Antonio de Villarroel

De Wikipedia
Antonio de Villarroel
Vida
Nacimientu Barcelona1656[1]
Nacionalidá Corona d'Aragón
Muerte A Coruña1726[1] (69/70 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
catalán
Oficiu militar
Graduación xeneral
Cambiar los datos en Wikidata
Representación de Villarroel, según dibuxu del sieglu XXI, col traxe militar completu que llevaba mientres la campaña de 1713-1714 como xefe del exércitu austracista.

Antonio de Villarroel y Peláez (1656Barcelona – 1726A Coruña) foi un militar español al serviciu de Felipe V hasta 1710 mientres la Guerra de Socesión Española. Tres la cayida en desgracia del duque d'Orleans, pasar a la causa austracista y caltúvose-y el grau de teniente mariscal. En 1713 foi nomáu xeneral comandante del Exércitu de Cataluña.

Nació en Barcelona onde taba destináu'l so padre, el militar Francisco de Villarroel, orixinariu de Villanueva de los Infantes (Ourense). La so madre yera Catalina Peláez.

Carrera militar[editar | editar la fonte]

Ingresó moza nel exércitu, y en 1697 defendió Barcelona contra los franceses. Al empezar la Guerra de Socesión, formó parte del exércitu de Felipe V. Sicasí, al cayer en desgracia'l duque d'Orleans coló a Galicia, onde se xuntó a los aliaos austriacistas. Foi nomáu teniente mariscal pol archiduque Carlos.

Estremar na batalla de Villaviciosa, adversa a les armes austracistas, según na ingrata xera de la evacuación d'Aragón (1711). Nomáu comandante supremu de les fuercies austracistas polos Trés Comunes de Cataluña, entamó la defensa de Barcelona. Formalizáu'l sitiu de la ciudá poles tropes del duque de Populi, que la bombardeó p'apavoriar a los habitantes, Villarroel fixo retrucar cola artillería. Con pocu más de 5000 homes, de los qu'unos 3500 yeren miembros de la milicia gremial, mientres el cursu de la guerra tuvo que xixilar l'estáu de les débiles defenses de Barcelona. Pa refugar los asaltos que carecía la ciudá (xunetu del 1714), entamó, xunto con Josep Bellver, una salida rápida, que foi refugada poles tropes franceses al mandu del duque de Berwick, que sustituyera a Popoli al mandu del sitiu. Los sitiadores disponíen d'unos 40 000 homes.

Pero los ataques borbónicos abrieron nueves fiendes, lo qu'indució a Villarroel a convocar un conseyu de guerra (1 de setiembre), de llombu de los conseyeros de la ciudá, nel cual suxurió, en vista del estáu desesperáu de les defenses, la conveniencia de capitular y d'aceptar la ufierta del duque de Berwick.

Pero Casanova y el restu de los conseyeros opunxéronse, y Villarroel intentó dimitir. Pero, ante l'asaltu decisivu del 11 de setiembre, preparó la so columna y prosiguió la defensa de la ciudá. Finalmente, foi mancáu y quedó fora de combate. Cayendo mancáu tamién Rafael Casanova, el coronel Ferrer, apoderáu del llugarteniente de Mallorca, foi ver a Villarroel, quien espunxo que yera de la opinión de capitular antes de la nueche, p'aforrar a la ciudá los horrores del combate. Entós tomó la decisión, so la so responsabilidá, de que tocaren a capitulación. Magar les seguridaes daes nésta poles fuercies borbóniques atacantes, los venticinco líderes militares de la defensa de Barcelona, ente los que s'atopaba'l mesmu Villarroel mancáu, fueron encarcelaos.

Encarcelamientu y muerte[editar | editar la fonte]

Villarroel foi encarceláu nel castiellu d'Alicante. Al respective de los sos últimos años y muerte esisten dos versiones distintes.

Tradicionalmente créese que Villarroel foi lliberáu del Alcázar de Segovia arriendes de la paz de Viena y que viviría de la pensión vitalicia que-y concedería'l archiduque Carlos, yá emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu. Según esta versión Villarroel vivió dignamente y con tranquilidá en tierres castellanes hasta la so muerte en 1742.

Per otru llau, los historiadores Antoni Muñoz y Josep Catà defenden nuna obra de 2009 que Villarroel foi treslladáu a La Coruña un mes más tarde de la so llegada a Alicante. Ellí sería encarceláu en condiciones perdures, yá que supuestamente l'agua entraba na so celda coles marees, lo que-y provocaría una paralises en dambes piernes. Según esti autores Villarroel morrió'l 22 de febreru de 1726.

Representación na lliteratura[editar | editar la fonte]

Albert Sánchez Piñol da vida a Antonio de Villarroel na so novela histórica Victus (2012), que desenvuélvese en parte mientres el Sitiu de Barcelona (1713-1714).[ensin referencies]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 16378/antonio-de-villarroel-pelaez. Apaez como: Villarroel Peláez, Antonio de. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]