Aniellos olímpicos

De Wikipedia
Aniellos olímpicos.

Los aniellos olímpicos son el principal símbolu de los xuegos olímpicos. Esti símbolu ta compuestu por cinco aniellos enxareyaos de colores azul, negru, colloráu, mariellu y verde.

La bandera olímpica ta compuesta pol símbolu de los aniellos olímpicos sobre fondu blancu. Amás hai otros dos símbolos olímpicos que son: l'antorcha olímpica y el credo olímpicu.

Orixe de los aniellos[editar | editar la fonte]

Pierre de Coubertin ―na Revue Olympique d'agostu de 1913―, informó avera del símbolu qu'utilizaría en 1914 el Congresu Olímpicu de París:

El emblema elegido para ilustrar el Congreso Mundial de 1914 [...]: Además, los seis colores (con el fondo blanco de la bandera) así combinados representan a todas las naciones sin esceición. El azul y el amarillo de Suecia; el azul y el blanco de Grecia, los tricolores de Francia, Inglaterra y Estaos Xuníos d'América, Alemaña, Bélxica, Italia, Hungría, el amarillo y el rojo d'España junto a las nuevas banderas de Brasil y Australia, y a las del antiguo Xapón y la joven China. He aquí un emblema verdaderamente internacional.[1]

Coles mesmes, na revista del Comité Olímpicu Internacional Olympic Magacín, de payares de 1992, l'historiador estauxunidense Robert Barney comenta que la idea de los aniellos de Pierre de Coubertin provieno del emblema de la Xunión Francesa de Sociedaes de Deportes Atléticos» de dos aniellos enxareyaos (como'l clásicu emblema significando una pareya en matrimoniu) colos colores azul y colloráu sobre fondu blancu adoptando los colores de la bandera de Francia organismu fundáu pola #unión de dos asociaciones deportives franceses y que dirixó hasta 1925 al Movimientu Olímpicu en Francia, que dirixía y de les idees del psicólogu Carl Gustav Jung que comenta que'l círculu representa la continuidá y tamién el ser humanu.[2]

La teoría más espublizada y más probable, ye que los 5 aniellos representen a los 5 continentes que participen de les olimpiaes, siendo estos, Oceanía, América, África, Europa y Asia.

Engañu de la piedra olímpica[editar | editar la fonte]

Esiste una errónea idea de que'l diseñu de los aniellos olímpicos provién d'una piedra que foi atopada en Delfos. Esto debe a que Carl Diem, presidente del Comité Organizador de los Xuegos Olímpicos de Berlín 1936, deseyaba llevar a cabu una ceremonia cola llapada olímpica con un amiestu d'antigüedá y misticismu en redol al orixe griegu a los xuegos olímpicos. Pa esto, ordenó la creación d'una piedra que s'asitiaría nes ruines del Estadiu de Delfos onde se celebraben los Xuegos Píticos n'honor a Apolo colos aniellos olímpicos esculpíos nos sos cuatro cares. La ceremonia consitió en que'l portador de l'antorcha pasó por Delfos dende Olimpia en compañía d'una escolta de trés corredores que partió escontra'l norte d'esti sitiu históricu camín de Berlín dende'l llugar onde taba asitiada la piedra y en celebrando l'eventu los organizadores escaeciéronse retirar esta piedra del llugar dexándola nesi sitiu. En visitando'l sitiu años dempués, dos escritores británicos Lynn y Gray Poole, a fines de los años cincuenta, repararon la piedra esculpida ya informaron que'l diseñu de los aniellos provién de los antiguos griegos como un enllaz ente los xuegos olímpicos antiguos y modernos na so obra "Historia de los antiguos Xuegos". A esta falsificación #conocer como «la piedra de Carl Diem».

Nos congresos de 1914, celebráu con motivu del ventenu aniversariu de la restauración de los xuegos, l'emblema foi adoptáu como símbolu olímpicu y convertíu na bandera oficial del Movimientu Olímpicu, estrenaos nos Xuegos Olímpicos d'Amberes 1920.

Bandera olímpica[editar | editar la fonte]

Bandera olímpica.

La bandera olímpica ta en proporción 2:3, y el so usu ta puramente reguláu pol Comité Olímpicu Internacional, al igual que'l de los aniellos.

La bandera olímpica se iza en toles ceremonies d'apertura de los Xuegos Olímpicos, dende los Xuegos Olímpicos d'Amberes 1920 hasta l'actualidá.

Esta ye la bandera cola que se lleva a cabu la Ceremonia d'Amberes: l'alcalde de la ciudá organizadora entrega al Presidente del Comité Olímpicu Internacional, que se la entrega al alcalde de la ciudá organizadora de los próximos xuegos.[3]

Simboloxía de los aniellos[editar | editar la fonte]

A pesar de la idea popular de que cada aniellu y el so color representen a cada unu de los cinco continentes sigue siendo bien popular, el COI #refugar. En 1951, el Comité Executivu suprimió, por falta de pruebes que la sofitara, y espresamente pa evitar #cualquier discutiniu al respeutu, la mención qu'esistía hasta entós na Carta Olímpica de l'asociación de los cinco colores colos cinco continentes.[4]

Usos de los aniellos[editar | editar la fonte]

Medaya de plata colos aniellos.

Según el COI, esisten diversos tipos d'usos pa los símbolos olímpicos:

  • Les medayes olímpiques lleven los cinco aniellos. Apaecieron per primer vegada nos Xuegos Olímpicos de París 1924, remaneciendo nos eventos ecuestres realizaos n'Estocolmu mientres los Xuegos Olímpicos de 1956. Dende los Xuegos Olímpicos de Montreal 1976 utilícense regularmente nos Xuegos de Branu. Nos Xuegos d'Iviernu, #utilizar dende los Xuegos Olímpicos de Sankt-Moritz 1928.
  • Los emblemes olímpicos, tantu de los distintos logos de los xuegos como nos emblemes de los 204 comités olímpicos nacionales.
  • Los pósters oficiales de los Xuegos Olímpicos. El primeru en qu'apaecen los aniellos ye'l póster de los Xuegos Olímpicos de Sankt-Moritz 1928 y, nel casu de los Xuegos de Branu, dende los Xuegos Olímpicos de Los Angeles 1932.
  • Nos souvenirs y oxetos publicitarios de los xuegos. #Utilizar por primer vegada nos Xuegos Olímpicos de Chamonix 1924.
  • N'estampillas y filatelia, dende los Xuegos Olímpicos d'Ámsterdam 1928.
  • Nel escudu de la ciudá de Lausana (Suiza) declarada como capital olímpica dende 1993, por ser colexu del Comité Olímpicu Internacional dende 1913.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (en inglés) Robert Knight Barney. «This Great Symbol». Consultáu'l 23 de febreru de 2013.
  2. Asociaciones deportivas de Francia. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).(enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver el historial y la última versión).
  3. Ceremonia de Amberes.
  4. (en inglés) «Official Reports: Decision adopted by the Executive Committee» (n'inglés). Bulletin du Comité International Olympique (Olympic Review) (Lausana) (25). Enero de 1951. http://www.la84foundation.org/OlympicInformationCenter/OlympicReview/1951/BDCE25/BDCE25s.pdf. Consultáu'l 23 de febreru de 2013. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]