Arturo Alcoceba

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Arturo AlcocebaPicto infobox character.png
fundador Traducir


Símbolo antiguo PNV.svg
presidente

1976 - 1981
Vida
Nome completu Arturo Alcoceba Isusi
Nacimientu

Sodupe Traducir4  d'avientu de 1952

(67 años)
Nacionalidá Bandera d'España España
Residencia Sestao
Llingua materna vascu
Dialecto vizcaíno del euskera Traducir
Familia
Hermanos/es
Familia
Estudios
Llingües castellanu
vascu
Oficiu
Oficiu activista y periodista
Llugares de trabayu Bilbao
Emplegadores Deia Traducir
Movimientu Ikastola
Asti-Leku Ikastola Traducir
Modelo D Traducir
Plan Ibarretxe
Transición española
Batzoki Traducir
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Partíu Nacionalista Vascu
Cambiar los datos en Wikidata

Arturo Alcoceba Isusi (4  d'avientu de 1952Sodupe Traducir), ye un conocíu periodista y activista políticu y social vascu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Arturo Alcoceba nació en Güeñes (Vizcaya) el 4 d'avientu de 1952, fíu d'Arturo Alcoceba y Ixabel Isusi Yaguno, nuna familia con cuatro fíos, dos fíos y dos fíes. El so padre foi un políticu vascu que siempres lluchaba pola república vasca y tamién tuvo na cárcel munchos años.

El so güelu maternu, Zipriano Isusi, lluchó nel Eusko Gudarostea. Al ser nacionalista vascu y lluchar per Euskadi, los nacionales (Bando Nacional) quitáron-y la casa a él y a la so familia, echar de la so casa y quemáron-yos tol dineru (billetes de la república). Zipriano Isusi tuvo na cárcel más de diez años, xuntu con Juan de Ajuriaguerra, quien yera'l so amigu. Tamién concidió en munches ocasiones con Jesús María de Leizaola, quien yera compañeru.

La so hermana ye Paquita Alcoceba, política y activista vasca, representante de Gure Esku Dago y una de el fundadores de Gure Esku Dago Güeñes, y el so cuñáu ye Luis Laiseka, políticu vascu.

Detenciones y encarcelamientos[editar | editar la fonte]

Afiliar dende mozu a EGI del Partíu Nacionalista Vascu y tuvo dende mozu nel conseyu municipal de Güeñes del PNV, entamando y participando en xuntes, pintaes etc. cuando taben prohibíos. Foi deteníu pola Guardia Civil y tuvo na cárcel en munches ocasiones. Lluchaba per Euskadi y por GALEUSCA, poles repúbliques vasca, catalana y gallega y contra la represión contra'l vascu, catalán y gallegu.

Mientres el Franquismu él, xuntu con unos amigos sos, foi al monte Gorbea y na punta del monte clavó una gran ikurriña, al berru de "Gora Euskadi askatuta" (viva euskadi llibre, n'asturianu) y "Gora Euskal errepublika" (viva la república vasca, n'asturianu). Cuando la Guardia Civil ver escorriólos, pero consiguieron escapar.

Poles xuntes, pintaes y actos políticos, foi deteníu pola Guardia Civil y metiéronlu en prisión, xuntu con Santos Gauna Larriñaga (Larri), José Miguel (Txemi) de la Fuente Zubiaga, Rodolfo Sampelayo Menchaca y Francisco Javier Calzada Euba.[1]

Foi deteníu pola Guardia Civil el 7 de marzu de 1975[2], y lleváu al cuartel de la Guardia Civil de La Salve (Bilbao), onde foi torturáu, tuvo que ser lleváu al hospital por ello[3].

Mientres taba deteníu y en prisión, el so abogáu foi Xabier Arzalluz, políticu guipuzcoanu y presidente del PNV, foi a la cárcel a pol y llevó el so defensa xudicial, y pagaron la so fianza, él y el partíu. Más d'un añu y mediu más tarde, por cuenta de la proclamación de Juan Carlos I como Rei d'España, fueron indultaos, con un indultu xeneral p'aquellos delitos y faltes de intencionalidad política y d'opinión, menores de 3 años.[4]

Trece detenidos por actividad subversiva.

Bilbao, 18. (Europa Press.). Trece personas han sido detenidas en Vizcaya por la Guardia Civil como presuntos autores de varias pintadas subversivas aparecidas en los Municipios vizcaínos de Valmaseda, Zalla, Sodupe y Alonsotegui, así como a los asistentes a una pretendida reunión de caracter ilegal celebrada en una localidad próxima a Bilbao.

La Guardia Civil inició sus gestiones a raíz de conocer el pasado día 8 se habían realizado pintadas de carácter subversivo en diferentes puntos de Vizcaya. Los presuntos autores habían huído en un turismo Simca 1.200, ... , que fue localizado e identificado por su propietario Santos Gauna Larriñaga, vecino de Sodupe, quien fue trasladado a la Comandancia de la Guardia Civil, donde -dicen fuentes policiales- facilitó la identidad de sus acompañantes: José Miguel de la Fuente Zubiaga, natural de Aranguren (Vizcaya), soltero; Rodolfo Sampelayo Menchaca, natural de Sodupe, soltero y administrativo; Arturo Alcoceba Isusi, natural de Sodupe, soltero, electricista; Francisco Javier Calzada Euba, natural de Sodupe, soltero, deliante, todos ellos con edades de alrederdor de 25 años.

Los interesados confirmaron que, hace unos tres meses, celebraron una reunión en un caserío abandonado, en un barrio del Municipio vizcaíno de Gueñes.

El pasado día 11 se detuvo a tres de los asistentes a la reunión, y el día 13, a los restantes. Todos ellos, al igual que los citados anteriormente, han pasado, con las diligencias practicadas, a disposición del Juzgado de Instruccion número 1, de Bilbao, junto con el vehículo intervenido.

Periódico ABC, 19 de marzo de 1975 (Páx. 46)

Actividá política[editar | editar la fonte]

Tuvo dende mozu afiliáu al Partíu Nacionalista Vascu y en 1977 fundó, al pie de otros amigos, el Batzoki de Güeñes (ye sociu fundador), cuando acabó'l Franquismu y la so creación empezó a ser llegal. Foi miembru de la executiva municipal del PNV de Güeñes y tamién el so presidente, diendo nes llistes electorales en munches ocasiones.

Defendió siempres el sector soberanista y independentista del PNV. En 1980 Alcoceba y otros amigos presentaron unes enmiendes nel Batzoki de Güeñes, relatives al Batzoki y al partíu. Tou eso creó bien de conflictu na PNV nacional y Xabier Arzalluz, el so amigu, que yá yera presidente del PNV, y foi hasta'l Batzoki de Güeñes y dempués de díes de discutiniu espulsó-yos del Batzoki.

Esi añu, en 1980, Alcoceba y los espulsaos crearon el Jator Enea Kultur Alkartea (Asociación cultural Jator Enea) en Güeñes[5], mercando para ello una tabierna, para poder tener un llugar para realizar les actividaes propuestes nel Batzoki (eventos culturales, dances vasques...) y para poder tener un llugar de xunta políticu.

La creación del partíu Eusko Alkartasuna en 1986 tuvo gran importancia en Güeñes y na tabierna "Jator Enea" aldericóse si incluyise n'EA o non, teniendo eso tamién importancia nel Eusko Alkartasuna nacional y afectando al entós daquella presidente Carlos Garaikoetxea.

Trabayó dende bien nuevu nel diariu Deia con Kepa Intxaurbe ya Iñaki González (actual direutor de Deia) y ellí tamién tuvo como compañeru y amigu a Andoni Ortuzar. Cuando se creó Eusko Alkartasuna en 1986 la dirección del periódicu Gaur Express (1988-1989) cercana a EA, la dirección del nuevu diariu ufiertó-y trabayu como periodista nel diariu, pero'l lo refugó y quédose nel diariu Deia.

Esta bien amestáu al movimientu de les ikastolas y foi unu de los impulsores de la ikastola Asti-Leku, para tener un referente de euskaldunización en Vizcaya, siendo compañeru y amigu del primer direutor de la ikastola, Ruper Ormaza.

Por defender el sector soberanista ya independentista del PNV y ser críticu col partíu, foi espulsáu d'él. Alcoceba tamién foi defensor del Plan Ibarretxe.

Referencies[editar | editar la fonte]