Andrés Reyes y Buitrón

De Wikipedia
Andrés Reyes y Buitrón
presidente del Senado de Perú (es) Traducir

Vida
Nacimientu Chancay30 d'avientu de 1780
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Muerte Lima24 de xunetu de 1856 (75 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu Militar
Cambiar los datos en Wikidata

Josef Andrés Corsino de los Reis y Buitrón (30 d'avientu de 1780Chancay – 24 de xunetu de 1856Lima) foi un políticu y militar peruanu. Prócer de la Independencia de Perú, foi de los primeres peruanos que se sumaron a la Espedición Llibertadora de José de San Martín. Foi prefeutu del departamentu de la Mariña en 1824. Escoyíu senador por Lima, presidió'l so cámara y el Congresu ente 1829 y 1831. Coles mesmes, ocupó interinamente el Poder Executivo en dos oportunidad como Encargáu del Mandu, por ausencia del presidente constitucional Agustín Gamarra y l'espulsión del vicepresidente Antonio Gutiérrez de la Fuente (1831). Foi coles mesmes un prósperu llabrador, dueñu d'estensos fundos.

Biografía[editar | editar la fonte]

Los sos padres fueron Gaspar Reyes y Manuela Buitrón. Dedicar a l'agricultura, cuando-y llegaron les noticies sobre les espediciones de los patriotes rioplatenses nel Alto Perú (1810-1813), fechu que lo movió a xuntase a la causa de la llibertá. Foi según auspició en Supi la proclamación de la Independencia, el día 5 d'abril de 1819, en momentos en que llegaba a les sos costes el primer cruceru Cochrane. En refugando les persecuciones de los realistes, pasó a Chile.

Retornó al Perú col segundu cruceru Cochrane. Desembarcó en Paita y otros llugares, actuando como parllamentariu ante la población, a la qu'afaló a que se sumaren a la causa patriota y dexaren d'obedecer a los realistes. Como reconocencia a los sos servicios, San Martín dio-y el rangu de capitán ya incorporar a la Espedición Llibertadora. Establecíu'l cuartel xeneral en Huaura, Andrés Reyes foi destacáu al norte cola misión de reclutar fuercies. En Huacho entamó guerrilles, coles qu'acosó a los realistes. Ocupó la villa de Chancay y depués dirixióse a Supi, cuando foi atacáu pol xeneral español Jerónimo Valdés.

Topóse depués na entrada de los patriotes a Lima, el 10 de xunetu de 1821, y na proclamación de la Independencia, el 28 de xunetu. Foi incorporáu a la Orde del Sol en calidá de beneméritu, el 12 de payares d'esi mesmu añu. Actuó depués como ayudante del proteutor San Martín en 1822. Foi xubíu a teniente coronel y nomáu prefeutu del departamentu de la Mariña (1824).

Escoyíu senador per Lima, presidió'l Senáu ente 1829 y 1831. Fízose cargu del Poder Executivu como Encargáu del Mandu, el día 18 d'abril de 1831, ante la espulsión del vicepresidente Antonio Gutiérrez de la Fuente y por topase'l presidente Agustín Gamarra nel sur. Dichu mandatu interín exercer hasta'l día 7 de xunu, pa retomalo nuevamente del 29 de xunu hasta'l 14 d'avientu del mesmu añu. Pero dempués de devolver el mandu a Gamarra abstener de participar en política y volvió a la vida privada na so condición de terrateniente.

Vilbu de Josefa Echenique, contraxo segundes nupcias con Antonia Largacha y De'l Ríu'l 9 de payares de 1842, conviviendo hasta'l so decesu en 1856. Frutu d'esta rellación nació Andrea Reyes Largacha, quién se casó en 1862 con Waldo Augusto Graña González; ente los sos descendientes taríen Antonio Graña de los Reis (Presidente del Club Nacional, 1924-1927) y los principales accionistes de Graña y Montero, la mayor constructora de Perú.


Predecesor:
(entamu)
Presidente del Senáu y del Congresu de la República de Perú
1829 - 1831
Escudu de Perú
Socesor:
Manuel Tellería Vicuña
Predecesor:
Juan Bautista Eléspuru
Prefeutu de Lima, encargáu del mandu
Encargáu del Mandu de Perú
18 d'abril de 1831 a 7 de xunu de 1831

Escudu de Perú

Socesor:
Agustín Gamarra
Presidente Constitucional
Predecesor:
Agustín Gamarra
Presidente Constitucional
Encargáu del Mandu de Perú
29 de xunu de 1831 a 14 d'avientu de 1831

Escudu de Perú

Socesor:
Agustín Gamarra
Presidente Constitucional

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Basadre, Jorge: Historia de la República de Perú. 1822 - 1933, Octava Edición, correxida y aumentada. Tomu 2. Editada pol Diariu "La República" de Lima y l'Universidá "Ricardo Palma". Impresu en Santiago de Chile, 1998.
  • Tauro del Pino, Alberto: Enciclopedia Ilustrada de Perú. Tercer Edición. Tomu 14, QUI/SAL. Lima, PEISA, 2001. ISBN 9972-40-163-3
  • Vargas Ugarte, Rubén: Historia General del Perú. Séptimu Tomu. Primer Edición. Editor Carlos Milla Batres. Lima, Perú, 1971.