Asociación Internacional de Tresporte Aereu

De Wikipedia
Asociación Internacional de Tresporte Aereu
International Air Transport Association (en)
Association du transport aérien international (fr)
Asociación comercial
Llocalización
Sede Montreal
Direición Países Baxos
Historia
Fundación19 abril 1945
Organigrama
Direutor executivu Willie Walsh (es) Traducir (1r abril 2021)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Asociación de Tresporte Aereu Internacional (del inglés International Air Transport Association o IATA) surde en L'Habana, Cuba nel añu 1945 y foi fundada por 57 miembros de 31 naciones, na so mayoría d'Europa y Norteamérica. Depués de dellos años de transición foi rellanzada p'América y el mundu na Convención de Chicago de 1944 el 7 d'avientu y finalmente foi modificada un añu dempués n'ochobre de 1945 en L'Habana, Cuba. Ye'l preséu pa la cooperación ente aereollinies, promoviendo la seguridad, fiabilidá, enfotu y economía nel tresporte aereu en beneficiu económicu de los sos accionistes privaos. Puede pertenecer a la IATA cualquier compañía aérea que tenga la posibilidá d'operar un serviciu aereu regular internacional pol Gobiernu d'un Estáu que perteneza a la OACI, Les empreses qu'operen solamente vuelos nacionales pueden participar como miembros acomuñaos con voz pero ensin votu.

Historia[editar | editar la fonte]

La IATA foi formada n'abril de 1945 en L'Habana, Cuba. Ye'l socesor de l'Asociación Internacional de Tráficu Aereu, que, de la mesma, foi formada en 1919 en L'Haya, Países Baxos. Na so fundación, la IATA constaba de 57 aereollinies de 31 países, principalmente europees y norteamericanes. Gran parte de los primeros trabayos de la IATA fueron téunicos y apurrieron apurras a l'acabante crear Organización d'Aviación Civil Internacional (OACI), que fueron reflexaos nos anexos de la Convención de Chicago, el tratáu internacional qu'entá rixe la conducción del tresporte aereu internacional.

La Convención de Chicago nun pudo resolver la cuestión de quién vuela onde, sicasí, esto dio llugar a miles d'alcuerdos billaterales de tresporte aereu esistentes anguaño. L'estándar de referencia pa los primeros alcuerdos billaterales foi'l Alcuerdo de Bermudes, ente Estaos Xuníos y Reinu Xuníu, de 1946.

La IATA tamién foi obligada polos gobiernos a afitar una estructura tarifaria coherente qu'evitó la competencia agresiva, amás d'ocupase tamién de los intereses del consumidor. La primer Conferencia de Tráficu celebrar en 1947 en Rio de Janeiro y algamó alcuerdos unánimes sobre unes 400 resoluciones.

L'aviación creció rápido mientres les siguientes décades y el trabayu de la IATA viose forzáu a espandise en gran midida.

Prioridaes[editar | editar la fonte]

Seguridá y fiabilidá[editar | editar la fonte]

La seguridá ye la prioridá númberu unu pa la IATA. El principal preséu pa la seguridá ye la IATA Operational Safety Audit (IOSA). La IOSA tamién foi dirixida a nivel estatal per dellos países. En 2012, l'aviación rexistró l'añu más seguru de la so historia. La tasa global d'accidentes d'aviones construyíos n'Occidente (midida nes perdes de cascu per millón de vuelos d'aviones construyíos n'Occidente) foi de 0.20, l'equivalente a un accidente cada 5 millones de vuelos. Les futures meyores van basar nel intercambiu de datos con una base de datos alimentada por un ensame de fontes y agospiada pel Centru Mundial d'Información de Seguridá. En xunu de 2014 la IATA estableció un panel especial pa estudiar midíes pal siguimientu d'aeronaves en vuelu en tiempu real. El movimientu yera en respuesta a la desapaición ensin rastru del vuelu 370 de Malaysia Airlines Flight 370 el 8 de marzu de 2014.

Seguridá y proteición[editar | editar la fonte]

La proteición frente a posibles ataques, tantu n'aeropuertos como n'aeronaves en vuelu, volvióse cada vez más importante dempués de los atentaos del 11 de setiembre de 2001. Siguiendo una serie de normes ensin coordinar per distintos países, la industria desenvolvió un Checkpoint of the Future, que se basa na evaluación del riesgu y la diferenciación de pasaxeros.

Mediu ambiente[editar | editar la fonte]

Los miembros de la IATA y tolos comenenciudos de la industria alcordaron trés oxetivos ambientales secuenciales:

  • Una meyora media na eficiencia de combustible del 1,5% añal ente 2009 y 2020.
  • Un tope nes emisiones netes de carbonu de l'aviación a partir de 2020 (crecedera neutral en carbonu).
  • Un amenorgamientu del 50% nes emisiones netes de carbonu de l'aviación pa 2050 con al respective de los niveles de 2005.

Na 69ª xunta xeneral añal de la IATA en Ciudá del Cabu, Sudáfrica, los miembros sofitaron abrumadoramente un resolución sobre "Implementación de la Estratexa de Crecedera del Carbonu Neutral de l'Aviación (CNG2020)". El resolución apurre a los gobiernos un conxuntu de principios sobre cómo los gobiernos podríen:

  • Establecer procedimientos pa una midida basada nel mercáu únicu (MBM).
  • Integrar un solu MBM como parte d'un paquete de midíes pa llograr el CNG2020.

Les aereollinies miembru de la IATA alcordaron qu'un únicu esquema obligatoriu de compensación de carbonu sería la opción más simple y más eficaz pa un MBM.

Socios estratéxicos[editar | editar la fonte]

Los socios estratéxicos de la IATA son provisores de soluciones d'aviación que, al traviés del so trabayu con dellos grupos de trabayu de la IATA, ayuden a crear y caltener rellaciones colos principales interesaos de la industria, trabayando cola IATA nel so llabor de sirvir al sector del tresporte aereu.[1]

Misión de la IATA[editar | editar la fonte]

Representar[editar | editar la fonte]

IATA representa 265 aereollinies que se traducen en 94% de la ufierta internacional regular de pasaxe, midida n'asientos-quilómetru ufiertaos, equivalentes al 84% del total mundial.

Liderar[editar | editar la fonte]

La IATA busca ayudar a les llinies aérees simplificando los procesos y amontando la conveniencia del fluxu financiero de los sos ingresos mientres amenorga costos y aumenta la eficiencia.

Sirvir[editar | editar la fonte]

IATA asegura a les persones el movimientu alredor del globu cola so rede d'aereollinies, amás aprove soporte profesional esencial y una gama de productos y servicios espertos, como publicaciones, entrenamientu y consultes.

La IATA ufierta beneficios a toles partes arreyaes nel comerciu aereu.

  1. Pa los consumidores: Simplifica los procesos de viaxe y tresporte, mientres caltién los costos baxos.
  2. IATA dexa que les aereollinies operen de manera segura, eficiente y económica, so regles definíes.
  3. IATA sirve d'intermediariu ente'l pasaxeru, los axentes de carga y les aereollinies.
  4. Una amplia rede d'industries suplidoras y provisores de servicios ven en IATA un provisor sólidu nuna variedá de soluciones industriales.
  5. Pa los gobiernos, IATA busca asegurar qu'ellos puedan tar bien informaos de les complexidaes de la industria de l'aviación.

Organización[editar | editar la fonte]

La sede central de la organización ta en Montreal y dispón d'una segunda oficina permanente en Xinebra. Amás hai oficines rexonales en Amman, Beijing, Johanesburgo, Madrid, Miami, Moscú, Singapur y Washington y 63 oficines locales distribuyíes en 60 países.

L'autoridá suprema de la IATA exercer l'Asamblea Xeneral formada por representantes de tolos miembros activos que deciden por mayoría sobre la base de 1 votu per compañía. La Xunta Xeneral celébrase 1 vegada al añu y ente otres coses escueye'l Presidente de la IATA d'ente los representantes de les compañíes aérees.

El Comité de Gobiernu ye l'órganu executivu y ta compuestu por 30 miembros escoyíos pola Asamblea Xeneral. De normal son los representantes de les compañíes aérees con mayor volume de tráficu na so zona xeográfica.

Actividaes[editar | editar la fonte]

Cámara de Compensación[editar | editar la fonte]

Empezó a funcionar en 1947 y depende del Comité de Finances, Ye un mecanismu que dexa la lliquidación de los cargos inter compañíes ensin necesidá d'un movimientu físicu de grandes sumes, Tien see en Xinebra y reglamentu propiu, reportando direutamente al Direutor Xeneral d'IATA. La Cámara de Compensación liquida mensualmente na moneda escoyida pola compañía aérea (dólares americanos, euros o llibres esterlines) al traviés del tipu de cambéu IATA d'esi mes, dando en una lliquidación especial si la moneda nacional de la compañía en cuestión bazcuyara más d'un 10% al respective de la escoyida como referencia.

Conferencies de Tráficu[editar | editar la fonte]

IATA estrema al mundu en tres árees o conferencies de tráficu (TC)

Área 1 o TC1 América + Hawai

Área 2 o TC2 Europa, África y Mediu Oriente

Área 3 o TC3 Asia y Australasia

Cada área subdividir en sub árees que dependiendo del itinerariu van tener como integrantes distintos países, por casu si'l viaxe ye dientro del área 1, les sub árees van ser América del Norte, América Central, Caribe/Antilles y América del Sur, pero si'l viaxe ye ente l'área 1 y l'área 2, entós les sub árees d'América van ser Atlánticu Norte, Atlánticu Mediu y Atlánticu Sur. Pa determinar los países integrantes de cada sub área non solo tiénense en cuenta aspecto xeográficos si non tamién aspeutos económicos y aspeutos culturales.

Pa determinar les tarifes a aplicar, empléguense los códigu d'indicador global (GI) dependiendo la ruta que siga l'itinerariu del pasaxeru. Dalgunos d'ellos son:

AT ruta vía Tresatlánticu ente TC1 y TC2

PA ruta vía Transpacífico ente TC1 y TC3

AP ruta vía Transtlántico y amás Transpacífico ente TC2 Y TC3, vía TC1

PO ruta vía Transpolar ente TC1 y TC2 vía polo norte

SP ruta vía Transpolar ente TC1 y TC2 vía polo sur

EH ruta dafechu en TC2 o dafechu en TC3 o ente TC2 y TC3

TS ruta vía Transiberiana ente TC2 y TC3

WH ruta dafechu dientro de TC1

Plan de lliquidación bancaria (BSP Bank Settlement Plan)[editar | editar la fonte]

Dexa lliquidaciones bancaries de billetes y pasaxe ente axencies y compañíes aérees d'un mesmu país o países próximos.

Sistema de busca d'equipaxes BAGTRAC[editar | editar la fonte]

Coordina la recuperación d'equipaxes perdíos al traviés d'un centru de datos común asitiáu en Atlanta, aprobándose'l formatu d'una tarxeta común d'identificación.

Auditoría de Seguridá Operacional d'IATA (IOSA)[editar | editar la fonte]

Ye un sistema d'auditoríes de seguridá operativa reconocida por OACI que pretende homogeneizar los niveles de seguridá en toles llinies aérees. Dende l'añu 2010 ye un requisitu pa ser miembru d'IATA.

Simplificando'l negociu[editar | editar la fonte]

Ye un programa que pretende simplificar los trámites necesarios pal viaxe aereu. En xunu de 2008 rematar con ésitu la eliminación del billete de papel en favor del billete electrónicu. El programa tamién inclúi la instalación de puntos de facturación automática comunes (CUSS), meyores nel manexu d'equipaxes (BIP), qu'inclúin iniciatives teunolóxiques como la identificación d'equipaxes per radio frecuencia (RFBI), la sustitución de tarxetes d'embarque magnétiques por otres basaes en códigos de barres (BCBP), eliminación de la carta de porte aereu, reemplazándola por un documentu electrónicu (IATA y.Freight) y el Fast Travel Programme qu'intenta faer lo posible pal viaxeru'l resolución personal de los trámites del embarque.

Códigu IATA[editar | editar la fonte]

El códigu d'aeropuertos d'IATA ye un códigu de tres lletres que designa a cada aeropuertu nel mundu. Estos códigos son decidíos pola asociación internacional de tresporte aereu (International Air Transport Association) IATA. Los códigos nun son únicos: 323 de los aproximao 20.000 códigos son usaos por más d'un aeropuertu. Les lletres amosaes claramente nes etiquetes d'equipaxe usaes nes meses d'embarque de los aeropuertos son una muestra del usu d'estos códigos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  1. Socio estratéxicos de la IATA. «http://www.iata.org/about/sp/Pages/partners.aspx». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de marzu de 2015. Consultáu'l 9 de mayu de 2017.