Asahi Shimbun

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Asahi Shimbun
The Asahi Shimbun logo.svg
Asahi Shimbun first issue.jpg
Portada de la primer edición del periódicu.
Datos
Tipu Diariu
Fundación [[25  de de [[1879]]
Idioma Xaponés y inglés
Estáu Bandera de Xapón Xapón
Sede Osaka
Editorial Asahi Shimbun Company Traducir
Formatu Broadsheet
Fundador Michiko Murayama
Shoichi Ueno
Propietariu Michiko Murayama
Shoichi Ueno
Posición política sociolliberalismu
Páxina web www.asahi.com
Cambiar los datos en Wikidata

El Asahi Shimbun (朝日新聞, Asahi Shinbun) ye'l segundu periódicu más popular de Xapón, detrás del Yomiuri Shimbun.

Oficines de Asahi Shimbun Publishing Co. en Osaka, Xapón.

El periódicu se autodenomina ideológicamente como «lliberal y de nueva esquierda», en contraposición a otres corrientes ideolóxiques espuestes por competidores como'l Yomiuri Shimbun (centru-conservador), Sankei Shimbun (conservador de derecha) y Mainichi Shimbun (centru-esquierda tradicional). Sicasí, la esquierda tradicional xaponesa acusa frecuentemente al diariu de conservador, ente que los conservadores acusar de ser d'esquierda, o inclusive ye acusáu de sofitar al Partíu Comunista de Xapón y ser comunista por sectores de la derecha. El so sofitu a les postures d'acercamientu con China, faen que'l periódicu sía consideráu como «antiamericanu y prochino» pola prensa estauxunidense, a pesar de que'l periódicu critica frecuentemente a los réximes comunistes de China y Corea del Norte.

Pacifista dende'l final de la Segunda Guerra Mundial, la publicación cunta con 3000 periodistes, incluyíos los corresponsales nel estranxeru.

El periódicu tien una alianza col diariu International Herald Tribune y publica el International Herald Tribune/Asahi Shimbun como la so versión en inglés que reemplazó l'anterior versión n'inglés titulada Asahi Evening News. Amás tien otra alianza col periódicu oficial de la República Popular de China 人民日报 (Rénmín Ribao, Diariu del Pueblu).

La columna Tensei Jingo (天声人語, «La voz divina ye'l llinguaxe del pueblu», en referencia a la frase en llatín Vox Populi, Vox Dei, ‘voz del pueblu, voz de Dios’) publicar diariamente dende 1904, tratando noticies y temátiques sociales recién. La columna tamién ta disponible como boletín electrónicu (newsletter).

Cronoloxía[editar | editar la fonte]

Oficines de Asahi Shimbun en Tsukiji, Chūō, Tokio.
  • 25 de xineru de 1879, publica la so primer edición en Osaka con una tirada de 3000 exemplares.
  • 1883, tresformar nel periódicu de mayor circulación de Xapón, con más de 21 000 exemplares diarios.
  • 10 de xunetu de 1888, merca'l periódicu de Tokio Mezamashi Shimbun (めざまし新聞, Mezamashi shinbun) y espande la so presencia a Tokio llanzando'l Asahi Shimbun de Tokio (東京朝日新聞, Tōkyō asahi shinbun).
  • 1889, camuda'l nome de la publicación en Osaka a Asahi Shimbun de Osaka (大阪朝日新聞, Ōsaka asahi shinbun)}.
  • 1890, el Asahi Shimbun de Tokio aumenta la so capacidá de producción a 30 000 exemplares. El 2 de payares, el Asahi Shimbun de Osaka y el Asahi Shimbun de Tokio son los primeres en publicar la trescripción de la declaración de la nueva constitución imperial.
  • 1 de mayu de 1904, publicar por primer vegada la columna Tensei Jingo (天声人語). El 30 de setiembre imprime'l so primera fotografía, de les tropes xaponeses nel frente de batalla en China.
  • 10 de xineru de 1908, fúndense corporativamente el Asahi Shimbun de Osaka y el Asahi Shimbun de Tokio como sociedá de responsabilidá llindada Asahi Shimbun (朝日新聞合資会社, Asahi shinbun goshigaisha).
  • 17 de payares de 1911, Shigeko Takenaka (竹中繁子) tresformar na primera periodista de sexu femenín nel Asahi Shimbun.
  • Agostu de 1915, Empieza la publicación de la edición vespertina del Asahi Shimbun de Osaka.
  • 1918, El Escándalu del arcoiris blancu amenorga'l poder político del periódicu.
  • 9 de xineru de 1923, les oficines del Asahi Shimbun de Tokio son destruyíes pol Gran terremotu de Kantō. Nel mesmu añu publica la noticia falsa d'una rebelión coreana.
  • 1924, devasa'l millón d'exemplares diarios.
  • 1929, en conmemoración de les sos 50 años crea'l Premiu Asahi.
  • 25 de payares de 1935, empieza la publicación del diariu nel oeste coles sos nueves oficines creaes en febreru en Nagoya, cubriendo práuticamente tola península de Xapón cola so publicación.
  • 10 d'abril de 1937, l'avión del Asahi Shimbun «Vientu divín» (神風, Kamikaze) establez el récord mundial d'un vuelu ente l'este asiáticu y Europa con un viaxe de 94 hores, 17 minutos y 56 segundos.
  • 1 de setiembre de 1940, unifíquense'l nome de les publicaciones como'l Asahi Shimbun.
  • 1 de xineru de 1943, prohíbese la publicación del Asahi Shimbun depués de la publicación d'un ensayu de Seigo Nakano (中野正剛) críticu al oficialismo.
  • 5 de payares de 1945, arrenuncia'l presidente y tol direutoriu como forma d'aceptación de les sos responsabilidaes al tracamundiar los principios ideolóxicos del periódicu mientres la Segunda Guerra Mundial.
  • 21 de payares de 1947, el periódicu adopta'l nuevu sistema de kana (新仮名使い, shin kanazukai).
  • 1 d'ochobre de 1951, volver# a entamar la publicación en formatu matutín y vespertín abandonada primeramente.
  • 1950, publica una entrevista esclusiva col líder del Partíu Comunista de Xapón Takashi Ito (伊藤律, Itō Takashi) qu'hasta'l momentu taba incógnito. Más tarde revélase que foi una fabricación del periodista.
  • 1959, establez les sos oficines en Hokkaidō.
  • 1 de xineru de 1965, la edición de Añu Nuevu viende 5,31 millones d'exemplares, batiendo la marca de 5 millones per primer vegada en Xapón.
  • 18 de payares de 1979, el Asahi Shimbun entama la primera maratón internacional femenina en Tokio.
  • 1980, tresllada les sos oficines de Tokio de Chiyoda-ku (千代田区) a Chuo-ku (中央区, Chūō ku). Empieza a utilizar el sistema d'edición de páxines computarizado NELSON.
  • Mayu de 1987, ye víctima una serie d'ataques terroristes en Tokio, Nagoya y Shizuoka. L'Escuadrón de la vengación colorada» (赤報隊, Sekihōtai) axudícase l'autoría de los ataques. El nome de l'agrupación fai referencia a la sangre, nun tien relación col comunismu, y tien orixe nuna agrupación col mesmu nome de la yera Edo.
  • Xunu de 1988, rematada la instalación del sistema NELSON nes oficines de Osaka, el procesu d'edición atópase 100% computarizado en toles sos oficines.
  • 1996, tresllada les sos oficines del oeste del país dende Nagoya hasta Fukuoka.
  • Marzu del 2003, reemplaza'l "Suplementu del Domingo" publicáu toles selmanes dende 1956 pol suplementu "be" (Business&Entertainment inglés, Negocios y Entretenimientu).
  • 1 d'abril del 2005, moderniza'l so sistema computarizado reemplazando al antiguu sistema NELSON.
  • 3 d'abril del 2005, renombra el suplementu del domingu de be a be on Sunday («negocios y entretenimientu del domingu») y publica el nuevu suplementu be on Saturday («negocios y entretenimientu del sábadu»). Los nomes son un xuegu de pallabres n'inglés con be (verbu ser).

Oficines[editar | editar la fonte]

Tsukiji, Chuo-ku, Tokio
Nakanoshima, Kita-ku, Osaka

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Asahi Shimbun