Anna Iliná

De Wikipedia
Anna Iliná
Vida
Nacimientu República Autónoma Socialista Soviética de Bashkiria (es) Traducir y Ufá24 d'avientu de 1965 (58 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Bandera de Rusia Rusia
Estudios
Estudios Universidá Estatal de Moscú
Nivel d'estudios candidate of chemical science (en) Traducir
Philosophiæ doctor
Oficiu bioteunólogabioquímica
Emplegadores Bashkir State University (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Anna Iliná o Anna Ilyina (Rusu: Анна Дмитриевна Ильина; 24 d'avientu de 1965, Ufá, Rusia) ye una científica y biotecnóloga mexicana d'orixe rusu. La so investigación centrar en biocatálisis, enzimoloxía, según en nanobiociencias.

Biografía[editar | editar la fonte]

Anna Iliná nació en Ufá, Rusia, mientres el periodu de la Xunión Soviética. En 1993 emigra a Méxicu, país onde moró dende entós. Nel añu 2012 foi-y dada la ciudadanía mexicana, en realizando'l procesu de naturalización. Ye egresada de llicenciatura y maestría de la Facultá de Ciencies Químiques de la Universidá Estatal M.V. Lomonósov de Moscú con especialidá en Química dende 1987. En 1990 llogró'l grau académicu de Doctoráu nel área de Cinética y Catálisis pola mesma universidá.

Trayeutoria académica[editar | editar la fonte]

Docencia[editar | editar la fonte]

Trabayó na Facultá de Ciencies Químiques de la Universidá Estatal de Bashkiria de 1991 a 1993. A partir de 1993, trabayó como caderalga investigadora nel Departamentu de Bioteunoloxía de la Facultá de Ciencies Químiques de la Universidá d'Autónoma de Coahuila. Dende'l 2012, foi responsable del cuerpu académicu de Nanobiociencia, na Facultá de Ciencies Químiques de la O.A. de C.[1] Imparte clases de fisicoquímica y cinética enzimática a nivel licenciatura y, nel posgráu de Ciencia y Teunoloxía d'Alimentos na mesma institución. 

Investigación[editar | editar la fonte]

Iliná desempeñóse como coordinadora del proyeutu d'estudiu de les propiedaes y aplicación de prostaglandina H-sintetasa nel tresformamientu de los ácidos eicosapolienoicos y na biosíntesis de les prostaglandinas, hasta 2008. 

Foi responsable en más de 30 proyeutos de la O.A. de C. y con financiamiento de CONACYT y el sector priváu, ente los que destaquen l'estudiu de les propiedaes enzimáticas de diversos productos vexetales; desarrollu de teunoloxía pal aprovechamientu del subproductu de la esplotación del Agave lechuguilla p'aplicaciones agrícoles y cosmétiques; alternatives nanobiotecnológicas pal aprovechamientu de residuos agropecuaries como biocombustibles;[2] sistemes microbianos p'ameyorar la recuperación terciaria del petroleu, usando residuos de la industria tequilera y agües residuales urbanes, ente otros. 

Tien amplia esperiencia nel área d'estracción, carauterización y aplicación de molécules protéicas (enzimes, receptores celulares, etc.), según teunoloxía ya inxeniería d'enzimes (inmovilización, microencapsulación, síntesis de xeno-enzimes). 

Publicó más de 55 artículos colos afayos del so trabayu en revistes especializaes internacionales, según 35 nacionales. Coles mesmes, ye autora de 20 capítulos de llibros especializaos en bioteunoloxía. 

Nel so llabor de xenerar fines práuticos pa la investigación científica, Anna Iliná patentó métodos pa la preparación de nanopartículas magnétiques, llogru d'estractos del Agave lechuguilla, películes pa facilitar el procesu de cicatrización de mancadures cutanees y el desarrollu d'un biosensor nanoestructurado pa detección de triglicéridos. 

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Dende 1998 ye miembru del Sistema Nacional d'Investigadores (SNI) nivel I. 

En 2003 recibió la medaya de distinción Miguel Arizpe y en 2009 de Dr. Mariano Narvaez González[3] por méritos universitarios. En 2006 llogró la reconocencia Tecnos 06 del Gobierno de Nuevo León.[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Cuerpos Académicos de la Facultad de Ciencias Químicas». Consultáu'l 1 d'agostu de 2015.
  2. Iliná, Anna. «EFECTO DE EXTRACTOS DE ORIGEN NATURAL SOBRE EL SISTEMA DE PRODUCCIÓN DE FORRAJE VERDE HIDROPÓNICO». Research Gate. http://www.researchgate.net/publication/228812607_EFECTO_DE_EXTRACTOS_DE_ORIGEN_NATURAL_SOBRE_EL_SISTEMA_DE_PRODUCCIN_DE_FORRAJE_VERDE_HIDROPNICO. Consultáu'l 1 d'agostu de 2015. 
  3. Universidá Autónoma de Coahuila (27 d'ochobre de 2003). «Acta de la Comisión General Permanente de Honor y Justicia» (castellanu). Consultáu'l 1 d'agostu de 2015.
  4. U. A. de C.. «Resumen curricular de la Dra. Anna Iliná». Consultáu'l 1 d'agostu de 2015.