Asamblea Nacional del Poder Popular de Cuba

De Wikipedia
Asamblea Nacional del Poder Popular de la República de Cuba
(VIII Llexislatura)
Datos Xenerales
País Cuba Cuba
Creación 2 d'avientu de 1976
Tipu Unicameral
Lideralgu
Presidente Esteban Lazo Hernández, PCC
Vicepresidente Ana María Mari Machado, PCC
Estructura
Miembros 612 diputaos
National Assembly of People's Power Cuba.svg
Sedes
Palaciu de les Convenciones
[editar datos en Wikidata]

L'Asamblea Nacional del Poder Popular (ANPP) ye'l Poder Llexislativu de la República de Cuba. D'alcuerdu a la Constitución cubana de 1976, correspuénden-y les facultaes llexislatives y constituyentes de la Nación. Ta integráu por diputaos electos por 5 años reelegibles, representando los 168 conceyos. Cuenta con 612 diputaos dende la última eleición xeneral celebrada en 2013, lo cual correspuende a la Octava Llexislatura.[1]

Na actualidá'l so presidente ye Esteban Lazo Hernández[2] y el so vicepresidente ye Ana María Mari Machado.[3]

L'Asamblea sesiona de forma ordinaria en dos periodos añales (al rematar cada semestre)[4] por un términu de dos o tres díes por sesión. Antes de cada periodu de sesiones, axúntense les sos comisiones permanentes. Toles resoluciones de l'Asamblea Nacional fueron aprobaes dende la so fundación por unanimidá.

Correspuénde-y designar, a propuesta del Presidente del Conseyu d'Estáu, los integrantes del Consejo de Ministros. Asina mesmu cumple los llabores de revisión, en cuanto revocar los decretos-lleis y decretos qu'emita'l Conseyu d'Estáu que contradigan la Constitución y les lleis. Revocar o modificar los alcuerdos y decretos de les asamblees populares locales y provinciales que contradigan les Constitución y les lleis. D'ente los integrantes de l'Asamblea escueye'l Consejo d'Estáu, que ye responsable ante l'Asamblea.[4]

Subordínense tamién a l'Asamblea Nacional como órganos estatales el Tribunal Supremu Popular, la Fiscalía Xeneral de la República y la Contraloría Xeneral de la República. L'Asamblea escueye a los máximos representantes de dichos órganos, los que rinden cuenta a ésta de la so actividá.[4]

Eleición de candidatos[editar | editar la fonte]

El procesu d'eleición de los diputaos empecipiar los Comités de Defensa de la Revolución (CDR), los que convoquen a les Comisiones de Nominación de candidatos por aciu una boleta individual que tien d'apurrise como comprobación de l'asistencia. Los candidatos son escoyíos primeramente polos denominaos "factores" del barriu, como son la Central de Trabayadores de Cuba y otres organizaciones como la Federación de Muyeres Cubanes, la Xunión de Mozos Comunistes, la Federación Estudiantil Universitaria, l'Asociación Nacional de Llabradores Pequeños, la Xunión Nacional d'Escritores y Artistes de Cuba.

Los candidatos nomaos poles Comisiones de Nominación son consideraos poles Asamblees del Poder Popular respeutives, que les aprueben por aciu votación a mano alzada. Una vegada aprobaes les candidatures, éstes son incluyíes nun proyeutu que presenta la Comisión de Candidatures Nacional al Consejo d'Estáu.

Les llistes resultantes son puestes a l'aprobación de la población por votu direutu y secretu. Ríquese mayoría absoluta pa ser electu, en casu contrariu efectúase una segunda vuelta ente los candidatos colos dos primeres mayoríes.[5]

Mesa de l'Asamblea Nacional (Presidencia)[editar | editar la fonte]

I Llexislatura (1976-1981)

II Llexislatura (1981-1986)

III Llexislatura (1986-1993)

IV Llexislatura (1993-1998)

V Llexislatura (1998-2003)

VI Llexislatura (2003-2008)

VII Llexislatura (2008-2013)

VIII Llexislatura (2013-2018)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Asamblea Nacional de Poder Popular». Cuba alderica. Consultáu'l 9 d'avientu de 2013.
  2. «Juan Esteban Lazo Hernández». Partíu Comunista de Cuba. Consultáu'l 9 d'avientu de 2013.
  3. «parllamentu cubanu.html Ana María Mary Machado: Nueva vicepresidenta del Parllamentu cubanu». Alantre. Consultáu'l 9 d'avientu de 2013.
  4. 4,0 4,1 4,2 «Asamblea Nacional del Poder Popular». Embaxada de la República de Cuba na República Bolivariana de Venezuela. Consultáu'l 9 d'avientu de 2013.
  5. «Asamblea nacional del Poder popular (National Assembly of the People's Power)» (inglés). Inter-Parliamentary Union. Consultáu'l 9 d'avientu de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]