Angelino Garzón

De Wikipedia
Angelino Garzón
Vicepresidente de Colombia

7 agostu 2010 - 7 agostu 2014
Francisco Santos Calderón - Germán Vargas Lleras
embaxador de Colombia

Vida
Nacimientu Buga29 d'ochobre de 1956 (67 años)
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Estudios
Estudios Universidad Jorge Tadeo Lozano (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu diplomáticu, sindicalistapolíticu
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Partido Social de Unidad Nacional (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Angelino Garzón (29 d'ochobre de 1956Buga) ye un comunicador social, exsindicalista y políticu colombianu. Foi ministru de Trabayu y Seguridá Social ente 2000 y 2002, gobernador del Valle del Cauca ente 2004 y 2007; desempeñóse tamién como Vicepresidente de Colombia ente 2010 y 2014.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

La mayor parte de la so vida desempeñóse como dirixente sindical en distintos cargos, ente ellos Secretariu Xeneral de la CUT mientres los años de 1981 y 1990, pa depués formar parte de l'Asamblea Nacional Constituyente; foi vicepresidente del partíu Unión Patriótica hasta 1990, depués militante de l'Alianza Democrática M-19 hasta 1994 y dende esi añu nun militó en nengún partíu políticu.

Ministru de Trabayu y Seguridá Social[editar | editar la fonte]

En 2000 foi llamáu pol Presidente Andrés Pastrana, pa ser Ministru de Trabayu y Seguridá Social hasta'l final del mandatu, en 2002. Rápido convirtióse nel ministru más popular del gabinete, y foi propuestu como candidatu a la Presidencia, pero tornó la postulación.

Antes de postular el so nome al primer cargu del departamentu del Valle del Cauca, Garzón participó como miembru de la Comisión Facilitadora pa un alcuerdu humanitariu coles FARC, de la que tamién faía parte Monseñor Luis Augusto Capo, Arzobispu de Tunja y a la qu'arrenunció en dando a conocer la so candidatura a la gobernación.

Gobernador del Valle del Cauca[editar | editar la fonte]

Nes eleiciones rexonales de 2003, Garzón llogró pa la gobernación del Valle del Cauca pol periodu 2004 - 2007, una victoria col 60.69% de los votos, ganando percima del tamién ex ministru Carlos Holmes Trujillo y de Carlos José Holguín, fíu del ex senador y ex ministru d'interior y de xusticia Carlos Holguín Sardi.

Unu de los momentos más intensos de la so xestión na gobernación producir nel añu 2006, por un conflictu con un consorciu constructor de la vía Cali-Candelaria; un proyeutu d'ampliación y refaimientu que nunca se realizó y pol cual el consorciu CISA (Central d'Inversiones S.A.) demandó al departamentu. El Gobernador inclusive promulgó una fuelga de fame colos sos funcionarios pa primir un fallu a favor del departamentu, nun actu que foi criticáu por unos y emponderáu por otros.

En xunu de 2007 Garzón acompañó al presidente de la república Álvaro Uribe Vélez a Washington DC pa consiguir el sofitu del congresu del país norteamericanu na aprobación del Tratáu de Llibre Comerciu ente Colombia y Estaos Xuníos.

Embaxador de Colombia ante Naciones Xuníes en Xinebra[editar | editar la fonte]

N'apurriendo'l mandu a Juan Carlos Abadía Campo en xineru de 2008, Angelino Garzón dedicóse a buscar aliances colos partíos que nun tán na coalición de gobiernu col fin de buscar una alianza pa tener un candidatu qu'enfrentara una posible tercer candidatura del presidente Álvaro Uribe,[1] unu de los partíos que sofitó la so iniciativa foi'l Partíu Verde Opción Centro.[2]

A pesar d'amosase contrariu al modelu de Gobiernu d'Álvaro Uribe, el 26 de xineru de 2009 Garzón presentó credenciales como Representante Permanente de Colombia ante les Naciones Xuníes en Xinebra, Suiza nomáu pol presidente.

Vicepresidente de Colombia[editar | editar la fonte]

Garzón foi escoyíu pol candidatu presidencial Juan Manuel Santos como la so fórmula vicepresidencial a les eleiciones presidenciales de Colombia de 2010; en llogrando vencer na primer vuelta col 46%, el 20 de xunu de 2010 llograron vencer na segunda vuelta col 69% de los votos válidos. El 7 d'agostu de 2010 tomó posesión como vicepresidente de Colombia.[3]

Na Vicepresidencia de Colombia, Garzón destacóse como negociador en distintos conflictos sociales como'l Paru Cafetero,[4] el Paru Agrario,[5] los Bloqueos nel Catatumbo,[6] el Paru de pilotos aéreos,[7] les negociaciones pa les medríes nel salariu mínimu,[8] ente otros.

Mientres se desempeñó como vicepresidente, foi amás candidatu a la direición xeneral de la Organización Internacional del Trabayu (OIT), nel añu 2012, quedando nel tercer puestu frente al inglés Guy Ryder y el francés Gilles de Robien, na penúltima ronda de votaciones.

Salú[editar | editar la fonte]

Siendo vicepresidente de Colombia, Garzón sufrió distintos quebrantos de salú; el primeru asocedió'l 9 d'agostu de 2010, dos díes depués de tomar posesión, cuando tuvo de ser interveníu quirúrgicamente por enfermedá coronaria;[9] el procedimientu médicu foi realizáu por Hernando Santos Calderón, hermanu del so predecesor Francisco Santos Calderón y primu del presidente Juan Manuel Santos. Tres la ciruxía Garzón tuvo una rápida recuperación.[10]

El 18 de xunu de 2012 presentóse'l segundu entueyu grave na salú de Garzón desque asumió la Vicepresidencia. El xueves 14 de xunu foi internáu de manera preventiva al presentar una infeición urinaria que tuvo evolución favorable; sicasí'l llunes 18 de xunu mientres s'atopaba hospitalizáu presentó un accidente cerebrovascular (ACV) pol que tuvo que ser interveníu.[11] Retomó parcialmente les sos actividaes na Vicepresidencia n'agostu de 2012 y paralelamente tuvo en procesu de rehabilitación col fin de superar una llimitación motriz derivada del ACV.[12]

Arriendes de les remortines del ACV, dende'l Congresu de la República poner en dulda la capacidá de Garzón pa siguir al mandu de la Vicepresidencia, por esta razón un grupu de senadores encabezáu por Roy Barreres pidieron realizar un exame que diera cuenta de les condiciones de salú de Garzón, sicasí ésti refugóse a realiza-y lo.[13]

El 22 d'ochobre de 2012 reveló que-y foi detectáu un tumor cancerosu na próstata, que foi tratáu con sesiones de radioterapia.[13]

Na actualidá y en superando los inconvenientes de salú, Angelino Garzón foi candidatu a l'Alcaldía de Cali nes eleiciones llocales de 2015 col aval del Partíu de la O.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Angelino Garzón busca candidatu presidencial (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  2. Partíu Verde de Colombia OPCION CENTRU
  3. [1]
  4. Santos autorizó a Angelino Garzón pa ser mediador nel paru cafetero
  5. Gobiernu acelera xestiones pa frenar paru nacional agrariu; Angelino Garzón axuntar con cafeteros
  6. 'Vice' Angelino Garzón va liderar mediación nel Catatumbo
  7. paru vicepresidente_angelino_garzon_dialogara_con_pilotos_en_paru.asp Vicepresidente Angelino Garzón va dialogar con pilotos en paru
  8. Vicepresidente Angelino Garzón pide nuevu aumentu de salariu mínimu
  9. «cuidos intensivos-qu Vicepresidente, Angelino Garzón, va permanecer dos díes en cuidos intensivos quirúrxicos». La FM (9 d'agostu de 2011). Archiváu dende l'cuidos intensivos-qu orixinal, el 19 d'agostu de 2014. Consultáu'l 24 de xunu de 2012.
  10. «Perfil: Angelino Garzón». La Silla Vacía. Archiváu dende l'orixinal, el 3 de xunu de 2012. Consultáu'l 24 de xunu de 2012.
  11. «se conocer-evolucin-de-salú-del vicepresidente_11958269-4 El vicepresidente Garzón presenta un problema cerebrovascular». El Tiempu (Colombia) (19 de xunu de 2012). Consultáu'l 24 de xunu de 2012.
  12. Vicepresidencia de la República (3 d'ochobre de 2012). «ye-incapacidá-Vicepresidente-Angelino-Garzon.aspx Discapacidad nun ye incapacidá: Vicepresidente Angelino Garzón». Consultáu'l 22 d'ochobre de 2012.
  13. 13,0 13,1 «Angelino Garzón anuncia que tien un tumor cancerosu na próstata». Selmana (Colombia) (22 d'ochobre de 2012). Consultáu'l 22 d'ochobre de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Germán Villegas Villegas
Gobernador del Valle del Cauca

1 de xineru de 2004 - 31 d'avientu de 2007
Socesor:
Juan Carlos Abadía Campo
Predecesor:
Francisco Santos Calderón
Vicepresidente de Colombia

7 d'agostu de 2010 - 7 d'agostu de 2014
Socesor:
Germán Vargas Lleras