Arundhati

De Wikipedia
Arundhati
Personaxe de Ramayana
Información
Sexu femenín
Cónxuxe Vashista
Familiares Anasuya (es) Traducir
[editar datos en Wikidata]

Nel marcu de la mitoloxía hinduista, Arundhatí foi una de los nueve fíes de Kardama Prayápati y la so esposa Devajuti. El so padre cásase col rishi (sabiu) Vásista, unu de los sapta rishi (‘siete sabios’).

Nome[editar | editar la fonte]

  • arundhatī, nel sistema AITS (alfabetu internacional pa la treslliteración del sánscritu).
  • अरुंधती, n'escritura devanágari del sánscritu.
  • Pronunciación: /arundatí/.[1]
  • Etimoloxía: ensin datos.[1]

Lleenda[editar | editar la fonte]

Según el Átharva-veda (fines del II mileniu e.C.), orixinalmente la arundhatí yera una enredadera melecinal. Yá nel Ramaiana (sieglu III e.C.) apaez la lleenda de Kardama y Arundhatí.

Identificar cola estrella de la mañana (el planeta Venus, que tamién ye la estrella de la tarde) y tamién cola estrella Alcor, que forma una estrella doble con Mizar, na constelación del sietestrellu. Na India a Mizar se la llapada Vásishta y a Alcor, Arundhatí. Mientres la ceremonia de matrimoniu de los hinduistes, una parte del ritual ye que'l noviu señála-y a la novia les estrelles dobles de Vásishta y Arundhatí como la pareya ideal, símbolu de cumplimientu civil y llealtá.

Puesto que esta estrella ye apenes visible, esiste la creencia de que cuando daquién ta cerca de la muerte, yá nun puede estremar la estrella Arundhatí.[2]

Amás, por cuenta de la so debilidá, esiste'l costume d'amosala por pasos: en primer llugar amuésense estrelles cercanes más brilloses, y depués en rellación a estes diríxese l'atención a la débil Arundhatí. En rellación a esto, hai una máxima que diz: «Arundhatí darshana niaiá», qu'en sánscritu significa que s'amuesa daqué por inferencia, pasando dende los pasos conocíos a los desconocíos.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Vease la entrada a-rundhatī́ que s'atopa na metá de la tercer columna de la páx. 88 nel Sanskrit-english dictionary del sanscritólogo británicu Monier Monier-Williams (1819-1899).
  2. 2,0 2,1 Según The practical sanskrit-english dictionary, de Vaman Shivram Apte (1858-1892).