Asamblea Nacional del Ecuador

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Asamblea Nacional del Ecuador
Coat of arms of Ecuador.svg
([[Tercer periodu llexislativu de l'Asamblea Nacional del Ecuador Tercer Periodu Llexislativu 2017-2021]])
Logo of the National Assembly of Ecuador.svg
Datos Xenerales
País Bandera d'Ecuador República del Ecuador
Creación 2009
Tipu Unicameral
José Serrano Salgado, cantu Alianza PAÍS
Primer Vicepresidenta Viviana Bonilla, Independiente
Segundu Vicepresidente Carlos Bergmann, cantu Alianza PAÍS-UP
Estructura
Miembros 137 Asambleístas
Asamblea Ecuador 2018.svg
Grupos representaos

Gobiernu (44)   44   Alianza PAIS Aliaos (27)   9   SUMA  4   MUPP  3   ID  2   PSP  1   FE  3   Provinciales  5   Independientes

Oposición (66)  20   CREO  15   PSC  1   Provincial  30   Independientes ex PAIS
Lema
La casa de toos
Sedes
{{{salon_sesiones}}}
Cronoloxía
H. Congresu Nacional del Ecuador Asamblea Nacional del Ecuador
Coat of arms of Ecuador.svg
[editar datos en Wikidata]

L'Asamblea Nacional de la República del Ecuador ye l'órganu qu'exerz el poder llexislativu de la República del Ecuador. Ye un parllamentu unicameral, formada por 137 asambleístas, partíos en 12 comisiones permanentes.

La so sede atópase na ciudá de Quitu nel Palaciu Llexislativu. Ye presidida por José Serrano Salgado.

Historia[editar | editar la fonte]

Hasta'l 2007, l'organismu qu'exercía'l poder lexislativo nel Ecuador yera'l H. Congresu Nacional del Ecuador. La principal propuesta de campaña del candidatu a la presidencia de la república Rafael Correa foi la d'implementar una Asamblea Constituyente que redacte una nueva constitución pa la nación.

Una vegada nel poder, el Presidente de la República Econ. Rafael Correa Delgado convocó a referendu la propuesta de l'Asamblea constituyente la cual aprobar. Depués d'esto convocóse a eleiciones nuevamente pa escoyer a los representantes nacionales y seccionales que conformaríen l'asamblea. L'asamblea instalar en Ciudá Alfaro nel cantón Montecristi y de resultes d'esto'l Congresu Nacional foi cesáu nes sos funciones mientres s'ellaboraba la constitución.

Una vegada terminada'l proyeutu de constitución, este foi sometíu de nuevu a referendu constitucional el 28 de setiembre de 2008 na cual foi aprobada la nueva Constitución del Ecuador. La nueva Carta Magna nel so Artículu 118 decreta:

La nueva constitución amás incluyía un Réxime de Transición que s'aplicaría darréu apruébese la mesma. Esta seición de 30 artículos transitorios, establecía la institucionalidad temporal del Estáu mientres se realizaben nueves eleiciones, siendo l'Artículu 17 el que falaba de la Función Llexislativa pa la transición. Dichu artículu cesa definitivamente a los diputaos y diputaes escoyíos el 16 d'ochobre de 2006, que conformaben al antiguu Congresu Nacional, y designó como Asambleístas Nacionales a dalgunos de los antiguos miembros del plenariu de l'Asamblea Nacional Constituyente d'Ecuador de 2007, integrando la Comisión Llexislativa y de Fiscalización que foi conocida como "Congresillo".

Finalmente, tres les eleiciones de 2009, instalóse'l Primer periodu llexislativu de l'Asamblea Nacional del Ecuador primer periodu llexislativu de l'Asamblea Nacional, el 31 de xunetu de 2009. El 14 de mayu de 2013 instalóse'l Segundu periodu llexislativu de l'Asamblea Nacional del Ecuador segundu periodu nel que per primer vegada de la hestoria del país un partíu políticu (Alianza PAIS), tendría una mayoría absoluta, con 3/4 de los miembros de l'Asamblea. Este foi clausuráu'l 11 de mayu de 2017.[1] El Tercer periodu llexislativu de l'Asamblea Nacional del Ecuador tercer periodu va ser instaláu'l domingu 14 de mayu de 2017.

Mandatos y Normes Constitucionales[editar | editar la fonte]

Los siguientes son les funciones y disposiciones más importantes de l'Asamblea Nacional como l'órganu executor de la función llexislativa según l'actual Constitución del Ecuador:[2]

Obligaciones xenerales[editar | editar la fonte]

Art. 118: La Función Llexislativa exercer pola Asamblea Nacional, que se va integrar por asambleístas escoyíos pa un periodu de cuatro años.
L'Asamblea Nacional ye unicameral y va tener la so sede en Quito.

Art. 119.- Pa ser asambleísta va riquise tener nacionalidá ecuatoriana, cumplir dieciocho años d'edá al momentu de la inscripción de la candidatura y tar en gocie de los derechos políticos.

Art. 120.- L'Asamblea Nacional va tener les siguientes atribuciones y deberes, amás de les que determine la llei:

  1. Posesionar al a Presidente y al Vicepresidente de la República proclamaos electos pol Conseyu Nacional Eleutoral. La posesión va tener llugar el venticuatro de mayu del añu de la so eleición.
  2. Declarar la incapacidá física o mental inhabilitante pa exercer el cargu de Presidente de la República y resolver el cese de les sos funciones acordies con lo previsto na Constitución.
  3. Escoyer al Vicepresidente, en casu de la so falta definitiva, d'una terna propuesta pol Presidente de la República.
  4. Conocer los informes añales que tien de presentar el Presidente de la República y pronunciate al respeutu.
  5. Participar nel procesu de reforma constitucional.
  6. Expedir, codificar, reformar y derogar les lleis, ya interpretales con calter xeneralmente obligatoriu.
  7. Crear, modificar o suprimir tributos por aciu llei, ensin acabamientu de les atribuciones conferíes a los gobiernos autónomos descentralizaos.
  8. Aprobar o improbar los trataos internacionales nos casos que correspuenda.
  9. Fiscalizar los actos de les funciones Executiva, Eleutoral y de Tresparencia y Control Social, y los otros órganos del poder públicu.
  10. Autorizar cola votación de los dos terceres partes de los sos integrantes, l'enxuiciamientu penal del Presidente o del Vicepresidente de la República.
  11. Posesionar a la máxima autoridá de la Procuradoría Xeneral del Estáu, Contraloría Xeneral del Estáu, Fiscalía Xeneral del Estáu, Defensoría del Pueblu, Defensoría Pública, Superintendencias, y a los miembros del Conseyu Nacional Eleutoral, del Conseyu de la Judicatura y del Conseyu de Participación Ciudadana y Control Social.
  12. Aprobar el Presupuestu Xeneral del Estáu, nel que va constar la llende del endeldamientu públicu, y xixilar la so execución.
  13. Conceder amnistíes por delitos políticos ya indultos por motivos humanitarios, col votu favorable de los dos terceres partes de los sos integrantes. Nun se van conceder por delitos cometíos contra l'alministración pública nin por xenocidiu, tortura, desapaición forzada de persones, secuestru y homicidiu por razones polítiques o de conciencia.

Art. 123.- L'Asamblea Nacional va instalar en Quito, ensin necesidá de convocatoria, el catorce de mayu del añu de la so eleición. El plenu sesionará de forma ordinaria y permanente, con dos recesos al añu de quince díes cada unu. Les sesiones de l'Asamblea Nacional van ser públiques, salvo les esceiciones establecíes na llei. Mientres el tiempu de receso, el Presidente de l'Asamblea Nacional, por sigo, a pidimientu de la mayoría de los miembros de l'Asamblea o del Presidente de la República, va convocar a periodos estraordinarios de sesiones pa conocer puramente los asuntos específicos señalaos na convocatoria.

Art. 127.- Les asambleístas y los asambleístas nun van poder:

  1. Desempeñar nenguna otra función pública o privada, nin dedicase a les sos actividaes profesionales si fueren incompatibles col so cargu, sacante la docencia universitaria siempres qu'el so horariu dexar.
  2. Ufiertar, tramitar, recibir o alministrar recursos del Presupuestu Xeneral del Estáu, salvo los destinaos al funcionamientu alministrativu de l'Asamblea Nacional.
  3. Xestionar nomamientos de cargos públicos.
  4. Percibir dietes o otros ingresos de fondos públicos que nun sían los correspondientes a la so función de asambleístas.
  5. Aceptar nomamientos, delegaciones, comisiones o representaciones remuneradas d'otres funciones del Estáu.
  6. Integrar direutorios d'otros cuerpos colexaos d'instituciones o empreses nes que tenga participación l'Estáu.
  7. Celebrar contratos con entidaes del sector públicu.

Quien incumpla dalguna d'estes prohibiciones va perder la calidá de asambleísta, amás de les responsabilidaes que determine la llei.

Art. 128.- Les asambleístas y los asambleístas van gociar de fueru de Corte Nacional de Xusticia mientres l'exerciciu de les sos funciones; nun van ser civil nin penalmente responsables poles opiniones qu'emitan, nin poles decisiones o actos que realicen nel exerciciu de les sos funciones, dientro y fuera de l'Asamblea Nacional. Pa empecipiar causa penal en contra d'una asambleísta o d'un asambleísta va riquise autorización previa de l'Asamblea Nacional, sacante nos casos que nun s'atopen rellacionaos col exerciciu de les sos funciones.

Fiscalización y Control[editar | editar la fonte]

Art. 129.- L'Asamblea Nacional va poder proceder al enxuiciamientu políticu del Presidente, o del Vicepresidente de la República, a solicitú de siquier una tercer parte de los sos miembros, nos siguientes casos:

  1. Por delitos contra la seguridá del Estáu.
  2. Por delitos de concusión, confechu, peculado o arriquecimientu ilícitu.
  3. Por delitos de xenocidiu, tortura, desapaición forzada de persones, secuestru o homicidiu por razones polítiques o de conciencia.

Pa empecipiar el xuiciu políticu va riquise'l dictame de admisibilidad de la Corte Constitucional. Pa dar en la censura y destitución riquiráse'l votu favorable de los dos terceres partes de los miembros de l'Asamblea Nacional.

Art. 130.- L'Asamblea Nacional va poder destituyir al Presidente de la República nos siguientes casos:

  1. Por arrogarse funciones que nun-y pertenezan constitucionalmente, previu dictame favorable de la Corte Constitucional.
  2. Por grave crisis política y conmoción interna.

Pa dar en la destitución riquiráse'l votu favorable de los dos terceres partes de los miembros de l'Asamblea Nacional. D'espolletar la destitución, el Vicepresidente va asumir la Presidencia de la República. Esta facultá va poder ser exercida per una sola vegada mientres el periodu llexislativu, nos trés primeros años del mesmu. Nun plazu máximu de siete díes dempués de la publicación del resolución de destitución, el Conseyu Nacional Eleutoral va convocar pa una mesma fecha a eleiciones llexislatives y presidenciales antemanaes pal restu de los respeutivos periodos.
La instalación de l'Asamblea Nacional y la posesión del Presidente electu va tener llugar acordies con lo previsto na Constitución, na fecha determinada pol Conseyu Nacional Eleutoral.

Art. 131.- L'Asamblea Nacional va poder proceder al enxuiciamientu políticu, a solicitú de siquier una cuarta parte de los sos miembros y por incumplimientu de les funciones que-yos asignen la Constitución y la llei, de los ministros d'Estáu, o de la máxima autoridá de la Procuradoría Xeneral del Estáu, Contraloría Xeneral del Estáu, Fiscalía Xeneral del Estáu, Defensoría del Pueblu, Defensoría Pública Xeneral, Superintendencias, y de los miembros del Conseyu Nacional Eleutoral, Tribunal Contenciosu Eleutoral, Conseyu de la Judicatura y Conseyu de Participación Ciudadana y Control Social, y de les demás autoridaes que la Constitución determine, mientres l'exerciciu del so cargu y hasta un añu dempués de termináu.

Pa dar en la so censura y destitución riquiráse'l votu favorable de la mayoría absoluta de los miembros de l'Asamblea Nacional, con esceición de los ministros d'Estáu y los miembros de la Función Eleutoral y del Conseyu de la Judicatura, y nesi casu va riquise los dos terceres partes. La censura va producir la inmediata destitución de l'autoridá. Si de los motivos de la censura derívense nicios de responsabilidá penal, va disponese que l'asuntu pase a conocencia de l'autoridá competente.

Procedimientu llexislativu[editar | editar la fonte]

Art. 132.- L'Asamblea Nacional va aprobar como lleis les normes xenerales d'interés común. Les atribuciones de l'Asamblea Nacional que nun riquir de la espedición d'una llei van exercese al traviés d'alcuerdos o resoluciones. va riquir de llei nos siguientes casos:

  1. Regular l'exerciciu de los derechos y garantíes constitucionales.
  2. Tipificar infraiciones y establecer les sanciones correspondientes.
  3. Crear, modificar o suprimir tributos, ensin acabamientu de les atribuciones que la Constitución confier a los gobiernos autónomos descentralizaos.
  4. Atribuyir deberes, responsabilidaes y competencies a los gobiernos autónomos descentralizaos.
  5. Modificar la división políticu-alministrativa del país, sacante no relativo a les parroquies.
  6. Otorgar a los organismos públicos de control y regulación la facultá d'expedir normes de calter xeneral nes materies propies de la so competencia, ensin que puedan alteriar o anovar les disposiciones llegales.

Art. 133.- Les lleis van ser orgániques y ordinaries. Van Ser lleis orgániques:

  1. Les que regulen la organización y funcionamientu de les instituciones creaes pola Constitución.
  2. Les que regulen l'exerciciu de los derechos y garantíes constitucionales.
  3. Les que regulen la organización, competencies, facultaes y funcionamientu de los gobiernos autónomos descentralizaos.
  4. Les relatives al réxime de partíos políticos y al sistema eleutoral.

La espedición, reforma, derogación ya interpretación con calter xeneralmente obligatoriu de les lleis orgániques van riquir mayoría absoluta de los miembros de l'Asamblea Nacional. Les demás van ser lleis ordinaries, que nun van poder modificar nin prevalecer sobre una llei orgánica.

Art. 134.- La iniciativa pa presentar proyeutos de llei correspuende:

  1. A les asambleístas y los asambleístas, col sofitu d'una bancada llexislativa o de siquier el cinco per cientu de los miembros de l'Asamblea Nacional.
  2. Al Presidente de la República.
  3. A les otres funciones del Estáu nos ámbitos de la so competencia.
  4. A la Corte Constitucional, Procuradoría Xeneral del Estáu, Fiscalía Xeneral del Estáu, Defensoría del Pueblu y Defensoría Pública nes materies que-yos correspuenda acordies con les sos atribuciones.
  5. A les ciudadanes y los ciudadanos que tean en gocie de los derechos políticos y a les organizaciones sociales que cunten col respaldu d'a lo menos el cero puntu venticinco per cientu de los ciudadanos inscritos nel padrón eleutoral nacional.
  6. Quien presenten proyeutos de llei acordies con estes disposiciones van poder participar nel so alderique, personalmente o per mediu de los sos delegaos.

Art. 135.- Namái'l Presidente de la República va poder presentar proyeutos de llei que creen, modifiquen o supriman impuestos, aumenten el gastu públicu o modifiquen la división políticu alministrativa del país.

Art. 136.- Los proyeutos de llei tendrán de referise a una sola materia y van ser presentaos al Presidente de l'Asamblea Nacional cola abonda esposición de motivos.

Art. 137.- El proyeutu de llei va ser sometíu a dos alderiques. El Presidente de l'Asamblea Nacional, dientro de los plazos qu'estableza la llei, va ordenar que se distribuya'l proyeutu a los miembros de l'Asamblea y espublícese públicamente'l so estractu, y va unviar el proyeutu a la comisión que correspuenda, que va empecipiar la so respeutiva conocencia y trámite. Los ciudadanos que tengan interés na aprobación del proyeutu de llei, o que consideren que los sos derechos puedan ser afectadospor la so espedición, van poder allegar ante la comisión y esponer los sos argumentos.

Aprobáu'l proyeutu de llei, l'Asamblea unviar al Presidente de la República por que la sancione o oxete de forma encontada. Sancionáu proyeutu de llei o de nun haber oxeciones dientro del plazu de trenta díes posteriores a la so recepción per parte del Presidente de la República, va promulgase la llei, y va publicase nel Rexistru Oficial.

Art. 138.- Si'l Presidente de la República oxeta totalmente el proyeutu de llei, l'Asamblea va poder volver consideralo solamente dempués d'un añu contáu a partir de la fecha de la oxeción. Trescurríu esti plazu, l'Asamblea va poder ratificalo nun solu alderique, col votu favorable de los dos terceres partes de los sos miembros, y va unviar darréu al Rexistru Oficial pa la so publicación. Si la oxeción fuera parcial, el Presidente de la República va presentar un testu alternativu. L'Asamblea va esaminar la oxeción parcial dientro del plazu de trenta díes, cuntaos a partir de la fecha de la so entrega y va poder, nun solu alderique, allanarse a ella y enmendar el proyeutu col votu favorable de la mayoría d'asistentes a la sesión. Tamién va poder ratificar el proyeutu primeramente aprobáu, col votu favorable de los dos terceres partes de los sos miembros.

Art. 140.- La Presidenta o Presidente de la República va poder unviar a l'Asamblea Nacional proyeutos de llei calificaos d'urxencia en materia económico. L'Asamblea tendrá d'aprobalos, modificar o negalos dientro d'un plazu máximu de trenta díes a partir de la so recepción. Mientres s'alderique un proyeutu calificáu d'urxente, el Presidente de la República nun va poder unviar otru, sacantes se decretara l'estáu d'esceición. Cuando nel plazu señaláu l'Asamblea nun apruebe, modifique o niegue'l proyeutu calificáu d'urxente en materia económico, el Presidente de la República promulgar como decreto-llei y va ordenar la so publicación nel Rexistru Oficial. L'Asamblea Nacional va poder en cualquier tiempu modificar o derogala, con suxeción al trámite ordinariu previstu na Constitución.

Composición[editar | editar la fonte]

Distribución d'escaños per provincia.

D'alcuerdu a la Constitución del Ecuador y al Códigu de la Democracia, la Asamblea Nacional integrar por 15 asambleístas escoyíos en circunscripción nacional, 2 por cada región autónoma,[3] 2 asambleístas per cada provincia y distritu metropolitanu más unu por cada 200.000 habitantes o fraición que supere los 150.000, y 6 asambleístas polos migrantes.

  • 15 Asambleístas nacionales
  • 116 Asambleístas provinciales y distritales
Provincia Escaños Circunscripción Escaños
Flag of Ecuador.svg Ecuador 5
Flag of Ecuador.svg Ecuador 3
Flag of Ecuador.svg Ecuador 3
Flag of Ecuador.svg Ecuador 3
Flag of Ecuador.svg Ecuador 4
Flag of Ecuador.svg Ecuador 4
Flag of Ecuador.svg Ecuador 5
Flag of Ecuador.svg Ecuador 4
Flag of Ecuador.svg Ecuador 2
Flag of Ecuador.svg Ecuador 20 1 5
2 5
3 5
4 5
Flag of Ecuador.svg Ecuador 4
Flag of Ecuador.svg Ecuador 4
Flag of Ecuador.svg Ecuador 6
Flag of Ecuador.svg Ecuador 9 1 4
2 5
Flag of Ecuador.svg Ecuador 2
Flag of Ecuador.svg Ecuador 2
Flag of Ecuador.svg Ecuador 2
Flag of Ecuador.svg Ecuador 2
Flag of Ecuador.svg Ecuador 16 1 4
2 5
3 4
4 3
Flag of Ecuador.svg Ecuador 3
Flag of Ecuador.svg Ecuador 4
Flag of Ecuador.svg Ecuador 3
Flag of Ecuador.svg Ecuador 4
Flag of Ecuador.svg Ecuador 2
  • 6 Asambleístas de los migrantes
Circunscripción especial Escaños
Europa, Oceanía y Asia
Circunscripcion Especial Exterior Europa, Asia y Ocenia ECUADOR.svg
2
Canadá y Estaos Xuníos
Circunscripcion Especial Exterior USA&Canada ECUADOR.svg
2
Llatinoamérica, El Caribe y África
Circunscripcion Especial Exterior Latam y Africa ECUADOR.svg
2

Por partíu[editar | editar la fonte]

Tres les eleiciones llexislatives de febreru del 2017, el Tercer Periodu Llexislativu quedó conformáu de la siguiente manera:

Llista !Partíu /

Movimientu !Asam.

  35 Alianza PAIS 02.svg Movimiento Alianza PAIS, Patria Altiva I Soberana (PAIS) 74
21
23
Movimiento CREO.svg
Suma Ecuador.svg
Alianza Movimientu CREO, Creando Oportunidaes (CREO)
Movimientu SUMA, Sociedá Unidá Más Aición (SUMA)
34
6 Partido Social Cristiano 02.svg Partíu Social Cristianu (PSC) 15
18 Pachakutik.svg Movimientu d'Unidá Plurinacional Pachakutik (MUPP) 4
12 Izquierdademocratica-ec.png Izquierda Democrática (ID) 4
3 Psplogo2.png Partíu Sociedá Patriótica 21 de Xineru (PSP) 2
10 Fuerza.ec.svg Partíu Fuercia EC (FE) 1
Movimientos locales 3
Total 137

Fonte:[4]

Conseyu d'Alministración Llexislativa (CAL)[editar | editar la fonte]

Primer Conseyu d'Alministración Llexislativa nel añu 2009

L'Asamblea Nacional tien un Conseyu d'Alministración Llexislativa que dirixe'l parllamentu, y que ta conformáu pol Presidente, 2 Vicepresidentes, y 4 vocales. Los miembros del CAL escoyer d'ente los asambleístas cada 2 años.

Xeneralmente les 4 vocalías del CAL asignar según la mayoría de bancaes, la primera vocalía correspuende a la bancada de mayoría, la segunda a la bancada que lu siga en miembros y asina socesivamente. Los partíos o movimientos políticos que cunten con un númberu de asambleístas que represente siquier el diez per cientu de los miembros de l'Asamblea Nacional van poder formar una bancada llexislativa. Los partíos o movimientos que nun lleguen a tal porcentaxe van poder xunise con otros pa formala.[2]

El CAL pal bienio 2017-2019 ta conformáu de la siguiente manera:

Cargu Asambleísta Partíu Bancada
Presidente de l'Asamblea Nacional d'Ecuador Presidente José Serrano José Serrano en 2017.jpg PAIS PAIS
Viviana Bonilla
Primera Sesión Parlamentaria de Posesión de las y los Asambleístas para el Período Legislativo 2017-2021 (33878901434) (cropped).jpg

Bloque Revolución Ciudadana

Carlos Bergmann
Primera Sesión Parlamentaria de Posesión de las y los Asambleístas para el Período Legislativo 2017-2021 (34617587676) (cropped).jpg PAIS - UP Aliaos de PAIS
Primer Vocal Soledá Buendía Primera Sesión Parlamentaria de Posesión de las y los Asambleístas para el Período Legislativo 2017-2021 (33816189434) (cropped).jpg

Bloque Revolución Ciudadana

Segunda Vocal Verónica Arias Primera Sesión Parlamentaria de Posesión de las y los Asambleístas para el Período Legislativo 2017-2021 (34659068305) (cropped).jpg

Bloque Revolución Ciudadana

Tercer Vocal Luis Fernando Torres Primera Sesión Parlamentaria de Posesión de las y los Asambleístas para el Período Legislativo 2017-2021 (33814133894) (cropped).jpg PSC - TC Cambéu Positivu
Cuartu Vocal Patriciu Donoso Patricio Donoso - Primera Sesión Parlamentaria de Posesión de las y los Asambleístas para el Período Legislativo 2017-2021 (34527665081) (cropped).jpg CREO Unidá pol Cambéu


Periodos llexislativos[editar | editar la fonte]

D'alcuerdu a la Llei Orgánica de la Función Llexislativa (LOFL) l'Asamblea Nacional exerz les sos funciones en Periodos Llexislativos, que ye'l tiempu pal cual fueron escoyíos los asambleístas (4 años). Un periodu llexislativu ye equivalente a una llexislatura.

Dende la so instalación l'Asamblea Nacional tuvo dos periodos llexislativos y un periodu llexislativu de transición:

Comisiones[editar | editar la fonte]

L'Asamblea Nacional ta conformada por distintes comisiones permanentes, dispuestes pol CAL, pudiendo crease comisiones ocasionales, como lo foi la Comisión Ocasional d'Enmienda Constitucional, que se dedicó al tratamientu de les Enmiendes Constitucionales aprobaes nel 2016.

Comisiones Permanentes:

  • Comisión de Xusticia y Estructura del Estáu
  • Comisión de los Derechos de los Trabayadores y la Seguridá Social
  • Comisión del Réxime Económico y Tributario y la so Regulación y Control
  • Comisión de Fiscalización y Control Políticu
  • Comisión del Desarrollu Económicu, Granible y la Microempresa
  • Comisión de Soberanía, Integración, Rellaciones Internacionales y Seguridá Integral
  • Comisión de la Biodiversidá y Recursos Naturales
  • Comisión de la Soberanía Alimentaria y Desarrollu Agropecuariu y Pesqueru
  • Comisión de Gobiernos Autónomos, Descentralización, Competencies y Organización Territorial
  • Comisión d'Educación, Cultura, Ciencia y Teunoloxía
  • Comisión del Derechu a la Salú
  • Comisión de la Participación Ciudadana y Control Social
  • Comisión de los Derechos Colectivos Comuñales y la Interculturalidad

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://www.asambleanacional.gob.ec/es/noticia/49107-presidenta-cerro-periodu-llexislativu-cumplio-el-100-de
  2. 2,0 2,1 http://www.asambleanacional.gov.ec/documentos/constitucion_de_bolsu.pdf
  3. Puesto que les Rexones Autónomes nun se conformaron entá, nes eleiciones de 2009, 2013 y 2017, nun s'escoyeron Asambleístas Rexonales
  4. «control-de-l'asamblea PAIS repite mayoría na Asamblea». El Telégrafu (23 de febreru de 2017). Archiváu dende l'control-de-l'asamblea orixinal, el 23 de febreru de 2017. Consultáu'l 23 de febreru de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Asamblea Nacional de Ecuador