Ash Ketchum

De Wikipedia
Ash Ketchum
Personaxe de Pokémon (es) Traducir
Universu universu Pokémon
Creador/a/es Satoshi Tajiri
Información
Sexu masculín
Nacimientu Pueblo Paleta (es) Traducir
Ocupación Entrenador Pokémon
Padres Delia Ketchum (en) Traducir
Residencia Pueblo Paleta (es) Traducir
[editar datos en Wikidata]

Ash Ketchum, conocíu en Xapón como Satoshi, ye'l protagonista de la serie d'anime Pokémon. Mide 1.65 m y pesa 54 kg. Ye un entrenador Pokémon orixinariu de Pueblo Paleta, de la rexón de Kanto. Tien un calter perseverante, entusiasta y distrayíu, y la so máxima ambición ye aportar al meyor maestru Pokémon. Esisten apaiciones d'esti personaxe nes adautaciones del manga, de les cualos inclúin: Pokémon: The Electric Tale of Pikachu,[1] Pocket Monsters Zensho,[2] y Ash & Pikachu.[3] L'apellíu “Ketchum” ye un xuegu de pallabres sobre l'antigua coletilla de la llicencia de la serie y el eslogan: “Gotta Catch'em All!” (“¡Atrápalos yá!” en Llatinoamérica y Faite con toos! n'España). Posiblemente, el so nome provién de tres lletres del so nome en xaponés: Satoshi = Ash.

Historia[editar | editar la fonte]

Kanto (serie orixinal)[editar | editar la fonte]

Ash, como tou entrenador Pokémon, aspira a convertise nel más grande Maestru Pokémon de tolos tiempos. Al cumplir 10 años, Ash tien la oportunidá recibir la so Pokémon inicial per parte del profesor Oak, sicasí tolos Pokémon iniciales yá fueren escoyíos por otros entrenadores. La so insistencia por deseyar un Pokémon, dexó recibir como'l so Pokémon inicial un Pikachu.

Mientres el so viaxe, conoz a Misty y Brock, quien depués siguen al protagonista nes sos aventures. Nel so camín atópase frecuentemente al Team Rocket, quien traten de robar al so Pikachu. Nesta temporada, Ash prindó a un Caterpie, qu'evoluciona en Metapod y depués en Butterfree, que tien de dexar dir pa cumplir con un ritual d'apareyamientu. Pidgeotto que s'evoluciona en Pidgeot y dexar llibre por que curie a unos Pidgeys y Pidgeottos.

Dempués de ganar 2 medayes atopar con un Bulbasaur que lo atrapa y quédase con él (mandar col profesor Oak na cuarta temporada), atopa un Charmander el cual foi abandonáu pol so entrenador y qu'evoluciona en Charmeleon y depués en Charizard, pero esti Pokémon nun respeta al so entrenador, causándo-y bastantes desastres na segunda temporada fai-y casu nuevamente y na tercera dexar nel Valle Charizífico. Depués haya un Squirtle que orixinalmente yera un bandíu xunto al so escuadrón de Squirtle, que más tarde convertir en bomberos oficiales d'un pueblu (el de Ash xúnese escuadrón de bomberos na tercer temporada). Con ellos empecipia'l so viaxe y la so recueya de medayes por tola rexón Kanto mientres atrapa a otros Pokémon como Krabby, qu'evoluciona dempués en Kingler o Muk. Amás de 30 Tauros prindaos na Zona Safari de Ciudá Fuchsia. Otros Pokémon como Primeape que ye dexáu entrenando hasta que se convierta en campeón y pueda tornar con Ash. Tamién ta un Pokémon pantasma Haunter, quien fixo amistá con Ash pa ganar la medaya númberu 4.

Finalmente, consigue los ocho medayes llegando asina a la competencia de la Lliga Pokémon nel Pandu Añíl, onde conoz a munchos entrenadores ente ellos a Ritchie, con quien entablo amistá mientres la competencia pero nos sorteos de clasificación, enfréntense unu contra l'otru. Ash pierde'l combate, por cuenta que'l so Charizard refugar a lluchar contra'l Pikachu de Richie, quedando ente los 16 meyores del tornéu, llogrando una bona reputación.

Les Islles Naranxa[editar | editar la fonte]

Dempués de terminar ente los 16 meyores na Lliga Añil, Ash aventurar escontra les Islles Naranxa pa buscar una Poké Ball GS pal Profesor Oak n'islla Valencia, llar de la Profesora Ivy. Brock, quien decide quedase a vivir na casa de la profesora, onde se fadría cargu de los queferes.

Ash y Misty cayeron n'otra trampa del Team Rocket con un dirixible, que, estrellar nuna islla desconocida, Ash enterar de qu'hai una competencia conocida como la Lliga Naranxa. Ash y Misty conocen a un Observador Pokémon llamáu Tracey, quien s'integra al grupu. Nesta temporada, Ash captura a un Snorlax, amás de curiar a un Lapras que taba siendo tundíu por unos desconocíos nes veres d'una sablera, y que se convertiría nel mediu de tresporte ente les islles del archipiélagu. El so Charizard quien nun obedecía les órdenes de Ash, camuda de comportamientu.

Depués de llograr les 4 medayes necesaries pa entrar a la batalla final contra'l líder de la Lliga Naranxa “Drake”. Dempués de vencer a Drake y el so Dragonite, Ash convertir nel nuevu campeón de la Lliga Naranxa. Rematada la Lliga Naranxa, Lapras ye lliberáu pa dise cola so familia.

Johto[editar | editar la fonte]

Al tornar al llaboratoriu del profesor Oak, El so rival, Gary aventurar escontra la rexón Johto. Ash nun duldar en dir a dicha rexón, ente que'l prof. Oak dio-y una misión al protagonista. Apurrir la Poké Ball GS a Kurt, un famosu espertu en Poké Balls. Brock remanez y xúnese de nuevu al grupu dexando a Tracey con Oak.

Al llegar a dicha rexón, inscribióse, y empezó a enfrentase a los líderes de ximnasiu de la rexón Johto. Ash prinda a un Chikorita, qu'evoluciona más tarde en Bayleef. Otros Pokémon como Cyndaquil, Totodile y Heracross integrar al so equipu. Charizard, foi dexáu nel Valle Charirrífico pa poder entrenar. Heracross quedar con Oak dempués d'un tornéu de Tauros. Squirtle, quien participó nun tornéu de bomberos Pokémon, decide tornar col so antiguu escuadrón, y Bulbasaur quien tamién ye unviáu al llaboratoriu de Oak en Pueblu Paleta. A midida que los Pokémon de Ash díbense, otros integrábense al so equipu, como Noctowl y Phanpy.

Dempués de vencer nos ocho ximnasios de Johto, finalmente compite na Conferencia Plateada, a la qu'apuerta colos Pokémon atrapaos nel so viaxe. Nesti tornéu, Ash llogra vencer al so rival, Gary Oak, cola ayuda de Charizard, pero queda esaniciáu en siendo ganáu por Harrison, un entrenador de la rexón de Hoenn. Ash, quien por un encamientu fecha por Harrison, dirixir a la rexón Hoenn.

Al llegar a Ciudá Verde, Misty recibe una noticia per parte de les sos hermanes, indicando que tien de tornar a Ciudá Celeste pa curiar el ximnasiu ente que elles tán ausentes, Misty ve esti sucesu con muncha murnia yá que, anque nunca lo dixo, gracies a ciertes situaciones y comentarios, yera un fechu que se namorara fondamente de Ash a lo llargo de los sos viaxes (esto nun asocede na versión en xaponés), sicasí anque al momentu de la despidida paez que lo va dicir, ye atayada por Brock. Otramiente, Brock torna al so llar pa iguar dellos problemes amenaos, ente que Ash parte a Hoenn namái con Pikachu.

Hoenn[editar | editar la fonte]

Ash emponer escontra Hoenn, dexando a tolos sos Pokémon sacante a Pikachu. En Hoenn, conoz a una entrenadora llamada May/Aura y el so hermanu Max. En dicha rexón, realcontrar con Brock y empecipia el so percorríu pa la recueya de medayes. Mientres el so percorríu, Ash captura a Treecko qu'evoluciona a Grovyle y más tarde en Sceptile, Taillow qu'evoluciona a Swellow, Corphish, Torkoal y Snorunt qu'evoluciona a Glalie nel gran festival. Nun momentu, Ash realcontrar con Misty, que'l so Togepi evoluciona en Togetic y ye lliberáu.

Depués de consiguir 8 medayes, Ash llega a la Lliga Hoenn, que se realiza en Ciudá Colosalia. Al llegar les semifinales de la lliga Hoenn, Ash ye vencíu por Tyson, un entrenador col que fixera amistá, quedando ente los 8 meyores. Ash, torna a Pueblu Paleta, satisfechu pola resultancia, y despídese de Max y May (quien se queden en ciudá Petalburgo) y Brock quien tamién torna al so llar.

Kanto y el Frente de Batalla[editar | editar la fonte]

De regresu a casa, Ash conoz a Scott, quien lo convida a participar na competencia de la Batalla de la Frontera que se realiza na rexón Kanto, pa retar a los ases del frente. Antes d'empecipiar la so nueva aventura, Ash dexa a Torkoal y Glalie con Oak, ente que Phanpy se reintegra al grupu.

Depués de ganar a los ases del frente: Noland, Greta, Tucker, Lucy, Spenser y Anabel, revélase l'allugamientu de la última base onde s'atopa'l más fuerte de los ases del frente, la Pirámide Batalla que'l so as del frente llámase Valente.

Finalmente, Ash llega a la pirámide de batalla, pa enfrentar a Brandon, l'últimu as del frente. Ash enfrentar a Valente por 3 ocasiones, de les cualos na so tercer oportunidá, derrota a Valente, llogrando ganar la competencia y el derechu de ser un as del frente, pero Ash refuga la ufierta. Nesta temporada Ash utilizó a tolos Pokémon que foi prindando a lo llargo de los sos viaxes, y asina pudo llograr la victoria. Destácase por casu, la batalla de Charizard contra Articuno, na cual gana Charizard.

Depués d'un concursu Pokémon, onde tamién participó Ash, los sos amigos Max y May despidir d'él, ente que Brock, torna a la so casa.

En pueblu Paleta, Gary y Ash, tienen una batalla. Ash ye derrotáu, y Gary fála-y sobre la rexón de Sinnoh. Tolos Pokémon de Ash son unviaos al llaboratoriu de Oak, sacante Pikachu y Aipom, quien tamién sigue a Ash hasta Sinnoh.

Lliga Sinnoh[editar | editar la fonte]

Nesta rexón Ash conoz a Dawn (conocida en Xapón como Hikari y n'España como Maya). Depués de que Ash perdiera a Pikachu por culpa del equipu rocket, ella atopar mancáu y devolver y dende esi momentu empiecen a viaxar xuntos, Dawn desea convertise nuna gran coordinadora Pokémon xunto a Piplup (la so Pokémon inicial) . Ash nuevamente realcuéntrase con Brock el cual llega a esta rexón namái con Sudowoodo. Nesta nueva etapa de la serie, Ash conoz a un entrenador llamáu Paul que podría dicise que ye la contraparte de Ash, con quien empecipia una rivalidá y tien delles engarradielles a lo llargo de la serie. En determináu momentu, Ash realcontrar con May, quien viaxa a Sinnoh pa participar nel concursu Pokémon de Wallace.

Ash prindó a Starly, Turtwig, Gligar y Gible amás camuda a Aipom pol Buizel de Dawn, fueron evolucionando mientres diba pasando'l tiempu: Starly evolucionó en Staravia y depués en Staraptor, Turtwig a Grotle y dempués a Torterra, Gligar convertir en Gliscor ente que Buizel Y Gible quedáronse asina. Como unu de los integrantes nel so equipu ta Chimchar, un Pokémon que orixinalmente pertenecía a Paul, pero como yera d'esperase Paul lliberar al dicir que yera débil. Pasu a ser Parte del equipu de Ash Y darréu Evolucionando en Monferno y d'últimes en Infernape, convirtiéndose nun Pokémon fundamental una y bones lo ayudar en gran parte de les batalles de ximnasiu y gracies a él tamién vence a Paul pelos cuartos de final de la Lliga Sinnoh venciendo a Aggron, a Ninjask y al Electivire De Paul. En consiguiendo les 8 medayes riquíes pa competir na Lliga Pokémon, Ash terminó ente los cuatro meyores de la competencia depués de superar al so rival Paul en cuartu de final y siendo derrotáu por Tobias en semifinales l'entrenador que tenía al llexendariu Latios y Darkrai, depués Tobias convertir nel Campeón de la Lliga Sinnoh.

Lliga Teselia/Unova[editar | editar la fonte]

Nesta nueva temporada, Ash empecipia un nuevu viaxe pola rexón de Unova llevándose nuevamente solo a Pikachu. Nel camín conoz a Iris y Cilan/Millo, quien se van convertir nos sos nuevos compañeros de viaxe. Ende conoz a Trip, un entrenador novatu y fotógrafu que rápido se convierte nel so nuevu rival y ganó a Ash en trés de los cinco causes que s'enfrentaron. Ash consiguió les 8 medayes de Unova y prindó a Pidove (quién evolucionaría a Tranquill y depués a Unfezant), Oshawott, Tepig (quién evolucionaría a Pignite), Snivy, Scraggy, Sewaddle (quién evolucionaría a Swadloon y depués a Leavanny), Palpitoad, Roggenrola (quién evolucionaría a Boldore) y Krokorok (quién evolucionaría a Krookodile). Viaxo al este de Unova xunto con Cinthia, la campeona de Sinnoh, onde tamién se realcontró con Dawn.

En siendo ganáu na lliga Teselia, ash decide viaxar poles Islla Escolora, en llegando a Kanto Iris decide viaxar a Johto y Cilan/Millo viaxar per Johto, Kanto y Hoenn.

Kalos[editar | editar la fonte]

En despidiéndose d'Iris y Cilan, Ash decide entamar un viaxe a Kalos xunto a una reportera pokemon llamada Alexa. Al llegar, Alexa dixébrase y Ash intenta retar al primer ximnasiu na ciudá, ensin ésitu, tres ello conoz a los hermanos Clemont y Bonnie, quien s'impresionen col estilu de llucha del y Pikachu, y deciden acompañalo. Tres un incidente na Torre Prisma con un Garchomp, la fama de Ash y Pikachu aumenta, llamando l'atención d'una nueva, Sele, quien cree habelo vistu antes. En perdiendo nel primer ximnasiu, Serena atopa a Ash, quien escaeciera la so mochila nun Centru Pokemon. Ash nun reconoz a Serena, polo cual ella decide acompañalo xunto con Clemont y Bonnie. Serena revela que Ash ayudar años tres nun campamentu del Profesor Oak y que dende esi entós quería estima-y, Ash recordar, faciendo que Sele empiece a toma-y un ciñu especial.

Más palantre, Clemont confiesa que ye un líder de ximnasiu pero que-y costaba controlar a unu de los sos inventos, Clembot, un ayudante que controlaba'l ximnasiu pol, resolviendo'l problema gracies a Ash.

Nel camín, Ash va retando ximnasios y conociendo amigos y rivales, ente que Sele convertir n'exhibicionista Pokemon gracies a él. Prindó a Froakie ( quien evolucionaria a frogadier y depués a Greninja y con quien desenvuelve un venceyo que-y dexa tener un tresformamientu en Greninja forma ash), Fletchling (quien evolucionaria a Flechinder y depués a Talonflame), Hawlucha, Goomy (quien evolucionaria a Sliggoo y depués a Goodra) y atopa un güevu del cual naz un Noibat (el cual evoluciona a Noivern) llogra los ocho medayes y va camín de la lliga de Kalos onde pierde la final, pero foi gracies a que alan tenía'l mega aniellu de lisandre y col poder mega evolucionar a charizard y faer que ash perdiera contra'l so rival Alan, la celebración vese atayada por raigaños estraños que teníen que ver col Team Flare y el so líder Lysandre. Lysandre ve destruyíos los sos planes polos líderes de cada ximnasiu de Kalos, los antiguos campeones de la Lliga y por ash y los sos amigos.

D'a pocu empiecen a reconstruyir lo que quedó de l'afarada ciudá Lumiose onde toos cooperen cola so reconstrucción y la felicidá de la xente al ver l'actuación de Serena y Shauna. depués Ash y los sos amigos esfruten la so última aventura nel aeropuertu de Kalos. xuntos una y bones cada unu escueye'l so propiu camín. Al dise Sele, ésta confiesa ante Ash y da-y un besu nos llabios pa sorpresa de toos.

Alola[editar | editar la fonte]

A partir de la serie Pokémon Sun and Moon.

La so madre, Delia Ketchum, gana unos boletos pa dir a la islla de Melemele gracies a la so Mr. Acorique. Na sablera, Ash y Pikachu montar nun Sharpedo onde ven Pokémon nuevos. Darréu, toos dirixir a la Escuela Pokémon p'apurri-y un güevu Pokémon a Gabriel Oak, primu del Profesor Oak, pero nel camín Ash y Pikachu distrayer y escuerren un Grubbin hasta'l monte, pero son asustaos por un Bewear y escápense llegando asina a la Escuela Pokémon, onde Ash ye arolláu por unos Tauros que yeren montaos por Lulú, Nereida y Chris, conocíos por ser los capitanes de la rexón. Ash ta asistiendo a la escuela, y colos sos compañeros de clase, como los capitanes de les islles y Lylia, va dase un xiru a la trama, con muncha comedia.

Reboot[editar | editar la fonte]

A partir de la película númberu 20 hai una nueva hestoria.

  • ¡Te escueyo a ti!/¡Yo te escueyo!(2017): Dende l'empiezu de la so aventura como entrenador, el mozu de 10 años Ash Ketchum y el so primera Pokémon, Pikachu, viven una esperiencia inolvidable. De la que ellos fortalecen los sos llazos d'amistá, tamién son testigos de la majestuosidad d'unu de los Pokémon llexendarios más conocíos. Una pluma convertir nel boletu escontra'l suañu de Ash d'axuntase con Ho-Oh.pero va ser Marshadow, un Pokémon singular que se despinta nes solombres, y los nuevos entrenadores Verónica y Samuel, quien finalmente lo empongan nesti camín.

Los Pokémon de Ash[editar | editar la fonte]

Actuales


Nel Llaboratoriu del Prof. Oak
N'entrenamientu *

Squirtle (Escuadrón Squirtle de la Oficial Jenny)

Lliberaos
Acompañantes
  • Larvitar (Por encargu del Profesor Elm, Ash tuvo que llevar el güevu que foi rescatáu d'un cazadores illegales de Pokémon a una reserva nel Monte Platiáu. Eclosionó en Larvitar nel EP260.)
  • Meloetta
  • Haunter
  • Hippopotas
  • CosmogCosmoemSolgaleo (encontro a cosmog gracies a Pikachu, porque foi atraido por Tapu Koko.Cosmog evoluciono gracies la fundacion aether, evoluciona a Solgaleo cuando lleguen al altar del sol)
Regalaos
Cuasi Atrapaos

Llogros[editar | editar la fonte]

Lligues Pokémon[editar | editar la fonte]

  • Lliga del Pandu Añil: Ente los 16 meyores.
  • Lliga Naranxa: Campeón.
  • Conferencia Plateada de la Lliga Johto: Ente los 8 meyores.
  • Campeonatu Siempres Grande de la Lliga Hoenn: Ente los 8 meyores.
  • Batalla de la Frontera: Ganador de los siete símbolos de la Frontera (Ufiertóse-y la posibilidá de convertise en Celebru de la Frontera, pero refugar pa poder siguir col so viaxe).
  • Conferencia del Valle Lily, Lliga Sinnoh: Ente los 4 meyores.
  • Conferencia Higaki: Ente los 8 meyores.
  • Lliga de Kalos: Subcampeón.

=== Otros Campeón de la Gran Carrera Pokémon (con PonytaRapidash).

  • Campeón del Grand Prix P-1 (con Primeape).
  • Atrapó un Pokémon Brillosu (Noctowl).
  • Ganador de la Competencia de Bichos (ganó una roca solar y atrapó un Beedrill que regaló a Casey).
  • Subcampeón de tornéu de Pokémon Planta.
  • Ganador de la Competencia Sumu Pokémon (con Snorlax).
  • Ente los 16 meyores en Acopar Remolín.
  • Ganador de la competencia de globos aerostáticos Pokémon.
  • Ganador de la Competencia Pokémon estremu (con Bayleef).
  • Campeón del tornéu Poke-argolla na rexón Hoenn y Sinnhoh (con Swellow y Staraptor).
  • Aprendiz del Arte Ninja Pokémon.
  • Ganador del Concursu Pokémon al empatar con May
  • Ganador del Tornéu combates dúu de Ciudad Corazón (al pie de Paul).
  • Ganador del troféu d'oru del festival de Fueya Verde (con Grotle).
  • Ente los 8 meyores na Copa Wallace.
  • Subcampeón del tornéu del Club de Combate Pokémon.
  • Ente los 4 meyores de la Clubexplosión.
  • Segundu puestu na Copa Junior al perder la final contra Trip.
  • Ganador de copa marina nes Islles Escolora.
  • Condecoráu como Barón nel Bastión Batalla de la rexón Kalos.

Otros medios rellacionaos[editar | editar la fonte]

  • Magar ye ciertu que Ash ta basáu nel personaxe llamáu Red, el protagonista de Pokémon Colloráu, Azul y Mariellu. Ash y Red son bien distintos en rellación a los videoxuegos y la serie d'anime. Ash tamién ye un nome estándar que puede escoyese ente los trés nomes representantes de Red nestos xuegos.
  • La trama de la serie d'anime y el so protagonista Ash Ketchum, son usaos nel manga The Electric Tale of Pikachu,[1] Pocket Monster Zensho[2]y Ash & Pikachu,[3] los sos argumentos, tán basaos nos fechos asocedíos nel anime. Na manga The Electric Tale of Pikachu, ta basáu nos viaxes de Ash hasta les Islles Naranxa.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 «Pokémon: The Electric Tale of Pikachu (Pokémon Dengeki Pikachu) n'Anime News Network» (inglés). Consultáu'l 27 de setiembre de 2008.
  2. 2,0 2,1 «Pocket Monsters Zensho» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 2 d'avientu de 2008. Consultáu'l 27 de setiembre de 2008.
  3. 3,0 3,1 «Manga de Ash & Pikachu en Chuang Yi» (inglés). Consultáu'l 27 de setiembre de 2008. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  4. «Review de Pokémon Puzzle League en Gamespot» (inglés). Consultáu'l 27 de setiembre de 2008.