinos al club de la capital francesa una y bones el Mónacu, teniendo como dueñu al multimillonariu rusu Rybolóvlev, foi l'únicu equipu que pudo romper la hexemonía llocal del Paris Saint Germain al coronase campeón na temporada 2016-2017 de la Ligue 1.

Amistaes[editar | editar la fonte]

  • Torino: L'amistá remontar al añu 1998, cuando Mónacu tenía d'enfrentar a Juventus poles semifinales de Champions League. Los fanáticos del club granate acompañaron a los del Mónacu mientres la so estadía en Turín, siempres pensando n'allugase contra'l so clásicu rival. Dende entós sostiense una bona rellación, non intensa pero sí constante gracies a la cercanía de les sos ciudaes.
  • Cruzeiro: En 2015 estos dos clubes formaron una alianza col fin de fomentar siguidores tantu en Francia como en Brasil.
  • Estudiantes de La Plata: Esta amistá naz nel 2017, al traviés d'un alcuerdu d'asociación ente dambos clubes que comparten, amás de los colores, la cultura familiar de los sos siguidores. Guido Carrillo ye'l "padrín" d'esta unión por xugar en dambes instituciones.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Damian-Thissot, Stephan (28 d'ochobre de 2015). «El Mónacu xuega en Francia por un alcuerdu robláu en 1924». AS.
  2. «Muller dexa'l Mallorca y ficha pol Mónacu». El País (9 de xunu de 1983).
  3. «Francia: Burdeos, campeón». Mundo Deportivo:  p. 20. 3 de mayu de 1984. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1984/05/03/MD19840503-020.pdf. 
  4. AFP (9 de xunu de 1985). «1-0: La Copa de Francia, pal Mónacu». Mundo Deportivo:  p. 54. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1985/06/09/MD19850609-054.pdf. 
  5. «Francia: El "british" Mónacu pisa fuerte». Mundo Deportivo:  p. 22. 27 de xunetu de 1987. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1987/07/27/MD19870727-022.pdf. «el nuevu mánager del Mónacu, Arsene Wenger». 
  6. «Salvar polos pelos el París St. Germain». Mundo Deportivo:  p. 25. 6 de xunu de 1988. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1988/06/06/MD19880606-026.pdf. 
  7. Turner, Graham (26 de setiembre de 1994). «Wenger nun pudo acabar el cursu en Mónacu». El País.
  8. «El Mónacu, campeón en Francia». El País (4 de mayu de 1997).
  9. Valente, Alejandro (16 de mayu de 2000). «Mónacu, campeón». Mundo Deportivo:  p. 35. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD02/PUB/2000/04/16/EMD20000416035MDP.pdf. 
  10. Hermida, Xosé (27 de mayu de 2004). «Portugal vuelve a gloriar». El País.
  11. «L'históricu Nantes evita 'in extremis' el descensu». Mundo Deportivo:  p. 30. 29 de mayu de 2005. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/PUB/2005/05/29/EMD20050529030MDP.pdf. 
  12. Di Meo, Dino (5 d'ochobre de 2005). «Guidolin aux manettes de l'AS Monaco» (francés). Libération.
  13. Schneider, Grégory (24 d'ochobre de 2006). «L'AS Monaco déboulonne Bölöni» (francés). Libération.
  14. Axencia EFE (1 de mayu de 2010). «El Paris Saint Germain suma'l so octavu títulu de Copa». AS.
  15. AFP (11 de xineru de 2011). «Football : Lacombe démis de ses fonctions d'entraîneur de Monaco» (francés). Le Monde.
  16. Axencia EFE (30 de mayu de 2011). «en amestar-1_54162697774.html El Mónacu baxa a Segunda tres 35 años en Ligue 1». Mundo Deportivo.
  17. Axencia EFE (23 d'avientu de 2011). «Un magnate rusu facer coles aiciones del Mónacu». AS.
  18. Ros, P.; Axencia EFE (29 de mayu de 2012). «Ranieri firma pol Mónacu». Superdeporte.
  19. Axencia EFE (11 de mayu de 2013). «El Mónacu xube a Ligue 1». Marca.
  20. Rubio, Quique (9 d'agostu de 2013). «Forgo de millonarios ente Mónacu y PSG n'Amestar1». AS.
  21. Bergogne, Romain (22 d'avientu de 2013). «Lille tient tête à Paris» (francés). L'Équipe.
  22. Axencia EFE (23 de xineru de 2014). «mundial.html Falcao sufre una grave mancadura de rodía y podría perdese'l Mundial». La Vanguardia.
  23. «El Guingamp esanicia al Mónacu y va apostar la final ante'l Rennes». Marca (17 d'abril de 2014).
  24. AFP (17 de mayu de 2014). «Ligue 1: Lille en Ligue des champions, Sochaux en enfer» (francés). Libération.
  25. S.D. (20 de mayu de 2014). «Ranieri abandona'l Mónacu». ABC.
  26. Axencia EFE (5 de xunu de 2014). «Leonardo Jardim, nuevu entrenador del Mónacu». Marca.
  27. Europa Press (22 de xunetu de 2014). «James Rodríguez robla por seis temporaes col Madrid». Superdeporte.
  28. «Ye oficial: Falcao García robla como nuevu xugador del Manchester United». Radio Caracol (1 de setiembre de 2014).
  29. Axencia EFE (2 de setiembre de 2014). «Giro radical del Mónacu: "Nun competimos colos grandes"». AS.
  30. Duchesne, Vincent (15 de setiembre de 2014). «Lille aux commandes, l'OM ne se prend pas la tête» (francés). Le Figaro.
  31. C.O.-B. (20 d'avientu de 2014). «Monaco file, Caen stagne» (francés). L'Équipe.
  32. Axencia EFE (9 d'avientu de 2014). «El Mónacu anula al Zenit y clasifícase primero de grupu». Sport.
  33. «Monaco, miracle en rouge et blanc» (francés). L'Équipe (30 d'avientu de 2014).
  34. «La Juventus echa'l cerrojo en Mónacu y torna a semifinales doce años dempués». Antena 3 (1 de mayu de 2015).
  35. http://sport24.lefigaro.fr/football/ligue-1/fil-info/monaco-confuerte-la-troisieme-place (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  36. Figueroa, Nicolas. bandera-de-colombia-en-la-celebracion-del-monaco Falcao lluz con arguyu la bandera de Colombia na celebración del Mónacu. http://www.colombia.com/futbol/colombianos-en-el-esterior/noticias/sdi26/155770/falcao-lluz-con-arguyu-la bandera-de-colombia-en-la-celebracion-del-monaco. Consultáu'l 20 de mayu de 2017. 
  37. «Stade Louis II». Archiváu dende l'orixinal, el 11 de mayu de 2008. «en francés, na web oficial del club.»
  38. 38,0 38,1 «Transferts : Alexandre Golovine officiellement à Monaco». L'Équipe (27 de xunetu de 2018). Consultáu'l 27 de xunetu de 2018.
  39. 39,0 39,1 «Transferts : Samuel Grandsir à Monaco jusqu'en 2023». L'Équipe (9 de xunu de 2018). Consultáu'l 9 de xunu de 2018.
  40. 40,0 40,1 «Jean-Eudes Aholou joins AS Monaco». AS Monaco (25 de xunetu de 2018). Consultáu'l 25 de xunetu de 2018.
  41. 41,0 41,1 «Antonio Barreca signe cinq ans à Monaco». L'Équipe (10 de xunetu de 2018). Consultáu'l 10 de xunetu de 2018.
  42. 42,0 42,1 «Monaco fait signer Pelé (Rio Ave)». L'Équipe (6 de xunetu de 2018). Consultáu'l 10 de xunetu de 2018.
  43. 43,0 43,1 «Jonathan Panzo (Chelsea), un espoir anglais à Monaco». L'Équipe (6 de xunetu de 2018). Consultáu'l 6 de xunetu de 2018.
  44. 44,0 44,1 «Transferts : Samuel Grandsir à Monaco jusqu'en 2023». L'Équipe (9 de xunu de 2018). Consultáu'l 9 de xunu de 2018.
  45. 45,0 45,1 «Jonathan Panzo (Chelsea), un espoir anglais à Monaco». L'Équipe (6 de xunetu de 2018). Consultáu'l 6 de xunetu de 2018.
  46. 46,0 46,1 https://elpais.com/deportes/2017/08/31/actualidad/1504183797_957975.html
  47. 47,0 47,1 «Principiu d'alcuerdu por Lemar ente l'Atlético y el Mónacu». AS (12 de xunu de 2018). Consultáu'l 12 de xunu de 2018.
  48. 48,0 48,1 «Oficial: el Liverpool adelantrar al Atleti y firma a Fabinho». AS (28 de mayu de 2018). Consultáu'l 7 de xunu de 2018.
  49. 49,0 49,1 «Huddersfield sign Terence Kongolo from Monaco for club-record fee». Sky Sports (28 de xunu de 2018). Consultáu'l 8 de xunu de 2018.
  50. 50,0 50,1 «Soualiho Meité (Monaco) signe au Torino». L'Équipe (10 de xunetu de 2018). Consultáu'l 10 de xunetu de 2018.
  51. 51,0 51,1 «Huddersfield sign Terence Kongolo from Monaco for club-record fee». Sky Sports (28 de xunu de 2018). Consultáu'l 8 de xunu de 2018.
  52. 52,0 52,1 «Huddersfield sign Terence Kongolo from Monaco for club-record fee». Sky Sports (28 de xunu de 2018). Consultáu'l 8 de xunu de 2018.
  53. 53,0 53,1 «El Wolverhampton ficha a Moutinho». Marca (24 de xunetu de 2018). Consultáu'l 24 de xunetu de 2018.
  54. 2nd Télé-magacín International Cup (Marseille) 1966/67
  55. Memorial Mario Cecchi Gori 98
  56. Tournoi du Club Europe
  57. Troféu de la Cerámica '06

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]