Ann Dvorak

De Wikipedia
Ann Dvorak
Vida
Nacimientu Nueva York2 d'agostu de 1911[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Honolulu10 d'avientu de 1979[1] (68 años)
Causa de la muerte cáncanu d'estómagu
Familia
Casada con Leslie Fenton (1932 – 1945)
Estudios
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu actriz, guionista, actriz de teatru, actriz de cineprofesor de danza (es) Traducir
Emplegadores Warner Bros.
Premios
IMDb nm0245304
Cambiar los datos en Wikidata

Ann Dvorak (2 d'agostu de 1911Nueva York – 10 d'avientu de 1979Honolulu) foi una actriz de cine d'Estaos Xuníos.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació na ciudá de Nueva York. Fía de dos actores de vodevil. El so padre, Edwin Mckim trabayó como direutor nos estudios Lubin y la so madre, Anna Lehr, tuvo ésitu como estrella de delles producciones mudes. La pareya dixebróse cuando Ann tenía cuatro años, y ella y la so madre camudar a Hollywood.

De neña, participó en delles películes. A la fin de los años venti, empezó trabayando pa los estudios MGM como profesora de baille y apaeció en dalguna de les películes como corista. La so amiga, Joan Crawford presénta-y a Howard Hughes, quién-y preparar como actriz dramática. Tuvo ésitu en películes como Scarface (1932) con Paul Muni, Three on a Match (1932), Love is a Racket (1932) con Bette Davis y Joan Blondell, y en Sky Devils (1932) con Spencer Tracy.

Foi conocida por el so estilu y elegancia. Mientres los años trenta trabayó pa los estudios Warner Brothers. Un discutiniu alrodiu del so sueldu (enteróse que ganaba lo mesmo que'l neñu que faía del so fíu en Three on a Match) fixo que'l so contratu quedara en suspensu permanente, y empezó a trabayar por llibre, pero anque lu faía regularmente, los papeles que-y ufiertaben nun yeren de tanta calidá. Tamién trabayó en Broadway. Con él que yera'l so maríu entós, l'actor inglés Leslie Fenton, viaxó a Inglaterra y trabayó como conductora d'ambulancies mientres la guerra. Tamién participó en delles películes ingleses.

Retirar de la pantalla en 1951, cuando se casó col so tercer y últimu home, Nicholas Wade. Tuvieron casaos hasta la muerte de Nicholas en 1977. Ann nun tuvo fíos.

Vivió los sos años de retiru nel anonimatu hasta que morrió en 1979, a los 68 años, de cáncer d'estómagu, en Honolulu.

Tien una estrella nel Paséu de la Fama de Hollywood pola so contribución a la industria del cine.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0158605. Data de consulta: 1r marzu 2022.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]