Asamblea Nacional de Tailandia

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Logo del Parllamentu del Reinu de Tailandia.
El parllamentu.

L'Asamblea Nacional de Tailandia ye'l poder llexislativu de Tailandia y órganu de control del Gobiernu. L'Asamblea entamar nun sistema bicameral con dos Cámares: la Cámara de Representantes (Saphaputhan Ratsadon), qu'asume'l papel de Cámara Baxa, y el Senáu (Wuthisapha), Cámara Alta. De normal, denominar Parllamentu a la Cámara de Representantes. Les funciones de dambes cámares tán regulaes pola Constitución de 2007.

El Senáu ta compuestu por 150 miembros escoyíos por dos sistemes: un senador per cada provincia (76), escoyíos por sufraxu universal y el restu (74) escoyíos a propuesta d'organizaciones profesionales por una Comisión d'espertos. Los sos miembros nun pueden pertenecer a partíu políticu dalgunu nin ser miembros del Gobiernu. Cola Constitución de 1997 yeren escoyíos por sufraxu universal. N'anteriores ocasiones les lleis fundamentales prevíen la designación direuta pol rei. Los sos poderes lexislativos son bien llindaos, considerándose una Cámara de segunda llectura de los testos procedentes de la Cámara de Representantes.

La Cámara de Representantes ta compuesta por 500 miembros, 375 de los cualos son escoyíos direutamente por sufraxu universal por aciu un sistema de mayoría y el restu, 125, por un sistema proporcional ente les distintes llistes electorales.

En casu de discrepancia sobre los proyeuto o propuestes de llei ente dambes Cámares, dempués de tres meses, resuelve la Cámara de Representantes.

La Constitución de 1997 foi abolida pol golpe d'estáu de 19 de setiembre de 2006. La constitución interina aprobada'l 1 d'ochobre estableció eleiciones xenerales para ochobre de 2007, polo que les funciones lexislatives fueron exercíes conjuntamente pol Gobiernu y por una asamblea entá ensin constituyir. Finalmente les eleiciones tuvieron llugar n'avientu del mesmu añu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Asamblea Nacional de Tailandia