Antropoloxía llingüística

De Wikipedia
Antropoloxía llingüística
rama de la antropología (es) Traducir, disciplina académica, especialidá, campu d'estudiu y campu de trabayu
antropoloxía y llingüística
Cambiar los datos en Wikidata

L'antropoloxía llingüística ye una disciplina de l'antropoloxía que s'ocupa del estudiu de la diversidá de llingües falaes poles sociedaes humanes y como se rellacionen el léxicu y los usos llingüísticos coles carauterístiques culturales básiques de diches sociedaes. Alessandro Duranti identificó tres #estadio distintos nel desarrollu d'esta disciplina (que son oxetu de desarrollu nesti artículu).[1]

Primer paradigma[editar | editar la fonte]

El primer paradigma, conocíu daquella a cencielles como "llingüística" estudia parte de lo que güei se engloba dientro de la llingüística antropolóxica ya interesóse por temes rellacionaes cola documentación de llingües de pueblos preestatales (xeneralmente n'estinción). Asina los primeros investigadores norteamericanos, #concentrar nes llingües natives d'América del Norte, na so descripción gramatical y na so clasificación tipolóxica. Tamién nesi tiempu foi importante'l problema de la relatividá llingüística, acomuñada a les idees la hipótesis de Sapir-Whorf y primeramente dellos asuntos trataos por pensadores como Vico, Herder o Humboldt.

Segundu paradigma[editar | editar la fonte]

Dell Hymes foi'l responsable de la creación del nuevu paradigma, na década de 1960, llamáu nel so momentu "antropoloxía llingüística". El tipu de temátiques recoyíes tán entendíes anguaño dientro de la etnografía de la comunicación.

Tercer paradigma[editar | editar la fonte]

A partir de 1980, empiecen a estudiase problemes antropolóxicos más amplios pero usando datos y métodos tomaos de la llingüística.

Otres temes rellacionaes[editar | editar la fonte]

Los llingüistes intenten reconstruyir la hestoria d'estes llingües y de les families llingüístiques d'onde proceden, lo que constitúi la paleontoloxía llingüística. Tamién traten d'establecer la rellación qu'esiste ente la evolución del llinguaxe y l'evolución del home.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Duranti, Alessandro (xunu de 2003).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]