Ana del Reinu Xuníu

De Wikipedia
(Redirixío dende Ana del Reinu Uníu)
Ana del Reinu Xuníu
Gran Maestre Real Orden Victoriana, Reinu Xuníu (es) Traducir

20 abril 2007 -
Princesa real (es) Traducir

13 xunu 1987 -
María del Reino Unido (es) Traducir
Counsellor of State (en) Traducir

Vida
Nacimientu Clarence House15 d'agostu de 1950[1] (73 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Residencia Dolphin Square (en) Traducir
Llingua materna inglés británicu
Familia
Padre Felipe d'Edimburgu
Madre Sabela II del Reinu Xuníu
Casada con Mark Phillips (1973 – div. 1992)[2]
Timothy Laurence (es) Traducir (1992 – )[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa de Windsor (es) Traducir
Estudios
Estudios Benenden School (en) Traducir
(1963 - 1968)
Llingües falaes inglés
Oficiu
Oficiu jinete de evento (es) Traducir, aristócratafilántropa
Pesu 57 kg
Altor 167 cm
Premios
Miembru de Comité Olímpicu Internacional
Royal Society[7]
Graduación general (en) Traducir
admiral (es) Traducir
air chief marshal (en) Traducir
Captain General Royal Marines (en) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia d'Inglaterra
IMDb nm0697737
royal.uk…
Cambiar los datos en Wikidata

Anne Elizabeth Alice Louise (15 d'agostu de 1950Clarence House), conocida como Ana del Reinu Xuníu, ye la única fía de la reina Sabela II del Reinu Xuníu y del so consorte, el príncipe Felipe, duque d'Edimburgu. Ye la séptima en llevar el títulu de "princesa real" y la docena na llinia de socesión al tronu.

Nel momentu de la so nacencia yera la tercera na llinia de socesión al tronu y dende 1952, añu de la proclamación al tronu de la so madre, hasta 1960, cuando nació'l so hermanu Andrés, tuvo nel segundu puestu, dempués del so hermanu'l príncipe Carlos. Tres la nacencia del so hermanu Eduardo, volvió de nuevu a baxar na llinia; posteriores nacencies dir retardando al actual llugar na llinia de socesión.

Nacencia, xenealoxía, bautismu, y educación[editar | editar la fonte]

La princesa Ana nació'l 15 d'agostu de 1950 en Clarence House, Londres. Dende'l momentu de la so nacencia recibió'l títulu de princesa Ana d'Edimburgu, gracies a la patente real que'l so güelu, Xurde VI, emitió en 1948 garantizando esi títulu a los fíos del duque d'Edimburgu.

El so padre, el príncipe Felipe, duque d'Edimburgu, ye l'únicu fíu del príncipe Andrés de Grecia, fíu del rei Xurde I de Grecia, y la princesa Alicia de Battenberg (la reina Victoria yera la so bisagüela).

La so madre, entós la princesa Sabela, duquesa d'Edimburgu, agora la reina Sabela II, ye la fía mayor del rei Xurde VI y la reina Sabela, quien tres la muerte del so maríu pasó a ser conocida como la Reina Madre.

El so bautizu celebrar na Sala de Música del Buckingham Palace, el 21 d'ochobre de 1950. Los sos padrinos fueron Lluis Mountbatten, conde Mountbatten de Myanmar (tíu del so padre), la reina Sabela (la so güela materna), el rvdo. Hon. Andrew Elphinstone (primu de la so madre),[9] la princesa Alicia de Battenberg -princesa de Grecia y Dinamarca- (la so güela paterna) y la princesa Margarita de Grecia y Dinamarca -casada con Godofredo de Hohenlohe-Langenburg- (hermana del duque d'Edimburgu y tía de la princesa Ana).

La princesa Ana recibió la so educación primero nel palaciu de Buckingham, y dempués nel internáu Benenden en Kent.

Gracies a la so educación na escuela de Benenden, la princesa real apodera'l francés.

L'ascensión al tronu de la so madre[editar | editar la fonte]

El 6 de febreru de 1952, morrió'l güelu de la princesa Ana y la so madre xubió al tronu. Dende esi momentu, la princesa Ana d'Edimburgu foi nomada namái como la princesa Ana, por cuenta de la so posición de fía de la reina.

Trabayu colos caballos[editar | editar la fonte]

La princesa siempres amosó un entusiasta interés polos caballos y la so dedicación a ellos foi una parte importante de la so vida. Compitió nos Xuegos Olímpicos de Montreal 1976 nel equipu británicu. Foi presidenta de la Federación Ecuestre Internacional (FEI) ente 1986 y 1994, apurriéndo-y el cargu a la infanta Pilar de Borbón.

Matrimonios y fíos[editar | editar la fonte]

La boda de la princesa Ana, col capitán Mark Anthony Phillips el 14 de payares de 1973 na abadía de Westminster foi televisada a tol mundu.
Tuvieron dos fíos:

Dempués de la boda, la princesa y el capitán Phillips vivieron en Gatcombe Park, Gloucestershire, decidiendo la princesa que los sos fíos nun reciban el tratamientu que se da a los miembros de la familia real nin títulu nobiliariu dalgunu.

El 20 de marzu de 1974 la princesa sufrió un intentu fallíu de secuestru cuando ella y el so maríu tornaben al palaciu de Buckingham tres la so asistencia a un actu benéficu.

En 1992 la princesa y el capitán Mark Phillips divorciáronse. El 12 d'avientu de 1992, Ana casar de nuevu, esta vegada col vicealmirante sir Timothy James Laurence na ilesia de Crathie Kirk, na llocalidá de Crathie, Escocia, yá que ellí déxase'l matrimoniu relixosu de persones divorciaes. Dende'l 15 de xunu de 2011, el so segundu maríu ye caballeru comendador de la Real Orde Victoriana.[11]

El 29 d'avientu de 2010 convertir en güela per primer vegada, al nacer la so nieta Savannah Phillips. El 29 de marzu de 2012 naz la so segunda nieta, Islla Elizabeth. Dambes del so fíu Peter Phillips.

El 17 de xineru de 2014 naz la so tercera nieta, Mia Grace Tindall, de la so fía Zara.

La so fía Zara y el so maríu, perdieron a los cuatro meses de xestación al segundu fíu qu'esperaben a finales de 2016, y anguaño atópense esperando otru fíu.

Patronalgos reales[editar | editar la fonte]

Dende l'adolescencia, la princesa empezó a exercer responsabilidaes oficiales en nome de la so madre. Na actualidá, ye'l miembru de la familia real qu'exerz la mayor cantidá de compromisos reales. Coles mesmes, ta arreyada en más de 200 organizaciones benéfiques de forma oficial. Ente otres, trabaya intensivamente pa la organización Save the Children, de la que ye presidenta dende 1970.

En 2011, la princesa releva al so padre nel cargu de rectora de la universidá d'Edimburgu.

En 2015 convertir nuna de les primeres dames socies de The Royal and Ancient Golf Club of St Andrews.

Títulos[editar | editar la fonte]

La Jarretera
El Cardu



El so títulu oficial ye: La so Alteza Real la Princesa Ana Sabela Alicia Lluisa, Princesa Real, Dama de la Nobilísima Orde de la Jarretera, Dama de la Perantigua y Nobilísima Orde del Cardu, Dama de Gran Cruz y Gran Maestre de la Real Orde Victoriana, Dama de Gran Cruz de la Venerabilísima Orde Hospitalaria de San Xuan de Xerusalén.

En 1996 ocupó'l cargu de lord alto comisionado pa l'Asamblea Xeneral de la Ilesia d'Escocia.
Ana ye la séptima princesa a la que-y foi dada la dignidá de princesa real, títulu que suel ostentar la mayor de les fíes del soberanu; la última persona en selo foi la fía del rei Xurde V, la princesa María, condesa de Harewood.

Cine[editar | editar la fonte]

1993 Diana: Her true story Aletta Lawson

Ancestros[editar | editar la fonte]