Ascomycota

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Commons-emblem-notice.svg
 
Ascomycetes
Helvella crispa 031130w.jpg
Helvella encrespa
Clasificación científica
Reinu: Fungi
Superdivisión: Dikarya
División: Ascomycota
Subdivisiones y clases
[editar datos en Wikidata]

Los ascomicetos o Ascomycota constitúin una división dientro del reinu Fungi. Son fungos con miceliu tabicado que producen ascospores endóxenes. Hai unes 64.000 especies. Ye la división (filu) más grande del reinu Fungi. Pueden ser unicelulares y talófitos. La reproducción puede ser de dos tipos: asexual, por espores exóxenes (conidios o conidioesporas), y sexual, espores endóxenes (ascospora).Fueron aisllaos de llugares estremos, dende dientro de roques na planicie xelada d'Antártica hasta les fondures del mar.

Nos grupos más evolucionaos fórmense ascocarpos o cuerpos de fructificación (esporocarpo).

Esisten n'ambientes terrestres y acuáticos, en sustratos como la madera, materiales de queratina (uñes, plumes, cuernos y pelos), cuchu, suelu y alimentu, ente otros. Pueden ser parásitos d'animales y l'home, amás d'atacar a les plantes. Ente los más senciellos destaquen los lleldos responsables de la fermentadura.

Clase Hemiascomycetes: son preferiblemente saprobios, abonden nel suelu, sobre frutes y plantes mancaes.El reinu fungi

La Reproducción en ascomycetes[editar | editar la fonte]

Reproducción asexual[editar | editar la fonte]

La reproducción asexual realizar por aciu aplanosporas del tipu conidios, clamidosporas. Son los básicos; pueden atopase miembros que tienen tipos d'eses espores. La diferencia básica ente los tipos d'espores ye:

Conidios: Ciertes hifas por división mitótica non simétrica (por mitosis non simétrica, de célules fíes grandes y célules fíes pequeñes). Complétase'l estrangulamiento y fórmase una primer espora, el conteníu d'esta espores y por procedimientu igual fórmase otra espora, como resultancia tenemos hifas con gran cantidá d'espores. La célula distal caltién la so forma, depués les célules qu'actúen espores. El protoplasma resultante espurrir y toma el tamañu orixinal de la porción y forma nuevamente otra célula d'espores.

Oidios Cualesquier hifa vexetativa (ye estazada en cada septo), pueden aniciase; ensin previu tresformamientu de les hifas, fórmense los septos, dixébrense les hifas y cada cachu de segmentu actúa como una espora, pudiendo caltener en dellos casos la morfoloxía que tenía y n'otros arredondien esta característica tener la mayoría de los patóxenos.

Clamidospora En hifas vexetatives, principalmente na porción distal, el protoplasma de cada célula contráise, cubrir con una paré gruesa, y cuando les parés maternes se desintegran, elles salen al esterior.

Ascos de Hypocrea virens con ocho bicélulas de ascosporas.

Reproducción sexual[editar | editar la fonte]

Les estructures reproductores masculines y femenines dar nun balto con capacidá d'autofertilización, esto ye, ye homotálico. Cuando se fala d'un balto heterotálico referir a qu'anque seya hermafrodita nun puede autofertilizarse. Esisten gametangios onde nun hai diferencia ente'l femenín y el masculín, nómense depués como + y –, anque'l ascogonio (femenín) ye más grande qu'el anteridio (masculín). El procesu resumir asina:

- El nucleu nel anteridio pasa al ascogonio pola tricogina,

- Como nun hai cariogamia fórmense pares de nucleos,

- Divisiones conxugaes (mitosis). Depués dase la crecedera de la hifa ascógena.

N'ausencia de anteridios apaecen espermagonios llenos de espermatóforos con espermacios, mientres el procesu de crecedera de la hifa asocede un procesu denomináu uncinulación, que consiste nuna mitosis del par de nucleos de la célula apical y la forma de gabitu presente na mesma, fórmense dos septos y lo que yera'l ápice xunir a la hifa formando una "p".

Nos verdaderos ascomycetes tamién vamos atopar el ciclu parasexual.

Filoxenia[editar | editar la fonte]

L'analís xenéticu ribosómico revela les siguientes relacionesː[1]

Ascomycota


Taphrinomycotina




Saccharomycotina



Pezizomycotina




Taxonomía[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Taxonomía de Ascomycota

Ecoloxía[editar | editar la fonte]

Los ascomicetes enllenen una función central na mayoría de los ecosistemes terrestres. Ocupar de la descomposición de materiales orgánicos, como fueyes muertes, tarmos, árboles cayíos, etc. y ayuden a los animales detritívoros que viven de la materia orgánico a llograr les sos nutrientes. Procesen materies como la celulosa y la lignina, que son difíciles d'esplotar, por tou esto xueguen un papel bien importante nos ciclos naturales del nitróxenu y del carbonu.

Los cuerpos granibles o ascocarpos aproven alimentu a un conxuntu diversu d'animales, como inseutos, baboses, cascoxos hasta royedores y mamíferos grandes como'l venáu y el chancho selvaxe.

Los fungos ascomicetes son conocíos tamién poles sos relación simbiótiques con otros organismos.

Liquen[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Liquenes

Probablemente dende bien ceo los ascomicetes “adomaron” a les algues Chlorophyta o algues verdes, como asina tamién a otros tipos d'algues y a cianobacteries. Xuntos formen relaciones mutualistes conocíes como liquen, que subsisten en rexones por demás inhóspitas de la tierra, incluyendo l'árticu, los desiertos y visos d'altos montes y pueden aguantar temperatures estremes ente -40 °C a +80 °C. Mientres el sociu fotoautótrofo, l'alga, crea enerxía metabólica per mediu de la fotosíntesis, el fungu ufierta un soporte y protexe contra la radiación y la deshidratación. Alredor del 42% de los ascomicetes (aprosimao 18.000especies) formen liquen y la gran mayoría de los fungos que formen liquen pertenecen a esti grupu. La proporción de basidiomicetes ye del dos o cuatro per cientu.

Micorrizas y fungos endófitos[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Micorriza

Los ascomicetes formen dos importantes tipos de relaciones coles plantes: les micorrices y los endófitos.[2] Les micorrizas son asociaciones simbiótiques del fungu col sistema de raigaños de les plantes; el fungu realiza l'absorción de sales y minerales del suelu en forma muncho más eficiente que los raigaños de la planta. Pela so parte la planta apurre los productos de fotosíntesis al fungu. Nel casu de munches especies, como la mayoría de les coníferes y munches otres plantes, esta asociación ye de vital importancia. Inclusive, en ciertos casos el fungu tresporta nutrientes d'una planta a otra contribuyendo a la robustez del ecosistema. Ye posible que les micorrizas esistieren dende bien ceo nel procesu de la invasión de los ambientes terrestres poles plantes. Hai evidencia de que los fósiles de plantes terrestres más antiguos yá presentaben micorrizas.

Los endófitos viven dientro de les plantes, especialmente nos tarmos y fueyes, pero xeneralmente nun estropien al hospedador. Entá nun se conoz bien la naturaleza esacta d'esta relación pero paez qu'esta asociación confier una mayor resistencia contra los inseutos, los nemátodos y les bacteries; tamién ye posible que contribuya a la producción d'alcaloides tóxicos usaos poles plantes nel so defensa contra los herbívoros.

Relaciones simbiótiques con animales[editar | editar la fonte]

Una serie d'especies de ascomicetes del xéneru Xylaria atopar nos niales de formigues cortadores de fueyes de Suramérica y otres formigues de la tribu Attini que cultiven fungos y tamién nos cultivos de fungos de les termites (Isoptera). Estos fungos recién formen ascocarpos dempués que los inseutos fuéronse asina que se piensa que se trata de fungos cultivaos por ellos por comparanza colo qu'asocede en dellos casos d'asociaciones con Basidiomycota.

Los escarabayos de la corteza, de la familia Scolytidae, son simbiontes importantes de ascomicetes. Les femes tresporten les espores a la nueva planta hospedante en sacos, llamáu micetangios, so la quitina. Acaroñen túneles dientro de la madera y faen cámares o alvioles qu'usen pa poner los sos güevos. Cuando depositen los güevos tamién dexen espores de les cualos crecen les hifas que pueden efectuar la descomposición de la madera. Cuando nacen los bárabos alimentar de los fungos. Dempués de la metamorfosis acarreten espores coles que pueden infectar a otros árboles. Un exemplu bien conocíu d'esto ye la grafiosis, causada pol fungu Ophiostoma ulmi, tresmitíu pol escarabayu de la corteza de les llameres Scolytus multistriatus

Orde Endomicetales[editar | editar la fonte]

Son les lleldos. Sacaromicetáceos. Nun producen hifes. Encargar de delles fermentadures (ver: Louis Pasteur), delles especies viven de forma anaerobia: Saccharomyces cerevisiae y Saccharomyces ellipsoideus; convirtiendo los azucres en alcohol etílico y dióxidu de carbonu. La reproducción ye asexual por xemación, mientres la formación de yemes el nucleu sufre división y unos de los nucleos fíos pasa a la nueva yema. Saccharomyces cerevisiae ye heterotálico con cepes + y -, depués dase plasmogamia (fusión de la citoplasma) siguida de la cariogamia (fusión de nucleos), dempués la célula diploide (2n) convertir en asca y depués de sufrir meiosis fórmense cuatro ascosporas, solo esiste xemación diploide y haploide en Saccharomyces cerevisiae.

Clase Euascomycetes[editar | editar la fonte]

Producen esporocarpos. La primer fase asocede con plasmogamia pero al nun sufrir cariogamia, la so carga xenética queda “n+n” (binucleadas). Asocede mitosis y depués dase la cariogamia. Les hifas son septadas (con divisiones) regularmente, hai presencia de quitina, esiste amás un poru central qu'interconecta les hifas unes con otres.

Referencies[editar | editar la fonte]

http://sysbio.oxfordjournals.org/content/58/2/224.short Oxford Journals

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Ascomycota