Analectes de Confuciu

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Analectes de Confuciu
Rongo Analects 02.jpg
Datos
Autor Confucio
Fecha sieglu V edC
País orixinal Bandera de la República Popular China China
Cambiar los datos en Wikidata
Ilustración de Confucio nel llibru “Mitos y lleendes de China” (1922) de Y.T.C. Werner.

Les Analectas (chinu tradicional: 論語, chinu simplificáu: 论语, pinyin: Lún Yǔ) son la versión por escritu d'una serie de charres que Confucio dio a los sos discípulos según los discutinios que caltuvieron ente ellos. El títulu orixinal en chinu, Lún Yǔ, significa “discutinios sobre les pallabres" (de Confucio).[1]

Escrites mientres el periodu de Primaveres y Serondes, les Analectas son el mayor trabayu del confucianismu. Siguen teniendo influyencia ente los chinos y en dellos países asiáticos entá anguaño.

La obra y la so influyencia[editar | editar la fonte]

Nes Analectas, los capítulos tán arrexuntaos por temes individuales. Sicasí, nun siguen nengún orde especial. Ello ye que los capítulos paecen totalmente aleatorios con temes en capítulos correlativos que nun tienen nengún tipu de rellación ente ellos. El confucionismo ye una filosofía práutica, un sistema de pensamientu empobináu escontra la vida y destináu al perfeccionamiento d'unu mesmu. L'oxetivu de Confucio, a lo postrero nun ye la "salvación", sinón la sabiduría y el autoconocimiento.

Mientres más de dos mil años, les Analectas fueron parte de los estudios de les escueles chines yá que se consideraba que nengún home podía llegar a un bon nivel moral y d'intelixencia ensin conocer la obra de Confucio. La conocencia de les Analectas fíxose tamién imprescindible pa superar los exámenes imperiales que tou funcionariu de la corte imperial tenía que realizar.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Confucio. Analectas (n'es). EDAF. ISBN 9788441403178. Consultáu'l 18 de marzu de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]






Analectas de Confucio